Chiesa: „Győzelemre kell törekednünk Ukrajna ellen”

chiesa_federico_golorom_olasz_mezben.jpegPéntek este az olasz válogatott Észak-Macedónia csapatával mérkőzött meg a római Olimpicóban, s a mérkőzés igazi gólzáport hozott, de a legfontosabb, hogy olasz győzelemmel zárult.

A házigazdák elhúztak 3-0-ra Matteo Darmian fejesével és Federico Chiesa két találatával, majd a vendégek két góljára Giacomo Raspadori és Stephan El Shaarawy válaszolt, így 5-2-re zárult a mérkőzés.

„Az a fontos, hogy megnyertük a meccset.” - mondta a Juventus főszerepet vállaló támadója a RAI Sport és a Sky Sport Italia munkatársának.

„Sajnos kaptunk két gólt, amire egész meccset nézve nem szolgáltunk rá, de most rangadót játszhatunk Ukrajna válogatottjával.

Nem mondanám, hogy rövidzárlat lett volna, a mester alatt pozitívabb és támadóbb futballt játszunk, ami azt jelenti, hogy hátul is több kockázatot vállalunk. Ugyanakkor dominálni akartuk a meccset, és megérdemeltük a győzelmet.”

A Juventus támadója eddig sérülés miatt nem játszhatott Luciano Spalletti alatt, és ezen a meccsen is voltak vele szemben kemény ütközések, ami miatt izgulhattak a szurkolók.

„Szomorú voltam, amiért az első két szünetben nem állhattam rendelkezésre, de nagyon örülök, hogy ismét felölthettem az olasz mezt. Az első percekben fájdalmat éreztem, mert éppen irányváltáskor ütközött nekem. Az ilyesmi előfordul válogatott meccseken, mert a védők szeretik éreztetni a jelenlétüket. 

Azt teszem, amire a mester kér, és mindannyian felelősek vagyunk, mindannyiunknak előre kell lépni ahhoz, hogy kijusson a csapat az EB-re. Szerintem ezzel a mentalitással kell Németországba utaznunk az ukránok elleni meccsre, nem elégedhetünk meg egy döntetlennel, győzelemre kell törekednünk, ez a mester és a csapat hozzáállása, és így kell haladnunk a megfelelő irányba.

Köszönöm a mesternek a kedves szavakat, és hogy nagy tisztelettel és bizalommal fordul irányomba. Az évek során bizonyította, hogy nagyszerű mester, most pedig megpróbál bizonyítani az olasz válogatott padján is.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr2618261259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barza 2023.11.18. 06:04:07

Nem láttam a meccset csak egy hosszabb összefoglalót, de az alapján Fede aktív volt és többet volt játékban, meg több kapura lövése volt, mint a Juvéban egész idényben. Nem hiszem, hogy Fede a Juvéban nem akar kapura lőni, ez az Allegriball teljesen tönkre teszi a játékosokat, elherdáljuk a tehetségeinket.

Ethan Hunt 2023.11.18. 14:54:02

@Barza: Egyértelmű, hogy Allegri játékfelfogása miatt az összes támadójátékosunk szenved, Chiesa egyébként sem fél minden alkalommal megemlíteni, hogy mennyivel jobban szereti, ha "pozitívabb és támadóbb futballt" játszhat, ahogy ebben a nyilatkozatában is megtette, dehát Allegri számára ez falra hányt borsó csak...

Barza 2023.11.18. 19:06:34

@Ethan Hunt: sajnos így van. Csak eléggé elkeserítő amikor látom , hogy a válogatottban mire képes és ez nálunk nem tud kijönni belőle.

kozagaha 2023.11.18. 22:32:32

Szerintem azert az olasz válogatott középpályája minőségibb mint a Juvénak… Csak gondoltam megjegyzem, mert amíg nem lesz használható középpályánk, addig normális támadójátékunk sem.

kidelpiero 2023.11.19. 00:50:50

Durván látszott az olasz válogatott támadójátékán, hogy Locatelli nem játszott, egészen más szint Jorginho...

kidelpiero 2023.11.19. 00:54:08

@kozagaha: nagyon adom. Nekem nagyon fura, hogy Allegri egyből feljön itt a kommenteknél, de az hogy Chiesa mögött nem Rabiot-Locatelli-Miretti félék, hanem Jorginho-Barella szintű játékosok játszanak, az senkinek.

