Giuntoli: „A BL-helyezést pozitív eredményként értékeljük”

guintoli_cristiano_juventus.jpgCristiano Giuntoli, a Juventus sportigazgatója a Sky Sport munkatársának nyilatkozott a Frosinone elleni meccs előtt, s a szakember a szezon célkitűzéseiről is beszélt.

„A mester a stábbal és a srácokkal 54 pontot szerzett, így az a legjobb, ha folytatjuk ezt az utat lehajtott fejjel, hogy elérjük a kitűzött célunkat, ami a BL-szereplés kiharcolása.

Hogy ennek elérése esetén már pozitívan zárjuk a szezont? Egyértelmű igen a válaszom, a kezdetektől a BL-hely megszerzése volt a célunk. Természetesen vannak még eldöntentő kérdések, hiszen három éve kezdtük bele egy projektbe a fiatalokkal, akiket mind mi készítettünk fel. A mester nagyszerű előkészítő munkát végez, és nagyon boldogan folytatjuk ezt.

A mester jövője? Mi ragaszkodunk Massimiliano Allegrihez, és ő is nagyon elégedett, s majd a megfelelő időben le fogunk ülni, hogy tárgyaljuk a közös jövőről.

Carlos Alcaraz? Olyan srácot kellett szerződtetnünk, aki nem zavarja meg egy olyan keret előmenetelét, amellyel nagyon elégedettek vagyunk, s az átigazolási időszak vége előtt 48 órával mutatkozott a lehetőség, és nem volt időnk tárgyalásokra a szerződés tekintetében, majd a jövőben megtaláljuk a megfelelő időpontot, hogy beszélgessünk mindezekről a klubbal, amelyhez tartozik a srác.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr2618339273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ethan Hunt 2024.02.25. 22:07:20

"A mester jövője? Mi ragaszkodunk Massimiliano Allegrihez, és ő is nagyon elégedett, s majd a megfelelő időben le fogunk ülni, hogy tárgyaljuk a közös jövőről."

Semmi jót nem ígér ez a nyilatkozat... :(

Alcaraz kapcsán is nyilvánvalóvá vált, hogy szándékunkban sem áll kifizetni a kölcsönszerződésben meghatározott összeget, hiszen az nem alkudozás eredménye volt, egyszerűen csak minél hamarabb le akartuk zárni a transzfert...

Rikoo 2024.02.25. 22:52:10

@Ethan Hunt: Egyértelmű. Teljesen irreális az összeg...
25-30 millió euró a nagyon maximum értéke, csak az angol klubok szeretik felpumpálni a teljes átigazolási piacot.
Nekem tetszik a játéka, kíváncsi vagyok milyen lesz a többi meccsen.
Az alkupozíciót segítheti, ha a Soton nem tud feljutni a Premier League-be. Tegnap megint kikaptak és már 5 pontra vannak a Leedstől.

gomorra21 2024.02.25. 23:39:56

@Ethan Hunt: szerintem Giuntolinak a posztjából kiindulva kevésbé fontos a nyilatkozata. A lényeg, hogy stabilitást, nyugalmat sugározzon. Ő most ebben a pillanatban nem igazán tud pozitívan hatni a játékunkra.
Ha kiállna, hogy "Allegri az állásával játszik" - az egy nagyon amatőr húzás lenne.

Ethan Hunt 2024.02.26. 01:18:15

@gomorra21: "Ha kiállna, hogy "Allegri az állásával játszik" - az egy nagyon amatőr húzás lenne."

Nyilván nem várok semmi ilyet, csak ez a szavakban kifejezett erős ragaszkodás zavar, mintha mindegy lenne minden, csak érjük el a BL-indulást, a többi le van szarva...

babo0410 2024.02.26. 02:42:19

Nagyon remélem, hogy ez csak rizsa! Lassan ott tartunk, hogy a Bologna több gólt lő, mint mi, és kevesebbet is kap. Ma is csak az utolsó utáni pillanatban mentette meg Rugani Allegrit egy újabb blamától. Nagyon gyenge, amit mutatunk. Nagyon kíváncsi leszek a következő meccsekre. Innentől csak nehezebb meccseink jönnek. Napoli, Atalanta, Genoa, Lazio, Fiorentina, Torino, Cagliari, Milan, Roma, Salernitana, Bologna, Monza

Wizzurah 2024.02.26. 05:31:03

Én iszom minden szavukat, én már elhiszem, hogy a Juventus középcsapat, igenis bravúr és elégedettséggel kell, hogy elöntsön, ha meglesz a top 4, annak is az alja, és igenis élet halál harc megy a sztárokkal teletűzdelt Frosinone, Verona, Lecce ellen. Bebizonyosodott, hogy egy Maccabi még nem a mi szintünk, nagyon, nagyon egy projekt elején vagyunk, 3 éve csak, szinte még el sem kezdtük. A mostani meccs is megmutatta, hogy csak a jó csapatoknak van szerencséje.

venember83 2024.02.26. 06:06:24

@Wizzurah: erről a célkitűzésről mindig az Arsenal ugrik be, amikor az aranykorszak után Wenger azt mondta, hogy a BL-hely már rendkívüli eredmény csapatának. De ott közben milyen ellenfelek voltak, s milyenek vannak itt a Serie A-ban? A Juve minden tekintetben dobogós csapat, legyen szó bérekről, keretértékről vagy történelemről, szurkolói bázisról, szó sincs arról, hogy megjelent egy Chelsea a Serie A-ban, akinek a pénzével nem tud/akar a Juve versenyezni, ahogyan pl. a PL-ben történt még a pénzősrobbanás előtt.

delpi0823 2024.02.26. 08:35:15

@Rikoo: Ja,de ha ugy jutnak fel hogy play offot jatszanak az meg rosszabb,mert ott rengeteg penz uti a markukat.Amugy erdekes Alcaraz piaci erteke 15 millio,de majd 55milliot kernek kolcsonnel egyutt erte.......Meg Bremer piaci erteke 50millio,es 60at akar adni erte a united...........

