A Juve elhappolhatja Sensit a Milan orra elől

sensi_stefano_1.jpgA Juventus a hírek szerint hamarosan kivetheti hálóját a Sassuolo fiatal olasz középpályására, Stefano Sensire.

A Goal.com számolt be róla a minap, hogy a torinóiak egyre komolyabb érdeklődést mutatnak a 23 éves mélységi irányító iránt.

Egészen mostanáig úgy tűnt, az olasz válogatott labdarúgó a Milanba igazolhat egy 20-25 millió eurós ügylet keretében.

A cikk szerint azonban ha befut a Juventus ajánlata a játékosért, akkor a Sassuolo inkább őket részesítheti előnyben, mivel 2016-ban "áldásukat adták" Sensi érkezésére a Mapei Stadionba.

Ráadásul úgy tudni, hogy Maurizio Sarri, aki az egyik esélyes a fekete-fehérek kispadjára, nagy csodálója a fiatal olasz középpályás játékának.

A Juventus és a Sassuolo közismerten jó viszonyt ápolnak egymással, amit a védő, Merih Demiral szinte borítékolható átigazolása is remekül szemléltet.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr6914882860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rockitbaby 2019.06.07. 10:14:39

Csak nem akarunk váltani erről a mélységi, vedelem előtti irányítós taktikáról... Pedig az idei szezon tökéletesen alapján én azt mondom, itt lenne az ideje mással próbálkozni.

2019.06.07. 10:37:12

@rockitbaby: Ha Sarri érkezik,akkor ez még csak most fog igazából elkezdődni...

JuventusFanatikus 2019.06.07. 10:41:04

@fire06: Ahogy mondod!

Gondolom most azért is nem mászunk rá Tonalira, hogy először Sensi képességeit felmérjük, Sandro addig pedig megmutathatja tudását a Serie A-ban, mert egyik klub érdeklődéséről sem lehetett hallani.

rockitbaby 2019.06.07. 10:42:23

@fire06: Azért a Sarriball nem ennyire egysíkú, mint amivel mi erőlködünk Pirlo/Marchisio nélkül.

JuventusFanatikus 2019.06.07. 10:50:55

@rockitbaby: De Sarriballhoz kell egy jó regista, ugye. Akkor járunk legjobban, ha nem Jorginhót vagy Valdifiorit hozza Sarri mester. Sensi beletanulhatott a támadó futballba a Sassuolónál, úgyhogy mindene megvan ahhoz, hogy magára öltse a Juventus mezét.

sleepy8 2019.06.07. 10:50:59

@rockitbaby: Nem a felállással van a baj, hanem hogy Pirlo óta nincs a csapatban mélységi irányító.. :D

juve28adam 2019.06.07. 10:52:30

Azért remélem ,hogy tényleg nem Pjanic helyett jönne, arra kevés lenne.

rockitbaby 2019.06.07. 11:25:47

@JuventusFanatikus: Ahhoz még igen sok minden kell, ez csak egy összetevő. De láthattuk, hogy ha szükséges, ő is át tudta képezni Hamsik-ot oda, ahol a legnagyobb szükség volt rá. Mint Allegri Marchisio-val.

Mindentől függetlenül akárki is fog érkezni - edző -, ez egy átmeneti év lesz. Akkor is, ha Maxi erre alaposan rácáfolt, valamint Conte is. Nincs garancia arra, hogy harmadszor is belenyúlunk a tutiba. Bajnokság és kupa maximum. Akkor én a magam részéről már inkább hoznám Tonali-t. Lenne ideje megszokni a közeget, beleszokni a rendszerbe. Tudom Sensi sem öreg éppenséggel, de a Verratti dolog óta kicsit minden Juventino más szemmel néz a fiatal, olcsóbban megszerezhető tehetségekre.

JuventusFanatikus 2019.06.07. 11:32:38

@rockitbaby: Tudom, csak ha nem akarok mindent felsorolni, ez csak egy adalék volt, mert a stílusa Sarriball kompatibilis.:)
Sensi a miénk részben, könnyen megszerezhető, ezért nem erőlködünk Tonaliért. Mindkettő hatalmas tehetség, egyik már bizonyította is.

rockitbaby 2019.06.07. 11:55:51

@JuventusFanatikus: Igazából most ötlött csak fel bennem a 10milliósa kérdés: ha Sensi alapvetően a miénk, akkor mégis mi a bánatért erőltettül Pjanicot oda?

Persze értem, mire akarsz kilyukadni, én arra próbáltam célozni, hogy a Sarriball-hoz nem elegendő az egyik összetevő. Mind kell hozzá. Így felesleges lenne csupán az egyikre koncentrálni. Sőt megkockáztatom, hogy jelen pillanatban a keret teljesen és totálisan alkalmatlan a Sarriball-hoz a csatársortól lentebb. Ennyit pedig nem fogunk költeni.

delpi0823 2019.06.07. 12:49:05

@rockitbaby: Atmeneti ev a lassan 35eves Ronaldoval?komolyan minek hoztak ide ha ilyen sensikben gondolkodunk?meg Benatia visszahozatalaban,meg eladjuk a piackepes jatekosainkat,a sok selejt meg persze marad.Eleg remisztoek ezek a mercato hirek sajnos.......

rockitbaby 2019.06.07. 13:12:27

@delpi0823: Teljesen mindegy, ki van most itt, vagy ki fog érkezni. Új edzővel zömében átmeneti év következik. A játéksoknak meg kell érteni a taktikát, mit vár tőlük, stb. Ezen kár felkapni a vizet, nem ér annyit.

