Heves indulatokat váltott ki a szurkolókból a Juventus új logója

juve_logok.jpgA Juventus tegnap ünnepélyes keretek között mutatta be a klub új logóját, amely nyártól az eddig megszokott, hagyományos címert váltja majd fel a játékosok mezén is.

A torinói klub elnöke, Andrea Agnelli új korszakot jelentet be a Juventus életében, s az új címer, amely J betűt formáz, s egyben megjeleníti a csapat tradicionális, zebracsíkos mezszíneit is, alighanem visszautal a legendás Gianni Agnelli szavaira is:

"Mindig izgatott leszek, amikor az újságokban meglátok egy J betűvel kezdődő szót." - mondta imádott klubjával kapcsolatban Agnelli.

Az európai babérokra törő Juventus természetesen az ázsiai és az amerikai térségben is növelni szeretné jelenlétét és népszerűségét, s az új logó egy esztendőnyi gondos munka eredménye, azonban úgy tűnik, igen erősen megosztja a csapat szurkolóit. Azt követően, hogy a klub vezetősége tegnap este a nyilvánosság előtt mutatta be az új logót, szinte felrobbant a közösségi média a kritikus, felháborodott hozzászólások súlya alatt. Lássunk egy válogatást ezekből:

"Ugye ez csak egy vicc?"

"A Juventus jelkép úgy néz ki, mint egy kondom logója."

"Az új Juventus logó úgy néz ki, mint valami, amit Pogba borotvált a fejére. Tragikus."

"Az új logo azt mondja nekem, hogy ez a Juventus márka, mi pedig fogyasztók vagyunk, nem pedig szurkolók."

"Az új logó annyira rossz, hogy őszintén szólva azt hittem, csak vicc az egész."

"Túl modern egy ilyen történelmi klub számára."

"És az évezred legrosszabb logóújításáért járó díjat kapja... a JUVENTUS! Gratulálunk!

"Nedvěd nem ezért szakadt meg."

"Nem csoda, hogy Pogba távozott, ez az új Juventus logó iszonyatos."

"A Juventus a világ sportjának egyik legnépszerűbb, azonnal felismerhető címerét cserélte le egy kis ruhagyártó cég logójára."

"A legrosszabb dolog, hogy valaki pénzt kapott azért, hogy megcsinálja a Juve címert, amely úgy néz ki, mint egy házi feladat, amit előző este csinál meg az ember."

"Nem, nem, nem, mi a fenét művelt a Juventus? Hogyan tehetik meg ezt, anélkül, hogy megkérdeznék a szurkolókat?"

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr7512132469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

patrik1112 2017.01.17. 16:13:52

@mpite: szerintem ebbol az egeszbol akar egy kisebb balhe is kisulhet az ultrak koreben..Olaszorszagban is ugyanilyen osztatlan "sikert" aratott ez az uj logo ahogy olvastam

4Evorg 2017.01.17. 16:20:54

@Bigvee: Na pont ez az, ezt én sem értem.

Gabuero9 2017.01.17. 16:20:55

@Bigvee:annyira nem meglepo ez regen is a polokon pulcsikon egy nagy J volt. A koncepcio ugye h egy kurna nagy sportkomplexust akarunk ezzel lesz az uj brand is en remelem hogy egy stadionbovites is benne lesz majd.

Gabuero9 2017.01.17. 16:22:10

@Gabuero9: legalabbis akkora akademiat es palyakat mint a citye hanem nagyobbat. Szoval kisebb Juve varos alakulhat ki torinoban.

PNedved 2017.01.17. 16:28:41

What a hell is this!!? Ugye ez csak egy korai aprilisi trefa?

2017.01.17. 16:31:50

@Gabuero9: Valóban, de még mindig nem látom, hogy ebben miért akadályozott volna a hagyományos címer... Pulcsikra, pólókra menjen ez, csináljanak egy saját márkát ezzel a logóval bánom is én hogy bűn ronda, maximum eggyel kevesebb vevőjük lesz. Csinálják csak a J-museumot, J-medicalt, J-mittudoménmit de a címer számomra szent és sérthetetlen, abból nem kell ilyen mű J-címert csinálni.

nortu30 2017.01.17. 16:37:38

Ez még áprilisi tréfának is bűnrossz. Egy trendi szemét, aminek semmi köze egy címerhez. Aki ezt megálmodta, a fejét venném (és annak is, aki elfogadta)! MIÉRT kell egy tökéletes címert így elb@szni?!

babo0410 2017.01.17. 16:56:31

@Bigvee: @mpite: Szerintem arról van szó, hogy a Juventust, mint márkát szeretnénk a piacra vinni. Egy olyan brandet szeretnének Agnelliék kialakítani, amely nem csak a focit szeretők, azon belül a Juventus-ért rajongók körében népszerű, hanem olyanok is szeretik, akik nem, hogy a csapatot, de a focit se kedvelik annyira. És ahhoz ez a logó nagyon megfelelő. Habár szerintem is éles a váltás, de még egyszer jelzem korábban is voltak hasonlóan erős váltásaink a címert illetően. Amit mi címerként elfogadtunk, az pl 2005 előtt teljesen másmilyen volt, de 83-91 között meg pláne, vagy a 70-es évek előtt. A 60-as években pl. igen gyakran cserélődött a címerünk.
Tehát követelik sokan vissza a régit, de vajon melyiket is? Mert nekünk a 2005-ben megújított mai napig használt jelenti a Juventust. Mi azt szoktuk meg. De akik régebb óta rajongók?

2017.01.17. 17:00:46

Egy autista is szebbet rajzolt volna... Ez valami förtelem. Ez olyan, mintha meg akarnák tagadni a Juvét. Ez egy semmitmondó szar.
Azért mert változatani akarnak vmit, miért mell egyáltalán a logót megváltoztatni?? Remélem, ilyen cuccokból egy darabot nem fognak eladni, mert h én nem veszek, az biztos...

NagyonJuve 2017.01.17. 17:03:14

Tetszik is meg nem is, de nem egy címernek szurkolok hanem a juvenak.

