Ferrara kezéből kicsúszott az irányítás

A Juventus tegnapi, Cagliari elleni veresége után egyre inkább úgy tűnik, Ciro Ferrara nem ura többé a Juventusnál kialakult helyzetnek.

"Azok, akik szerint a csapat rosszul játszott, biztosan más meccset néztek." - nyilatkozta Ferrara a 2-0-ra elveszített mérkőzés után.

Ciro Ferrara

Így van, Ciro. Elég sok meccset néztünk: A Bordeaux, a Palermo, a Bologna, és a Napoli ellenieket. Meg persze az Udinese elleni győztes találkozót is. Ferrara nagyon szimpatikus edző, de úgy néz ki, ez a Juventus egy csődtömeg, és a tréner olyan hajót irányít, melyről fogalma sincs, merre tart.

"Ciro egy új(szülött) edző." - mondta róla Gigi Riva a Cagliari elleni mérkőzés előtt.

Igen, valóban az. De most nagyon gyorsan fel kell nőnie a feladatához.

Mennyit is számít egy edző? Sokak szerint a csapat játékának csak 5 %-át adja a tréner, mások szerint 20 %-át, de egyesek szerint akár 50 %-át is. Igazából ez egy olyan kérdés, amire nincs pontos válasz. Sok más dologhoz hasonlóan ez is teljesen relatív.

De valójában mennyire fontos az edző személye egy olyan top klubnál, mely teljes átalakuláson megy át? Egy olyan klubnál, mely gyakorlatilag a nulláról indul egy frissen kinevezett elnökkel az élén? Egy olyan sportigazgatóval, akit csak nemrég neveztek ki? És végül: egy olyan csapatnál, mely teljesen új taktikai hadrendre állt át?

A válasz: meghatározó fontosságú! A Juventusnak soha nem volt annyira szüksége egy Capellóra, vagy Mourinhóra, mint most.

A Juventus tegnapi, Cagliari elleni veresége után egyre inkább úgy tűnik, Ciro Ferrara nem ura többé a Juventusnál kialakult helyzetnek.

"Azok, akik szerint a csapat rosszul játszott, biztosan más meccset néztek." - nyilatkozta Ferrara a 2-0-ra elveszített mérkőzés után.

Ciro Ferrara

Így van, Ciro. Elég sok meccset néztünk: A Bordeaux, a Palermo, a Bologna, és a Napoli ellenieket. Meg persze az Udinese elleni győztes találkozót is. Ferrara nagyon szimpatikus edző, de úgy néz ki, ez a Juventus egy csődtömeg, és a tréner olyan hajót irányít, melyről fogalma sincs, merre tart.

"Ciro egy új(szülött) edző." - mondta róla Gigi Riva a Cagliari elleni mérkőzés előtt.

Igen, valóban az. De most nagyon gyorsan fel kell nőnie a feladatához.

Mennyit is számít egy edző? Sokak szerint a csapat játékának csak 5 %-át adja a tréner, mások szerint 20 %-át, de egyesek szerint akár 50 %-át is. Igazából ez egy olyan kérdés, amire nincs pontos válasz. Sok más dologhoz hasonlóan ez is teljesen relatív.

De valójában mennyire fontos az edző személye egy olyan top klubnál, mely teljes átalakuláson megy át? Egy olyan klubnál, mely gyakorlatilag a nulláról indul egy frissen kinevezett elnökkel az élén? Egy olyan sportigazgatóval, akit csak nemrég neveztek ki? És végül: egy olyan csapatnál, mely teljesen új taktikai hadrendre állt át?

A válasz: meghatározó fontosságú! A Juventusnak soha nem volt annyira szüksége egy Capellóra, vagy Mourinhóra, mint most.

"Senki nem kér tőlem győzelmeket, és egészen addig rendben lesz minden, ameddig a saját stílusomban folytathatom a megkezdett munkát. Mindent megteszek ezért a csapatért és klubért. Ha pedig majd elmegyek, olyan helyzetet hagyok magam után, mely jobb, mint amikor ideérkeztem."

Ezek voltak José Mourinho szavai az Inter vasárnapi mérkőzése után. A portugál tréner jelenleg az Internek dolgozik, de nem csak a nagy csapatnak. Tapasztalata nyilvánvaló hatással van az ifi részlegre, az edzésekre, a menedzsmentre, a taktikára, és szinte mindenre a klubnál.

A Juventusnak egy ilyen típusú edzőre van szüksége. Egy Guus Hiddinkre, egy Arséne Wengerre, egy Rafa Benítezre. Vagy éppen egy Luciano Spallettire. Sajnos azonban ezekre az edzőkre esélye sincs jelenleg a torinóiaknak.