Shyr Kahn 2023.11.19. 04:54:23

@kidelpiero: Jorginho elferne nalunk, igy idosebben is... kar hogy meg mindig draga a jelenlegi penztarcankat nezve.

delpi0823 2023.11.19. 11:58:47

@Shyr Kahn:Hat meg 33eves lesz jovore,azert nem is ilyen jatekosokban kene gondolkoznunk sztem.

Ethan Hunt 2023.11.19. 13:11:40

@kidelpiero: "Nekem nagyon fura, hogy Allegri egyből feljön itt a kommenteknél, de az hogy Chiesa mögött nem Rabiot-Locatelli-Miretti félék, hanem Jorginho-Barella szintű játékosok játszanak, az senkinek."

Már hogyne jönne fel rögtön Allegri, amikor az edző játékfelfogásának van a legnagyobb szerepe abban, hogy egy csatárnak várhatóan mennyi lehetősége lesz majd a kapu előtt...

Lehet itt az alkalmatlan középpályával jönni, de miért nem arról beszéltek, hogy pl. Vlahovic milyen kiszolgálást kapott a rettegett Castrovilli - Pulgar - Bonaventura középpályás triótól a 2020/21-es szezonban, aztán valahogy csak szerzett valahogy 21 gólt a bajnokságban...

kidelpiero 2023.11.19. 19:49:11

@Ethan Hunt: en azert mert egy szezonos csatarnak gondolom akivel jo alaposan beszopattak.

Ethan Hunt 2023.11.19. 20:05:10

@kidelpiero: Szerintem nem az, de nálunk az Allegri-féle antifutballban túl nagy mentális nyomás alatt kell játszania, értem ezalatt, hogy a kevés lehetőség miatt, amit emellett a taktika mellett kreálni tudunk neki, alig van hibázási lehetősége, közben centerként egész meccsen birkózni kényszerül a belső védőkkel, akiknek nem kell megosztani a figyelmet...

természetes alapú logaritmus 2023.11.20. 17:52:15

@Ethan Hunt:
"Lehet itt az alkalmatlan középpályával jönni, de miért nem arról beszéltek, hogy pl. Vlahovic milyen kiszolgálást kapott a rettegett Castrovilli - Pulgar - Bonaventura középpályás triótól a 2020/21-es szezonban, aztán valahogy csak szerzett valahogy 21 gólt a bajnokságban... "

Köszönöm a kérdést. És válaszolnék is rá.

Nagyon szép teljesítmény volt Vlahovicstól a 21 gól. De sajnos a foci csapatsport és nézzük meg hogy e remek teljesítmény hogyan ”segítette” a csapatát.

A 2021/22-es szezonban a Fiorentina 13. helyen végzett 9 győzelemmel, 13 döntetlennel és 16 vereséggel. Ez 40 szerzett pont. A gólkülönbség 47-59. Szóval egyrészt látható, hogy a meccseik kevesebb mint negyedét nyerték meg. Másrészt ez a 40 pont a 2004/05-os 20 csapatosra bővítés óta a legkevesebb pont amit a Fiorentina szerzett (rosszabb helyezésük volt: 2004/05 (újoncként) 17. hely 42 ponttal és 2018/19 16. hely 41 ponttal). A rúgott meccsenkénti gólszámuk kemény 1,24. De legalább hátul gólerősek voltak. És összehasonlításként az Allegriball 2021/22-ben 57 gólt, 2022/23-ban 56 gólt hozott össze.

Normális esetben egy jó játékos hozzátesz a csapat eredményességéhez. Jelen esetben ez nem látható. Vlahovic ”remek” játékával az elmúlt 20 év (egyik) leggyengébb szezonját hozták össze. Mert itt nem a játékos tett hozza a csapat játékához, hanem a csapat pumpálta fel a játékost. De ez még érthető is lehet egy Fiorentinának (vagy bármely olasz kis vagy középcsapatnak). Így lehet fogni egy balekot aki (jelen esetben) 80+ millát fizet nekik. És mindeközben mindenki a 20+ gólos Vlahovic-ról beszél. És nem az elmúlt 20 év egyik leggyengébb csapatáról.

kidelpiero 2023.11.20. 20:17:19

@természetes alapú logaritmus: wow nagyon szépen megfogalmazott, levezetett komment

Vergilius1897 2023.11.20. 22:27:16

@természetes alapú logaritmus: Ritkán látni ilyen hozzászólást, köszönöm!

