Beteg az Öreg Hölgy?

John_Elkann_Juve.jpgA Benfica csapatát két meccs alatt egyszer sem sikerült legyőznie a Juventusnak, ami természetesen kiesésre determinálta az olasz alakulatot. Persze a Bianconeri otthon továbbra is veretlen, bár ez aligha vigasztalja a zebrákat, mivel így nem léphet pályára saját stadionjában az EL-döntőn.

Az EL-elődöntők hatalmas indulatokat korbácsoltak a szurkolókban -így bennem is-, de két nappal a kiesés után talán már lehiggadtunk annyira, hogy hideg fejjel gondoljuk át egyrészt, hogy mi történt az elmúlt bő egy hétben, másrészt az elmúlt évek trendjét is megvizsgálhatjuk egy picit. Igyekszem elkerülni a bűnbakkeresést, hiszen nem ez a poszt célja, azonban azt mindenkinek el kell ismernie, hogy kritikákat mindenképp meg kell fogalmazni a csapattal kapcsolatban.

Vegyük sorba mi is történt idén! Először is a Juventus a Fiorentina és a Napoli elleni mérkőzéseket leszámítva nem kapott ki a bajnokságban, otthon pontot sem veszített, ezáltal magabiztosan vezeti a tabellát és karnyújtásnyira van a sorozatban elért harmadik Scudettotól. Egyedül a Roma szárnyalása miatt nem ünnepelhetett hetekkel ezelőtt a Conte-csapat, ezt az eredményt pedig nem lehet elvitatni a srácoktól. Még akkor sem, ha a Seria A színvonala össze sem hasonlítható a kilencvenes évek végivel, így a megnyerése sem okoz akkora katarzist, mint anno. Itt meg kell jegyezni, hogy az elnökség számára minden jel szerint a bajnokság jelenti a prioritást, így hát abszolút nem meglepő, hogy ilyen kerettel, saját stadionban játszva a Bianconeri újra behúzza a bajnoki elsőséget.

Másodsorban azt is látni kell, hogy európai porondon nem megy a csapatnak. Persze, ha pusztán a tényeket és számokat vesszük alapul, nem is rossz a tavalyi BL-negyeddöntőbe és az idei EL-elődöntőbe jutás, de azért mégsem lehetünk elégedettek. Hogy miért? Azért, mert a Bayern München igen könnyedén fektette két vállra a Juvét, az a Benfica pedig, amely abszolúte nem erősebb az Öreg Hölgynél (sőt!) megfosztotta Contéékat a döntőbe jutástól. Önmagában az elődöntőben való búcsú nem jelentene mindenképpen kudarcot, de az EL-menetelést látva amolyan déjà vu érzése lehet az egyszeri szurkolónak. Se a Trabzonspor, se a Fiorentina, sem pedig a Lyon ellen nem mutatott meggyőző játékot csapat, ez pedig két dolgot jelenthet: nem érdekes számukra az EL, vagy pedig ez az alakulat ennyire képes és semmi többre. Mindkettő szomorú csak másképpen.

Tegyük fel, hogy a vezetőség és a játékosok nem látnak fantáziát az EL-ben, ami pénzügyileg érhető is. Viszont százszor lenyilatkozta már mindenki, hogy igenis összpontosítani fognak a kisebbik európai kupára, többek közt a hazai döntő okán. Ez viszont akkor azt jelentené, hogy gátlástanul szembeköpték a drukkereket. Azokat a szurkolókat, akik a szégyenteljes BL-kiesés után is tömött arénában buzdították a kedvenceiket. Egyfelől ez undorító húzás, másfelől a Juventus a jelenlegi helyzetben (Calciopoli és a Serie A megítélése) nem teheti meg, hogy egy EL-t semmibe vesz, főleg akkor, ha annak döntőjét Torinóban rendezik. A klubnak sansza volt arra, hogy 18 év után végre európai kupát nyerjen, hogy az olasz foci és a saját megtépázott renoméján valamelyest plasztikázzon. Emellett a szurkolóknak is tartoztak volna annyival, hogy legalább most, ha már a BL után az EL-ben találta magát a csapat, kivételen odateszik magukat a "kis kupában" is.

De most játsszunk el a gondolattal, hogy a vezetőség és a játékosok is mindent megtettek a sikerért, de ennyire képesek! Ez esetben még véletlenül sem beszélhetünk a drukkerek becsapásáról, egyszerűen arról van szó, hogy fasorban sem vagyunk az európai elithez, de még az elit mögött található "jók"-hoz képest sem. És akkor teljesen értelmetlen belemagyarázni a Real Madrid elleni döntetlenbe, hogy partiban volt a csapat velük, mert ez nem igaz. A Blancók pont arra mentek, hogy ne kapjanak ki, miközben a Juve ha megszakadt volna sem tudott volna nyerni. Ez a fájó igazság. Az azonban még fájóbb, hogy ugyanazt a tanácstalan, ötlettelen, lassú és körülményes focit kellett nézni az összes EL-ellenfél ellen. A Fiorentina hajszálnyira volt a továbbjutástól, a még mindig zseniális, ámbár már lassú Pirlo szabadrúgása kellett, hogy nyert helyzetből ne égjenek a zebrák. Ugyanez volt látható a Lyon ellen is, annyi különbséggel, hogy a franciák még inkább elképzelés nélkül futballoztak, így sanszuk nem volt nyerni.

A Benfica már akart játszani és néha elképzelésük is volt mihez kezdjenek a labdával, ugyanakkor nem ők, hanem a Juve ejtette ki saját magát. Lehet fennhangon a bírókat hibáztatni és igazságtalanságról beszélni, ahogyan kicsit sem elegánsan tette azt Conte. Azonban ha a Juve a hazai mérkőzés 96 perce alatt legalább egy apró gólt is szerez, egészen biztosan továbbjut. De nem tette, mert nem képes lendületes támadást indítani. A tizenhatost több ízben közbepasszolják, az öt és felesen is még egy utolsó utáni csellel próbálkoznak, amivel párhuzamosan teljesen megtörik a támadás lendülete. Innen pedig már csak az egyéni betörésekben lehetne bízni, ehhez látszólag nincsenek meg a megfelelő emberek. Tévez és talán a sokat szidott Giovinco képes valamiféle ritmusváltásra, de ez borzalmasan kevés Európához. Llorentéről tudjuk, hogy nem ez az erőssége, és azok a játékosok sem találhatók a keretben, akik a spanyol fejére varázsolhatnák a labdát.