JuveWinC 2017.01.17. 17:06:22

Babo, azért régen a címer nem volt ekkora jelkép, sokáig a mezeken sem szerepelt, még a 90-es évek elején sem. És régen ha változott is, akkor is egy bika volt, ami még mindig köthető a klubhoz. Ez viszont már egy brandet szimbolizál, nem egy torinói illetékességű focicsapatot. Ez fáj sokaknak. Mondom, ha a mezen megmaradna a címer, engem nem izgatna különösebben, csak de ezzel a logóval nagyon elmegyünk marketing irányba.

2017.01.17. 17:31:42

@MGB75: Bocsánat. Nem a logó lett megváltozatva, hanem a CÍMER lett lefokozva egy gagyi, semmitmondó logóra.

2017.01.17. 17:45:05

@babo0410: "Tehát követelik sokan vissza a régit, de vajon melyiket is?" Na ne idegesíts már! :D

A Juventus honlapja szerint 1905(!!!) óta használtuk ezt a címert, csak modernizálás volt. Valamint 83-tól 91-ig simán a zebrát. Szerintem ki lehet találni, hogy melyiket akarjuk vissza (Nem a zebrát....mondjuk még az is 10-szer jobb lenne mint az abécé egyik betűje).
Mellesleg nekem nem is a 2005 óta használt a kedvencem, hanem az azt megelőző, de ez már csak személyes vélemény, felőlem az 1905-ös címer is lehet, csak ne ez az... azt se tudom micsoda.

Jozef26 2017.01.17. 18:10:13

Szerintem így akarják eladni a régi mezeket.

Type-R 2017.01.17. 18:15:24

Annyira sablonos, általános és semmitmondó lett, hogy nagy erőfeszítésbe kerül belemagyarázni a Juventust. Pont ezért nem is lesz sikeres szerintem, mert nem köthető a csapathoz. Ráadásul a színünk sem különleges, hogy azzal együtt rögtön felismerhetővé válna a logó.
És akkor még nem is beszéltünk az emocionális okokról, ami miatt egy klubnak egy embléma kell, az összetartozást kifejezve nem pedig egy brand logója.

babo0410 2017.01.17. 18:28:53

@Bigvee: Akkor nézd meg a 60-as évekbeli címereket. És azért hasonlóak voltak a címerek, de nem ugyanolyanok. Kinek melyik mit jelent. Majd az új drukkereknek ez lesz a Juve.

2017.01.17. 18:48:20

@babo0410: 1. Akkor abban megegyezhetünk hogy a klub 120 éves történelme során több mint 100 évig volt ez vagy ehhez hasonló a címerünk (A 60-as éveket is levonva, ebben igazad van, az valahogy kimaradt a Juve listájából). Szerintem ezt a 100 évet a kukába dobni minimum felháborító és ez a 100 év mindenkinek elképesztően sokat jelent ahhoz hogy ezt csak így megtegyük.

2. Szerintem abban is megegyezhetünk, hogy a Juventus elsősorban egy futballklub. És csak utána egy "márka". Egy futballklubnak meg egy futballklubhoz méltó címere legyen. Ha nyitsz egy jól menő éttermet, majd 10-15 év múlva rájössz, hogy a WC-papír gyártásban is van pénz nem fogod lecserélni az étterem emblémáját egy WC-papír gurigára. Nálunk valahogy megfordult a prioritás. Úgy látszik Agnelliék szerint a Juventus elsősorban egy márka/üzlet és csak utána egy focicsapat és ők mindezt azért csinálják, hogy minél több bevételt generáljanak ami számomra gusztustalan. Ráadásul mindezt úgy, hogy a szurkolóknak meg lenyomják a torkán azt a nevetséges dumát, hogy a jövőbe tekintünk és mennyivel mindenki előtt járunk. Nekem ez eléggé átlátszó és ízléstelen megoldás, de már akkor elérték a céljukat ha csak a Juve drukkerek néhány százaléka úgy gondolkozik mint te, mivel nyílván mindenki akar szerezni ebből a csudaszép új címeres mezből/bögréből/tollból/alsógatyából egy darabot. Abban reménykedek, hogy ez a százalék minél kevesebb lesz és nem éri meg pénzügyileg se eldobni a hagyományokat, és visszatérünk az eredeti címerhez.

Watakuki 2017.01.17. 19:06:23

Nemtudom, ha új címerben nyerünk BL-t, valahogy nem fog zavarni.

MdewC 2017.01.17. 19:53:28

Plusz ameddig nő a bevételünk (akár ez miatt) és a nagy részét vissza forgatjuk a csapatba, addig se lehet ok panaszra.

bulldeo 2017.01.17. 19:59:56

@Bigvee: nyilván azt reméli a vezetés, hogy ezzel egy olyan Juve brandet lehet kialakítani, ami eladhatóbb. Az olasz bajnokságban töredék annyi pénz van, mint a spanyol/angol bajnokságban, az, hogy a top játékosoknak nem túl csábító ide jönni, az tény mindannyiunk előtt. Agnelliék most húztak egy váratlant, és valószínű, hogy ez a váltás nem csupán egy szimbólumban lesz tetten érhető. És csöppet sem biztos, hogy jó az irány, de abszolút érthető, hogy a Juventus megpróbál reagálni a kialakult helyzetre.

Az időzítés mindenképpen rossz. Az elmúlt fél szezon játéka finoman szólva is hagy kívánnivalót maga után. Érdemes lett volna először rendbe hozni a középpályát, és az ilyen jellegű változtatásokat akkor kezdeni el, amikor senkinek nincsen kétsége afelől, hogy a Juventus jó úton halad. A rekord drága Higuain és a két forintos középpálya okozta kétkedés biztos nem ezt segíti.

Végül: lehet, hogy pár éven belül lesz két jó sok pénzzel megtámogatott milánói klub. Hacsak nem adjuk el magunkat olajsejkeknek, valamilyen úton több profitra van szükség, hogy versenyben maradjunk. Vagy bedughatjuk a fejünket a homokba, és aztán fanyaloghatunk, hogy csak a békategóriásokat tudjuk felhajtani.