"Mindig az a jó edző, aki nincs a csapatnál." - szól a régi mondás.

Egy karakteres edzőre azonban mindenképp szükség van, főleg a nehéz helyzetekben. A jó edző létrehoz valamit, tudásával és tapasztalatával irányítja, majd ha már teljesen magáénak érzi, engedi folyni a dolgokat a maguk medrében. Persze néha félresiklanak a dolgok; ilyenkor az edzőnek újra át kell vennie az irányítást, és vissza kell vezetnie az általa kormányzott hajót a helyes útra.

Barcelona - Inter: a katalánok egyik legfontosabb mérkőzése. Pep Guardiola a kispadon hagyta Leo Messit, készen arra, hogy szükség esetén bevesse. Nem voltak kötelezettségei.

Barcelona - Real Madrid: a katalánok nehéz helyzetben voltak, de Guardiola Zlatan Ibrahimović mellett döntött, a svéd pedig győztes gólt szerzett. Sergio Busquets a kiállítás sorsára jutott, de Guardiola nem pánikolt. Lehozta Seydou Keitát, és becserélte Yaya Tourét. Andrés Iniestát hátrébb vonta, Xavit pedig középen hagyta, hogy irányíthassa a játékot. A Real emberelőnyben volt, de védekezésre kényszerült. Mit tett ezzel szemben Manuel Pellegrini? Lecserélte Cristiano Ronaldót.

Persze beszélhetnénk Gian Piero Gasperiniről is, aki kihagyta a csapatból Hernán Crespót és Sergio Floccarit a Sampdoria elleni városi derbin, helyettük pedig Giuseppe Scullit, Rodrigo Palaciót és Raffaele Palladinót pályára küldve lejátszotta a pályáról a Sampot.

Vagy megemlíthetnénk José Mourinhót is, aki a Fiorentina ellen kihagyta a csapatból Mario Balotellit, hogy helyette a jó formába lendült Ricardo Quaresmát alkalmazza.

Vagy ott van Leonardo is, aki a Catania elleni mérkőzés végén pályára küldte a fiatal Klaas-Jan Huntelaart, aki két góljával eldöntötte a mérkőzést. A Milan pedig megelőzte a Juventust a tabellán.

Persze Leonardónak is adhatnánk egy jó tanácsot. Óvatosan kell bánnia az öltözőben kialakult demokráciával, különben a Milan is úgy járhat, mint a Juve... senki sem tudja, ki az igazi főnök...

 

A cikk eredetijét Sergio Stanco, a goal.com egyik olasz szerzője írta Ciro Ferrara helyzetéről.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr714651584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_102246 2009.11.30. 18:08:26

Az utolsó mondattal nagyon egyetértek. A többivel nem feltétlenül...

Ismeretlen_128149 2009.11.30. 18:10:22

Én egyetlrtek azzal, meg ShryKahnnal is egyben...Roberto Mancinit a kispadra! Olasz, Tapasztalt és egy nagy forma!

Ismeretlen_108746 2009.11.30. 18:14:08

"Azok, akik szerint a csapat rosszul játszott, biztosan más meccset néztek." El sem tudom képzelni, hogy Ferrara-nak hogyan juthat eszébe ilyet nyilatkozni. Az addig OK, hogy próbál higgadt maradni, de a szurkolókat azért nem kellene hülyének nézni...

steven-h 2009.11.30. 18:15:13

Én teljes mértékben egyet értek ezzel az írással, egy vezérre van szüksége egy éppen újjá alakuló csapatnak és bebizonyosodott hogy Ferrara nem az sajnos :( OFF: Goal.com-on újabb Calciopoli...Gerrard és C. Roni már Juve játékosnak érezhette magát mikor kirobbant...Érdekes dolgok ezek.

Ismeretlen_53881 2009.11.30. 18:19:16

Természetesen az utolsó félmondat a legfontosabb az egész cikkben. Igazából arról kellene egy poszt, de annak a megírásához bennfentesnek kellene lennie valakinek. "Mindig az a jó edző, aki nincs a csapatnál." - ez tetszik nagyon :)

Ismeretlen_108746 2009.11.30. 18:29:31

steven-h: Én is olvastam azt a cikket, de nem egészen OFF a téma, mert a nyilatkozat második fele Ferrara-ra vonatkozik, s elég érdekes. A korábbi Juve edző, Maifredi azt nyilatkozta, hogy Ferrara rossz választás volt, mert ugyan kiváló játékos volt, de edzőként nem volt érett a feladatra. Márpedig a jelenlegi Juventus életében nincsen idő türelemre.