Ha jóindulatúak vagyunk a minőségi játékosok hiányának tulajdoníthatjuk Conte cseréit is. A Mester minden mérkőzés 75. percében kezdi meg a csereáradatot, az esetek 90%-ban posztra. Bár a tisztesség kedvéért meg kell jegyezni, hogy a Benfica ellen meglepően korán és merészeket húzott, ezért respekt jár. De nem ez lenne a normális? A cserestratégia kiismerhető és sablonos, ahogyan a felállás is. 3-5-2 majdnem minden mérkőzésen, amit már mindenki ismeri és Pirloval középen ráadásul lassú is. Nem, nem Pirlo a probléma, hanem az, hogy nincs más, aki szervezhetné a játékot. Nyilvánvaló, hogy mindkét oldalra szükséges egy-egy kreatív, beadni tudó, gyors szélső a kezdőcsapatba. Ezt a világ összes embere felismerte már, aki látott legalább kettő Juve mérkőzést, kivéve azok, akik döntenek az átigazolásokról. Ahogyan azt sem sikerült, hogy a belső középpályán jelenleg mennyiség korlát miatt nem tudunk fejlődni. Ebben a nyugdíjas tempóban, ötlettelen játékkal nem lehet elérni semmit. Visszautalva a bekezdés első mondatára, a másik lehetőség, hogy Conte nem képes átlépni saját árnyékán és megfelelő módon felkészíteni csapatát az európai kupameccsekre.

A lisszaboni egyéni védőhiba ellenére a védelem és természetesen a kapusposzt is rendben van véleményem szerint. Ogbonna és Cáceres is hozza az elvárható szintet, nem is velük van a probléma, hanem az előre játékkal. És az őrjítő az egészben nem az, hogy vannak hiányposztok és hibák, amiket orvosolni kell. Hanem az, hogy évek óta ugyanazok a hibák és évek óta nem képesek megoldani azokat. Magyarul, hosszú ideje nem fejlődik kellő mértékben a csapat játéka. Szép eredmények születnek, hiszen zsinórban három Scudetto igenis jó dolog. De miért kellene megelégedni ennyivel? Miért nem lehet arra vágyni és várni, hogy a BL-ben (esetleg az EL-ben) is alkosson a csapat? Egy igazi juventino erre vágyakozik, szeretné a kedvenceit a trónon látni és ezért elégedetlen. De nem irreális célokat tűz maga elé, hanem igenis megvalósíthatókat, olyanokat amik már látótávolságon belül vannak. De csalódottság tölti el, amikor azzal szembesül, hogy az utolsó lépéseket már évek óta képtelen meglépni a klub. Ami egyébként azzal is járhat, hogy elveszíti legjobbjait, így még többet kell majd igazolni.

Szabad a választás, mindenki eldöntheti, hogy melyik lehetőséget választja a fent említettek közül. Viszont az biztos, hogy változtatás nélkül nem jut a csapat egyről a kettőre. 

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr836111925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Apuleius 2014.05.03. 15:18:17

"Először is a Juventus a Fiorentina elleni mérkőzést leszámítva nem kapott ki a bajnokságban, otthon pontot sem veszített,"

A Juvénak két veresége van a bajnokságban, hiszen Nápolyban is kikaptunk.

Erősíteni kell, ez egyértelmű, a Juve jelenlegi kerete vékony ahhoz, hogy egy BL-ben is komolyan labdába rúghasson. Kellenek épkézáb csereemberek is, mert nem lehet a szezon összes meccsét végigjátszatni a kulcsjátékosokkal. Mindemellett azt gondolom, hogy a Sassuolo elleni győzelemért áldoztuk be az EL döntőt, ami rossz döntés volt, s nyolc pont előnnyel mernünk kellett volna bevállalni ennyi kockázatot. Ezzel a mentalitással mi lesz velünk a BL-ben?

Ezzel a kerettel, hiányposztok ide vagy oda, bőven és kényelmesen be kellett és lehetett volna húzni az EL-t. Nem értek egyet a radikális véleményekkel Conte személyét illetően, de egyre inkább azt gondolom, hogy nem Conte vezeti majd vissza a Juventust az európai labdarúgás csúcsára. Ha Antonio nem lesz képes a fejlődésre, akkor hamarosan eljöhet a pillanat, amikor gátat jelen majd a Juve felemelkedése előtt.

Type-R 2014.05.03. 16:00:59

@Apuleius: természetesen kétszer kapituláltunk.

Trieszt120506 2014.05.03. 16:31:07

Tényleg könyvet lehetne írni a problémáról annyira komplex a dolog. Kezdve az olasz gazdasági válságtól, a velejéig korrupt rendszeren, és igazságszolgáltatáson át az olasz utánpótlásképzés hanyatlásáig. Másrészt miközben a talján futball süllyedt a többiek minden eddiginél gyorsabban fejlődésnek indultak. (német, spanyol, francia utánpótlás, új edzői generációk, olaj pénzek, tv-s pénzek betörése stb)

Trieszt120506 2014.05.03. 16:36:48

+ pénz az eddig egzotikusnak számító helyeken, ezek is az olasz klubbokkal szemben nyújtanak konkurenciát egy játékosnak, nem a dúsgazdag top klubokkal szemben.

Szóval véleményem szerint nekünk marad a kukázás, és a még be nem futott tehetségek felkutatása. Mi nem fogunk jó ideig egy MU-val licitháborúzni egy Matáért, Reusért.