Shaky79 2024.02.26. 10:54:24

Szuper hírek, csak így tovább, lehajtott fejjel vakon bízva a mesterben megyünk tovább!!! 3 éve megyünk ebbe az irányba, ezt tényleg csak szem becsukva, lehet kibírni és folytatni!!!??? Csukjuk be a szemünket mi is még 3 évig és akkor szerintem nekünk sem lesz semmi problémánk ezzel az egésszel!

Shyr Kahn 2024.02.26. 17:54:12

@babo0410: A Bologna az elozo 5 forduloban a leghatekonyabb csapat az Interen kivul. Ne nezd oket... ok legyalulnanak bennunket, mert Motta strategiajat iszonyat hatekonyan jatszak... mondjuk eleg jo strategia az. Orom nezni a tamadas epitesuket es a vedekezesuket. Akarmelyik top csapat viszi Thiago Motta-t, nagyot fog nyerni vele. Ha Giuntoli kevesbe lenne benne a politikai/bratyi buborekban Allegrivel, talan latna, hogy bar Allegrinek meg vannak az elonyei, de ezt igy nem tudjuk fenntartani sokaig. Elmennek mellettunk. A fiatal edzogeneracio itt van a nyakunkon es lehetnenk annyira innovativak, hogy alkalmazunk kozuluk valakit.
Emlekszem Lippi is fiatal volt, amikor hozzank kerult elso eveben. Es lam, jo dontes volt. Ahogyan mondjuk Conte is. Erdemes lenne visszatalalni erre az utra. Pirlo kakkuktojas volt, mert neki nem volt komoly edzoi tapasztalata. Motta, Tudor, De Zerbi, Francesco Farioli... mindegyikuknek van tapasztalata edzokent es az uj generacio legjelesebb tagjai, akik raadasul vagy olszaok, vagy eleg jo olasz taktikai tapasztalattal rendelkeznek.

Rikoo 2024.02.26. 18:00:28

@Shyr Kahn: Azért megnézném mit szólna a közönség Fariolihoz. 23 meccsen 22 gólt lőtt a Nice a bajnokságban. Tegnap is 0-0 lett a Nice-Clermont.

Shyr Kahn 2024.02.26. 18:14:42

@Rikoo: Igen lattam... Kovettem az utolso 4 merkozesen es O jelenleg az egyik legkerdesesebb lancszem a fiatalok kozul. Az utolso merkozeseken raadasul kozvetlen rivalisoktol kaptak ki. Nem tunik meggyozonek, de 34 evesen en rengeteg potencialt latok benne. Tobb, mint 10 eves edzoi tapasztalata van. Vezeto edzokent csak 2-3 ev.
Ha valasztani lehetne a fiatalok kozul, Motta, Tudor es De Zerbi is elotte lenne a jelen allas szerint. Motta kulonosen erdekes taktikaval iranyit. Igazabol elegge bejon az amit csinal az elozo 3 merkozesuk alapjan, de tovabb kovetem oket es meglatjuk, hogy hosszu tavon mit hoznak ki a szezonbol a vegen. Sztem a negyedik hely meglesz nekik es az brutalisan jo teljesitmeny egy Bologna-tol.
Persze a sajto majd a jatekosokat emeli ki es igy felszokik majd az aruk, de en nem latok kozottuk kulonosen jo jatekost. Talan Orsolini tunik a legjobbnak, aki a padon elferne nalunk.

Ethan Hunt 2024.02.26. 23:33:38

@Shyr Kahn: "Akarmelyik top csapat viszi Thiago Motta-t, nagyot fog nyerni vele. Ha Giuntoli kevesbe lenne benne a politikai/bratyi buborekban Allegrivel, talan latna, hogy bar Allegrinek meg vannak az elonyei, de ezt igy nem tudjuk fenntartani sokaig. Elmennek mellettunk. A fiatal edzogeneracio itt van a nyakunkon es lehetnenk annyira innovativak, hogy alkalmazunk kozuluk valakit."

Ha lehet hinni a híreknek, akkor Giuntoli kifejezetten szeretné Mottát és már a Napolihoz is vitte volna és a pénzügyi lehetőségeink sem engednek meg egy igazából egy drága edzőt...

Persze a sajtóban teljesen más a hivatalos rizsa Allegrivel kapcsolatban, de hátha csak parasztvakítás, mint már oly sokszor volt a múltban...

Nagy kérdés, hogy tényleg olyan jó-e Motta, mint amilyen a hype-ja, mert ha mások is elhiszik róla, akkor akár le is maradhatunk róla, pedig az ő fizetése még bőven vállalható lenne nekünk.

