Agresti: „Szerintem a Juve fiatalabb edzőt szeretne”

allegri_motta_montazs.jpgA Juventus kapcsán a médiában ma kifejezetten nagy hangsúlyt kapott az edzőkérdés, Massimiliano Allegri helyzetéről nemrégiben Romeo Agresti is nyilatkozott, podcastjában arról beszélt, kizártnak tartja, hogy az aktuális mester lejáró szerződéssel kezdje meg a következő évet.

„Az elmúlt szezon végén lehetetlen volt a Juventus számára elengedni Massimiliano Allegrit a számos esemény nyomán. El kellett rendezni a pénzügyeket, s ezért nem volt piaci aktivitás a klub részéről. Továbbá Cristiano Giuntoli véleménye szerint Massimiliano Allegri megfelelő volt az adott feladat ellátására, és vissza tudja vezetni a Juventust a Bajnokok Ligájába.

Most viszont, mivel az edző szerződéséből egyetlen év van hátra, a dolgok kissé megváltoztak, és szerintem a klub fiatalabb, élettel telibb, áttörés előtt álló edzőprofilt keres. Olyan edzőt, aki beleillik a klub fiatalokat nevelő stratégiájába, amely a pénzügyi mérleg megfelelőségére is nagy hangsúlyt helyez. Például ilyen edzőprofilt testesít meg Thiago Motta, aki nagyon népszerű.

Antonio Conte visszatérésére a Juventushoz nulla esély mutatkozik, mivel az edző egyszerűen nem felel meg a klub edzővel szemben támasztott kritériumainak.

A Juventus nem folytathatja Massimiliano Allegri aktuális szerződéses helyzetével, a mester vagy hosszabbít, vagy más edzőt kell keresni. Az egyetlen mester, aki lejáró szerződéssel a Juventusnál maradt, az Marcello Lippi volt, s az a történet is tragikusan végződött. Ez azért történt, mert egy edző nem tervezhet, aztán a sajtó októberben-novemberben már a boltban lévő elefánttal foglalkozik.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr9318320115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gaben Smith 2024.02.06. 20:59:32

Tűpontos!!
Masreszrol simogatta is a lelkem ez a par mondat.
Nem vagyok elegedetlen ezzel a szezonnal nem is vartam tobbet 3 vagy 4-re vartam a csapatot elozetesen. Nem gondoltam h Napoli es a Milan is ennyire lerobban.
A fiatalokat eloterbe helyezes pedig udvozito sztem azert Allegrinek is idaszoltak ,hogy probalgassd a polyasokat öreg.
Szoval rendezodott a klubb koruli helyzet,vezetoseg ,sportszakma, zold asztal es a palyan is .
A keret is kezd olyan lenni amilyennek a jelen helyzetunkben lenni kell tele potencialis fiatalokkal.
Alcarez sztem hatalmasat fog dobni a szezon hatralevo reszeben hab a tortan az igazolasa.
Emellett en azt szeretnem ha a keret megujitasa utan egy olyan edzovel folytatnank aki a kello fiatalos es naprakesz taktikat /jatekot tesz fel a palyara.
Legyszi ne mondjatok h bezzeg Sarri es Pirlo is… az o kinevezesuk alapbol egy hibas szakmai munka eredmenye.
Venember ,Marotta adott egy hosszabb hangvetelu interjut amiben azt is elmondta ,hogy mik voltak a lemondasanak okai es korulmenyei ha esetleg erzel kesztetest publikalhatnad a magyar lenyomatat : )

venember83 2024.02.06. 21:21:39

@Gaben Smith: sajnálom, de nem szívesen.