Apuleius 2017.01.17. 20:16:19

@Spez: @MdewC: Fejezzétek be a személyeskedést!

2017.01.17. 20:19:53

@Apuleius: Ugye nem csak a komment törlődött hanem a gazdája is? Mert ha igen, akkor kezdek megbarátkozni a címerrel, volt egy kis haszna. :)

babo0410 2017.01.17. 20:20:55

@Spez: Ezért a megnyilvánulásodért minden jó érzésű blog olvasó elítél. Egyre gusztustalanabb dolgokat engedsz meg magadnak.
Szerintem most jött el az ideje, hogy megváljunk tőled. Remélem a szerkesztők is így látják. Főleg az utolsó hsz-ed volt megengedhetetlen.
@Watakuki: @MdewC: Egyetértek veletek.

Apuleius 2017.01.17. 20:22:25

@Bigvee: Még nem, de elképesztően kevés hiányzik már csak hozzá.

Spez 2017.01.17. 20:24:45

@Apuleius: Elnézést! Tényleg kemény volt!

Apuleius 2017.01.17. 20:26:35

@Spez: A legkomolyabban írom, hogy ez nem fenyegetés, de ezt most vedd legutolsó figyelmeztetésnek. Nem csak a mai napra kivetítve, hanem összességében.

Spez 2017.01.17. 20:29:32

@Apuleius: Értem! Ha van lehetőség az ideiglenes tíltásra, akkor most én kérem, hogy élj vele. Kell egy kis idő, hogy feldolgozzam a történteket.
Köszönöm.

Apuleius 2017.01.17. 20:39:50

@Spez: Van rá lehetőség, s rendben, kiutaltam Neked egy 7 napos kúrát. Nagyon kérlek, hogy közben valóban gondold át, hogy képes vagy-e tagja lenni ennek a KÖZÖSSÉGNEK, ahol nincs helye a felesleges indulatoknak, a személyeskedésnek, a mocskolódásnak, a trágárságnak és az ide nem illő kirohanásoknak. Itt mindenki ugyanazért az imádott csapatért szurkol, azért jár ide vissza, s megférnek egymás mellett az eltérő, akár egymásnak homlokegyenest ellentmondó vélemények. Ugyanígy szívesen olvassuk más klubok szurkolóinak a hozzászólásait, bárki is legyen az illető, amennyiben nem trollkodni és gyalázkodni jár ide.

MdewC 2017.01.17. 20:52:11

@Apuleius: csak válaszoltam, tilts ki, ha probléma.

De az nonszensz, hogy mostanában mennyire engedékenyek vagytok néhány felhasználóval szemben és hagyjátok, hogy ennyire sok, undorító, csapatot gyalázó komment szülessen.

Évek óta járok ide, szinte soha nem kaptam figyelmeztetést, imádom a blogot, mindig tiszteletben tartottam a kollégákat, de kiégek egy ideje néhány emberen és a kommentárjaikon.

Engem nem zavar, ha rajtam csattan az ostor, de nagyon elengedtétek a gyeplőt.

Egy békés vélemény.

MdewC 2017.01.17. 20:55:49

@Spez: "@Apuleius: Elnézést! Tényleg kemény volt!"

Kár, hogy lemaradtam róla, ha valakinek megvan, elküldhetné e-mailben. :)

Apuleius 2017.01.17. 21:01:04

@MdewC: Egy szóval sem írtam olyat, hogy a kitiltás veszélyének árnyéka vetülne Rád. Fel sem merült, hogy a fenti csevejben Te lettél volna a hunyó.

Az "engedékenység" fogalma elég relatív, én próbálom értelmes, felnőtt embereknek tekinteni az olvasókat, akik idővel képesek felismerni, hogy egy bizonyos fajta kommunikációs stílus nem szerencsés, nem elfogadható, ráadásul teljesen felesleges is. Spez személye igencsak megosztó, de sokszor a másik fél is erősen ludas a szájkarate eldurvulásában. Márpedig ilyen esetekben vagy mindenki megy a levesbe, vagy senki. Sokkal nehezebb ez az adminosdi, mint ahogy gondolná az ember. Spez most kapott 7 nap pihenőt és gondolkodási időt, utána az első hasonló eset után megy az irreverzibilis távolmaradás.

MdewC 2017.01.17. 21:12:34

@Apuleius: Rendben.

(Vasárnap már én se tudtam vissza fogni magam, ott a nyoma.)

Fino Alla Fine

(A következő közös meccsnézésnél enyém az első kör sör / bor.)

MdewC 2017.01.17. 21:14:31

@MdewC: A címer kérdés pedig eltereli most a figyelmünk a lényegről, a csapat teljesítményről, reméljük az jobb lesz, bár ez is olyan mint a játékunk, ha nyerünk, akkor elnézőbbek vagyunk. :)

Juve!

BigP86 2017.01.17. 21:51:37

Éééés akkor az új logoval kicsúcsosodott az ami már a Capitano távozásával elkezdődött, magyarán, hogy Elkann és Agnelli magasrol szarnak a tradiciora, az értékekre, a husegre. Számukra ez nem több mint business, önmegvalósítás, személyes ambíció, summa summarum gazdag kölykök játszótere lett a Juventus. Az öreg Gianni forog a sírjában. Gyalázat.

Gabuero9 2017.01.17. 22:16:30

Bleacher reporton csinaltak MU bayern es barca logokat mi mintankra. MU egesz jol nez ki :D

4D 2017.01.17. 22:52:03

@patrik1112: sokkolt ez a logó csere téma, de meg kell hagyni ez egy egész pofás koncept art mez lett..

NagyonJuve 2017.01.17. 22:56:54

@Watakuki: avatárnak nem is néz ki rosszul a címer. :)

4D 2017.01.17. 23:10:39

@Gabuero9: köszönöm, tényleg csajozós lett..

MdewC 2017.01.17. 23:41:08

@BigP86: Kihallgattál valami beszélgetést közöttük? Vagy ezt honnan tudod?