De akkor nézd máshonnan. Borzasztanak a hírek, részben meg is értelek. Ellenben ha ezek a hírek valóban úgy készülhettek el, hogy Sarri lesz az edző és ő kéri a keret alakítását, az már viszont örvendetes. Meghallgatjuk, kiket kér, kikkel akar együtt dolgozni és kikkel nem. Ilyet nagyon kevés Juventus edző mondhatott el magáról.

JuventusFanatikus 2019.06.07. 13:43:45

@rockitbaby: Azért mert most ért be olyan igazán, kiszorította Locatellit és Magnanellit is, de már tavaly is jó szezont produkált. Én mindig csodáltam, hogy nem kerül szóba, egyébként Mandragora inkább lett volna Allegri-kompatibilis.

Így már teljesen érthető mit akarsz, igen a keret kis része felelne meg Sarrinak, pláne a kp nem megfelelő.

Il Principino 2019.06.07. 15:11:39

Kezdődik végre :) Nagy nevek után maradunk a földön megint..Ndombele,Pogba,Isco,Félix..stb..Sensi :D

rockitbaby 2019.06.07. 15:23:02

@JuventusFanatikus: Csak azért vetettem fel, mert olyan érdekes, hogy Allegri inkább szenvedett Pjanic átnevelésével - és valott kudarcot -, holott kézenfekvő lett volna már alapvetően Sensi. Az, hogy eddig még akkorát nem villantott nem jelent semmit. Benta és Kean is itt ragadt, pedig előtte nem sokat mutattak. Ennyi erővel semmivel sem lett volna nagyobb kockázat, mint Bentancur.

Mandragora esetében teljes mértékben egyetértek veled. Ő lett volna Maxi tökéletes irányítója a gyémánt csúcsán.

A középpálya igen vicces, mert gyakorlatilag senki elképzeléseihez nem jó :D Nincs regista, és az átnevelés sem ment, Pjanic inkább talán mezzala lenne. Bentancur teljesítménye teljesen érthető okokból még ingadozó, de jobb meccsein megmutatta, hogy potenciál van benne. Khedira sérült volt végig. Matuidi egyetlen értelmes képessége a nyolc tüdeje, azon felül semmi nem emlékezteti labdarugóra. A nagy reményekkel ingyen érkezett b-t-b-nk meg akkor játszotta élete meccsét, mikor kvázi harmadik belső védő volt az ATMA ellen. Gyakorlatialg a teljes átalakítás szükséges.

Bár azért Sensi is kostálna 20-25 milliót, ha idevesszük a még gyakorlatilag Juve játékosokat - Demirel és Romero -, akkor ott tartunk, hogy már most 70 millió körül tapsoltunk el, de még legalább kétszer ennyit is el lehetne a középpályára.

A vezetőség előtt komoly feladat állt most, a védelmet és a középpályát is rendbe kell szedni, de mindkettőre komoly összeg nincs. Hála az égnek, hogy ha minden így lesz, a középpályára lesz több költve, a védelmet most olcsóbb megoldásokkal is fent lehet tartani.

.Bulldeo 2019.06.07. 17:47:40

@rockitbaby: Allegri kb. bárkiből registát akart csinálni, aki tud passzolni, és mivel a csapatban Pjanic tudott a legjobban passzolni, ő nyerte meg a posztot. Vicces, hogy amúgy Allegrinek mindig az az érdeme van kidomborítva, hogy milyen jól tud alkalmazkodni a fennálló helyzethez, miközben ez a regista kérdés pont egy korlátoltságra utal.
Leminát és Bentancurt is ebbe a posztba akarta beletuszkolni, miközben mind a ketten sokkal harcosabb, forró fejűbb játékosok, mint amit ez a poszt igényel.
Én annak mindenesetre nagyon örülnék, ha Pjanic végre újra a három tagú középpálya szélére kerülne ki, és sokkal többet lépne föl, mint az utóbbi években.

rockitbaby 2019.06.07. 18:14:17

@.Bulldeo: Azért mindenkiből nem, és sikere is volt Marchisio-val, de az tény, hogy ehhez a poszthoz messzemenőleg ragaszkodott. Csak azért a kérdést fordítsuk meg. Miért is kellett neki valakit átképezni? Mert nem kapott igazi regista-t. Mondok valamit, csak egy elmélet és következtetés. HA Marchisio nem sérül le ilyen komolyan, mg mindig itt lenne, és ő lenne A regista. Gondolj bele, mennyivel lenne most másabb az összkép minden tekintetben, ha a Pjanic-Marchisio-Bentancur középpálya lett volna. Ebben minden tökéletesen megvan. Van futás, van ész, van technika, van ütközés.

És akkor a non plus ultra kérdés. Ha Allegri megkapta volna a regista-ját, a játék is szebb lett volna, eredményesebbek is lettünk volna - lévén lett volna ki összekösse a csapatrészeket. BL nem feltétlen lett volna meg, de a rendszere működött volna és nem kellett volna feltétlenül elküldeni. Sőt továbbmegyek, azzal, hogy nem kapta meg a regista-ját, lényegében a vezetőség szabotálta a mester elképzeléseit.