Alább viszont egy Allegri- és Marotta-szimpatizáns fb posztja az Il Nostro Calcio oldalról:

«Jópofa dolgokat mond Marotta Inzaghiról, Contéról, az Inter nyári mercatójáról és végre a torinói távozásáról is. Utóbbi részt idehajítom, a cikket meg a kommentek közé.
"Ha a tulajdonosok úgy döntenek, hogy új stratégiát választanak, akkor a klubvezetőknek maguktól kell visszalépniük, és én ezt mosolygva tudtam megtenni. Mindent visszaadtam a Juventusnak, amit a klubtól kaptam. A CR7 projekttel nem tudtam minden részletében azonosulni. Természetesen nem a játékossal volt problémám, de pénzügyi-gazdasági szempontból rendkívül megterhelőnek tűnt. De ennek nem volt köze a távozásomnhoz, az én időszakom végét az hozta el, hogy a klub más vezetőségi megoldásokban gondolkodott."»

venember83 2024.02.06. 21:34:13

@Gaben Smith: Massimo Brambati meg arról is beszélt, hogy John Elkann vissza akarja csábítani a klubhoz Beppe Marottát is.

Gaben Smith 2024.02.06. 22:56:09

@venember83: «Jópofa dolgokat mond Marotta Inzaghiról, Contéról, az Inter nyári mercatójáról és végre a torinói távozásáról is. Utóbbi részt idehajítom, a cikket meg a kommentek közé.
"Ha a tulajdonosok úgy döntenek, hogy új stratégiát választanak, akkor a klubvezetőknek maguktól kell visszalépniük, és én ezt mosolygva tudtam megtenni. Mindent visszaadtam a Juventusnak, amit a klubtól kaptam. A CR7 projekttel nem tudtam minden részletében azonosulni. Természetesen nem a játékossal volt problémám, de pénzügyi-gazdasági szempontból rendkívül megterhelőnek tűnt. De ennek nem volt köze a távozásomnhoz, az én időszakom végét az hozta el, hogy a klub más vezetőségi megoldásokban gondolkodott.
Igen ez a resze nekem is megvan Benito posztolta.
Az meg ,hogy Marotta come back sztem ordas nagy kacsa Guintolival megvan a keresett szemely.
Masreszrol imadom Beppet es elismerem,de ez az oreg lejaro szerzodesu toldozok foldozok de megis sikeres vagyok szemlelet nekem nem tetszik en személy szerint a jelenlegi iranyvonal hive vagyok .

Rikoo 2024.02.06. 23:15:49

@Gaben Smith: Igen, itt a sikeresség a nagy kérdés. Mert lehet, hogy Marotta toldozgatós stratégiája és esetleg ha Conte a Milanhoz igazol, akkor az ő motiváció készsége évekig hatással lehet a Juventus sikerességére.
Nyilván ez attól is függ, hogy ki lesz ennek a csapatnak az edzője.
Köztudott, hogy én Allegri és Conte mellett álltam mindig is, még ha utóbbi nekem hatalmas csalódást okozott azzal, hogy elvállalta az Intert.
El kell dönteni, hogy milyen irányt választ a klub. Allegrivel valószínűleg lassan, de fokozatosan fejlődni fog a csapat. Végülis ezt a mostani projektet vele kezdte el a klub, szóval mondhatni ez már az ő csapata teljesen.
Egy másik edzővel, viszont ismét jöhet egy 180 fokos fordulat, ami elsülhet jól és rosszul is, mindenesetre jövőre az Inter tovább akar erősíteni a most is kompakt csapatán, Contét pedig ismerjük...
Akár azonnal esélyes lehet a Scudettora a Milannál.

Ami szintén kérdéses, az a türelem. Allegrivel azért türelmes a tulajdonosi kör, mert a klub történelmének 3. legsikeresebb edzője.
Miközben ha jön valaki, akivel mondjuk nehézkes az első pár hónap, akkor könnyen úgy járhat a klub, mint Sarrinál és Pirlonál, hogy már télen tudni lehetett a sorsukat.
Nincs bajom a változással, mert az élet is arra nevel mindenkit, hogy folyamatosan változtasson, de a megfelelő választás nagyon nem egyszerű kérdés jelen helyzetben.
Mondok egy példát. A klub mottója a "Fino alla fine".
Na most, ha De Zerbi érkezne, akinek köztudottan nem csak a győzelem a legfontosabb, akkor megint egy olyan karakter jönne, aki teljesen nem kompatibilis ezzel a klubbal. Kb. ugyanaz, mint Sarri volt.
Nem egyszerű kérdés ez.