Alessandro86 2014.05.03. 17:02:00

Apuleius: Én sem hinném hogy Conte alkalmas arra, hogy bl győzelemre vezessen minket. Tavaly a Bayern elleni meccs előtti rangadón sem tartalékolt Conte akárcsak most a hétfői meccsen.
Jól ki van fejtve a cikkben, hogy miért is alakulhatott így a szezon, ahogy történt, de itt a legnagyobb problémának a játékosok fáradtságát tartom, a középpálya közepén rettentően kevés a variációs lehetőség, de itt felmerül Conte felelőssége is, ha már egyszer nem igazoltunk a télen és Marronét sem hoztuk vissza, miért nem lehet az utánpótlásból senkit felhozni legalább egy-egy meccsre? Nem hibáztatom a játékosokat a kiesésért, 3-4 naponta játszunk hetek óta, többen pihenő nélkül, ezáltal az El kiesés valamilyen szinten várható is volt, a végtelenségig sajnos nem mehet az, hogy azokat a meccseket is behúzzuk, ahol gyengén és ötlettelenül játszunk és sajnos idén elég sok nagyon gyenge színvonalú meccset játszottunk már, részben persze a játékosok kimerültsége miatt. Ha túl rövid a kispad, az utánpótlás játékosok bevetésének lehetősége végig ott volt Conte előtt, csak akad olyan fiatal, aki képes legalább Padoinnál jobban játszani, bár ez nyilván nem nagy dicsőség.

lalko23 2014.05.03. 17:37:09

nem értek egyet azzal,hogy a védelemmel semmi baj,szerintem igenis van.bár nagyon szeretem őket és nagyon sokat köszönhetünk nekik de európához kevesek.tipikus olasz védők,"esetlenek a labdával" lassúak és körülményesek,nem tudnak igazán segíteni a támadásokban,lehet hogy óriások meg "gyilkosok" de ennyi.hol van a futósebességük vagy a labdakezelésük egy daniel alves,lahm,alaba vagy akár egy serghio ramoshoz vagy sorolhatnám még.a mai fociban nagyon fontos hogy a védők tudják segíteni a támadást,ráadásul vissza is érjenek ha kell.a csapat lassú európa elitjéhez képest,ez az igazság.fiatal dinamikus játékosokat kell beépíteni.ha meg találunk olyan balekot aki leszúrkol 70 misit pogbáért ne sajnáljunk megválni tőle,ügyes gyerek de nem annyira.jobban örülnék helyette egy cuadrado vagy egy insigne nek,ez van

neuropa 2014.05.03. 18:15:18

@Apuleius: 2-3 éven belül úgyis választ kapunk az efféle kérdésekre. Ilyen kiismerhető és komótos játékkal persze nincs is kérdés, mert ezzel előbb leszünk 40-szeres olasz bajnokok mint háromszoros BL-győztesek. De szerintem Conte elküldése majd akkor lesz esedékes, ha egy 3/4 Real Madrid kerettel se nyer nemzetközi kupát. A mostani keretet vélhetően sokkal nagyobbra tartjuk a két Serie A 7. helyezés után mint amire nemzetközi vizeken valójában képes lehet.

pedronegro (törölt) 2014.05.03. 18:20:05

A Juve kerete messze a legerősebb olaszországban és a padot se nevezném gyengének, Gio, Q, Vuci, Ogbonna, Caceres mind használható játékosok, feltéve ha nem évi 1-2 meccs bizalmat kapnak. A benfica se említhető egy lapon a juventus-sal. Én nagyon komolyan úgy gondolom hogy itt Conte az első számú felelős. Némi kétség csak a miatt van bennem hogy első évében fantasztikus volt amit művelt, két hetedik hely után összerakta a csapatot ráadásul élvezetes focit produkálva, hajtással, küzdéssel letámadással, öröm volt nézni azokat a meccseket, már én is és mindenki Conté-ban látta a juve messiását, de az elmúlt két évben sikerült ezt lerombolnia. Töketlen lett és sokszor úgy viselkedett mint egy habzó szájú idegbeteg "vébergyuri". Én már nem gondolom azt hogy Conte volt itt az első számú "sikerkovács" a scudettok-ban, szumma-szumma nagyon el kell gondolkodni a maradásában mert nagyon egysíkú amit művel és semmi előrelépés nem tapasztalható nála, és a nézhetetlen játékot egy tucat scudetto se feledteti, legalábbis velem......

Lord Viktor 2014.05.03. 18:22:35

@lalko23: Azért mégiscsak az előző EB döntőjéig eljutott olasz válogatott kezdő védőiről beszélünk.

Én a formációban látom a legnagyobb hibát. Chiellini, Cáceres, Lichtsteiner és Asamoah sem az nekik legjobban fekvő poszton és szerepkörben játszanak, a 3 védős rendszert szerintem szimplán a Barza-Bonu-Chiello hármas indokolta csak, de lassan-lassan kiderül, hogy nem ez a legmegfelelőbb. Kéne két normális balszélső védő (egy a kezdőbe, egy a padra), és a védelem már kész is lenne:
Licht(Cáceres, Isla) - Barza(Bonu) - Chiello(Ogbonna) - ???(???)
Középpályára végre normális szélsők kellenek, és akkor középen is megvan a megfelelő számú ember (Pirlo, Marci, Vidal, Asa és ha marad, akkor Pogba, ha nem, a helyére valaki)
A csatársoron meg végre meg kéne ejteni a vérátömlesztést. Tevez és Llorrente marad, Giot, Mirkot el kéne adni, Oszit visszaküldjük, ahonnan jött. (Q esete érdekes, őt szívesen megtartanám, de vélhetően ő lesz az első távozó, és helyette a törpét tartjuk meg.) A távozók helyére pedig kéne egy méltó társ Tévez mellé, valamint az Immobile-Berardi-Zaza trióból kettő. És ez nem is kerülne olyan sok pénzbe, ha eladjuk Pogbát, az egymagában fedezné.

Conte pedig végre magába nézhetne. Oké, belefér ez az EL-bukás, hiába nagyon fájó, de még el lehet kendőzni a zsinórban 3. scudettóval, aminek hála hivatalosan is felvarrhatjuk a 3. csillagot. De jövőre már ez nem lesz elég. Ha nem alkotunk jövőre Európában (min. egy BL-elődöntő), akkor sajnos meg kell köszönni neki, mert az azt jelenti, hogy nem tudja túllépni a korlátait.
Elsősorban rotálni kellene megtanulnia, és akkor azért sem kéne aggódni, hogy ha nagyobb nevet igazolunk padra, hiszen számíthatna játékpercekre. Amilyen hullagyenge ez a Serie A, nem kellenek olyan nagy nevek a padra, hogy a B csapat is hozza a kupameccsek körüli bajnokik 80%-át.