Ethan Hunt 2023.11.20. 23:37:15

@természetes alapú logaritmus: "Vlahovic ”remek” játékával az elmúlt 20 év (egyik) leggyengébb szezonját hozták össze. Mert itt nem a játékos tett hozza a csapat játékához, hanem a csapat pumpálta fel a játékost."

A csapat pumpálta fel Vlahovicot?! Jól értem, hogy te azt állítod, hogy Vlahovic hibája, hogy a Fiorentina többi csapatrésze nem teljesített jól?! Hogy az egész szezonbeli produkció csapatszinten azért lett beáldozva, hogy Vlahovicot jó pénzért el tudják adni?!

természetes alapú logaritmus 2023.11.21. 17:36:12

@Ethan Hunt:
Röviden: Igen a csapat pumpálta fel Vlahovic-ot (vagy legyen a csapat taktikája). Nem, nem Vlahovic hibája.

Bővebben: Vegyük alapul a mostani Juventust (2023/24-es szezon). Van egy „szép” defenzív játékunk. Hogy is néz ez ki? Sok védekező stílusú játékos, (relatív) mély védekezés, védekező stílusú edzések (legyen röviden ennyi). Ez a támadó játékosainknak nem túl jó (köztük ugye a témánkkal, Vlahovic-cal). De a védekező játékosoknak kedvez. És hogy nézett ki ez a 2020/21-es Fiorentinánál? Hát náluk pont fordítva volt. Több támadó (főleg középpályás és szélső), feltolt védekezés, letámadás, támadó stílusú edzések. Ez konkrétan Vlahovic-ra volt optimalizálva. A probléma abból adódott, hogy ahogy a „mi” stílusunk nem fekszik Vlahovic-nak úgy az akkori Fiorentina taktika nem feküdt (minimum) a fél csapatnak (hát nem furcsa ha Vlahovics rossz nálunk az edzői/taktikai hiba, de ez meg nem). A védelem kevés támogatást kapott a középpályáról, akik ráadásul rendre „magasan” is védekeztek. A középpálya rohangált össze-vissza az ellenfél térfelén, mindeközben a védekező stílusú középpályásokat is „támadásra kárhoztatva”. Így sikerült közel 60 gólt bekapni. Ráadásul még rúgott gólszámban sem sikerült előrelépniük. Mert az a 20 gól, amit Vlahovic berúgott, az ott volt előző évben is. Csak akkor taktikailag nem egy játékosra jött ki minden, hanem 3-4-re. Szóval ha hibást szeretnél találni, akkor ha nálunk Allegri, akkor ott meg az aktuális edző (nem tudom épp ki volt).

Az meg hogy mennyire volt tervezett beáldozás, arról a vezetőséget kellene megkérdezni. Bár ez azért nem olyan, mint a villanykapcsoló (ON és OFF és kész). Az hogy adott esetben a Fiorentina 8. 55 ponttal vagy 13. 40 ponttal nem olyan különbség, ami ne érne meg nekik 80 millió eurót.

Ethan Hunt 2023.11.21. 21:23:53

@természetes alapú logaritmus: Kezdjük a végén!

"Az hogy adott esetben a Fiorentina 8. 55 ponttal vagy 13. 40 ponttal nem olyan különbség, ami ne érne meg nekik 80 millió eurót."

Az valóban mindegy lenne, hogy pontosan hányadik helyen végez a csapat a középmezőnyben, csak az abszolút nem hihető, hogy egy klubvezetés ekkora kockázatot vállalna egy ilyen bizonytalan lehetőségért. Mert hát ezt senki nem tudhatta előre, hogy Vlahovicnak ez a teljesítménye, majd megér valakinek 81,6 millió eurót. Senki nem tudhatta azt sem, legfeljebb remélhette, hogy ezt a 21 gólt Vlahovic meglövi. Senki nem tudhatta azt sem, hogy nem sérül-e le komolyabban vagy nem kerül-e komolyabb hullámvölgybe, ami miatt ez a teljesítmény nem jött volna ki belőle...