Tudornak ugyan van Juvés múltja és mostanában figyelemre méltó eredményeket produkált, mióta távozott tőlünk, de azelőtt viszont edzőként bőven a felejthető kategóriába tartozott...

venember83 2024.02.27. 04:43:18

@Ethan Hunt: azt mondod, Tudor nem lenne elég a BL-helyezés eléréséhez a Serie A aktuális mezőnyében?

steven.h 2024.02.27. 09:04:07

@Ethan Hunt: Thiago Motta edzői pályafutása sem mutat sokat a Bologna előtti időkről, most ez nagyon szépen néz ki, de ha track recordot nézünk akkor egyébként Tudor előrébb van - stabil középcsapat a Veronából- azóta folyamatosan kiesés ellen küzdenek, ezüstérmes a Marseille-vel, azóta 2 vagy talán 3 edzőt is elfogyasztó csapat jelenleg 9. a ligában.

Szóval ilyen alapon a Juve kötődés miatt én előbb mondanám Tudort, főleg hogy ha azoknak a híreknek lehet hinni hogy őt hozta volna már idén is Giuntoli, ha előbb kinevezik. Nyilván nem Motta ellen beszélek, mert remek amit csinál a Bolognánál.

Victory7 2024.02.27. 14:12:58

@steven.h: Én is erre gondolok,hogy Tudort akarták ide ,de vmiért megakadt ez a dolog.
De beszédes,hogy tavaly nyáron maga Tudor volt az aki felmondott egy jó szezon után és azóta se vállalt állást ,pedig sztm tuti lett volna lehetősége.

Shyr Kahn 2024.02.27. 16:53:26

@Victory7: Csaladi okokra hivatkozva hagyta ott az OM-t es mar akkor megigerte az OM-nek, hogy nem vallal allast masik csapatnal kozvetlenul... ez a fogadalom addig tart, amig a csaladi problema fennall, de feltetelezem legalabb egy evig, ami a nyaron jar le.

steven.h 2024.02.27. 18:00:03

@Shyr Kahn: Ez azért fura, mert a Napolit meg elvállalta volna, ha nem csak fél éves szerződést kap, legalábbis a hírek alapján ez volt a deal breaker.

Nyilván teljesen hivatalos álláspontot csak Giuntoli tudna adni erről, én pár helyen olvastam hogy megegyezett Tudorral hogy átveszi a Juvét, csak mivel De Laurentis nem engedte el olyan könnyen és későn állt munkába a csapatnál ez nem valósult meg.

Persze ezt is érdemes a helyén kezelni, nagyon kreatívak tudnak az újságírok meg az internetezők is lenni.

Shyr Kahn 2024.02.27. 18:25:08

@steven.h: En is kicsit rosszul emlekeztem es a fejemben kiegeszitettem ezt a hirt: apnews.com/article/marseille-coach-tudor-resigns-72bafb8126c449d4c9e695ab24771814
Itt semmifele igeretrol nincs szo, csupan arrol, hogy meg nem irt ala semmilyen masik klubbal.
"Tudor told a news conference on Thursday he was resigning for personal and professional reasons, and had not signed with a new club."

Mea culpa, az emlekeim/fantaziam megcsalt.

Shyr Kahn 2024.02.27. 18:26:46

Ebben az esetben hajra... Motta az elso, Tudor a masodik opcio kellene, hogy legyen.

steven.h 2024.02.27. 19:51:47

@Shyr Kahn: Nálam fordítva van a preferált sorrend, de ezen nem fogunk összeveszni. Már csak azért is mert a keretünket a Tudor által preferált 3-4-3-hoz kisebb befektetéssel lehet csiszolni.

Ethan Hunt 2024.02.27. 21:08:47

@venember83: Nem tudom, talán igen! De ehhez atombiztosan kéne tudni, hogy a Pirlo-Tudor párosban, tényleg ő volt az értelem! Mondjuk az azóta eltelt időszak ezt látszik alátámasztani...

Egy középszerű vagy gyenge edző bármilyen kerettel meg tud bukni, jó példa erre a kókler Pirlo vagy éppen az, ami a Napolinál jelenleg zajlik.

Én a tapasztalt, már bizonyított edzőket preferálom! Nálam Tudor vagy Motta szóba sem kerülne igazság szerint. A Juventus nem egy labor, hogy hadd kísérletezgessen mindenki kedvére...

Én megtartottam volna Sarrit mindenképpen a következő évre, az első 4-ben biztosan benne lettünk volna vele! (Esetleg, ha nem nagyon ment volna vele, akkor a szezon hátralévő részére megpróbáltam volna megszerezni Mihajlovicot. Az ő tekintélyével szerintem a Juventus egy stabil teljesítményt tudott volna hozni, én mindig is jó edzőnek tartottam.) Aztán a szezon eredményeinek figyelembe vételével, minden követ megmozgattam volna, hogy elhozzam a Laziótól Simone Inzaghit vagy ha nem lett volna lehetséges, akkor Gasperinit. Ízig-vérig juventino és Ronaldo távozásával a nagy egók kezelésével sem lett volna problémája. Neki van egy sok helyen kipróbált és bevált játékrendszere, amiben a támadóink mind remekelhetnének. A Juve szokásos védelmével nem kapna annyi gólt sem. Egy átlagos Atalantával már évek óta felülteljesít, nem egyszer bevezette őket a BL-be is.

gomorra21 2024.02.27. 21:20:08

@Ethan Hunt: Motta sziporkázik Mihajlovic stabilan alsóházi Bolognájával, mégis a szerbet látnád nálunk szívesen?
Hát, ez meglepő.