@Grinta: ha nyerjük a bajnokságot, akkor igen... Addig nincs nyugtom. :)

MdewC 2017.01.17. 23:47:28

@Grinta: Meg közben eszembe jutott, hogy kapok e-mailt a válaszokról, szóval nem maradtam le semmiről. :)

Anyumnak is volt egy jó estéje a közelmúltban, szóval tiszta win-win. :D

Szóval ez nem is vágta ki annyira a biztosítékot, jót nevettem. :)

A vasárnapi JUVE - (rüh telep) párhuzama sokkal jobban kiakasztott. MI FOLYTATJUK A SIKER SOROZATOT, JÓL FOGJUK CSINÁLNI, a sittes bandával szemben.

;)

Grinta 2017.01.17. 23:56:19

@MdewC: Azért azt el lehet mondani,hogy olyan sokat nem kellett várni a papírforma bekövetkezésére.Vagy 4 napot

MdewC 2017.01.18. 01:04:12

@BigP86: talán annyira nem vészes. :)

Annyira azért nincs dolgunk.

delpi0823 2017.01.18. 08:01:39

@babo0410: Tudod hogy sokszor egyetertek veled de ezt a forvedmenyt legyszives ne magyarazd meg,ez az egesz a klub megcsufolasa es ha valaki igazan szereti a Juventust ezt a logot felhaboritonak tartja,nem mellesleg az egesz vilag rajtunk rohog,ha ez a logo marad nalam Angelli orokre elasta magat az biztos.

BigP86 2017.01.18. 08:02:37

@MdewC: tegnap be voltam csipve es kicsit eltuloztam a dolgokat. :/ annyi viszont igaz, hogy nem tetszik az az irány amerre viszi Agnelli a klubbot. Ertem én, hogy business es 21.szazad, de ne mindenáron.

Watakuki 2017.01.18. 08:17:33

Nem tudom jelent-e ez valamit, de a hivatalos Juve facebook oldal törölte az új logo-s profilképét és visszaváltott a régire.

4Evorg 2017.01.18. 08:26:11

Ma reggel felkeltem, azt hittem, a tegnap történtek csak egy rossz álom, de sajnos nem az. :(

Grinta 2017.01.18. 08:30:09

@delpi0823: Én imádom ezt a klubot,és nem tartom felháborító dolognak ezt a logót.Pedig a múltunkra nagyon büszke vagyok,és a régi értékek embere vagyok..ha lehet ilyet mondani.Szoknom kell még Nekem is,ezt bevallom.Ez a rajtunk röhög a világ..ha ez a frászbúkot takarja..az nem tart sokáig,mellesleg teljességgel értékelhetetlen paletta véleményem szerint.Minőségtelen.Én most is azt mondom nyitottunk az új felé..Italiaban mi vagyunk azok akik a jövőbe látnak,ez a saját stadionnal kezdődött el..és a többi háttérben zajló projecttel folytatódik(Continassa).Minden területen fejlődünk,és ezt a többiek látják..és nagyon irigylik ám Tőlünk!!

MeGmOnDtaM 2017.01.18. 08:36:02

Nem törölték a régi logót a hivatalos FB oldalon, csak átcserélték a profilképet.
Amúgy ebben a verzióban kiegyeznék!
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16114403_928287250640936_1312459125144746564_n.jpg?oh=e61c78a20fa50b91422f8dddb23e0857&oe=5905BA8E

4Evorg 2017.01.18. 08:37:17

Az a baj, hogy sokan csak addig jutnak el, hogy szarul mutat a mezen, vagy bárhol(ami így is van), de ennek az egésznek többletmondanivalója van.

Legegyszerűbben a cikkben lévő egyik hozzászólás fogalmazza meg:

"Az új logo azt mondja nekem, hogy ez a Juventus márka, mi pedig fogyasztók vagyunk, nem pedig szurkolók."

És ez szerintem nagyon rossz irány. Legalábbis számomra. Én egy futbalklubbot szeretek, nem egy márkát.

A nőknek (ha nem fociszeretők), legyen elég valamelyik divatmárka. Ha ez nem tetszik Agnellinek, dobjon piacra egy saját márkás parfümöt, gyerekeknek meg csörgőt.

delpi0823 2017.01.18. 09:08:37

@Grinta:Nekem ne probald eladni ezt a sz......t,a tobbivel egyetertek hogy mindenben sokat fejlodtunk de mefnyugtatlak ezt a logot senki nem fogja tolunk irigyelni ne is probald bemagyarazni magadnak.

steven.h 2017.01.18. 09:11:55

@MeGmOnDtaM: Ez valami hivatalos kép, vagy szurkolói kitaláció? Hogy őszinte legyek ez így már elég jó.

moozes 2017.01.18. 09:32:06

Hát ahogy olvastam egy másik oldalon tényleg 3 lehetőségünk van. Az első, hogy eladjuk egy arab vagy kínai cégnek a klubot, hogy versenyképesek maradjunk hosszútávon. A második, hogy eltűnünk a középmezőnybe. A harmadik, hogy felépítünk egy olyan brand-et, mint amilyet a real madrid, barcelona, man utd csinált. Ők simán önfenntartóak, megélnek magukból. Imádom a Juventust, ami egyet jelent a GYŐZELEMMEL. Mindig nyilatkozzák, hogy a GYŐZELEM nálunk az alap. Tehát, hogy milyen a címerünk (tradíció) a győzelem után következik, és engem tényleg nem nagyon hat meg, hogy milyen firkanat van a mezen csak győzzűnk, nem érdekel milyen áron! Ha ezt kell tennünk, hogy végre megtartsuk a sztárjainkat, legyen elég lóvé. Nektek mi lenne fontosabb, hogy maradjon a régi címer vagy, hogy Dybala ne menjen el 2 év múlva stb. (LEGYEN PÉNZÜNK MEGTARTANI)? Bocsi csak utálok veszíteni! :D FORZA JUVE!!!!!!!!!!

moozes 2017.01.18. 09:35:34

Mert én biztos nem bírnám nézni, hogy a két ázsiai milánói klub letaszít minket külföldi sárga tőkével! :) Maradjanak csak ott ahol vannak, a talpunk alatt!