Az edzőt - Iachinit - el is küldték szezon végén, annyira nem hatotta meg a vezetőséget, hogy mondjuk feltriplázta Vlahovic értékét...

"Van egy „szép” defenzív játékunk. Hogy is néz ez ki? Sok védekező stílusú játékos, (relatív) mély védekezés, védekező stílusú edzések (legyen röviden ennyi)."

Sok védekező stílusú játékos? Ezt ki döntötte el, hogy ők azok? (És nem lehetnének mások, más edzői játékfelfogás mellett?) Külföldről például aligha igazoltunk bármikor is olyan csapatból, ahol az edző Allegrihez hasonló ennyire defenzív felfogást alkalmazna, de abban sem vagyok biztos, hogy Olaszországból olyan túl sok lenne...

Pedig ez lenne a tervszerű igazolási metódus, nem igaz? Megkeresni olyan játékosokat, akik olyan taktikai rendszerből jönnek, amilyen Allegrié, így itt is magabiztosan tudnák hozni a jó teljesítményt. De ez történik? Nem...
Ehelyett igazolunk mindenhonnan jó képességű vagy tehetséges játékosokat, aztán szomorúan szembesülünk vele, hogy szinte mind besül nálunk vagy a várakozáson alul teljesít...

Rikoo 2023.11.21. 22:13:27

@Ethan Hunt: "Sok védekező stílusú játékos? Ezt ki döntötte el, hogy ők azok?"
Ezt miért kellene eldönteni? Vagy olyan a játékstílusa vagy nem. Nem 25-28 évesen fog néhány játékos 180 fokos fordulatot venni a pályafutásában.

Itt a mostani nyilatkozik is fentebb Bremertől. 16 évesen még az utcán játszott...Gatti 19-21 éves kora között az építőipari munka mellett játszott amatőr ligákban.
Ruganiról pedig pontosan tudjuk mik a gyengéi, lassan 10 éve itt van már.
És ez jelenleg a top védelmünk, amelyik 6 meccsen nem kapott gólt, az utolsó 7 meccsen egyet.
Mi alapján várjuk el egyáltalán, hogy ezek a játékosok ki tudják hozni a labdát, ha letámadják őket?
Vagy miért akarunk mi magasan védekezni velük? Sokszorosan megmutatkozott, hogy nem tudnak.
Az hogy ezek a játékosok a Juventusnál játszhatnak, egyedül az akaratuknak köszönhető és nem a tehetségüknek.
Sokkal tehetségesebb védők vannak kisebb csapatoknál, csak bennük nincs meg az a plusz, ami kellene ahhoz, hogy egy győztes csapat játékosai legyenek.

Ha mi olyan modern játékot akarunk játszatni, ami manapság divat, akkor kezdjük azzal, hogy olyan védőket igazolunk, akik erre alkalmasak. Tehetségesek, végig járták a ranglétrát az akadémiákon és tökéletesen fel vannak készülve erre a játékra.
Gyorsak, dinamikusak, technikásak, agresszívak és emellé taktikailag fel vannak készítve. Ezek mind kellenek.
Nekünk nagyon komoly hiányosságok vannak néhány játékosnál, amit viszont tudnak kompenzálni az erősségeikkel.

De mondok egy tökéletes példát, amit vasárnap is említettem, ez pedig a német válogatott.
A valaha volt egyik legnagyobb mélységében vannak most. A FIFA világranglista 16. helyén vannak és sorban bukják a meccseiket, mint ahogy most is vesztésre állnak az osztrákok ellen.
Itt van Schweini nyilatkozata a helyzetről:
Bastian Schweinsteiger : "When Pep Guardiola joined Bayern Munich, when he came to the country, everyone believed we have to play this kind of football, like short passes and everything. We were kind of losing our values."
"I think most of the other countries were looking at Germany as fighters, who can run until the end and everything. These strengths got lost through the last seven, eight years."
"We forgot about that and were more focused on playing the ball nicely to each other.

Ez történik akkor, ha azt játssza egy csapat, amire nem alkalmas. Nem volt véletlen Sarri emlékezetes nyilatkozata sem, amikor edzhetetlennek nevezte a csapatot.