Apuleius 2014.05.03. 18:47:17

@neuropa: Igen, nagyjából én is ezt írtam, ez egészen bizonyosan nem az a pillanat, amikor Contét meneszteni kellene. A jelenlegi keretet lehet, hogy túlértékeljük a két hetedik hely után (szerintem egyébként nem értékeljük túl, senki sem várt BL győzelmet), azonban ez a keret tökéletesen elegendő lett volna ahhoz, hogy magabiztosan elhódítsuk az Európa Liga serleget.

Goku06 2014.05.03. 19:13:03

Ki írta ezt a cikket?

Nem találok benn egy fél mondatot sem amivel nem értenék egyet.. :))

"És akkor teljesen értelmetlen belemagyarázni a Real Madrid elleni döntetlenbe, hogy partiban volt a csapat velük, mert ez nem igaz. A Blancók pont arra mentek, hogy ne kapjanak ki, miközben a Juve ha megszakadt volna sem tudott volna nyerni. Ez a fájó igazság."
Ezt én sem tudnám szebben megfogalmazni.. A rózsaszín szemüveg nélkül ezt mindenki láthatta..

konrad66 2014.05.03. 19:45:05

én olyannak akrom látni a csapatot,mint a Firenzét(Montella mindenből a lehető legtöbbet hozza ki,míg Conte !! )gyorsabban játszó csapatot

bianconeri_2007 2014.05.03. 21:30:38

ha beteg egyáltalán, azért a fenti képen látható úriember a felelős. igazi európai nagycsapattá váláshoz még nagyon komoly összeget kell befektetni.
ami conte kritikáját illeti. sztem ő egy makacs, temperamentumos, hirtelen haragú, de csupaszív figura. valószínűleg az eltiltása okozhatta azt, h hiperérzékeny (nyilatkozatháború capellóval és garciával). DE én úgy gondolom, h a nemzetközi eredmények tekintetében semmivel sem produkál kevesebbet, mint ancelotti és capello. utóbbi 2x pottyant ki angol csapatok ellen bl-negyeddöntőben (és milyen játékoskerettel!). 1x ugyanúgy 0-0-val mint conte. pedig akkor az olasz foci még mennyivel jobb volt egyesek szerint. ha megnézzük más európai csapatok nemzetközi eredményeit: csak a barca, a real, a chelsea, a bayern és a man utd azok, akik hosszú ideje mindig elődöntőközelbe kerülnek. az újgazdag csapatok nemzetközi eredményei röhejesek az elköltött pénzzel összevetve (psg, man city, malaga).
ami a csapat fejlődését illeti: az egész idényt képesek voltak szerda-szombat ritmusban lejátszani. 2 éve ez óriási nehézséget okozott. a baj az, h maga a lassú, taktikus, biztonságra törekvő olasz futballstílus nem kompatibilis a gyorsabb, kockázatvállalóbb, támadóbb európai futballal. itt kell javulni. és ha valamiért felelős conte az az, h a tavalyi bayern elleni leégés után nem fejlesztette ezen irányba a csapatot. most muszáj lesz. van miből válogatni, lesznek elérhető játékosok a piacon + sok fiatal tehetséges játékos van félig a juve tulajdonában. contét azonban sosem fogom szidni, anyázni, mint itt előfordult, mert ő tette újra sikeressé ezt a klubot. ez az, ami nagyobb tiszteletet parancsolna. forza JUVE!

Andras74 2014.05.03. 21:40:46

Conte tavaly nyáron azt kérte, hogy frissítsék a keretet, mert nem elég éhesek a játékosok. Kit kapott Tevezen kívül, akin látszik a sikeréhség? Szerintem pont Ő volt az, aki tökéletesen látta, hogy kb. februárra totálisan belefárad a csapat a sorozat terhelésbe, ha nem lesznek friss emberek. Csoda volt, hogy a januárt kihúztuk nagy bukta nélkül. Kb. novemberig látszott némi frissesség, a fior vereség után, de az is inkább dacból volt. Ez a keret ennyire képes. Llorente nem kap labdát szélről, a védőket pedig nem segíti ki a hulla fáradt középpálya. Kellenek az új, gyors, beadni tudó emberek, hogy változni tudjon a támadások képe, és kevesebb teher jusson a védelemre, ami szerintem egy emberrel kiegészítve még tök jó lehet 1-2 évig.

Type-R 2014.05.03. 21:46:56

@Goku06: Én követtem el saját kútfőből.
@Trieszt120506: Valóban, az utánpótláskérdés is megérne egy külön posztot, elég összetett kérdés az is.

Shyr Kahn 2014.05.03. 21:48:45

Nem az akarattal volt a gond, ez igaz, de 10 Messi kvalitású játékos igazolása sem elég az európai elithez. Miért? Amíg a Serie A gyenge ahhoz, hogy erős, Európában is helyt álló bajnokot készítsen fel, addig tök mindegy milyen a keretünk.

Ez a gondolatmenet kimaradt a cikkből, ami egyébként nagyon összeszedett, de mégis ezt a nagyon fontos eshetőséget kihagyta a számításból.

2014.05.03. 22:02:35

Conte remek edző,de pont az a tapasztalat,az a fifika hiányzik belőle,amitől egy edző klasszissá válhat! A keret sokkal jobb annál,ahol tartunk,de közel se annyira jó,mint azt a vezetőség gondolja...Pogbát nem szabad eladni,ő és Vidal azok,akikre építeni lehet egy ennél jóval sikeresebb csapatot...be kell fektetni a csapat fiatalításába és a keret sokoldalúsításába,aztán ha úgy se leszünk jobbak,akkor lehet majd Contét hibáztatni...csalódottságot érzek emiatt a szezon miatt,de ez nem csak Conte hibája,hiszen az átigazolási politikánk az ő kezét is túlzottan megköti!