Shyr Kahn 2024.02.27. 21:45:55

@steven.h: Bar abban igazad lehet, hogy a preferalt formaciok miatt Tudor legutobbi munkassaga kevesebb valtozast igenyelne, de jo lenne latni vegre valamit, ami hosszu tavon fel tudna epiteni a csapatot es abban Motta tobbet mutatott a Bologna-val, Tudor pedig majd' egy evet kihagyott es ki tudja, hogy ez mennyire rakott ra rozsdat. Ez az egyik legfobb ok, amiert Motta-t preferalnam.

Shyr Kahn 2024.02.27. 21:52:53

@Ethan Hunt: Par hete Sarri-t Motta lemosta a palyarol. Felreertes ne essek, Sarri-t en is kedvelem/kedveltem, de a Lazio-val nem tul meggyozo a teljesitmenye. Igazabol Inzaghi kicsit erosebb volt a sasokkal, mint amit most O mutat, pedig kezdetben nem orokolt rosszabb keretet.

Motta nem hiszem, hogy kiserletezgetne. Irt egy jo kis munkat "Il valore del pallone" cimmel, amiben leirta a nezetet a futballrol es az az amit elkezdett megvalositani a Bologna-val. Ez az alapveto filozofiaja, ami totalisan meg tudja zavarni a nagyobb csapatokat... eros labdabirtoklasra, kis negyszogezesekre, a bizalomra es hasonlo dolgokra epul. Remekul begyakoroltatta a figurait a Bologna-val, szinte becsukott szemmel tudjak mi a dolguk. Hihetetlenul profinak tunik, amit letett az asztalra es nem hiszem, hogy nalunk uj kiserletbe fogna, mert amit leirt, kitatalt es vegrehajtott a Bologna-val az ugyanugy mukodne nalunk is, csak talan meg olajozottabban a jatekosminoseg miatt.

@gomorra21: erdekes valoban... Mihajlovic (nyugodjon bekeben) sosem vitte erre a szintre a Bologna-t... Motta mar az elozo evben is elorebb vegzett veluk, most meg kis hijjan hulyet csinal a legtobb Serie A csapatbol.

Rikoo 2024.02.27. 22:10:30

@Shyr Kahn: Pirlo óta én nem akarok többet nézetekről hallani.:D
Az egyetlen dolog ami miatt Juventus edző lehetett, az a hülye esszéje és Agnelli baromsága...

Ethan Hunt 2024.02.27. 22:21:50

@gomorra21: "Motta sziporkázik Mihajlovic stabilan alsóházi Bolognájával, mégis a szerbet látnád nálunk szívesen?
Hát, ez meglepő"

Mihajlovicot csak afféle caretaker menedzsernek szántam volna, ha Sarrival nagyon rosszul ment volna a 2.évünk.

"Par hete Sarri-t Motta lemosta a palyarol. Felreertes ne essek, Sarri-t en is kedvelem/kedveltem, de a Lazio-val nem tul meggyozo a teljesitmenye. Igazabol Inzaghi kicsit erosebb volt a sasokkal, mint amit most O mutat, pedig kezdetben nem orokolt rosszabb keretet."

Én nem hasonlítgatnám olyan szezonnal Motta teljesítményét Sarriéhoz, amikor az Öregnek ott a Bajnokok Ligája is, az egyenes kieséses szakaszba juttatta a sasokat. Szerintem ez nagyon komoly teljesítmény. A Laziónak nincs olyan kerete, hogy elbírja a kétfrontos harcot, ennek ellenére mindhárom évében előrébb végzett pl. a Mourinhós Románál.

Motta rutinját össze sem lehet hasonlítani Sarriéval, se az nem derült még ki, hogy az egókat hogy tudja kezelni az öltözőben. Hiába jó most a Bolognával, egy csomó minden még nem derült ki róla...

"Igazabol Inzaghi kicsit erosebb volt a sasokkal, mint amit most O mutat, pedig kezdetben nem orokolt rosszabb keretet."

Ez így van. Simone Inzaghi jó edző, szerintem az Inter mással nem feltétlenül lenne ennyire meggyőző, ilyen könyörtelen...

"Remekul begyakoroltatta a figurait a Bologna-val, szinte becsukott szemmel tudjak mi a dolguk. Hihetetlenul profinak tunik, amit letett az asztalra es nem hiszem, hogy nalunk uj kiserletbe fogna, mert amit leirt, kitatalt es vegrehajtott a Bologna-val az ugyanugy mukodne nalunk is, csak talan meg olajozottabban a jatekosminoseg miatt."

Simán lehetséges, hogy ez így történne, de számomra megnyugtatóbb lenne, ha pl. a következő évben ezt újra meg tudná mondjuk ismételni, amikor a taktikája már nem hatna az újdonság erejével, hogy tudna-e reagálni, módosítani, ha kell és megint egy bravúrt produkálni?

Anno egy Luigi Delneri is tudott kivételes szezont produkálni egy Chievóval (az is elképzelhetetlen volt, főleg egy sokkal komolyabb minőségű Serie A-ban), aminek következtében aztán sok újabb állást kaphatott jó ideig, többek között még a Juve padjára is leülhetett is, aztán mindennek tűnt, csak jó edzőnek nem...