A tökéletes példa arra, hogy Allegri azonosul a kerethez, az a 17-18-as szezon. 111 gólt lőtt a Juventus a szezonban Allegri irányításával, ami valószínűleg klubtörténelmi rekord is.
Ekkor voltunk tele támadókkal a 4-2-3-1-hez és még a védekező középpályásaink is támadó középpályások voltak.
Hát most nagyon nem ez a helyzet...

Egyébként sem véletlen, hogy folyamatosan ajnározzák a volt játékosai őt, ma pl. Pjanic.
De ez általánosságban elmondható róla. Van egy-két kivétel, de kinél nincs. Aki Allegrinek Cassano, az másnak Ibrahimovic...(Guardiola)

És ezeket úgy írom most, hogy én sem vagyok elégedett azzal, amit nyújtunk, de látni kell az okokat is.
Játszhatunk másképp, de akkor ne csodálkozzunk, ha úgy járunk, mint a német válogatott.
Igazából már tapasztaltuk is, hiszen 9 év után sikerült elbukni a Scudettót és nem sikerült megszerezni a történelmi tizediket, pontosan ilyen oknál fogva...

Ethan Hunt 2023.11.21. 23:56:33

@Rikoo: "Ezt miért kellene eldönteni? Vagy olyan a játékstílusa vagy nem. Nem 25-28 évesen fog néhány játékos 180 fokos fordulatot venni a pályafutásában."

De miért kéne, hogy 180 fokos fordulatot vegyen bárkinek is a pályafutása?! Az igazolt játékosaink az előző klubjukban (klubjaikban) jó eséllyel vagy szinte biztos, hogy sok szempontból teljesen más játékfelfogást követő edző kezei alatt tűntek ki...

Ott van pl. Rabiot, azon kevesek egyike talán, akinek fekszik az Allegriball, mégis még a mostani értéke sem éri el az akkorit, amikor a PSG-ben játszott nyilvánvalóan egy teljesen más felfogásban...
Vagy lehetne mondani azokat a példákat, amikor a válogatott játékosaink egy másik, támadóbb (hiszen ettől csak az lehet) játékstílust alkalmazó szövetségi kapitány alatt sokkal jobban játszanak, holott azt csak elenyésző számban gyakorolják a klubbeli edzéseiken alkalmazottakhoz képest, de mégis képesek rá...

"Mi alapján várjuk el egyáltalán, hogy ezek a játékosok ki tudják hozni a labdát, ha letámadják őket?
Vagy miért akarunk mi magasan védekezni velük? Sokszorosan megmutatkozott, hogy nem tudnak."

Úgy elég nehéz is elvárni, ha nálunk az ellenkezőjét gyakorolják Allegri alatt naponta és biztosan van olyan játékosunk is, aki alkalmatlan erre alapból, én ezt nem vitatom. Nade, hogy senki? Hagyjuk már ezt... Miközben egy csomóan a válogatottjukban meg tudják még így is...

Ezt a stílust játsszuk, mert Allegri ezt akarja játszatni, mert ezt kedveli és ezt gondolja a leghatékonyabbnak a pontszerzés maximalizálására, de az ő véleménye, nem kőbe vésett igazság.

"Ez történik akkor, ha azt játssza egy csapat, amire nem alkalmas. Nem volt véletlen Sarri emlékezetes nyilatkozata sem, amikor edzhetetlennek nevezte a csapatot."

Ha jól emlékszek, már jóval túl voltunk a bajnokság felén, amikor ezt mondta és egyébként sem tudhatja senki, hogy pontosan milyen szempontból értette ezt. Mert semmilyen valóban edzhetetlen csapat nem nyer bajnokságot, se nem jut tovább 5 győzelem 1 döntetlennel BL-csoportkörből... (Tudjuk mit produkált tavaly a BL-ben Allegri, azzal a taktikával, amire ez a csapat "alkalmas"...) Amikor ezt mondta, már igencsak szó volt arról, hogy komoly feszültség van közte és egyes befolyásos játékosok között és érthette arra is, hogy már nem követik a taktikai utasításait az edzéseken vagy a meccseken és nem azt, hogy a csapat alapból edzhetetlen arra a fajta futballra, hiszen pontosan tudta azt, amikor aláírt, hogy mi volt addig Allegrivel és mit akarna ő és ez soha senkinek nem ment egyik pillanatról a másikra...
Egyébként Sarri megcsinálta azt nem egy évben a Napolival, hogy a támadó felfogás és a sok szerzett gól mellett azért relatíve alacsonyan tartotta a kapott gólok számát (és ha mi nem vagyunk annyira erősek, már legkésőbb 17/18-ban bajnok lett volna velük), csak nálunk nem kapta meg az időt, se azokat a játékosokat, akivel ezt könnyebben megtehette volna...