.Bulldeo 2019.06.07. 18:55:06

@rockitbaby: ha így alakultak volna a dolgok, és valahogy kikerül a képből Khedira, akkor Allegri a mennybe megy. De nem a poszthoz kellett volna ragaszkodnia, hanem a jó játékhoz. Ettől zseni egy edző.

Torreira nem akart hozzánk jönni, mert nem győzte meg a Juventus játéka. Az a játékfelfogás, ami ennek a blognak a közösségét sem győzte meg, és túlságosan a kockázat kerülésről szólt. Ha lett volna jó játék, az olasz bajnokságban is lehetett volna diszkont áron jó játékosokat szerezni, akik csak hozzánk akarnak jönni. Szerintem Torreira abszolút az lett volna, és ha Allegri nagyon akarja,kötve hiszem, hogy lehetetlen lett volna ezeket átvinni a vezetőségen. Egy edző tökösségét az is mutatja, hogy rá mer csapni az asztalra, hogy pl. egy Vidal helyett ne szúrják ki a szemét egy Khedirával (nekem mondjuk meggyőződésem, hogy Khedira megszerzésére Allegri bólintott rá, nem hiába játszatta rongyosra a tuniszi herceget. Az is meggyőződésem, hogy Vidalt inkább mi küldtük el, mintsem ő akart lelépni.)

Most, hogy Khedira már a múlté, talán már kevésbé él bennünk az ő szerepe, de azért ő egy igazi nehezéke volt a játékunknak. Én speciel mindig sajnáltam, hogy Allegri képtelen betenni Leminát Pjanic mellé, vagy később Bentancurt. Mindkét fiatal technikás, melós játékos, mégis csak mélységi irányítóként jöhettek szóba 4-2-3-1ben, Khedira mellett, de semmiképpen sem Pjanic párjaként. Amikor Pjanic játszott Khedira mellett, hiányzott az izommunka, amikor a két fiatal egyike, akkor hiányzott a higgadtság, és a tudatosság. Szerintem ebben Allegrinek nagy a mulasztása.

Tavaly eljutottunk oda, hogy 4-2-3-1re van egy keretünk, de Allegri képtelen volt összecsiszolni egy korrekt középpályás védekezést, vagy legalább kibulizni egy ideális játékost Pjanic mellé. Innentől minden borult.

Rikoo 2019.06.07. 19:04:53

@.Bulldeo: Torreirával nincs igazad, ugyanis a vezetőségnek nem kellett, mert fizikálisan erős játékost keresett és jött is Emre Can.

Grinta 2019.06.07. 19:20:15

Hanyagolni kellene az ilyen Sensi féle kiadásokat 20-25ben,nagyon sürgősen-annyira nincs értelme.Egy Lorenzo Pellegrini a Romából sem biztos hogy játszana,vagy erősítést jelentene,akkor majd a Sensi gyerek?
Más.Ezt a sarriball kifejezést sem kellene erőltetni-mert úgy tűnhet,mintha feltalált volna valamit-oszt mégsem.Nevetséges

.Bulldeo 2019.06.07. 19:31:38

@Rikoo: lehet, hogy igazad van, nekem úgy rémlik, hogy volt egy nyilatkozata, hogy nem jönne a Juventushoz, mert nem tartja jónak a játékunkat. Arra akartam ezzel utalni, hogy nekem mindig kérdőjeles volt, hogy vajon Allegri Juventusába egy fiatal játékos miért szeretne jönni játszani, és a racionalitás azt mondatja, hogy jobb, ha elkerülik a csapatunkat, ami szomorú.
Vonzó klub vagyunk a 30+os játékosok körében, de az ifjú titánoknak nem az az álmuk, hogy nálunk rúgják a bőrt.
Nem várok cirkuszi mutatványozást a jövőben, nem véletlenül nem la liga drukker lettem annak idején, de annak tudnék örülni, ha határozott, meggyőző, tudatos lenne a játékunk, és az ellenfélnek kellene igazodni hozzánk, nem nekünk hozzájuk. Szerintem ez egy nagycsapat egyik legfőbb ismérve. És most már egy ideje akkora a szakadék köztünk, és a mögöttünk kullogó olasz csapatok között, hogy bőven lenne/lett volna lehetőség kísérletezni fiatalokkal olyan posztokon, ahol tudjuk, hogy erősödnünk kell.

rockitbaby 2019.06.07. 20:04:38

@.Bulldeo: Lehet edző kérdés, és edzője válogatja, ki mer, ki nem mer az asztalra csapni, hogy neki márpedig ez kell vagy ez nem kell. De azért azt sem szabad elfelejteni, hogy nálunk nem divat kikérni az edző véleményét. Most, mikor lett volna határozott elképzelése, mit is akarna a kerettel, hogyan is akarja megreformálni, elküldtük. Mindent ne varrj Allegri nyakába. Arra is nagyobb összegben mernék fogadni, hogy sem Higuain, sem CR7 érkezését nem ő erőltette. Az se véletlen, hogy míg Nedved szerint a keret már így is bőven fasza, ő minimum öt helyen kért frissítést. Látta ő, hogy hol van gond, de mikor az asztalra csapott, hogy ez legyen, mi ajtót mutattunk neki.