Nem azt mondom, hogy Motta Delneri 2.0 lesz, csak annyit, hogy még nem tudunk róla semmit igazán...

Ethan Hunt 2024.02.27. 22:22:47

@Shyr Kahn: Neked is szántam az előzőt.

gomorra21 2024.02.27. 22:32:57

@Ethan Hunt: "Motta rutinját össze sem lehet hasonlítani Sarriéval, se az nem derült még ki, hogy az egókat hogy tudja kezelni az öltözőben."
Az egókat? Kire gondolsz? Tevez? Mandzu? CR7?

("Anno egy Luigi Delneri is tudott kivételes szezont produkálni egy Chievóval" - szerintem a Sampra gondolsz.)

Ethan Hunt 2024.02.27. 22:58:40

@gomorra21: "Az egókat? Kire gondolsz? Tevez? Mandzu? CR7?"

Igen, olyan kaliberű játékosokat, akik már nyertek ezt-azt, megfordultak itt-ott és adott esetben nem félnek szembemenni az edzővel, főleg egy ilyen fiatallal, akinek alig van edzői múltja...

"("Anno egy Luigi Delneri is tudott kivételes szezont produkálni egy Chievóval" - szerintem a Sampra gondolsz.)"

Neeem, én már régi motoros vagyok... :) Delnerinek nem az a Samp-os szezonja volt a legnagyobb húzása a karrierje alatt, hanem amikor átvette a Serie B-ben alig bennmaradó Chievót 2000 nyarán, aztán a következő szezon végén feljuttatta őket a Serie A-ba (történetük során először)! A Chievót a 2001/02-es szezonban az 5.helyre vitte a Serie A-ban, de úgy, hogy az elején jó pár héten át még a bajnokságot is vezették. 2002/03-ban újra a 7.helyig vitte őket...

gomorra21 2024.02.27. 23:16:15

@Ethan Hunt: na, Del Neriről ez nem volt meg, köszi!

Tevez/Mandzu/CR7.. azt hittem, leesik az irónia. Ezek a játékosok már nincsenek a Juventusnál, és jelenleg nincsenek ilyenek a csapatban. A nevek, amik keringenek, mint potenciális erősítések szintén nem ilyen kaliberek. Koopmeiners, Samardzic.. ezek nem nagy egók, egyáltalán.
A 10-15 felmerülő névből talán csak Kroos az, aki igazi világhírű nagypályás. (Amúgy ő sem a balhés fajta, és szerintem egy nagyon megkonstruált, sokpasszos játékban ő nem sokat háborogna.)

"Motta rutinját össze sem lehet hasonlítani Sarriéval, se az nem derült még ki, hogy az egókat hogy tudja kezelni az öltözőben."

Szerintem ez féligazság. Mert az is elképesztő fontos rutin, amikor egy edzőnek van játékosként tapasztala, milyen BL-ben menetelni. Milyen BL-t nyerni. Milyen EB-n döntőzni. És Motta ezekben a szitukban keménytökű játékos volt. Elképesztően nagy egókkal játszott együtt pl. a PSG-ben. Biztos, hogy a játékosokban ez már egy alap respekt az edző felé, és lehet, hogy pl. CR nagyobb respekttel lett volna egy Motta típusú edző irányába, mint amilyen volt Sarri felé.

Shyr Kahn 2024.02.28. 14:37:54

@Ethan Hunt: Nem ertek egyet az aggalyaiddal. Amikor Conte-t kineveztek nalunk tobb, mint 10 eve sokan szkeptikusok voltunk a DelNeri utani szezon elejen. Conte egy nevenincs erosen Juventus kotodesu edzo volt, aki a Serie B-ben tolt le 6 evet kulonbozo csapatokkal es eppen az Atalanta utani nem tul kellemes kalandja utan neveztuk ki. Azota berobbant, mint edzo. Ez egy kituno ellenpelda arra, hogy nem kell felni a valtasoktol.

Termeszetesen felhozhatnank Pirlo-t ellenpeldanak, de nem kellene, mert az O esete teljesen mas. Pirlo valoban a melyvizbe ugrott es a mai napig nem sikerul neki bizonyitani azota sem.

Valo igaz, hogy nem igazan lehet tudni, hogy egy edzo jo lesz-e, vagy sem...

DE Motta esete kicsit mas. Amiota megirta az emlitett dolgozatat es atultette a gondolatait gyakorlatba, folyamatosan jobb teljesitmenyt hoz minden csapataval es O sem a Bologna-val kezdte, hanem a PSG U19-el 2018-ban, majd a Genoa-val es a Spezia-val.

Az O esete mas, mint mondjuk Conte-e, mert O valoban sikeres tudott lenni egy kisebb csapat elen es raadasul - talan ez meg fontosabb - nagy klubok erdeklodnek iranta. A Barcelona megfigyeloi sem most jottek le a falvedorol es nyilvan olyan edzovel hozzak szoba oket, aki nem teheto a rossz kategoriaba.

DelNeri neve mikor merult fel a Barcelonanal? Es Conte neve mielott hozzank kerult?

Azt adom, hogy benne van a pakliban, hogy Motta megbukhat a Juveval, de melyik masik edzonel ne lenne ez igaz? Ki a garancia? A Juventus-t iranyitani hatalmas felelosseg es nyomas, DE Motta kapott azert nyomast jatekoskent eleget es edzokent sem zoldfulu mar, hogy ne tudna ezt kezelni.

