de Ligt: „A Juvénál a győzelem számít, nem a szép játék”

de_ligt_matthijs_portre_uvolt.jpgMatthijs de Ligt a The Guardian munkatársának nyilatkozott a minap, s először is a saját magával szembeni kritikus szemléletről beszélt, hiszen a Villarreal elleni meccsen ő is közrejátszott a spanyolok góljában.

„Én mindig saját magam legnagyobb kritikusa akarok lenni. Tudom pontosan, amikor hibázok. A fejlődéshez olykor el kell fogadni, hogy rossz döntést hoztunk, és igen, abban a helyzetben jobban is teljesíthettem volna.”

Ezt követően a különböző védőtípusokról beszélt a Juventus és a holland válogatott csillaga.

„A múltban különböző típusú védők voltak. Voltak védők, akiket csak a tizenhatoson belül láttál, labdákat fejeltek ki, de a játékban annyira nem vettek részt. Aztán voltak azok, akik igazán szépen bántak a labdával, de nem tudtak védekezni. Az aktuális tendencia azonban az, hogy az összes védőnek mindent tudnia kell. Mindenki gyors, erős, és képes megjátszani a labdát. Más ma már a szint.

Az Ajaxnál 15 évesen középpályás voltam. Aztán lettem hátvéd, hátulról játszottam, és nem igazán értettem a helyzeteket, és nem tudtam, amit kellett volna. Olykor ki kellett rúgni a labdát, máskor meg kellett játszani, és tapasztalat kellett ahhoz, hogy megtanuljam, mi a helyes döntés adott helyzetben.

A piszkos munka nagyon fontos. Az emberek piszkosnak nevezik, de nekem igazán tetszik. Ez kell a labda elfejeléséhez, párharcok megnyeréséhez. Ebben a tekintetben a hagyományos iskolát képviselem. Jelenleg sok olyan védő van, aki védi a pozíciót, s próbálja lezárni a területeket.

De szeretem az egy az egy elleni védekezést is, amikor meg kell harcolni az ellenféllel. Az Ajaxnál igazán magasan volt a védősor. Olykor talán túlságosan magasan is, ez elég veszélyes megközelítés. Most a Juventusnál a megfelelő egyensúly megtalálása a lényeg.

Az évekkel bizonyosan van még hova fejlődni. Példának vegyük Giorgiót, aki most 37 éves. A pályán meg úgy játszik, mintha könyvet olvasna. Tudja, hogy adott helyzetben ez fog történni, utána pedig ez lesz. S nyilván nem volt ennek a tudásnak a birtokában 20 évesen. Szóval a tapasztalat segít. De kell hozzá a megérzés is. Az érzés, hogy tudd, hol jelentkezhet probléma, vagy hogy hova fogja passzolni az ellenfél a labdát. Ez eléggé velünk született dolog, szerintem a világ összes védője rendelkezik ezzel az ösztönnel.”

A 22 éves védő a Juventus győztes mentalitásának a fontosságáról is beszélt.

„Számomra a legfontosabb dolog a győzelem. A Juventusnál egy 1-0 után, ha rosszul is játszottunk, őszintén azt gondolom, hogy mindenki elégedett. Viszont játszhatunk csodálatosan, de ha 2-1-re kikapunk, nem lesz meg az elégedettség.

Mindegyik klubnak vannak egyes, génekben kódolt tulajdonságai. Ha nagyon magasan védekezik egy csapat, aztán kikap 5-0-ra, 4-0-ra, akkor igen, rendben, be kell látni, hogy okosabb dolog kicsit visszább húzódni.

Fiatal koromban sok mindennel szembesültem. Nagyon sokat beszéltem. Minden egyes apró hiba igazán óriási gond lett. Azonban a legfontosabb az, hogy lássuk az összképet.

Ha megnyeri az ember a Golden Boy díjat, az azért némi nyomást helyez rá. Azonban játékosként szeretni kell a nyomást. Mert ez azt mutatja, hogy a játékosban van valami jó. Ha így nézem a dolgokat, akkor kicsit több mozgásterem marad a fejemben.”

Végül Matthijs de Ligt aktuális edzőjéről beszélt.

„A legjelentősebb adottsága, hogy érti, nem kell mindig a szép mellett dönteni. Inkább mindig a győzelem számít. S ez a Juve mentalitása is. Nem számít, ha jól játszik a csapat. A lényeg a három pont. Lépésről lépésre egyre jobban megértjük, mit vár tőlünk a mester.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr10017779030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DegerFaCan 2022.03.13. 08:04:45

! Szeretek nyerni én is. Így van, forza :)

juve28adam 2022.03.13. 09:06:05

Amit már jóideje de Ligt hoz az szerintem abszolút liga egyik, ha nem a legjobb védő teljesítménye lett! Én azt mondom amíg lehet addig igenis itt kell tartani a srácot!