Az pedig, hogy majd minden évben eladnak alóla valakit, vagy valamelyik csapatrészt tönkrevágják és sem érdemben, de még darabra sem kap megfelelő embert, nem az ő hibája. Öt éve alatt talán egyedül az első évében volt olyan kerete, amire azt lehetett mondani, minden poszton olyanok játszanak, akik oda valók - minőségre. Utána folymatosan foltozgatni kellett a vezetőség hülyeségeiből fakadó hiányosságokat.

Nem a poszthoz ragaszkodni, hanem a jó játékhoz... Meséld már el nekem, hogy ezzel a középpályával Te milyen bámultaos foci játszatnál? Szó szerint a középpálya semmire sem jó. Nincs jelenlét, nincs ész, nincs ötlet. Nem tudnak két méternél távolabbra pontosan passzolni, nincs folyamatosan jó teljesítmény senkitől. Nincs meg a csapat gerince, ami összekötné a csapatrészeket. Jöhetne ide Messi is akár, ha nem kap labdát baszhatjuk. Ragozhatjuk még a dolgot, de idénre sikerült a középpályát régen nem látott mélységekig lerombolni. Így ne várj szép játékot.

steven.h 2019.06.07. 20:49:24

@rockitbaby: +1, plusz lehet nekem nem jó a memóriám, de Lemina és Pjanic nem volt soha egyszerre a keret tagja nem?

.Bulldeo 2019.06.07. 21:51:06

@rockitbaby: szerintem a 4-2-3-1re való átállás olyan eufóriával járt, ami nagyon vitte előre a csapatot, remek meccseink voltak, de sajnos csúnya pofonba szaladtunk bele. Ott pont a középpályán lettünk megverve, és egyáltalán nem voltak tartalékaink. Pjanic teljesen kifulladt, mert végig robotolta az egész szezont, és hiányzott egy kemény, masszív játékos középen.

Ha Pjanic mellé valamelyik fiatalt kezdte volna Allegri tudatosan beépíteni (akár 2 éve Leminát, akár tavaly, de inkább idén Bentancurt), nem törődve azzal, hogy a bajnokságban elhullajtunk pontokat, akkor kialakulhatott volna egy szilárd, két főből álló belső középpálya. A támadóinkkal darabra és minőségre nem volt gond, türelemmel, bátorsággal, jó motivációs készséggel egy korrekt középpályát is ki lehetett volna hozni a keretből.
Három középpályásra már alkalmatlan volt a keret, főleg úgy, hogy Pjanic hátra lett szegezve. Csak mennyiségre lettünk többen a pálya közepén, viszont kiesett egy támadó, és Dybala kényszerpályára került, azaz generáltunk egy újabb buktatót magunknak.
@steven.h: 2 éve mind a ketten itt voltak. Ha Pjanic nem játszott, általában Lemina helyettesítette, de játszott a gaboni a szélen is.

JuventusFanatikus 2019.06.07. 22:15:10

@.Bulldeo: Nekem pedig pont, hogy jobban tetszett Bentancur abban a regista, de leginkább szűrő pozícióban.
Torreiráért szerintem azért kár bánkódni, mert aki egy döntőben, a hatvanadik percben elkezd sírni, mert nem nyerésre áll a csapata, az szerintem mentálisan nem áll készen a Juventusra.
@rockitbaby: Higut Allegri akarta, mármint nem név szerint, csak kért egy csatárt.

.Bulldeo 2019.06.07. 22:45:45

@JuventusFanatikus: ezzel a Bentancuros dologgal most nem érzem, hogy ellentmondtál nekem. Annyit állítok, hogy Pjainic mellett jó lett volna egy 2 tagú belső középpályán, amennyiben a védekezés a legfőbb feladata.
4-3-3hoz már kevés, legalábbis Matuidivel a túloldalon biztosan az.

Erre a Torreirás dologra nem tudok mit írni, inkább hagyja el sírva a pályát, mint hogy leköp egy játékost, már ha érted, hogy mire gondolok..

rockitbaby 2019.06.08. 08:50:03

@.Bulldeo: Vidal-Pirlo-Pogba elengedése és Marchisio lesérülése óta/miatt nincs középpályánk. Lehet ragozni, de az egyetlen értelmes játékost is olyan szerepkörbe kellett erőltetni, ami igencsak messze áll tőle. Pjanic a Roma-ban biztosan nem regista volt, de emlékeim szerint a Lyonban sem ott szerepelt. Ő három tagú középpálya szélén érzi jól magát. Nem a közepén és nem két tagú középpályán. Egyébiránt azt sem szabad elfelejteni, miért kellett váltani a három tagú középpályára. Lehet itt lebontani személyekre, de a komplett középpálya nem úgy teljesített, mint az elvárható lett volna. Can is gyengébb volt, és Pjanic is igen hullámzó teljesítményt pakolt le, pont mint Bentancur. A többiekre karaktert sem érdemes pazarolni. Ez a középpálya ennyire volt alkalmas. és sajnos ez a tendencia évek óta elmondható.

Lehet jó lett volna beépíteni valakit, akár mellé is, de bár én is nagyon örültem Lemina-nak, valamiért csak nem tudta magát beverekedni. Bentancur-nak sikerült. Vagy nem volt elég türelme, vagy mi nem voltunk elég türelmesek, netán ennyi volt benne. Ezt sose fogjuk megtudni, de az biztos, hogy ha meglett volna benne az a bizonyos plusz, nem váltunk volna meg tőle ilyen könnyen.