Goku06 2014.05.03. 22:55:58

@neuropa: @Type-R: ó megvan. én valamiért a kommentek felett kerestem mindig a cikkírót, de most már tudom hogy hol van :D

@Shyr Kahn: "Miért? Amíg a Serie A gyenge ahhoz, hogy erős, Európában is helyt álló bajnokot készítsen fel, addig tök mindegy milyen a keretünk."
Félig értek csak egyet veled. Igaz hogy nem tesz jót a játékosoknak hogy hozzászoktak ahhoz hogy minek vért izzadni, ha kényelmesen is meglesz a győzelem, de ellenpélda is van.
Az inter BL-győzelmekor sem volt erős a SerieA, ők mégis inkább bedarálták az olasz csapatokat, hogy legyen idejük/erejük európára.. és tudtak is oda koncentrálni rendesen.
A csapatuk sem állt jobb játékosokból mint az idei Juve, viszont volt egy Mourinhojuk és egy gyors támadásépítésre képes csapatuk..

(Az mondjuk igaz hogy az idei róma beszivatott minket azzal hogy nem lehettünk bajnokok 1 hónappal korábban, de már a szezon elején sem tudták felszívni magukat a játékosok kellően egy dánok/galata elleni meccsre)

neuropa 2014.05.04. 00:39:11

@Shyr Kahn: Bullshit. A Barca-Madrid páros évek óta úgy meghatározó Európában, hogy otthon ellenfelük se volt az elmúlt pár évet leszámítva. De a trónfosztásukra is az idei évig kellett várni - ha az Atleti el nem szúrja a végjátékot. A Juve továbbjutása sem azon ment el, hogy Sassuolók meg Genoák ellen kell megmérettetni, hanem az alapkoncepción. Ezen kérdésben Moggival sem értek egyet: a félgőzzel behúzható bajnokságot akár gyakorlási lehetőségnek is felfoghatnák, hogy tökéletesítsék az Európában IS eredményes taktikát és játékstílust.

babo0410 2014.05.04. 02:27:57

@Goku06: A Real ellen az első meccsen a Real a bíró hatalmas hibájával nyert, a 2-on meg Cáceres két nagy bakija miatt lett X. Én vagyok lehet a hülye (NEM!!!) De én azon a két meccsen azt láttam, hogy teljesen egyenrangú felek voltunk. És érdekes a meccsek után még tt a többség is azt írta. Furcsa, h nem jutottunk be az EL döntőbe, most már azokon a meccseken is szarok voltunk? Nem értek egyet a cikkel. Ez a csapat még nincs kész. Még alakul a keret. Tavaly BL 8 között végeztünk, ami nagyszerű eredmény volt. A vezetőség elhitte, h jó a keret, és a taktika. De idén kijött pár hiba, nyárion biztosra veszem, hogy meglesznek a megfelelő erősítések. Ahogy Marotta lenyilatkozta, a keretet úgy akarjuk alakítani, h több taktikát tudjunk játszani. Gondolom a BL-ben 4-3-3-al fogunk rohamozni. És én legkevésbé Conte-t teszem felelőssé a helyzetért. Ő megtette amit tudott. Lehet hibázott ő is, de nem rajta múlott a dolog. Talán az első meccsen nem kellett volna Vucit játszatni. Én azt mondom, hogy ne írjuk le se Conte-t, se a csapatot, se az olasz bajnokságot. Jövőre tutira sokkal jobban fogunk szerepelni Európában.

pedronegro (törölt) 2014.05.04. 08:16:47

A gyenge bajnokságot az előnyére is lehetne fordítani, mert lehetne pihentetni a kulcsjátékosokat..... És persze ott van Mourinho aki egy inter-el megnyerte a BL-t egy semmivel se erősebb kerettel, és akkor még a Porto-val megnyert BL-ről ne is beszéljünk, amikor pont Mou nyilatkozta hogy azért tudták megnyerni mert a bajnokságban nem kellett megszakadniuk és rá tudtak pihenni egy-egy bl meccsre. Szumma-szumma Conte nem egy Mourinho és nem egy Simeone, akik átlagos keretből csinálnak bl döntős csapatot, ennyi. Az hogy gyeneg a seria a az nem lehet kifogás, sőt az angolok pont arra panaszkodnak hogy náluk sok a meccs meg nagy az iram és midig kipukkadnak tavaszra ezért bukják az elődöntős párharcokat.....
És Reál??? A spanyol bajnokik 90 százalékában röhögve rúgnak 3-4 gólt bárkinek, sőt az Atleti se pukkant ki, valahogy mégis csak jó az hogy kényelmes a bajnokság.... de mi beszartunk egy roma-tól és rá mentünk a 100 pontra minden áron, mindegy ha közben a kulcsjátékosok kipukkadnak...

tjunior 2014.05.04. 08:26:28

A továbblépéshez változtatni kell 1-2 dolgon, nem radikálisan de kell.
Nyilván jó lenne formációt váltani, még ha ennek az első pár hónapban valószínű meglenne a böjtje is. A 4-3-3 hoz 2-3 ember kell, egy balhátvéd, egy jobbszélső és egy ember a középpálya közepére mélyíteni a keretet. Az FFP miatt nagyon fontos kérdés, mi lesz Pogbával. Ha marad meg lehet úgy is oldani a mercatot csak kicsit fapadosan. Akkor egy Immobile, Isla, Q és Vucinic eladásából össze lehet szedni 30 milliót, kiadási oldalon meg lenne egy Kolarov(8), Candreva(17), Menez (0), Zaza fele(5) ez 30 millió szintén, nullás mercato. Ha eladjuk Pogbát az reálisan még plusz 50 esetleg 60 milliót, akkor mondjuk be lehet szállni a Cuadradoért és Rakiticért folyó licitháborúba. Ennyi kellene szerintem. Meg nyilván egy másik edzői felfogás, legfőképpen a prioritások változtatásával, a bajnokság továbbra is fontos lenne, de nem kizárólag és egyedül fontos.

neuropa 2014.05.04. 08:52:10

@babo0410: Láthattad azt, hogy a Real ellen egyenrangú felek voltunk, de azt nem tudhatjuk, hogy a Madrid hány százalékon pörgött. Az utólagos eredményekből pedig az emberek jó része azt a következtetést vonná le, hogy míg mi láthatóan megszakadtunk, addig a Real próbált annyit kiadni amennyi elég. Ahogy mi is szoktuk a többi Serie A csapat ellen.