Azaz osszessegeben kevesebb eselyt latok arra, hogy Motta nalunk megbukhat, mint mas edzok kinevezese kapcsan. A tehetseget az edzok kozott is idejeben eszre kell venni, mert kulonben lemaradhatunk valami jorol - es korszakalkotorol.

steven.h 2024.02.28. 18:59:12

@Shyr Kahn: Nem akarom megint kinyitni, mert korábban már értekeztünk erről, de a folyamatosan javuló teljesítmény úgy nem nehéz, hogy igazából a Speziánál eléggé értékelhetetlen volt a teljesítménye, de nyilván látszódik rajta a fejlődés és jó úton jár és könnyen lehet hogy megérett egy nagyobb klub kispadjára. Én egyébként úgy gondolom a Barcelona padjára nem fog leülni, én úgy gondolom arra Flick a legesélyesebb.

A Conte részt pontosítanám, nem az Atalantától érkezett Conte, hanem a Sienától, és bár igen, csak a Serie B-ben tevékenykedett az Atalanta előtt, meg utána a Sienánál is, de minden csapatánál 1,7 pont felett átlagolt, az Atalantát leszámítva, ami akkoriban nem az az Atalanta volt ami most. Klub struktúrát tekintve sem.

Garancia semmire nincs egyébként, váltani kell, de úgy kell váltani, hogy megfontoltan. Motta, Tudor, mindkettő lehet nagyon jó választás, de még az általad sokszor emlegetett Farioli is érdekes választás is lehetne.

Rikoo 2024.02.28. 19:41:44

@steven.h: Motta 100x kompatibilisebb a Barcelona-hoz, mint Flick. Nem is tudom azt a pletykát mire vélni...

Ethan Hunt 2024.02.28. 22:34:30

@gomorra21: "Ezek a játékosok már nincsenek a Juventusnál, és jelenleg nincsenek ilyenek a csapatban. A nevek, amik keringenek, mint potenciális erősítések szintén nem ilyen kaliberek."

Igen, most éppen nincsenek ilyenek nálunk, de pl. Bonucci nemrég még itt volt. Plusz a Bolognába nem fognak, de a Juventusban azért gyakrabban megfordulnak komoly játékosok, akár sztárok is.

Most Motta viszonylag ideális környezetben venné át a padunkat ilyen szempontból és el is sülhet jól is a dolog, csak számomra még mindig olyan kevés az érdemi edzői tapasztalata...

A Genoánál borzalmas volt, a Speziát benntartotta, ott extra nem volt, most a Bolognával kétségtelenül jól szerepel, de a Bologna is úgy készül, ahogy mi, heti 1 meccs. Jelen állás szerint esélyesek az európai szereplésre, érdekes lenne látni, hogyan boldogul kettős terhelés mellett, hiszen nálunk ez alapvető dolog...

"Szerintem ez féligazság. Mert az is elképesztő fontos rutin, amikor egy edzőnek van játékosként tapasztala, milyen BL-ben menetelni. Milyen BL-t nyerni. Milyen EB-n döntőzni. És Motta ezekben a szitukban keménytökű játékos volt."

De ezeket mind el lehetett mondani Pirlóról is, max keménytökű nem volt, de amúgy játékosként mindent megnyert és hihetetlen egyéniségekkel játszott együtt, ami bőven vetekszik Thiago Mottáéval, csak utóbbi nem volt annyira arrogáns, hogy zéró tapasztalattal leüljön egy top csapat padjára...

Contét fölösleges idekeverni, mert ő edzőként is bizonyított már, csak nem Juventus szinten, de ő bemutatta, hogy ő edzőként a különbséget jelentheti két csapat között...

@Shyr Kahn: "Az O esete mas, mint mondjuk Conte-e, mert O valoban sikeres tudott lenni egy kisebb csapat elen es raadasul - talan ez meg fontosabb - nagy klubok erdeklodnek iranta. A Barcelona megfigyeloi sem most jottek le a falvedorol es nyilvan olyan edzovel hozzak szoba oket, aki nem teheto a rossz kategoriaba."

De egy fiatal edző, aki meglepő eredményeket képes produkálni közepes csapatokkal, persze, hogy szóba kerül a nagyobb kluboknál is, főleg, ahol játékosként szerepelt. Xabi Alonso is pontosan ezt éli most, még Mottánál is jobban...

"Azt adom, hogy benne van a pakliban, hogy Motta megbukhat a Juveval, de melyik masik edzonel ne lenne ez igaz? Ki a garancia? A Juventus-t iranyitani hatalmas felelosseg es nyomas, DE Motta kapott azert nyomast jatekoskent eleget es edzokent sem zoldfulu mar, hogy ne tudna ezt kezelni."

Garancia nincsen semmire, de a valós edzői tapasztalat azért kiindulásnak elég jó, főleg ha azokat nagycsapatoknál szerezte és eredményekkel is párosult. Pl. egy Tuchellel, Pochettinóval, Mancinivel, Spallettivel azért nehéz elképzelni, hogy ne tudnánk hozni az Allegrivel szemben támasztott igényt, az első 4 hely valamelyikének megszerzését.

"A Juventus-t iranyitani hatalmas felelosseg es nyomas, DE Motta kapott azert nyomast jatekoskent eleget es edzokent sem zoldfulu mar, hogy ne tudna ezt kezelni."