.Bulldeo 2019.06.08. 13:19:12

@rockitbaby: az MVPP-t fel kellett építeni. Amikor a Juventushoz érkeztek, senki nem mondta volna, hogy top középpálya lesz belőlük. Elleben Allegrinél folyton a sztár igazolásokat vártuk, mert neki kész, rutinos, felépített játékosok kellenek. Nála egy Tielemans-nál sokkal többet ér Matuidi. Hát megkaptuk.

Vajon a Leverkusenes Vidal annyival minőségibb játékos volt Emre Cannál, amikor idejött, vagy akkor egy olyan edzőnk volt, aki tudott csapatot építeni? Szerintem ez utóbbi. Lehet itt ragozni, senki nem kérte Allegrit, hogy Pjanic regista legyen, ezzel kezdtük a vitát. Ez Allegri mániája volt, ne állítsd be ezt úgy, mintha Allegrinek ezt kellett volna lépnie. A Misternek voltak nagy húzásai, de egy jó középpálya felépítése nem ment neki, ez az igazság.

Del Pybala 2019.06.08. 13:28:47

@.Bulldeo: Ne vicceljünk már. Évek óta nincs középpálya. Matuidi, Benta, Khedira...kész vicc.

Del Pybala 2019.06.08. 13:39:44

@.Bulldeo: Miből kellett volna tudnia felépíteni kp-t? Szarból várat ugye.

.Bulldeo 2019.06.08. 13:52:18

@Del Pybala: nem tudom tovább egyszerűsíteni a mondandómat;) 4-2-3-1ben volt huzamosabb ideig a legmeggyőzőbb a játékunk, ezzel iskoláztuk le a Barcát, ehhez hoztak szélsőket, de Allegri elvetette.
Most kaptunk egy Emre Cant. Én azt a faszit láttam játszani nem egyszer, tökéletes játékos lett volna egy jó edző keze alatt. 4-2-3-1, Pjanic és Can hátul. Mindent tudnak, ami a védelem előtt kell, a többit megoldja a támadó brigád. Ehelyett olyan focit erőltettünk, ami a középpálya kreativitásán áll, vagy bukik. Hát bukott az, rendesen.

rockitbaby 2019.06.08. 16:36:57

@.Bulldeo: Pirlo után volt regista? Vagy Marchisio sérülése után? Nem. Hiába kérte, nem kapott. Minden edző ragaszkodik a saját hülyeségeihez, Maxi a regista-hoz. Nem kapott, megpróbált csinálni egyet magának. Nem épített fel egy jó középpályát, mert nem is kapott.

Az, hogy a 4-2-3-1-et miért dobtuk, lerágott csont. CR7 nem volt jó centerben, Mandzu meg megkopott szélen. Mindegy hova sakkozunk a horváttal, amíg CR7 a pályán van, ő nem fog védekezni. Higuainnal ellentétben. Ő visszazárt és küzdött, mint malac a jégen. És Ronci védekezésbeli hiányosságait az a középpálya nem tudta kiváltani. Sőt az egész csapat sem. Sokat szidtuk a középpályásaainkat, de ebben a védelem is vastagon benne van. Bonucci-val az élen.

CR7-el nem működött a 4-2-3-1, váltani kellett. Abban egyetértek, hogy nem a 4-3-3 volt a jó választás, de lépni kellett. Olyan védekezésbeli deficit keletkezett, amit a komplett védelem és középpálya sem tudott kiegyenlíteni.

.Bulldeo 2019.06.08. 17:26:51

@rockitbaby: Ronaldo nem jó centerben, legalábbis abban az értelemben, amit Max elvár a centertől: megszerezni az előre vágott labdát. Egy tudatosabb támadójáték mellett nem jelentene neki problémát a poszt. De Allegri ragaszkodott az előrevágott labdákhoz, mint a Juventus egyik legfőbb taktikai eleméhez, ami szíve joga, ebben a felfogásban is meg lehetett volna oldani a helyzetet, és Allegrinek volt is erre egy nagyszerű ötlete, amit aztán sikeresen elvetett.

Amikor Bernardeschit elkezdte játszatni a középpályán mezzalaként, az pontosan arra irányult, vagy legalábbis azt véltem benne felfedezni, hogy ha Ronaldo mellett szükség van Mandzukicra (ami egy abszolút érthető, és elfogadható feltételezés amúgy), viszont Ronaldo nem fog a szélen sokat hozzátenni a védekezéshez (egyébkét nem hiszem, hogy Douglas Costánál kevésbé védekezett volna), akkor a másik oldalon a szélső hátrébb kerül, és több védekező feladatot kap. Így nem a kreativitásban szerény középpályásaink állítják ki a 3 tagú középpályát, hanem egy technikás támadó kap olyan feladatokat, ami abszolút testhezálló Berna esetében, és látszólag nem is okozott gondot neki ez az átnevelés.

Allegri azonban valamiért már csak a biztos középszerre ment, behozhatatlan bajnoki előny mellett nem merte végigvinni ezt az ötletét, inkább berakta a melósokat Pjanic mellé, és nézte, ahogy szép lassan a három pontok bezsákolása mellett elfelejt futballozni az egész csapat. Innen egyenes út vezetett oda, hogy a nagy csapatok önbizalmával játszó holland ifi csapat leiskolázza a kiscsapat mentalitásával bíró olasz bajnokot.

rockitbaby 2019.06.08. 18:07:23

@.Bulldeo: Igen, Berna pár próbálkozás erejéig szerintem tökéletes volt ott, sőt! De alapvetően magát a rendszert, amit Allegri kitalált, maga a nagy CR7 vágta tönkre. Maxi mindenkitől védekezést vár, csatártól is.