Panther77 2022.03.13. 09:57:02

@juve28adam: Ha nem a világ egyik legjobb védő teljesítményét nyújtja.Utóbbi időben mutatott kirobbanásai nagyon tetszenek :)

Be sírtam a fiatal koromban dumán :) Olyan marha öreg lenne.

Fogjuk majd sajnálni amikor elmegy az biztos.

Gaben Smith 2022.03.13. 10:41:08

Az elso par evenek botladozasa utan az utobbi par honapban klasszis teljesitmenyt nyujt. Ezt meg kell koszonni Allegrinek is. Ahogy beszel pedig azt sugallja hogy maradni fog hiszen egy azon ertekeket vall mint a csapat maga.

Camo76ers 2022.03.13. 10:55:07

Tanár már ilyen fiatalon . Tökéletes védő . Technika + fizikum . Bármi áron meg kell tartani !

Lanzafame 2022.03.13. 11:53:59

A jó védő pénzbe kerül, meg kell tartani, építeni kell rá: szerződéshosszabbítás, korrekt fizetésemelés, karszalag.

Danilóval óriásiak lennének középen, bárcsak kipróbálná már ezt Max.

Dzsákkeríni 2022.03.13. 12:42:42

Ő kell, hogy legyen a projekt középpontja és a futuro capitano! Bár kirúgná páros lábbal Raiolát és még vagy 10 évig irányítaná a Juve védelmét!

Bruce57 2022.03.13. 13:34:43

A győzelem számít igen. Viszont szerintem a "csúnya" játék nem egyenértékű avval hogy egy félidő alatt nem hogy kaput eltaláló lövésünk sincs hanem még kaput nem eltaláló se. Egy próbálkozás se. Szerintem ez itt a legtöbb fórumozó gondja, nem a szép játék. Hanem legyen egyáltalán játék, próbálkozások. Mikor lőttünk gólt utoljára 20-25 méterről mint azelőtt? Amikor 5 méterről az égbe rúgja mindenki, lehet ezért se mernek próbálkozni.

Rocky80 2022.03.13. 16:13:12

De Ligt, Danilo, Rugani, Chiello. Nem is rossz csapat!

GGábr81 2022.03.13. 17:48:32

Na neee, ezt nem adják be nekem. Pedig én totál azt hittem, hogy a szépségbe halunk bele...

Thuglife! 2022.03.13. 19:31:49

@Gaben Smith: tehát úgy gondolod az ő jó(Jobb) játéka Allegrinek köszönhető nem pedig annak hogy egyszerűen kikoptak előle és állandó játéklehetőséget kap?

Shyr Kahn 2022.03.13. 20:50:55

@Rocky80: Igen, ki kell emelni, hogy Rugani is hatalma fordulason van tul. Nem is oly reg meg egy percre sem tettuk volna be jatekra, most O is komoly teljesitmenyt hoz. De Ligt es Rugani kettose - megkockaztatom, hogy - jobb mint az oregeke ma mar. Chiello es Bonu - minden tiszteletem ellenere - erosen kioregedoben. A fejuk meg a helyen, de a testuk mar nem alkalmas olyan teljesitmenyre, mint a fiatal kettose.

Rocky80 2022.03.13. 21:41:43

@Shyr Kahn: fixen őket játszatnám. Néha Chiello beáll.

DelPiero2 2022.03.13. 22:17:27

A gond hogy nem engedik Ruganit hosszabb előre passzokra, pedig megmutatta, hogy hajszálpontosan tud passzolni nagyobb távolságra is.

alexGicamo 2022.03.14. 12:22:18

@juve28adam: Szerintem is mindenáron meg kéne őt tartanunk !
Roppant szimpatikus nyilatkozat és hozzáállás !
@Panther77: Azon én is besírtam ! :-D@Lanzafame: De megnézném én is a de Ligt - Danilo duót középen ! Danilot ugyanúgy nagyon megkedveltem , mint Cuadradot ! :-)

alexGicamo 2022.03.14. 12:25:49

@Bruce57: Már én is nagyon régóta hiányolom a távoli kapura lövéseket !

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3377) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (911) elemzés (40) előzetes (858) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9908) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4149) mercato (4137) nyilatkozat (7434) Olasz Kupa (326) összefoglaló (409) pletyka (4167) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (199) Címkefelhő
süti beállítások módosítása