De ez egy jóhiszemű feltételezés csak, nem tény. Nincs erre nézve tapasztalatunk...

"A tehetseget az edzok kozott is idejeben eszre kell venni, mert kulonben lemaradhatunk valami jorol - es korszakalkotorol."

A Juventusra általában az volt a jellemző, hogy tapasztalt trénereket szerződtet, a kísérletezgetést inkább meghagyták más csapatoknak...

gomorra21 2024.02.28. 23:00:35

@Ethan Hunt: jelenleg nem úgy tűnik, hogy bumm: leigazoljuk Mbappét, és hozzá hasonló nagypályásokat. Ha valakik tudják, hogy veszünk-e giga nagy játékosokat, azok pont a vezetőség. Ha vesznek pár extra klasszist, legalább 3 vérbeli top ikont, akkor Allegrit nem érdemes elküldeni. Akkor adjunk neki még egy esélyt.

De valami azt súgja, hogy nem fogunk extra klasszisokat igazolni, tehát egy esetleges új edzőt sem érdemes attól félteni, hogy majd a nagy egók lenyomják.

Szerintem egy dolgot felejtesz ki a képletből. Egy edző idővel nem csak tapasztaltabb lesz, de el is tud kopni, jól tud lakni, ragaszkodhat a régmúlt győztes taktikához, amin már átlépett az idő, amire már megtalálta a futball az ellenszert. És végül: egy hosszú ideje jelen lévő edző sok kudarccal is rendelkezhet, és nem biztos, hogy annyira hitelesen tudja elhitetni a csapattal, hogy most forradalom lesz, és megváltjuk a világot.
Persze, van egy két edző (Ancelotti, Klopp, Guardiola), akik tényleg garancia, de mi nem tudunk erről a polcról választani.

Pochettino, Mancini, Spalletti.. hát, én pont ezt érzem a gyenge választásnak. Az örök másodikok.

Rikoo 2024.02.28. 23:30:33

@gomorra21: Nem akartam hergelni a népet, úgyhogy inkább nem is írom be a nem megbízható híreket/pletykákat, de a Gazzetta újságírói szerint Allegri szerződéshosszabbítást kaphat, mert a vezetőség úgy véli, hogy tőle jobb edzőt nem tudnak megszerezni jelenleg és garanciát jelent a személye arra, hogy a célkitűzéseket elérje a klub.
Emellett azt is írták, hogy komoly erősítésekkel térhet majd vissza a Juventus Európába.

venember83 2024.02.29. 05:05:28

@Rikoo: "Emellett azt is írták, hogy komoly erősítésekkel térhet majd vissza a Juventus Európába."

Nagyon messze még a mercato, simán mehetnek ezek a pletykák. Aztán majd jól pofáncsap a valóság május végétől augusztus végéig.

Shyr Kahn 2024.02.29. 05:12:18

@Rikoo: En az a szurkolo vagyok, aki latja Allegri elonyos oldalat, de a hatranyost is. Nem ulok a politikai/barati buborekban, amit Allegri kore epitett a vezetoseg, szoval egy kicsit ezt tulzonak ereznem, ha az ev vege elott bekovetkezne. Varjuk ki a Serie A utolso merkozeset. Van meg egy ev a szerzodesebol, nem kell kapkodni. A vegen ki lehet ertekelni, hogy mire is jo az amit letett az asztalra es korbe lehet nezni a piacon is alternativak utan. Ha az ideny kozepen ilyen elhamarkodott donteseket hoznak, az nagyon amator lenne. Allegri nem nyert iden meg semmit sem es a masodik hely alatt barmi kudarc az elozo szezonok utan. Nem erzem biztosnak a masodik helyet. Varnunk kellene meg ezzel a "tőle jobb edzőt nem tudnak megszerezni jelenleg és garanciát jelent a személye arra, hogy a célkitűzéseket elérje a klub".

venember83 2024.02.29. 08:11:47

@Shyr Kahn: Rikoo is látja a hátrányosat, ahogy Rocky is. De pl. az AllegriOUT tábor is látja a mester pozitívumait (szerintem). Csak éppen más az oldalak súlyozása ilyen-olyan szubjektív okokból. Szerintem nagyon-nagyon kevesen vannak, akik csak egyik vagy csak másik oldalát látják a mesternek, és nagyon nehéz elvitatni tőle a múltbeli sikereket. Csak éppen, ahogy ő is sokszor mondta, a futball olyan, hogy qrvára nem számít, mi történt tegnap vagy múlt héten; az aktuális eredmények számítanak, semmi más.

gomorra21 2024.02.29. 11:34:49

@venember83: egyetértek. Szerény erősítésre számítok. Allegrinek tényleg a kezdő felét kellene top klasszisra cserélni, hogy jó csapatot rakjon össze.
Tudjuk, hogy ez nem fog megtörténni. Már megy a matek, hogy melyik ígéretünket kell eladni ahhoz, hogy legyen egy kis költőpénzük.