Berna az új edzővel szerintem óriásit fog robbanni. Ő lehet és még talán Dybala, akik a legtöbbet profitálhatnak majd ebből.

Pjanic mellé sajnos kellett a két melós. Kezdve azzal, hogy Miralem nem regista, nem is áll neki jól és nem is megy a szerep. De még mindig a leglabdabiztosabb. Azonban kellettek olyanok is, akik papíron elvégezték helyette a kulimunkát. Alapötletnek nem volt rossz, azonban Khedira nem fog védekezni, így Pjanic-nak kellett azt is. Ebbe érthető okoknál fogva elfáradt, már a szezon felére. Két ember helyett melózni ÉS még kreatívnak is lenni embertpróbáló feladat. Jött a mennyei szikra, legyen még egy ember ott. Így hátha valóban leveszik a védekezés terhét róla. Nos ez is csak részben lett igaz. Még csak annyi sem teljesült, hogy több passz lehetőség lett ezáltal. Így is vissza a védelemhez, ők meg előre rúgják.

A szezon két helyen ment el. Egyik az, hogy CR7 miatt kellett rendszert váltani. A másik Benatia. Az ő helyzete tökéletesen megmutatta, hogy a végére mennyire elfogyott a tekintélye Allegrinek. Ott vesztette el az öltözőt. Megoldás lehetett volna, ha a váltásnál mondjuk 3-4-3-ra ugrunk és akkor a BBC Benatia-val fasza lett volna, a középpályára arra a két helyre tudott volna rotálni is. Ezt most ő rontotta el, bár ezeknek az okait is érdemes lenne vizsgálni. Csak egyik kérdés a sok közül: visszajött Bonu, de a Mister maradt, akkor hogy is van ez a vagy ő vagy én dolog?

.Bulldeo 2019.06.08. 19:19:04

@rockitbaby: nyilván elől, a szélen nagy a különbség Mandzukic és Ronaldo védekezése között a horvát javára, ahogy a kapura való veszélyességben meg bőven Ronaldo a jobb. De ha már Higuaint és Ronaldot vetem össze védekezésben, akkor nincsen nagy különbség, mindketten visszazártak, mindkettőnek voltak labdaszerzései, bár egyik sem egy Mandzukichoz fogható bérgyilkos. Ronaldo tisztességesen kivette a részét a csapatvédekezésből; azt lehetett sejteni, hogy nem fogja, de korrekten odatette magát. Mandzukic meg ugyanúgy hátvédet játszott, mint tavaly a balszélen, szóval mennyiségre nem csökkent a védekező játékosok száma.

Szerintem egyszerűen nem állja meg a helyét, hogy CR itt felborította a jól kitalált rendszer, mert egyrészt az előző szezonban teljesen elmaradt a csúcsforma; játszottunk egy felfogással, amire nem lehet azt mondani, hogy jól vizsgázott.

Másrészt tavaly egy általános vélekedés volt, hogy Douglas Costának sokkal többet kellene Mandzu helyett játszania. Na most Douglas ügyesen tili tolizik, gólban hihetetlenül elmarad Ronaldo mögött, de nem emlékszem rá, hogy ő akkora segítség lenne védekezésben. Szóval szerintem itt most centikről beszélünk, nem akkora különbségekről, amit egy jó edző ne tudott volna megoldani. Erre lehetett egy megoldás Berna középpályára való visszavonása, amit aztán kidobott az ablakon.

Miért?

Nem az a baj, hogy jött CR, mert a nyilvánvalóan létező hibái mellett hozott cserébe gólokat, nemzetközi rutint, profizmust, meg reményt. Az a baj, hogy Allegri mintha beleunt volna a kísérletezésbe. Volt alapanyag hozzá, a három védős rendszer, amit említettél, szintén lehett volna egy pozitív irány. Ezekben az ötletekben volt jó Allegri, de az utóbbi időkben ezeket nem merte következetesen végigvinni, hanem beültette a csapatot egy nagy kád langyos vízbe, tudván, hogy már szeptemberben a miénk a scudetto, csak szép higgadtan ki kell várni a tavaszt.

A kérdésedet őszintén szólva nem teljesen értem. Sajnos Marotta csúnyán bevitt minket a málnásba a Higuain biznisszel, annak minden utórezgése nehezen érinti a klubot, ezek közül az egyik Bonucci kényszerű visszavásárlása. Marotta egyszer akart nagycsávót játszani, jól meg is szívtuk.

rockitbaby 2019.06.09. 09:46:47

@.Bulldeo: A kérdés nem erről szólt. Hanem arról, hogy egyik nyáron távozna, ha Bonu marad. Másik nyáron meg mintha mi sem történt volna, gyere tékozló fiú. Saját elveiknet dobtuk el. Persze Marotta indította ezt az egészet Higuain kivásárlásával - ami azért tegyük hozzá a Pogba pénzből nem volt akkora nagy kunszt, nem kellett tárgyalni -, de úgy tűnt maga a klub is következetesen megy szembe a korábban hangoztatott elvekkel. ItalJuve, csak hogy egyet mondja. És abból nem kérek, hogy nincs minőségi olasz, mert Mancini kezei között a srácok nem ezt mutatják.