"Egyébként sem véletlen, hogy folyamatosan ajnározzák a volt játékosai őt, ma pl. Pjanic."

Minden edzőnek megvannak az emberei a csapatban, akik úgy érzik, hogy játékosként sokat fejlődtek alatta vagy mert olyan volt a személyes kapcsolatuk, esetleg apafigura volt nekik. Ezek persze, hogy szépeket fognak róla mondani. De nekem úgy rémlik a taktikai felkészültségét dicséri mindenki, nem azt, hogy milyen faszául játszottunk...

"Igazából már tapasztaltuk is, hiszen 9 év után sikerült elbukni a Scudettót és nem sikerült megszerezni a történelmi tizediket, pontosan ilyen oknál fogva..."

Számtalan okot lehet találni erre is, nemcsak a módszerváltást. Persze Sarrit lecserélni egy 0 km-es edzőre, csak azért mert Pirlónak hívják, az nem volt valami okos húzás... De a meghatározó játékosaink is már korosodtak és a teljesítményük hanyatlani kezdett, a védelemre és a középpályára gondolok.

"Ekkor voltunk tele támadókkal a 4-2-3-1-hez és még a védekező középpályásaink is támadó középpályások voltak."

Pont ez a baj, hogy nem e felé törekszik Allegri az igazolásaival, hogy újra valami ilyesmi lehessen, hanem ezt a mostani stílust akarja még tovább konzerválni...

Rikoo 2023.11.24. 00:12:33

@Ethan Hunt: "De miért kéne, hogy 180 fokos fordulatot vegyen bárkinek is a pályafutása?! Az igazolt játékosaink az előző klubjukban (klubjaikban) jó eséllyel vagy szinte biztos, hogy sok szempontból teljesen más játékfelfogást követő edző kezei alatt tűntek ki..."

Mondjuk itt már alapból az is probléma, hogy az adott klubokban kiemelkedő játékosokat igazoltuk le. Nyilván van 1-2 kivétel, de azért bankot is robbantottunk.

Nem értem miért mondod, hogy Rabiot értéke alacsonyabban van, mint korábban. Élete legjobb másfél évét tudhatja maga mögött. Az idei évben is kiemelkedő statisztikái vannak. A Transfermarkt 40 millió euróra értékeli, a CIES 60 millióra.

"ezt gondolja a leghatékonyabbnak a pontszerzés maximalizálására, de az ő véleménye, nem kőbe vésett igazság"
Ezzel egyetértek.

Sarri, ha jól emlékszek a szezon után nyilatkozta ezt. De valószínűleg azért is nyilatkozhatta ezt, mert nem igazán tudta az ő játékszemléletét átadni. Igazából utólag a játékosok nyilatkozataiból kiindulva, a játékosok nem is igazán értették, hogy mit akart. Legalábbis volt 3-4 ilyen nyilatkozat akkoriban. Ráadásul az eredmények sokszor inkább küzdelmes meccseken jöttek és egyáltalán nem is hasonlítottunk arra, ahogyan a Napoli vagy a Chelsea játszott vele. Bár én már akkor sem értettem a játékospolitikánkat.

"De nekem úgy rémlik a taktikai felkészültségét dicséri mindenki, nem azt, hogy milyen faszául játszottunk..."

Egy szurkoló teljesen másképp éli meg kívülről azt, hogy milyen a játék, mint a játékosok belül.
A játékosaink is látványosan élvezik most, hogy hozzák sorban a győzelmeket. Minden nyilatkozatból ez jön át. Talán Chiesa az egyedüli, akinek nem feltétlenül ezt sugallják a megnyilvánulásai, de ez érthető is.