Shyr Kahn 2024.02.29. 16:30:03

@venember83: Alapvetoen az utso mondatoddal egyetertek, de sztem az AllegriOUT tabor szemellenzos. Csakugy, mint az emberek az ellenkezo oldalon. A vegletek nem latjak tisztan a dolgokat. Ez olyan, mint egy ideologiaba csoppenni es a szerint viselkedni/gondolkodni

Sztem a jatekosminoseggel nincs gond, amennyiben meg tudjuk tartani Chiesa-t, Vlaho-t es a fiatalokat. A hatso sorokban a legfontosabb ember Rugani szvsz, de O Juve sziv es sajat nevelesnek tekintheto, szoval O nem fog lelepni, es mi sem fogjuk eluzni innen. Bremer sztem elobb-utobb a PL-re valt (nem ertem, mert vedokent sztem nem jobb a PL, a taktikajuk sekelyesebb a hatso alakzatot tekintve). Danilo fontos csapatkapitanykent, de jatekoskent nem erzem tul erosnek. Gatti szive nagy, de vannak technikai es pozicionalis hianyossagai.

Ethan Hunt 2024.02.29. 19:50:22

@gomorra21: "Egy edző idővel nem csak tapasztaltabb lesz, de el is tud kopni, jól tud lakni, ragaszkodhat a régmúlt győztes taktikához, amin már átlépett az idő, amire már megtalálta a futball az ellenszert."

Igen, ezek valóban reális veszélyek, de ha valakit egyfolytában szerződtetnek komoly csapatok, az csak jelent valamit. Amivel meg szerintem te nem számolsz egy fiatal edzőnél, hogy a nagyobb egók kezelésének képességén túl, az a megváltozott nyomás meg elvárás, ami egy nagycsapatnál állandó. A rutinosabb edzők ezt már tudják kezelni, de egy fiatal edző, aki kiscsapattól jön, eredménykényszer nélkül, heti 1 meccs ritmusból, ott lehetnek meglepetések is és a Juventusnál is kerülték az ilyen edzőválasztásokat...

"Persze, van egy két edző (Ancelotti, Klopp, Guardiola), akik tényleg garancia, de mi nem tudunk erről a polcról választani.

Őket épp emiatt szándékosan nem írtam.

"Pochettino, Mancini, Spalletti.. hát, én pont ezt érzem a gyenge választásnak. Az örök másodikok."

Szerintem egyikükkel sem lenne probléma az első 4-ben végezni, ami a minimum elvárás jelenleg Allegrivel szemben.

gomorra21 2024.02.29. 20:05:45

@Ethan Hunt: "Szerintem egyikükkel sem lenne probléma az első 4-ben végezni, ami a minimum elvárás jelenleg Allegrivel szemben."

Nem értelek. Ha Allegrivel szemben probléma, hogy ő az első 4-ben akar benne lenni, ahelyett, hogy seggbeb@szná a bajnokságot, akkor miért elégednél meg azzal, hogy az "örök másodikok" hasonló eredményt érnek el, mint jelenleg Allegri?

Akkor indítsunk onnan, hogy ki az, akivel visszatérünk, és behúzzuk a scudettót? Nekem a jelenlegi Allegri, és Pochettino, Mancini, Spalletti az egykutya. Korrekt edzők. Szerintem jelenleg több a valamirevaló klub, mint a korrekt edző, úgyhogy van lehetőség, nem maradnak munka nélkül.

"Amivel meg szerintem te nem számolsz egy fiatal edzőnél, hogy a nagyobb egók kezelésének képességén túl, az a megváltozott nyomás meg elvárás, ami egy nagycsapatnál állandó."
Számolok ezzel is. Van benne kockázat. De miben nincs?

Ethan Hunt 2024.02.29. 20:42:12

@gomorra21: "Ha Allegrivel szemben probléma, hogy ő az első 4-ben akar benne lenni, ahelyett, hogy seggbeb@szná a bajnokságot, akkor miért elégednél meg azzal, hogy az "örök másodikok" hasonló eredményt érnek el, mint jelenleg Allegri?"

Azt nem tudom megmondani, hogy seggbebasznánk-e akkor a bajnokságot, de az előbb említett edzőkkel szerintem ugyanolyan valószínűséggel beérnénk az első 4-be, csak közben sokkal nézhetőbb futballt is produkálnánk, mert ebben a keretben - nekem meggyőződésem -, hogy több van és azért gondolom ezt, mert mindenki, aki elszerződik innen és nem az érdemi pályafutása végén jár, azok mind jobban szerepelnek az új csapatukban, mint Allegri rendszerében...

gomorra21 2024.02.29. 21:23:33

@Ethan Hunt: ok, világos!

"ebben a keretben - nekem meggyőződésem -, hogy több van és azért gondolom ezt, mert mindenki, aki elszerződik innen és nem az érdemi pályafutása végén jár, azok mind jobban szerepelnek az új csapatukban, mint Allegri rendszerében..."

Szerintem is több van a keretben, de azért nem sokkal. Az eligazolt játékosokkal kapcsolatban tett megállapításod viszont túlzó. Van példa erre is, arra is. Kik azok, akik elmentek, és aztán klasszisokká váltak? Nekem nagy kedvencem volt Bentancur, vártam, hogy majd bebizonyítja máshol, hogy mekkora játékos, de még várat magára.
Egy Thierry Henry féle példa lenne az igazi, de olyan nincsen.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1882) bajnokság (3490) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (963) elemzés (40) előzetes (883) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1696) játékosokról (10210) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2496) meccsek (4282) mercato (4268) nyilatkozat (7627) Olasz Kupa (331) összefoglaló (429) pletyka (4282) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (179) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (219) Címkefelhő
süti beállítások módosítása