Azárt mondtam CR7-et, mit okot, mert nyakamat tenném rá, hogy nem Maxi akarta őt, hanem Agnelli. Úgy tűnt nekem egyébként, hogy ez volt az utolsó csepp a pohárban. A Milan már eljátszotta vele ezt, csak ott az eladások mellett pótlás még ennyire sem volt. Most mi is szórakozunk vele, nem kérjük ki a véleményét, kit akarna, csak kap egy keretet, hogy nesze dolgozz. Ezt sokáig senki sem tűri. Csak eddig ugyebár jött az eredmény. Scudetto-k, kupák és két BL döntő. Amúgy, ha tényleg igaz, hogy Maxi már a RM elleni bukott döntő után menni akart, akkor azt is mondhatnám, a vezetőség részéről ez megint egy elhibázott lépés volt nem elengedni. Akár játékos, akár edző, ha nem motivált, akkor nincs miről beszélni.

D. Costa egyelőre azt mondom, még nem eldönthető, hogy mennyire jó vagy sem. Láthattuk, potenciál van benne, de ebben a szezonban a sérülése és a hülye eltiltása sokat dobott visszafelé a megítélésén. Viszont azok, akik hangosan a kezdőbe követelik, azok azért teszik, mert első évében, talán ő volt az egyetlen játékosunk, aki nem csak meg mert csinálni egy váratlant, de meg is tudta csinálni. Nem mellesleg azért idén ez is igencsak hiányzott a csapatból. CR7-en kívül nagyon senki sem vállalt kockázatot. Hogy kérésre, vagy sem, nem tudom.

A védekezésbeli deficitet pedig úgy értettem, hogy a kvázi kezdőnk csupán egy helyen változott fixen, CR7. Ha tavaly nem jött ennyi bekapott gól, ugyanezen taktika mellett, akkor csak valami olyasmi történt, amit az új érkező generált. Hogy pontosan mi, arra még Maxi sem jött rá.

2019.06.09. 10:42:01

Ejj anyukám...de jó volna egy Pirlo szintű registát leakasztani vhonnan. Azok a passzok, meg mikor kontráztak minket és az öreg pucolt vissza és lefutotta a nála fiatalabbakat, meccsenként 11-12 km-t futva...
Az a baj h Pjanic nagyon nem regista. Jó érzéke van a passzokhoz, de ilyen anyatetű kp társakkal és elképzelés nélküli játékkal esélye sincs kibontakozni, illetve egyéb dolgok. Tartom h nekünk inkább egy nagy darab állat kellene (ha Sarri lesz az edző) a Jorginho féle szerepkörre. Üt, vág, nem nyomják el, visszaér és mélységi passzok terén néha villanjon. Többit azért a Pjanic, Ramsey, Can, SMS/Pogba négyessel csak meg tudnánk már oldani.

2019.06.09. 10:44:15

@rockitbaby: Úgy hiszem h Costa azért jelentősen feljavul Sarri alatt, ha nem lesz sérült ismét. Ramsey mellett hozni kellene még egy dinamikusabb belső kp-t és az sokat dobni az egészen szvsz. Ezzel pl Dybala is javulna.

rockitbaby 2019.06.09. 13:26:08

@hellan: Már amennyiben CR7 csatár lesz nála. Ha nem, akkor neki kvázi bérelt a helye és az eddigi infók szerint Berna és Dybala Sarri játékának alapját képeznék. Én személy szerint azt tippelem, hogy D. Costa lesz az egyik játékos, vagy ő meg pénz Pogba-ért.

2019.06.09. 13:58:56

@rockitbaby: Igaz, ami igaz még egészen vállalható is lenne, ha Costa árát beforgatnánk SMS vagy Pogba árába, bár a helyettese miatt előre félek.

.Bulldeo 2019.06.09. 17:09:18

@rockitbaby: én nem gondolom, hogy ez a csapat nagyjából csak Ronaldoban változott a tavalyihoz képest. A visszatért Bonucci ugyanúgy változás, mint Buffon hiánya, vagy éppen Khedira kulcsszerepének a kényszerű megszűnése. A jobbszélen volt két védekező droid (Lichti, DS), most jött egy támadóbb felfogású Cancelo.

Szerintem azt az emberi faktort hagyod ki, amikor az amúgy már tavaly is rosszul teljesítő védekezés okait keresed, hogy az egész csapat morálja, játéktudása lefelé ívelt, de már tavalyi évtől kezdve, amikor CR7 még a mi kapunkba rúgta a gólt. Nagyobb csapatok ellen már akkor is ugyanúgy kellett a 3 középpályás, ami már akkor is még tovább egyszerűsítette, és butította az alapanyag miatt a játékunkat.

Nem Allegrit akarom keresztre feszíteni, de neki már tavaly elfogytak az eszközei, hogy egy válságot, ami minden klubnál bármikor előállhat, sikeresen kezelje. A múltban már oldott meg ilyen válságokat, 2 éve viszont képtelen rá. A rossz csapatteljesítményért elsősorban az edző a felelős, ha másért nem, akkor azért, mert nem áll föl, amikor számára selejtnek minősíthető játékosokat hoznak a klasszisok helyett. Ha valóban az van, hogy éveken keresztül az elképzeléseivel teljesen ellentétes játékosokat lehetett vele megetetni, az ugyanúgy egy súlyos hiba a részéről.