NagyonJuve 2017.01.18. 09:38:08

@Watakuki: megírod hogy lehet avatárt feltölteni? Próbáltam de nem találom.

MdewC 2017.01.18. 09:49:44

@moozes: itt van a lényeg!

Nagy +1!

Az értékeink és a multunk nem veszik el egy logo miatt, de kell a innováció a jövőhöz. Ezt pedig már évekkel ezelőtt elkezdte a vezetőség.

Agnelliék jól vezetik a klubot, a legjobbat akarják a csapatnak és a szurkolóknak, ezért szvsz ha marad a zúgolódás, változni fog a brand logoja.

A teljes képhez képest ez a logo sztori csak vihar a biliben, nincs jelentősége. Az identitásunk nem változik és fenn kell tartani. Ez a szurkolókon is múlik.

MdewC 2017.01.18. 09:52:45

@MeGmOnDtaM: ez szvsz jó lenne. Nekem is jobban tetszik.

Lehet mégis figyelnek a szurkolókra? Na ne. :)

4Evorg 2017.01.18. 09:57:27

@moozes: Nem tudom a régi címer miben akadályozza meg a klubot a brand építésben. A Manchester Unitendek, a Realnak és a Barcának is évtizedek óta ugyanaz a címere (nyilván más a gazdasági környezet, ezt aláírom). Továbbra sem a címerben látom a legfőbb problémát.

Apuleius 2017.01.18. 10:04:06

@moozes: Ez mind nagyon szép, most már csak az a kérdés, hogy valóban szükséges-e a klub tradicionális címerének lecserélése egy pillanatnyilag trendinek számító logóra ahhoz, hogy a Juventus üzletileg más dimenziókba lépjen... Meg aztán hogyan tovább, ha 10 év múlva változik a trend, megint előkapunk valami egészen mást a kalapból? Esetleg a J betű mellé rakunk kínai sárkányt meg főnixet is, hogy a kínai kisfiúk is örüljenek és magukénak érezzék?

"A harmadik, hogy felépítünk egy olyan brand-et, mint amilyet a real madrid, barcelona, man utd csinált."

Egy brand felépítése, népszerűsítése szerintem az évszázados hagyományokat és patinát sugárzó címerrel is működhetne, s valamiért a világ labdarúgásának üzletileg legsikeresebb klubjai, amelyeket Te is példaként említesz, nem igazán nyúltak a címerükhöz. Vajon miért? Most vagy az van, hogy ott idióták ülnek pozícióban, vagy esetleg Andrea Agnelli korszakalkotó zseni, s 10-20 évvel a világ előtt jár... Nem tudom, én azt gondolom, hogy a klub ezen szimbólumai pont azon dolgok közé tartoznak, amelyekhez nem szabadna hozzányúlni, s erősen kétlem, hogy ez a váltás okvetlenül szükséges a brand terjesztéséhez és népszerűsítéséhez. Nem mellesleg, ha már népszerűsíteni akarnak valamit, a meglévő, európai "fogyasztók" véleményét sem szabadna figyelmen kívül hagyni.

2017.01.18. 10:05:17

@4Evorg: Én is így látom! +1
Attól mert ki akarunk építeni egy márkát, felesleges belenyúlni a címerbe. A többi nagy csapatnak is megy enélkül.

4Evorg 2017.01.18. 10:12:24

@Apuleius: Arról nem is beszélve, hogy ha letenném 100 ember elé bárhol a világon a címerünket (jó, a klub nevét kitakarnám), meg ezt az új szart, szerintem a címmerről többen tudnák, hogy mihez köthető, mint erről a nem is tudom micsodáról.

moozes 2017.01.18. 10:18:39

@MdewC: Vannak még optimisták rajtam kívűl!

@4Evorg: Kellett már egy új impulzus, hogy beinduljon ismét a marketing, mivel szerintem már egy jó ideje stagnált, nem növekedett a támogatottság, a szurkolói bázis, pedig szerintem próbálkozott vele a vezetőség. Ez egy új irány ami már most elérte a célját rólunk beszél a labdarúgás világa, hogy úr isten ezek mit fognak művelni WTF?! Elmesélek egy történetet. Én 2004-ben lettem Juve drukker úgy, hogy unokatestvéreimnél fifáztam, akkor még nem tudtam melyik csapat kicsoda-micsoda. Real Madridot rakta be unokatesom mondva (ez a legjobb csapat), ellenfelem meg a Juventus volt. Életem első fifa meccse. Kikaptam nem kicsit, Trezegol és Alex elintézett. (Tudom valaki megnézett egy BL döntöt és úgy lett Juve drukker én nem.) Aztán amikor hazamentem mondtam anyámnak, hogy én JUVE drukker leszek. Ő erre azt mondta jaj az milyen régi csapat, mintha megpróbált volna lebeszélni. Aztán jött a bundabotrány, utána évekig a suliba a szivatás "NA MIVAN A JUVÉVAL?!'. A 2015-ös BL-döntőig nem vettek komolyan, sok Realos Barcas barátom most kezd el eszmélgetni, hogy hoppá valami történik. Na ez után nekem a 2004-be a címerünkké vált logo korlátozott mértékben okozott nekem örömet. Szerintem sokan így vannak vele és ezért akarják ezt a teljesen új dolgot véghezvinni, ehhez igenis kell a váltás. Belefáradtam, soha többé nem akarok megaláztatást érezni egy másik csapat drukkerétől még ha a barátom is ('Ugyis elmegy Pogba. Gyengék vagytok, Nincs pénz'). Ettől a logotol mindenki félni fog, és ha bejönnek a számítások a lóvé is jönni fog mellé hidd el. Azt akarom, hogy ha BL-döntöt játszunk legközelebb és a Barca az ellenfél ne nekem remegjen a kezem a meccs előtt, hanem őnekik, és ha ezt ez a címer hozza el, akkor részemről oké! Sok örümünk lesz benne! :) FORZA JUVE!