Ezen következtetéseden is látszik ugyanaz a naivitás, amiért gyakran leszólnak és megmosolyognak, mert túlságosan leegyszerűsíted a dolgokat. Gyakran hetekig olyan álláspontokat védelmezel foggal-körömmel, amiket időközben már megcáfolt az élet. Szerintem ez is egy ilyen: a Real meccsek után nem tudhattuk melyik csapat meddig jut majd. Most már látjuk, hogy a Madrid kitömte többek között a Bayernt, sanszosan a BL-t is megnyerheti, mi meg kiestünk egy Galata után egy Banfica ellen is. Az időközi formaingadozást - jó fizikapéldákhoz hasonlatosan - elhanyagolva szerintem belátható, hogy NEM vagyunk a Madriddal egy súlycsoportban. A pariban levés és "majdnem-győzelem" így tehát ránk nézve "megtisztelő", mert vélhetően mi annyit tettünk amennyit TUDTUNK, a Madrid meg annyit amennyit KELLETT.

Szóval szerintem ne vessz össze senkivel azon, hogy mi volt októberben.. A május sokkal aktuálisabb és beszédesebb is.

juveing 2014.05.04. 11:03:13

@babo0410:
Teljesen egyetértünk!
A Benfica ellen csak egy hajszálon múlt a továbbjutás!
Nem tudom mit vártunk? Melyik csapat és hányszor szórta meg a portugálokat? Egy erős, európai élklubról van szó, akinél szerintem - ha csak kicsivel is, de - jobbak voltunk a két meccs alapján!
Conte nyert háromszor bajnokságot a csapattal, Conte vezérletével vertük 3:0-ra a Chelsea-t, Conte Juvéja volt teljesen egyenrangú ellenfele a Realnak, Contéval lettünk EL elődöntősök!
A Platini féle Juve is elvérzett 1986-ban, pedig előtte BEK-et nyert!
Lippi Juvéja is kétszer bukott BL döntőben. Capello Juventusa hasonlóan esett ki a Liverpool ellen BL negyeddöntőben. Még lehetne sorolni...
Sajnos nem nyerhetünk mindig, de ettől még el kell ismerni az eddigi eredményeket!
Hol tartottunk 2011-ben és hol tartunk most?
Szerintem jó úton járunk!

Goku06 2014.05.04. 11:03:32

@babo0410: @neuropa:
csak egy babo általi klasszikust idzénék:
"Annyit adtak ki magukból amennyi a győzelemhez kellett"

(ha ez igaz egy Juve-Livorno/Genoa/Cataniára, akkor miért nem lehet beismerni hgoy egy Real-Juvéra is igaz?)

juveing 2014.05.04. 11:15:07

Igazából tényleg nem értem, hogy egy történelmi tett küszöbén (3 bajnoki cím zsinórban), egy BL negyeddöntős, majd EL elődöntős év után miért kell kongatni a vészharangokat?
Saját stadionunk van, a pénzügyi helyzetünk stabil, a játékosok értéke alapján a világ első nyolc klubjában vagyunk, jók a tárgyalási pozícióink a nyári átigazolásokat illetően, nemzetközi szinten az elmúlt két évben megszereztük a kellő tapasztalatokat amiből építkezhetünk, szóval minden adott egy még sikeresebb időszakhoz.

juveing 2014.05.04. 11:17:25

@juveing:
Ja bocs, Lippi háromszor bukott BL döntőben.
Azért remélem Conte is lesz háromszor, ill négyszer BL döntős :-))))

keshudioo 2014.05.04. 11:22:53

@juveing: BL-győztes legyen, ne döntős ;)

Goku06 2014.05.04. 11:24:01

@juveing: Engem speciel jobban lázba hoz a nyári mercato, vagy az hogy jövőre 3 csillagos mezben végre idegenben sikerüljön megverni egy negyedik kalapos BL-ellenfelet, mint az hogy ma tudjuk matematikailag is bebiztosítani azt ami már 1 hónapja egyértelmű volt, valamint már szeptemberben is 80% biztosan állítható volt.

MDaniel98 2014.05.04. 11:41:06

"a játékosok értéke alapján a világ első nyolc klubjában vagyunk"
Ez nem igaz:www.transfermarkt.com/en/default/top-teams/basics.html

Ha pedig így van.akkor még nagyobb szégyen az,hogy még egy Európa-Ligát sem tudtuk megnyerni.A csapatot Contéval pedig azért szidjuk,mert nem látjuk,hogy lenne bármilyen előrelepés az 1.szezonhoz képest,játékban semmiféleképpen sem.Persze köszönjük,hogy kiemelte a középmezőnyből a Juvét,de szeretnénk azt látni,hogy a csapat évről-évre,egy-egy lépéssel közelebb kerül a BL győzelemhez vagy egyáltalán a stabil BL 8-hoz,ami elvileg nemzetközi téren a Juventus hagyományaihoz képest a minimum lenne,na ez nincs meg,sőt nem,hogy előre,hanem hátralépést látunk - nemzetközi téren legalábbis.
Jó,hogy egy gyenge Serie A-t megtudunk nyerni,de azt látjuk se Agnelli,se Marotta,se Conte nem lép túl a saját korlátain,és nekik elég,ha hülyére nyerjük magunkat Scudettóból.Na,most,ha valaki azt mondaná most nekem,hogy a következő évben 17.helyen végeztek a Serie A-ban,de a BL-t megnyeritek(nyilván ez szélsőséges eset lenne),gondolkozás nélkül aláírnám.

stevenh 2014.05.04. 11:41:22

@juveing: Valóban elbuktunk egymás után 3 Bl döntőt, mégis számomra azok az egyik legkedvesebb időszakaim mióta Juventus szurkoló vagyok, Lippi nálam a világ legjobb edzője még most is Mourinho meg stb-k ide vagy oda, és utána visszatért ide és megismételte megint a bl döntőt első évében, ha jól emlékszem. Ha egy kis szerencse is állt volna akkoriban a Juve mellett most +4 bl kupáról beszélhetnénk és nem mondhatná senki, hogy a Juve igazán olaszország bajnoka a Milan meg jobb európában mert én folyton ezt hallgatom...

Hogy ne teljesen offoljam mert nem volt célom ez a kis múltidézés bevezetés ahhoz, hogy ez az időszak meg szép-szép eredmények tekintetében meg jó hogy felálltunk a padlóról, de ennek az időszaknak igazán csak az első évére fogok jószívvel emlékezni, meg a második év bl meccseire, mert a többi meccsünk azóta nézhetetlen.