Szerintem ez a csapat technikailag le lett építve, a spirito bedöglött, egyre kevésbé érződik a közösség, nem harcolnak a játékosok egymásért. Kell egy új edző, aki új lendületet képes vinni a Juventus filozófiájába, mert Allegrivel ennek az esélye a nullára csökkent. Jó dolgokat művelt, de ennyi volt benne (ami scudettokat nézve amúgy rengeteg).

Ha volt anno egy remek regista a piacon, akit a játékunk szempontjából elengedhetetlennek tartott volna Allegri, sokkal fontosabbnak, mint pl. Higuaint, akkor ki kellett volna tartania mellett. Verni az asztalt, ahogy nem kell neki mindent megszerezni, de van, amiből nem enged. Csak hogy a cikkre is reflektáljak, és a te első hozzászólásodra: Ha Allegri azt mondja, hogy kell neki egy Sensi kaliberű, alacsony árcédulájú játékos, akiből nem enged, kötve hiszem, hogy a vezetőség ráb@ssza az ajtót.

(Amúgy én nagy olasz fan vagyok, szerintem is a Juve egyik alapjának kellene lennie, hogy vannak meghatározó olasz játékosaink, és nagyon remélem, hogy fogunk tudni még igazolni a tehetségek közül, és esélyt adunk nekik a fejlődésre.)

rockitbaby 2019.06.09. 21:15:48

@.Bulldeo: Buffont pályán pótolta a lengyel, az öltözőben erre senki sem lehet képes. A védelem szélén minőségi javulás volt észrevehető, de azért DS akár tetszik, akár nem, kvázi állandóságot jelentett, és jóval többször kezdett, mint azt tudása alapján kellett volna. Mág akkor is tartom ezt, hogy Cancelo sokkal jobb matéria, lévén a szezon első felében sebességgel megoldotta a védekezést, mint Lichti fénykorában. Khedira esetében jogos lehet, amit felvázolsz, de azt amit ő egy egész szezonban védekezés címán produkált, nem most, korábban is, azt Bentancur egy meccsen túlszárnyalta. Sőt már tavaly is azért sokszor váltották egymást. Olyan játékos, aki annyira meghatározza a csapat teljes és totális játékát, csak CR7 érkezett.

Maxi nem csak a mostani ATMA elleni vereség kapcsán akart felállni a kispadról. Megtette volna ezt a vesztes RM elleni döntő után is. De akkor még a teljes vezetőség, teljes mellszélességgel kiállt mellette és meggyőzték, maradjon. Szóval ment ő volna. Persze az is igaz, hogy ha tényleg mindenáron menni akart volna, nem lehet meggyőzni az ellenkezőjéről. Sehogy sem.

Tény, hogy főleg idén a csapat teljesen leépült, minden téren. Nem csak technikailag. De erre csak azt a közhelyet tudnám felhozni, hogy gyenge kezdés után erőteljes visszaesés. Maxi alapvető játéka mindig az arra épült, hogy ha a regista nem tudja megoldani, akkor majd Bonu. Szóval a középpálya, mint olyan egy személyt leszámítva a legtöbb esetben csak a regista tehermentesítését szolgálta. Futással, ütközéssel és helyezkedésel. Ezekhez nem kell különösebb technikai képzettség.

Hogy ha nem kapott meg játékost, vagy többte is, mikor kérte, avagy olyanokat kapott, akiket meg nem, ez sajnos nálunk így megy. Conte gyakorlatilag három évig bírta. Aztán jött a 10 euró vs 100 euró és borult a bili. Mondjuk érdekesség, hogy Tóni esetében senki nem mondta, hogy megfáradt lett volna a kapcsolat, holott bár a MAxi csapat alapjait ő fektette le, de a bajnoki címen kívül még kupát se nagyon nyert, a BL-t meg hagyjuk. Pedig Conte utolsó évében a játék ugyanilyen sablonos, kiismerhető és egysíkú volt, a 3-5-2-höz való minden áron ragaszkodás mellett. Maxi kettővel több évig bírta ezt, ez mutatja, hogy kettejük között mennyi különbség is van, minimális hasonlósággal.

.Bulldeo 2019.06.10. 14:05:08

@rockitbaby: én a tavalyi és a jelenlegi keret közötti különbségben nem pro és kontra írtam a neveket, egyszerű tényként. Ha (ahogy írod) Bentanucr sokkal eredményesebben védekezik, mint Khedira, akkor pont felmerül, hogy egy 4-2-3-1 miért nem volt többet tesztelve. Egyszer már működött a Pjanic-Khedira kettőssel, akkor vajon miért ne működne a Pjanic-Bentancur kettőssel. Elfáradt a kísérletező kedv. Úgy meg már nem érdemes tovább nyújtani.

Az utolsó bekezdésre reagálva: az egy dolog, hogy kívülről nézve kiismerhető, és sablonos volt Conte utolsó évében a csapat, de valószínűleg a játékosok ettől még hittek Contében. Allegriben meg nem.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3381) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (913) elemzés (40) előzetes (859) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9913) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4154) mercato (4139) nyilatkozat (7438) Olasz Kupa (326) összefoglaló (410) pletyka (4169) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (200) Címkefelhő
süti beállítások módosítása