A meghatározó játékosaink korosodása és helytelen pótlásuk azóta is komoly probléma.

Ethan Hunt 2023.11.24. 19:26:23

@Rikoo: "Nem értem miért mondod, hogy Rabiot értéke alacsonyabban van, mint korábban. Élete legjobb másfél évét tudhatja maga mögött. Az idei évben is kiemelkedő statisztikái vannak. A Transfermarkt 40 millió euróra értékeli, a CIES 60 millióra."

Azért, mert 2018-ban végig a Transfermarkt 50 millióra taksálta az értékét, a CIES-nél nem tudom mennyi volt, de azt nem is szoktam nézegetni, mert ott felfújt értékek vannak...

"De valószínűleg azért is nyilatkozhatta ezt, mert nem igazán tudta az ő játékszemléletét átadni. Igazából utólag a játékosok nyilatkozataiból kiindulva, a játékosok nem is igazán értették, hogy mit akart. Legalábbis volt 3-4 ilyen nyilatkozat akkoriban."

Értették ők azt, ha mindössze 2 hónap közös munka után - amiből Sarri tüdőgyulladás miatt nem is tudom hány hetet hiányzott - ilyen játékot tudtak az előszezonban csinálni...

www.youtube.com/watch?v=A9Hmbj8r9rU

Amivel gond lehetett szerintem, az az, hogy jó néhányan nem voltak benne teljes szívvel ebben a stílusváltásban, valszeg elsősorban a védelem olasz, illetve idősebb tagjai, akik nem ebben játszva lettek ismert játékosok és a Sarri-féle védekezéshez más típusú skillek kellenek, amiről úgy érezhették, hogy nem fekszik nekik és rosszul néznek ki benne. Ott voltak az új titánok már leigazolva (De Ligt, Demiral, Romero) és szerintem egyesek tartottak tőle, hogy ha nem tudnak átállni, akkor le lesznek cserélve rövid úton...

Egy ilyen óriási átállás nem egyszezonos munka lett volna, pláne olyan körülmények között, ahol a játékosok egy része nyíltan vagy kevésbé nyíltan, de fúrja az edzőt, miközben a vezetőség totál megosztott és 2-3 hetente megy a válságtanácskozás, holott végig az 1. vagy 2. helyen voltunk. Bezzeg Pirlo alatt egy válságtanácskozás sem volt, pedig a bajnokságból már ősszel kiszálltunk, annyit pontot szórtunk el, de Agnelli megkapta, amit akart, plusz az idősebb játékosok is örültek, hogy megszabadultak Sarritól és helyette jött egy olyan, akit manipulálhattak...

"Ráadásul az eredmények sokszor inkább küzdelmes meccseken jöttek és egyáltalán nem is hasonlítottunk arra, ahogyan a Napoli vagy a Chelsea játszott vele."

Ez csak az idegenbeli meccseinkre volt igaz, otthon - ha az utolsó 2 bajnoki meccset leszámítjuk, ahol már nagy megosztottság volt az öltözőben - a Juve történelmének egyik legjobb otthoni mutatóját produkáltuk. Az volt az utolsó olyan szezon, amikor még rettegtek tőlünk az Allianzban...
BL-ben is mind a négy otthoni meccsünket megnyertük...

"Egy szurkoló teljesen másképp éli meg kívülről azt, hogy milyen a játék, mint a játékosok belül."

Ez így van, de az eredményesség és a szép játék, csak Allegrinél egymást kizáró ok...

"A játékosaink is látványosan élvezik most, hogy hozzák sorban a győzelmeket."

A győzelmeknek önmagában nyilván örül mindenki, de hogy ki élvezi ezt, az a játékos posztjától függ. Ez a játékstílus a védőknek meg az alapvetően védekező feladatokkal megbízott középpályásoknak kedvez és emlékeim szerint csak ők nyilatkoztak pozitívan a játékról. De a se csatárok, se a szélsők részéről nem rémlik ilyen nyilatkozat...

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1882) bajnokság (3492) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (964) elemzés (40) előzetes (883) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1697) játékosokról (10214) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2497) meccsek (4284) mercato (4268) nyilatkozat (7631) Olasz Kupa (331) összefoglaló (429) pletyka (4282) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (179) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (219) Címkefelhő
süti beállítások módosítása