moozes 2017.01.18. 10:22:38

@Apuleius: Te mennyi esélyt látsz rá, hogy a jelenlegi címerünk lesz annyira "menő", mint annak a másik 3 csapatnak? Utol tudjuk érni velük őket? Ha 10 év múlva változik a trend persze változtassunk mi is, mint már mondtam engem egy dolog érdekel ami a Juventust is, a győzelem. Más nem számít! :)

@4Evorg: Teljesen jogos, hogyan ismerhetnék mivel 2 napja van csak jelen. De 10 év múlva a mostani 5 évesek melyiket fogják jobban ismerni?! :)

moozes 2017.01.18. 10:24:21

És amúgy teljesen természetes dolog történik. Az új dolgok bevezetésekor mindig kell egy kis idő mire beindul! :) Most csúnyán néztek rá, aztán ha elhozzuk a BL serleget vele örökké megtartaná mindenki!

Watakuki 2017.01.18. 10:29:39

@NagyonJuve: a blog.hu-s oldalon a profilodnál találsz egy "indapass beállítások" funkciót, ott tudsz létrehozni egy avatart, illetve egy képet hozzárendelni. Legalábbis én így szoktam.

moozes 2017.01.18. 10:30:07

De még hozzá kell tennem, hogy nekem se tetszik annyira az új embléma, még meg kell szokni, és innentől ha visszalépne mégis a vezetőség az gyengeségre utal. Nem venne senki komolyan minket, azt mondanák, hogy mi azt se tudjuk mit akarunk.

Pitts 2017.01.18. 10:33:39

Szerintem hozzá lehet szokni idővel, én például minél többet nézem annál jobban tetszik, bár azt hozzá kell tenni, hogy például a minimalista stílus mellett a címer koncepciót nem feltétlen kellett volna sutba dobni. Lásd a linkben:
twitter.com/ManOfSteel_7/status/821364382131245061/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

4Evorg 2017.01.18. 10:35:00

@moozes: "ha BL-döntöt játszunk legközelebb és a Barca az ellenfél ne nekem remegjen a kezem a meccs előtt, hanem őnekik, és ha ezt ez a címer hozza el, akkor részemről oké"

Ettől a logótól maximum a röhögőgörcs kapja el bármelyik csapatot. Nekünk címer kell, nem logó.

Mindegy, én minden porcikámmal tiltakozom ez ellen a szar ellen. Nem esztétikus, túlzottan egyszerű, nélkülözi a tradíciót.

moozes 2017.01.18. 10:37:44

@4Evorg: Persze mindenkinek lehet más a véleménye! :) Én a Barcelona címerétől kapok röhögőgörcsöt milyen ódivatú! Lejárt lemez kicsit. ;)

moozes 2017.01.18. 10:43:41

@moozes: De amúgy a régi/új roma címer jobb? Vörösszemű Vuk-kal középen? Vagy az atleti címere Micimackóval? Man City noé bárkájával, pedig nincs is tengerpartja Manchesternek?

Apuleius 2017.01.18. 10:48:48

@moozes: Nem válaszoltál a kérdésre. Valóban azt gondolod, hogy egy évszázados címer lecserélése lesz az a mozdulat, ami elképesztő változásokat hoz marketing szempontjából, s amitől a Juventus hirtelen sokkal népszerűbb lesz a világ bármelyik pontján? A logikádat sem igazán értem, ha a világ gazdaságilag legsikeresebb klubjai a régi címerük megtartásával működnek meggyőzően, számunkra miért okvetlenül egy PILLANATNYILAG trendi logó bevezetésén keresztül vezet az út a sikerek felé? Természetesen ez a kérdés ízlés dolga, de a Juve eddigi címere nagyon letisztult, karakteres és szép volt, s nem látom, hogy mitől ne lehetne egy brandet építeni rá. Vagy Te úgy látod, hogy a többi nagy klub címere annyira más, hogy azok megfelelnek az ázsiai piacnak, míg a miénk nem? Egy klub nem csokimárka, sokkal bonyolultabb minden szempontból, nem lehet 5-10 évente radikálisan változtatni a logót. Egy klub esetében nagyon fontos a szurkolókkal megélt közös múlt, a szubjektív érzelmek, az együtt megélt élmények, a tradíciók, a dicsőséges múlt, a megnyert trófeák. Értem én, hogy új szurkolókat is toborozni kell, de a kínai kisfiúk nem azért fogják a Juventust választani, mert az eddigi címer helyett egy J-betűt látnak majd, amiből még sokkal jobban értik majd, hogy ez a 尤文图斯. Egy európai élklub címerének a múltat, a hagyományokat és az erőt is sugároznia kell, nem elég, hogy 5 évente nagy csinnadrattával új logót kapunk elő, s 5 percig rólunk beszél a világ. Most éppen leginkább az általános felháborodás miatt.

Értettem a történetedet arról, hogy miért szerettél bele az Öreg Hölgybe, de szerintem messze nem ez az általános forgatókönyv. A Juventusnak nem azzal kellene tartania és tovább növelnie a népszerűségét, hogy új logót gányol össze, hanem azzal, hogy képes megtartani a legnagyobb sztárjait, pl. Pogbát vagy Dybalát, rendre ott van a BL esélyesei között, ott forog a neve a legszűkebb elitben, megvannak a maga világklasszisai, s a kínai kisfiúk is Dybala cseleit és Pogba bombáit próbálják utánozni a grundon Shanghaiban vagy Fujian tartomány valamelyik félreeső játszóterén. Az ellenfelek nem az új logótól, hanem a Juventus nevétől, sikeres hagyományától, s a mezében játszó klasszisoktól fognak megremegni, nem egy új logótól.

Megérte, hogy a klubnak meg kell újulnia, például az új piacok miatt is, de szerintem a hagyományos címer lecserélése nem szükségszerű és rossz döntés.