Ezzel a mostani játékunkkal sajnos inkább vagyunk csak Öreg Hölgy, mint Bianconeri...

stevenh 2014.05.04. 11:44:07

@Juventus FC 15: 9.-ek vagyunk az első 10-ben lévő legöregebb kerettel ez nálam még inkább rontja a képet, érdemes megnézni a Bayern, Dortmund, de még a Real átlagéletkorát is.

juveing 2014.05.04. 12:00:43

@Juventus FC 15:
Egyetértünk: én is odaadnám a következő évben a Scudettot a BL győzelemért :-)

juveing 2014.05.04. 12:14:44

@stevenh:
Igaz, ott a pont, csak 9.-ek vagyunk!
De azért ha megnézed, értékre, játékerőre "nagyjából" egy szinten vagyunk a PSG, Arsenal, MU, Chelsea négyessel!
A nagy szakadék a Real, Barca, Bayern, M City négyes után van, ez a legszűkebb elit, bár játékerőt tekintve a Cityt kihúznám onnan.
Ha nem az átlagéletkort nézed, hanem azt, hogy a meghatározó játékosok a legoptimálisabb életkorban vannak (pl. Vidal 27, Bonucci 27, Marci 28, Chiello 29, Llorente 29, Tevez 30), kiegészítve egy-két öreggel (Buffon, Pirlo), meg Pogbával, akkor azért ez nem olyan rossz.
Ha sikerülne megszerezni Sanchezt nyáron, akkor fiatalítanánk is, meg gyorsabb is lenne a csapat.
Szerintem egy-két évig nagy változás nem kell ide, csak mondjuk egy ütős név (pl. Sanchez), meg néhány minőségi csere!

Type-R 2014.05.04. 12:20:11

@stevenh: Pont ezt akartam írni: az első 50-ben nekünk van a legöregebb csapatunk. Nyilván itt meg kell említeni Buffont, Pirlot, Storarit is, akiket nem fogunk -és nem is kell- idén pótolni, de ezen akkor is változtatni kell!

Goku06 2014.05.04. 12:21:30

@juveing: hát azért nálunk az átlagéletkor azt mutatja, hogy ha valamit akarunk dobbantani akkor azt az elkövetkező 2-3 évben kell, mert azután a mi idősebb játékosaink kiöregednek, és a többi csapat fiataljai pont hogy beérnek és a legjobb formájukban lesznek..
Ezért kell a jövőre gondolni, nem az olcsó húst választani ami 1-2 évig jó csak..

Ez a különbség idővel csak nőni fog... a Juventus nagyon nincsen jó korban, és nem úgy tűnik hogy a vezetőség látná ezt..

Táno 2014.05.04. 12:38:59

@Shyr Kahn:
"Amíg a Serie A gyenge ahhoz, hogy erős, Európában is helyt álló bajnokot készítsen fel, addig tök mindegy milyen a keretünk."

Gondolom a Benfica-nak mennyivel könnyebb a felkészülés a bivalyerős - 2 csapatos - Portugál bajnokságban!

MDaniel98 2014.05.04. 13:09:04

@Type-R: Én egy évvel ezelőtt nyáron is ezt mondtam már(visszalehet keresni).:)

MdewC 2014.05.04. 14:39:24

@tjunior: Elnézést, de kivételesen nem értek Veled egyet. Gyakorlatilag senki nem segítene a csapaton az általad említett nevek közül. Szvsz. Kivétel talán Cuadrado, ha nem meg máshova... Ill rem. Pogb marad.

tjunior 2014.05.04. 21:39:31

@MdewC: Pogba eladása nélkül nem lesz nagy költés erre nagy összeget tennék, de nincs is szükség rá, nem kell újraépíteni a csapatot csak átállítani egy másik vágányra. Rakitic meg nem pótolná Pogbát?

Apuleius 2014.05.04. 21:40:51

@tjunior: "Rakitic meg nem pótolná Pogbát?"

Ez komoly kérdés? Nyilván nem pótolná, ég és föld a két játékos kvalitása közti különbség.

tjunior 2014.05.04. 23:43:50

@Apuleius: hát szerintem akkor nézd meg Rakiticet játszani, per pillanat jobb játékos mint Pogba még ha Paulban nagyobb a potenciál

Apuleius 2014.05.05. 07:50:21

@tjunior: Elég sokat láttam játszani Rakiticet, s mindezek alapján kicsit értetlenül olvasom, hogy jobb játékosnak véled Pogbánál. Ügyes meg minden, de nem sokkal több a középszernél, ellentétben a mi franciánkkal.

Rivendell 2014.05.05. 07:53:19

én esetleg még ezt a Benficas srácot hoznám el,bár a portugálok mindig jól megkérik az árakat:( Markovic talán a neve,elég lendületes kp-n

tjunior 2014.05.05. 09:07:45

@Apuleius: Azért az mindenképpen érdekelne, ha Rakitic sem megfelelő Pogba esetleges pótlására...akkor ki?

Apuleius 2014.05.05. 10:51:43

@tjunior: Ne haragudj, de ez szerintem egy teljesen más kérdés. Pogba egy-két éven belül posztjának legjobbja lesz a világon, éppen ezért nem szabad elengedni. Attól, hogy nehéz hasonló minőségű pótlást találni, Rakitic még nem lesz több középszernél. Hiszen az.

tjunior 2014.05.05. 11:03:59

@Apuleius: Ne haragudj, de per pillanat Pogba nem hosszabbított szerződést ergo talán nem isten ellen való reális lehetőségként számolni azzal, lehet pótolni kell majd. Szóval akkor, ha Rakitic is középszer, akkor ki lenne alkalmas ne adj isten pótolni Pogbát?

Apuleius 2014.05.05. 11:06:24

@tjunior: Ebben az esetben egyértelműen csak Rakitic jöhet szóba, senki más. Csodálom is, hogy nem vele kapcsolatban repkednek az 50-70 millió eurós összegek, s nem áll sorba érte a PSG és a Real Madrid.