Ethan Hunt 2024.02.07. 00:06:53

Az nem kérdés, hogy Allegritől meg kell szabadulni mihamarabb, de nagyon körültekintően kell kiválasztani azt, hogy kire váltjuk le...

Én személy szerint nem akarok olyan edzőt, aki hasonló defenzív szart erőltet és ráadásul semmilyen eredményt nem ért még el és nincs is semmilyen Juve-kötődése, mint Mottának. Most éppen jó szezont fut a Bolognával, de 2 éve még a vicckategóriába esett a világmegváltó terveivel meg új formációival is, amivel kísérletezgetett.

De Zerbi a Brightonnál kis túlzással kedvére kísérletezgethet a szisztémájával és kétségtelenül aratott már figyelemre méltó győzelmeket, ahogy nem egyszer beleszaladt már a késbe is, viszont annyi a hibalehetőség a védekezés terén az ő focijában, amit nem biztos, hogy el tudnánk viselni a Serie A-ban. Nagyon rizikós lenne és óriási váltás is játékstílusban.

Conte sajnos már a hírek szerint aláírt a Milanhoz, ami nagyon nem jó hír számunkra semmilyen szempontból, mert instant bajnokesélyt csinál belőlük.

Ideális jelölt Ancelotti vagy Simone Inzaghi lehetne, de egyikük sem elérhető, ahogy a tavaly talán már a Napolival az árnyékát átlépni tudó Spalletti sem.

Juvino 2024.02.07. 00:08:44

@venember83: Tehat azert gondolkodott a klub masik vezetoi megoldasban,m nem tamogatta a CR uzletet. Igy atleptek rajta

Ethan Hunt 2024.02.07. 00:21:42

@venember83: "Massimo Brambati meg arról is beszélt, hogy John Elkann vissza akarja csábítani a klubhoz Beppe Marottát is."

Még csak az hiányozna, blahhh...

Nagyon jól választottunk mi Giuntolival! Már csak egy hozzáillő edző kell...

venember83 2024.02.07. 05:38:55

@Gaben Smith: sajnálom, de semmi motivációt nem érzek Beppe nyilatkozatának a lefordítására, de ha visszatér a Juventushoz, és még létezni fog akkor ez az oldal/a szerkesztői stáb, ígérem, hogy megpróbálom az összes lényeges nyilatkozatát közvetíteni, ahogy jelenleg is tesszük a mester és a vezetők nyilatkozatai esetében.

venember83 2024.02.07. 07:04:13

@Ethan Hunt: Beppe vezérigazgató, CG sportigazgató, ez lenne a felállás Brambati szerint. De Beppe szerződése 2027-ig érvényes tudtommal.

Lanzafame 2024.02.07. 10:07:47

@Rikoo: azzal egyetértek, hogy jó lenne letenni a voksot egy irány mellett és kitartani, amíg abból valami kivirágzik.

Azzal nem értek egyet, hogy az Allegri-féle felfogásból a 2020-as években bármi érdemleges kibontakozhat, mert az európai labdarúgásban 1-2 kivételes éven (pl. 2010) kívül a proaktív, bátor felfogás dominál, hoz, csinál pénzt, és győz, otthon és Európában is.

Szívesen kivesézném egyszer, mi a probléma szerintem Allegrivel, rengeteget agyalok ezen, szerencsére már indulat nélkül, de erre nincs idő, valószínűleg igény sem. Jegyezzük meg, hogy nem idén vette át a csapatot, ez a 3. idényének a hajrája, tehát volt lehetősége építkezésre, alkotásra, szép fizetés mellett. Tehát nagyjából már látjuk, milyen irányba és sebességgel képes ő építeni bármit is.