4Evorg 2017.01.18. 10:50:03

@moozes: A Roma a farkast azt hiszem csak az egyik mezén használja, de annak is több köze van a városhoz, a klubhoz mint a J-nek. Az Atleti címerében is megvan a jellegzetes forma, a klubszínek, a medve pedig nem olyan domináns benne, a Manchester Cityé szerintem is szar (de nem is nekik szurkolok), de még az is inkább egy futballklub címere mint a miénk.

mpite 2017.01.18. 10:51:41

@moozes: Én ha pl az utcán látok valakit Juvés címerű sapkában, mindig elmosolyodok és legszívesebben leállnék vele beszélgetni. Ha új logós sapkában lesz, fel sem fogom ismerni, mert össze fogom keverni mondjuk ezzel:

images.footballfanatics.com/FFImage/thumb.aspx?i=/productImages/_141000/FF_141327_xl.jpg&w=340

moozes 2017.01.18. 11:03:33

@Apuleius: Igen azt gondolom, ez egy szükséges lépés volt. A Real és a Barca már felépítette köré a brandjét, ott nincs mit csiszolgatni. Mi nem tudtuk olyan mértékben felépíteni és itt jön az a kérdés, hogy 'Miért?'. Mutogathatunk rájuk, hogy nekik sikerült, azzal utolérni nem fogjuk őket. Mivel ők 2000-es években eléggé megerősítették státuszukat, és ezzel ki is alakult a mostani élmezőny ami bevan betonozva. Mi pedig csak lefelé mentünk. MUSZÁJ VALAMIT TENNI. Most megpróbáljuk más oldalról megközelíteni. Ebben nincs semmi baj, majd meglátod ha bejön téged se fog nagyon érdekelni, hogy mi is virít a mezen. A tradíció is jelen lesz, a fekete-fehér mez.

@4Evorg: És ha a következő években mindenki sorra leváltja a címerét minimalista heurisztikák figyelembevételével, minket követve mivel nekünk bejött? Akkor egyből más lesz az elfogadott, hogy is kell kinéznie egy jelképnek.

@mpite: Persze, hogy még az elején nem fogod felismerni, mint mondtam 2 napja ismerjük a jelképet!

FORZA JUVE!

4Evorg 2017.01.18. 11:07:07

@moozes: Nem hiszek a csordaszellemben.

4Evorg 2017.01.18. 11:09:03

@moozes: Nagyon nem értünk egyet egyébként, de nincs ezzel baj.

moozes 2017.01.18. 11:11:25

@4Evorg: Azért lett státusz szimbólum az Apple. Hát legyünk mi is azok a focivilágban. Engem nem érdekel, hogy éri el a vezetőség. 6 éve elkezdtek valamit és tökéletesen csinálják, bízzunk bennük, és vezessék a világ tetejére a Juventust végérvényesen. 2006-ban másodosztályban játszottunk, 2015-ben BL döntőt. (Tavaly is jók voltunk Evra-n ment el.) Szóval valamit azért csak tudnak! Legyünk mi az első számú opció minden játékos számára, legyünk mi a legjobbak a következő 30 évben! Ezt csak előremutató intézkedésekkel lehet elérni! FORZA JUVE!

moozes 2017.01.18. 11:11:55

@4Evorg: Persze, hogy nincs, a célunk ugyan az! :)

Type-R 2017.01.18. 11:12:58

@Pitts: a jobb felső még egész tűrhető

Apuleius 2017.01.18. 11:21:40

@moozes: "és ezzel ki is alakult a mostani élmezőny ami bevan betonozva. Mi pedig csak lefelé mentünk."

Ezt hogy érted? A pénzügyi adatok például abszolúte nem azt mutatják, hogy a Juventus mostanság lefelé menne.

Én tökéletesen megértem a brandépítést, megértem az innovációt és azt is megértem, hogy a Juventus új utakat, új lehetőségeket keres, de azt még mindig nem magyaráztad meg, nem támasztottad alá igazán komoly érvekkel, hogy miért szükséges a címer megváltoztatása? Nem úgy általában az innováció, hanem egészen konkrétan ennek a szimbólumnak a megváltoztatása?

Egy ilyen klubot szerintem nem lehet egyszerűen úgy kezelni, mint bármilyen más brandet a piacon. Itt iszonyatosan fontos a személyes kötődés, a jól ismert, imádott, jól azonosítható szimbólumok, s ezek legfontosabbika szerintem pont a jellegzetes mez és a klub címere. Szerintem ez az a két dolog, amelynek (relatív) állandóságot kell sugároznia.

Nem akarok rémképeket gyártani és elrugaszkodni a valóságtól, tényleg csak azért játszom el ezzel a gondolattal, hogy jobban megértsük ezt az egészet. Most megváltoztatjuk a címert, OK. De innentől kezdve akkor bármi elképzelhető? Minden alá van rendelve a brand építésének? Megváltoztatható a zebracsíkos mez is? A klub neve is? Ha így történik, az még mindig a Juventus lesz, vagy kereshetünk magunknak új klubot? nem gondolom, hogy ez be fog következni, csak azt a véleményemet próbálom körülírni, hogy vannak olyan szimbólumok, amiket (szerintem) nem szabad változtatni? Egy ilyen címer mutatja a klub patináját, a múltját, a sikereit, az erejét. A meglévő szurkolók ragaszkodnak hozzá (a reakciók ezt mutatják), az új szurkolók pedig nem emiatt a J-betű miatt választják majd ezt a csapatot. Szerintem, s ez lehet, hogy konzervatív vélemény, ha egy klub sutba dob bizonyos szimbólumokat, akkor elveszíti az identitását, elveszíti a hagyományait, s így bizony szurkolókat is veszít majd.

mpite 2017.01.18. 11:34:08

@Apuleius: Nagyon egyetértek veled, ugyanezek az én gondolataim is. Arra, hogy a klub által felvázolt marketing bullshithez miért feltétlenül szükséges a címerünk leváltása, senkitől nem kaptunk választ.