Apuleius 2014.05.05. 11:16:10

@tjunior: De, hogy valamiféle válasszal is szolgáljak, nyilván látni kellene, hogy mik a Juventus anyagi lehetőségei. Dobálózhatunk nevekkel, hiszen Rakiticnél nem olyan nehéz jobb belső középpályást találni (Matuidi vagy Gündogan így hirtelenjében), de kérdés, hogy mi férhet bele, kit lehet megszerezni. Mint írtam, Rakitic ügyes játékos, de szerintem nem olyan, akit egy Európa csúcsára igyekvő Juventusnak le kellene igazolnia. Ha Pogba elmegy, várhatóan 50-70 millió euró áll a házhoz, ennyi pénzből azért Rakiticnél komolyabb játékosra kellene (és lehetne) áldozni.

tjunior 2014.05.05. 11:45:38

@Apuleius: Rakiticért sorba állnak :), Real köztük van ez biztos, a PSGt bevallom nem tudom :)

Apuleius 2014.05.05. 12:00:58

@tjunior: Igen, csak az a nem mindegy, hogy kik állnak abban a sorban. Fogadni mernék rá, hogy nem fog a Real Madridhoz igazolni, s ez nem véletlen. Ki helyett raknád be a Real Madridba? Attól, hogy csacska pletykákat írogatnak helyenként, nem biztos, hogy az úgy is van. De ha már Real Madrid, mondjuk Modric is jobb játékos nála.

tjunior 2014.05.05. 13:16:52

@Apuleius: Való igaz, nem tudom a pontos listát, de kötve hiszem, hogy úgy nézne hogy Real Madrid, Fulham, Piacenza, Videoton :).
Ha számokat nézzük ez a középszer Rakitic egy Sevillában összehozott eddig egy 15gól + 19gólpasszos szezont (tavaly 12+16ig jutott), ellenben a jobb játékos Modric ( akit amúgy én is jó plajanak tartok) 2+8nál jár egy Real Madridban....szerintem ez beszédes, ha Rakitic megközelítőleg ilyen számokat hozna egy igazán nagy csapatban 30-40 milliók röpködnének ha felmerülne a neve, most is csak azért nem ennyi, mert egy év van hátra a szerződéséből ( Vidal-szindróma) és "csak" 15-20 milliókat hallani, és ne legyenek kétségeink ennyit le is fog érte tenni valaki.

Apuleius 2014.05.05. 13:42:24

@tjunior: Persze, nyilván nem ez a pontos lista :-) Mindamellett személy szerint kizártnak tartom, hogy a Real Madridban folytatja Rakitic, tehát fogalmazhatnék úgy is, hogy a pontos lista az általad írt lista két minőségi határértéke között lehet a valóságban :-)

Ha igazságos akarok lenni, én Rakiticet egy ügyes és rendkívül hasznos játékosnak tartom, aki keretmélyítés szempontjából remek igazolás lehet, viszont nem gondolom, hogy akár csak a közelében lenne Pogbának. Vagyis egy Pogba-Rakitic csere egyértelmű gyengülést jelentene számunkra. Szépek ezek a statisztikák, de az ilyen játékosok esetében mindig kérdés, hogy egy lényegesen erősebb csapatban is képesek lennének-e megismételni azokat. Most elő nem keresem Modric korábbi statisztikáit, de nyilván érdekes lenne összehasonlítani mit nyújtott a Tottenhamban, s mit a Real Madridban.

Alapvetően félre ne értsd, nem meggyőzni vagy lehurrogni akarlak, hiszen mindig kíváncsian olvasom a véleményedet, s az esetek túlnyomó többségében egyet is értek azzal, de nekem pont az ilyen típusú igazolásokkal szokott bajom lenni. Ha Pogbát eladjuk, azt nagyon komoly összegért tesszük majd, s én azt várnám a Juventustól, hogy ennek a pénznek a birtokában magasabb színvonalú játékosokban gondolkozzunk. 11 darab Rakiticből egy remek, minőégi Sevillát lehet építeni, de nem egy európai babárokra kimondva-kimondatlanul áhítozó Juventust. A mai Juventusban Vidal, Pogba és Tévez jelent igazán nagy (nemzetközi) értéket, őket muszáj megőrizni, vagy ha bárki elmegy, hasonló színvonalban kellene gondolkodni. Amúgy például Rakiticet szívesen látnám Vidal maradása mellett, hiszen mindenképpen kell valaki a középpályára, ez szép kompromisszumos megoldás lenne :-)

keshudioo 2014.05.05. 13:50:10

@Apuleius: Kit látnál szívesen abban az esetben, ha Pogba távozna?

Apuleius 2014.05.05. 13:56:11

@tjunior: @Apuleius: "Amúgy például Rakiticet szívesen látnám Vidal maradása mellett, "

Bocs, természetesen Pogbát akartam írni, nem Vidalt. A chilei távozásába még belegondolni sem vagyok hajlandó.

keshudioo 2014.05.05. 13:58:07

@tjunior: A kérdést Neked is szántam, csak elfelejtettelek bejelölni. Érdekelne, hogy Te is kit látnál szívesen, ha Pogbát eladnánk (Rakiticen kívül).

Apuleius 2014.05.05. 14:00:22

@keshudioo: Alapvetően azt szeretném, ha Pogba mihamarabb hosszabbítana, mert ilyen minőségű játékost nem fogunk tudni igazolni, ha reálisan gondolkodunk. Amúgy meg nem is egy, hanem 2 játékos kellene Pogba távozása esetén a középpályára. Ha nem bírunk ellenállni az ostromnak, Modricot például szívesen látnám, s mellé mondjuk egy minőségi fiatalt is be lehetne építeni. Ez lehetne például Rabiot, aki ideális jelölt lejáró szerződéssel.

tjunior 2014.05.05. 15:17:22

@keshudioo: sok jelöltem nincs Rakiticen kívül, pl. Strootman, Verratti nekem valahogy nem oké, nincs racionális okom rá, egyszerűen nekem valami nem passzol a srácban ezek az "az egy az egyben" jelöltek a pótlásra, ha úgy nézzük hogy fiatal tehetséget hozzunk akkor pl. Rabiot

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3527) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (81) EB (51) edző (973) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10270) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4332) mercato (4282) nyilatkozat (7683) Olasz Kupa (335) összefoglaló (436) pletyka (4298) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (96) történelem (53) válogatott (181) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (305) video (227) Címkefelhő
süti beállítások módosítása