Lényeg a lényeg: szerintem a klub filozófiája finomhangolható, nem muszáj megállni ott, hogy "mi győzünk, minden eszközzel, ha kell akkor csúnya játékkal". Eltörölni ezt bűn lenne, de meg lehetne találni megfelelő, tehetséges emberekkel a hidat a győzelem és a proaktív futball között.

venember83 2024.02.07. 10:15:59

@Lanzafame: a klub filozófiája amúgy is eléggé felhígult, mindenféle finomhangolásokat szenvedett és pontosító értelmezéseket kapott. A győzelem az egyetlen dolog, ami számít, ehhez képest mit nyert a Juve az elmúlt két évben? Nyilván a Juventus feladata a győzelem, de ugyanez igaz az edzőkre is, nyilván mindegyik győzni akar, nem a vesztes meccseket célozzák meg.

Rikster 2024.02.07. 10:55:20

Úgy látom azt a fajta hagyomámyt nem fogjuk megszakítani továbbra sem, hogy ne olasz edző irányítsa a csapatot. Jó lenne már látni némi változást ezen a téren is.

Személy szerint eltekintenék Thiago Motta-tól, keresgélnék más irányban.

Rocky80 2024.02.07. 11:02:37

@Lanzafame: @venember83: 3. idény téma:

Dehogy látjuk! Csórók vagyunk 3 éve mint a templom egere, igazolni se tudtunk igazán ezért, illetve Pogba se sült jól el, meg pontlevonások voltak, meg sportigazgató se volt... Ekkora ellenszélben nem láthatod a normál haladást, mert mindig volt valami ami visszahúzott bennünket.
Soknak tűnik a 3 év,

Rocky80 2024.02.07. 11:04:08

@Rocky80: de ilyen ellenszélben is szépen, fokozatosan fejlődtünk. Én inkább így gondolom.

Rocky80 2024.02.07. 11:06:01

És ezek mind tények. Oké, Pogbát Allegri akarta, de valljuk be, a szívünk mélyén mind vártuk és szerettük a csikó Pogbát aki nálunk lett naggyá.

Rocky80 2024.02.07. 11:12:18

@Lanzafame: amúgy meg engem pl. érdekelnek a gondolataid, vesézd ki nyugodtan, és tök jó, hogy lehiggadtál vele kapcsolatban. Így lehet kulturált beszélgetést folytatni. Respekt.

Más téma mindenki felé: azzal pl. nem értek egyet hogy Conte a Milannal és azonnal rettegjünk tőlük és azonnal bajnokot farag belőlük. Sok víz lefolyt a Dunán az itteni csodatétele óta, itt hazai közegben mozgott, lehet már ő is megkopott kicsit, meg egyszer volt Budán kutyavásár... Várjunk még azzal hogy ez egy szép házasság szerintem.

FAF 2024.02.07. 14:10:34

@Rocky80: Csak sajnos azt elfelejted hogy az Internél is csodát tett egyből...

venember83 2024.02.07. 14:21:32

@FAF: kettőből. A második szezonban lett bajnok, ha nem tévedek.

Rocky80 2024.02.07. 14:23:35

@Rikoo: kutya ne? emlékszik már rá, ne olyan fontos ember ő hogy megjegyezzem meg figyeljem a klubjait... : D
Amúgy az internél történő szerepvállalása után számomra lényegtelenné vált. Megjegyeztem a nevét és kb. ennyi. Pedig még játékosként is láttam, ugye.

Akkor viszont igazatok van, ezt benéztem. Mindezek ellenére azt mondom, hogy ne rettegjünk tőle, lehet hogy az elején jó lesz, de utána elkezd bomlasztani és az a mi malmunkra hajtja a vizet. Az idő nekünk dolgozik!

gomorra21 2024.02.07. 14:30:06

@Lanzafame: "Jegyezzük meg, hogy nem idén vette át a csapatot, ez a 3. idényének a hajrája, tehát volt lehetősége építkezésre, alkotásra, szép fizetés mellett. Tehát nagyjából már látjuk, milyen irányba és sebességgel képes ő építeni bármit is." - pontos észrevétel!