A logót tervező cég vezetője nyilatkozott az ügyben (biztos kikerül majd ide is), a kedvencem ez: lehet hogy valakinek nem tetszik, de úgyis mindenki megszokja majd. A faszi egyébként megmagyarázta, hogy ebben a két vonalban hogyan jelenik meg a Juve három fontos vonása, ami még akár igaz is lehet, de alapból ha ez nem egyértelmű ránézve és külön meg kell magyarázni, az már nem egy jó logó.

moozes 2017.01.18. 11:42:12

@Apuleius: Pénzügyi adatok lehet azt mutatják, de ha olyan jól megy miért nem itt játszik Pogba? Ja, nem volt elég pénzünk megtartani. A vezetőség azt akarja elérni a véleményem szerint, hogy némi idő múlva ha egy foci világ ismerője meglát egy fekete fehér valamit pl: german-grocery.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/350x350/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/c/tchibo-black-white-gb.jpg , egyből a Juve ugorjon be mindenkinek. Ezáltal igenis még ismertebbek leszünk és még jobban fog terjedni a Juve. Nem is az új logo a lényeg hanem kizárólag 'black and white'. Egy nyomós érvem van, hogy ezáltal magunkra tudjuk terelni a figyelmet, a többi meg a jövő zenéje mi fog belőle kisülni, és lehet, hogy az elején szurkolókat fogunk veszíteni, de minden új dolog egy kis mélyrepüléssel kezdődik, mivel a világ jobban szereti a megszokott dolgokat, úgy biztonságban érzi magát, fél a változástól. Tehát az első lépést megtette az igazgatóság a figyelem ránk terelődött, innentől a következő lépés a fontos, hogy mit kezdünk ezzel a figyelemmel. Hidd el jól kifogjuk használni, felkészültek erre a fázisra az igazgatók, nem hülyék! FORZA JUVE! Haladni kell a korral sajnos! :/ :)

moozes 2017.01.18. 11:47:19

@Apuleius: Például mi van ha a következő impulzus egy-két sztárigazolással folytatódik?! A világ felé azt üzennénk, hogy tényleg ez egy új juve, komolyan kell venni. Mindenki arról fog beszélni, hogy az új Juve igazolt úr isten mi lesz itt. Mennyien beszéltek arról anno, hogy Tevez ideszerződött? 'Levezetni megy hozzájuk, kiégett, mint a csapat'. Max ennyit, de igazából senkit se érdekelt. Most már arról is tud majd mindenki, hogy ha egy ifistát idehozunk, mert most mindenki ránk figyel.

MdewC 2017.01.18. 11:56:02

Most már csak meglesz a 200 db komment. :)

Apuleius 2017.01.18. 12:02:22

@moozes: "Pénzügyi adatok lehet azt mutatják, de ha olyan jól megy miért nem itt játszik Pogba? Ja, nem volt elég pénzünk megtartani."

Azért nem minden fekete és fehér :-) Ez egy folyamat, a Juventus bevételei dinamikusan nőnek, s szerintem a klub már most is képes lett volna megtartani Pogbát. Különböző okok miatt úgy döntöttek, hogy elengedik, de szerintem az ilyen játékosok megtartásával sokkal jobban építhető a brand, mint egy új logóval.

"Nem is az új logo a lényeg hanem kizárólag 'black and white'."

Igen, de én változatlanul azt gondolom, hogy ez a tradicionális címerrel is működött volna. Maguk a színek, a fekete-fehér ezernyi kreatív, játékos ötletet adhat a reklámra, a népszerűsítésre, szerintem nagyon sok innovatív forrás van benne.

"mivel a világ jobban szereti a megszokott dolgokat, úgy biztonságban érzi magát, fél a változástól. "

Szerintem ez a szurkolás egy külön világ, itt az emberek nem a változástól való félelem miatt ragaszkodnak bizonyos dolgokhoz. Van néhány olyan domináns jellemző és szimbólum, ami a Juventust Juventusszá teszi, s a címer ezek egyike. Persze nyilván mindenkinek máshol van az érzékenységi küszöbe, én pl. bevallom, hogy kevésbé szeretem nézni az idegenbeli mérkőzéseket, amikor nem a tradicionális mezben játszunk :-)

A szurkolás szerelemről, szenvedélyekről szól, s a szurkolók szerelembe esnek választott klubjukkal. Sokan vagyunk vele úgy, hogy nem szeretnénk, ha az imádott nő, akinek megőrülünk minden porcikájáért, az egyik reggelre hirtelen pocakos, kopaszodó, bajuszos férfivá változna...

Apuleius 2017.01.18. 12:03:35

@moozes: Ez igaz, viszont ehhez nem kell a hagyományos címer helyett egy béna logó szerintem.

MdewC 2017.01.18. 12:04:39

@Apuleius: abba inkább bele se gondoljunk, hogy ez a szerelem, hogy néz ki egy inter szurkoló esetében... vagy miben nyilvánilhat meg.

:D

nortu30 2017.01.18. 15:45:00

@JuventusFanatikus: Persze, körbe lehet rakni nagy dumákkal, de attól a még a sz@r sz@r marad. A jelenlegi játékunkat viszont méltón szimbolizálja, mivel az is egy rakás sz@r.

nortu30 2017.01.18. 15:46:06

Ez jól sikerült. Szóval, attól még a sz@r sz@r marad.

steven.h 2017.01.18. 18:37:56

Nekem is még barátkoznom kell vele, azonban a bianconeri blogon és a goal.com-on is megjelent érdekes cikk az új logóval kapcsolatban, érdemes elolvasni. Ráadásul itt volt egy kép ami meg bitang jó lehetne.

Devilke Balla 2017.01.19. 01:21:22

Szegeny Evranak a sirjan is az a felirat fog allni,hogy rajta ment el a bl..

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1878) bajnokság (3483) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (962) elemzés (40) előzetes (882) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1694) játékosokról (10196) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2494) meccsek (4274) mercato (4263) nyilatkozat (7616) Olasz Kupa (331) összefoglaló (428) pletyka (4279) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (178) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (218) Címkefelhő
süti beállítások módosítása