Gaben Smith 2024.02.07. 15:44:22

@Rocky80: azert a tavalyi tortenelmi BL fiaskot en nem tudom kitorolni a fejembol mint ahogy sztem sokan. Azert ha vezetoi fejjel gondolkodunk nem biztos ,hogy ezek utan ujra el akarnam inditani a BL-ben Allegrit.
Egyebkent meg az osszes olasz csapat szegen mint a templom egere.
Mondom nekem ezzel a szezonnal semmi bajom sot pozitiv ertelemben lep meg de nem hiszem ,hogy ettol tobb van ebben az emberben.
Ettol a letolt gatyas buszozastol meg egyenesen menekulok.
Egyebkent az elobb irta valaki hogy a proaktiv gyoztes jatek hozza csinalja a penzt hirnevet vonz befektetoket stb ez pomtosan igy van.
Nezd meg Arteta milyen hatassal van az Arsenalra vagy Xabi a Bayernra.
En ezt a vonalat celoznam meg de ki hogy.
Szoval hozzuk el Xabi Alonsot es akkor o sem bantja meg egyik exklubjat sem h a masikba igazol ?

Ethan Hunt 2024.02.07. 20:39:53

@Rocky80: "de ilyen ellenszélben is szépen, fokozatosan fejlődtünk. Én inkább így gondolom.

"Más téma mindenki felé: azzal pl. nem értek egyet hogy Conte a Milannal és azonnal rettegjünk tőlük és azonnal bajnokot farag belőlük."

Feltételezve, hogy Allegri marad jövőre is, azt hiszem lesz pár keserű ébredésed... Már csak az a kérdés, hogy mi lesz akkor a magyarázat, ha visszatér a bukdácsolás a BL-ben és a bajnokságban is a heti 2 meccs mellett? Megint a keret lesz szar? Vagy a fiatalok hibája lesz? Vagy a túl sok sérült? :)

gomorra21 2024.02.07. 21:13:47

@Ethan Hunt: illetve vajon mi lenne, ha Conte átvenné a Milant, és hasítanának?
Válasz: Nem az edzőjük lenne a jobb, hanem hirtelen a keretük varázsolódna jobbá :))

Shyr Kahn 2024.02.07. 21:27:33

Sztem Thiago Motta egy eleg jo fiatal edzo... nem olyan feltalalo, mint De Zerbi, de ketsegkivul az egyik legnaprakeszebb fiatal edzo, aki igen tehetseges es sokra hivatott. Lasd youtu.be/6EGh5tZSK94?si=rbg2-VHayKpmpmOq

Shyr Kahn 2024.02.07. 21:29:49

De az Inter multja miatt nem hiszem, hogy erkezne... Tudor valoban jo alternativa lenne. Fiatal es szinten naprakesz.

Shyr Kahn 2024.02.07. 21:50:00

Egyebkent Tudor gondjai megoldodtak? Ugy tudom, hogy a Marseille-tol ugy tavozott, hogy szemelyes okokra hivatkozva es hogy nem egy masik klubhoz megy... egyebkent nagyon jo szezont futottak.

Ethan Hunt 2024.02.07. 22:11:03

@gomorra21: Nem tudom, de majd meglátjuk! :)

Conte azokban a szezonokban már az elsőben megcsinálta, amikor nem volt európai szereplés is (Juventus, Chelsea), az Internél asszem volt, ott kellett hozzá még egy szezon, a 2.hely után, valami hasonlóra számítok a Milannál is. Igazából nem is kell olyan marha sokat tennie a piros-feketékkel...

Shyr Kahn 2024.02.07. 22:18:32

@Ethan Hunt: Conte egy sikerkovacs es az az igazsag, hogy az erkezese a Serie A-ba, emelni fogja a szinvonalat, mert marha nehez lesz a csapatat legyozni... akarmelyik csapatrol is beszelunk.

Rikoo 2024.02.07. 23:49:20

@Ethan Hunt: Ha Allegri marad, akkor nem hiszem, hogy neki lenne pár keserű ébredése, főleg ha még hosszabbítani is fog.
Érdekesség, hogy Giuntolit megkérdezte a Corriere a Thiago Mottaval kapcsolatos pletykákról, erre ő dühös lett és tiszteletlennek nevezte a kérdést Allegrivel szemben.

Mondjuk az is még egy érdekes kérdés, hogy a sajtóban Thiago Motta az A, B, C opció is, ha Allegri a távozás mellett döntene.
Azok alapján, amiket tegnap írtál róla, finoman szólva sem örülnél neki.

gomorra21 2024.02.08. 00:05:59

@Shyr Kahn: Tudor mester egy érdekes lehetőség.

gomorra21 2024.02.08. 00:06:25

Játék: a régi kedvencek közül a Deschamps - Zizu vonalról kit választanátok szívesebben? Vajon közülük valamelyik tudna nálunk sikeres lenni?

gomorra21 2024.02.08. 00:30:50

@Rikoo: és a kérdés második fele? Azaz szerinted Zidane lehetne nálunk sikeres? Elég fura edzői pálya az övé, nem könnyű hova tenni.

Rikoo 2024.02.08. 00:35:43

@gomorra21: Jelenleg teljesen lutri, hogy ki lenne sikeres vagy sem. Ilyen projekt évtizedek óta nem volt a Juventusnál.

gomorra21 2024.02.08. 01:04:14

@Rikoo: csavarom még egy kicsit:) Vajon Zidane egy olyan csapatból, ami a top csapatok küszöbén áll, tud top csapatot csinálni? Vagy ő "csak" egy top csapatot tud a maxra pörgetni?

Ethan Hunt 2024.02.08. 18:16:27

@Rikoo: "Ha Allegri marad, akkor nem hiszem, hogy neki lenne pár keserű ébredése, főleg ha még hosszabbítani is fog."

Ő arra számít - meg gondolom te is -, hogy ez a most látott eredményesség megmarad a következő szezonban, BL-szereplés mellett is, szerintem viszont elfogynak majd az utolsó 10 percben megszerzett győzelmeink és jönnek a minimalista, "energiaoptimalizáló" játékunkból fakadó kínos döntetlenek vagy esetleg vereségek, nem sok, csak éppen annyi, hogy már ne legyen reális esélyünk a bajnoki címre, legkésőbb februártól...

És majd megint kiderül, hogy épp melyik játékosunk volt mindig is szar/fogalmatlan/alkalmatlan, plusz majd jön a "sok sérülés" is, mint örök alibi, meg hogy "a keretben ennyi van", az edzőnk meg a játéka pedig ezúttal sem tehet majd semmiről... :)

Hogy a BL-ben mi lesz, azt nem tudom, mert nem látom még át a lebonyolítást, meg hogy milyen szintű ellenfeleket kapunk és hányat, de ott is van jó pár csapat, akiknek már most is megvan az ellenszerük arra, amit vasárnap láttunk az Inter ellen...

"Azok alapján, amiket tegnap írtál róla, finoman szólva sem örülnél neki."

Ami Thiago Mottát illeti, az első benyomásaim róla nem jók. Del Pierot anno nem nagyon tudták kihozni a sodrából, de Mottának játékosként sikerült, nem lopta be magát a szívembe! De én nem az a fajta ember vagyok, aki ilyeneken ne tudna gyorsan továbblépni... Engem csak az eredmények érdekelnek, meg hogy milyennek látom azt a futballt, amit játszat, úgy értem, látok-e benne fantáziát...

Nem szeretem a kezdőket, márpedig Motta még jócskán annak számít. Most fut a szekér a Bolognával, de ha ez megy legalább 3 évig vagy megy egy másik klubnál is, akkor azzal már lehet valamit kezdeni, de a Juventus ne legyen kísérleti terep senkinek. (Pirlo kinevezése is egy tévedés volt az első pillanattól kezdve, teljesen mindegy, hogy milyen nagyszerű 3 éve volt nálunk a 4-ből játékosként.)

De ahogy mondtam is, Allegrit nem szabad "akárkire" lecserélni, mert garantálni tud bizonyos célkitűzéseket, de ha van olyan kaliberű jelölt elérhető, akkor viszont azon nyomban...

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1882) bajnokság (3492) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (963) elemzés (40) előzetes (883) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1696) játékosokról (10212) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2496) meccsek (4283) mercato (4268) nyilatkozat (7629) Olasz Kupa (331) összefoglaló (429) pletyka (4282) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (179) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (219) Címkefelhő
süti beállítások módosítása