Victor90 2009.11.30. 18:35:58

Apuleius teljes mértékben igazad van!

Blendy 2009.11.30. 19:12:56

Nem értek egyet azzal, hogy Roberto Mancinit a kispadra, nem gondolom, hogy túl nagyot alkoott volna bárhol is. Ehez a csapathoz most olyan edző kéne mint Sacchi, Lippi, Capello, Trapattoni vagy a többi felsorolt külföldi tréner. Ez a csapat klasszisokból áll de nincs semmiféle elgondolás a játékukban. Olyan ember kéne akinek nagy tapasztalata van és össze tudja raknia a fiukat. Szeretem Ferrárát, az egyik kedvenc játékosom volt de ehez most az Ő tapasztalata kevés. A jelenlegi Juventust úgy jellemezném: Jó játékosok, jó csapatszellem, taktika és elgondolás nélkül, zavart fejekkel. Ha bárki nem ért egyet velem, nyugodtan írja le! :-) De egyet nefelejtsetek FORZA JUVE és csak ŐK bármennyire is nem megy nekik!!!

Ismeretlen_122258 2009.11.30. 19:19:19

Bocsánat a sok hibáért!!!

Baszógép 2009.11.30. 19:25:07

Ferrara jó edző, csak nincs összeszokva a csapat ennyi, Diegot le kell ültetni a padra, ha nem megy neki a játék. ENNYI!

Ismeretlen_135928 2009.11.30. 19:39:54

Inkébb nem irok semmit Murinhoról ,emrt az összess szavamot csak *-ám inkább ezt olvassátok el. http://sporthirado.hu/cikk-labdarugas-mourinho_rugjatok_ki_ugyis_lesz_munkam-29794

Bobek 2009.11.30. 20:08:36

Nos, valóban eléggé lehangoló a csapat teljesítménye mostanság. Mégis azt mondom nem kell egyből Ferrara nyakába varrni az egészet, persze része van benne. De minimum annyira része van benne a játékosoknak, főleg Diegonak, Amaurinak, Cannavaronak,Melonak stb. Viszont ha igazi Juve drukker valaki akkor bosszankodik de nem fordul egyből a cspata ellen és cseréli le az edzőt valamint a fél csapatot!!! Múlt héten voltam Partizan Beograd meccsen , ott ha veszít is a csapat tisztelik és buztdítják őket és akkor leközelebb is jó hangulatban és önbizalommal lép pályára a csapat. persze a szerbek tulzottan nacionalisták de azért elképesztő ami ott van. Szóval én bízom benne hogy a csapat megtalálja a formáját és nem szedik szét őket meg a csapatot. Forza jJuve!!!

Ismeretlen_140492 2009.11.30. 20:50:50

Transfer market-en van pár érdekes cikk: 1-A Hoffenheim vinné Molinar-t januárban 2-A juve listáján Guus Hiddink az első 3-Blanc kommentálta a Ferrara ügyet:a köv. két mérkőzés után dől el Ferrara sorsa 4-Rybery valszeg játszani fog a juve ellen

Halex 2009.11.30. 20:54:41

most hogy az Oroszok kiestek. Hiddingnek nincs munkája jővő szeptemberig. addig nem jönne át? ő a legjobb. mindig olyat művel a meglévő játékosokkal....

csuma 2009.11.30. 21:05:53

Üdvözletem! Osztom azt a véleményt, miszerint Ferrara nem a megfelelő ember erre a posztra. Tavaly év végén reménykedtem (vszeg együtt) egy új "edző-csillag" születésében, hogy Ferrara legalább, ha nem olyan jó edző lesz mint játékos volt. Legnagyobb keserűségemre nem így történt. Pedig nagyon drukkoltam neki. Nincs semmilyen ellenérzésem vele szemben, de lássuk be, nem képes megváltani a világot itt szeretett csapatunknál. Ennek a Juventusnak egy vezérre van szüksége, akinek puszta jelenléte önbizalmat adhat a játékosoknak és a szurkolóknak egyaránt. Aki képes a csapatot jó formában tartani, hiszen a játékosállományunk szerintem meg van ahhoz, hogy bárkivel felvehessük a versenyt: Vannak rutinos "öregek", fiatal "titánok", egy valami hiányzik, a permanens jó teljesítmény. Nem elég feltüzelni a csapatot 3x egy bajnokságban amikor nagy csapatok ellen játszunk. A Juventus erőssége anno a Lippi meg a Capello korszakban az volt, hogy minden meccsen képesek voltak a fiúk koncentráltan, fegyelmezetten kimenni a pályára és nyerni. Akárki is volt az ellenfél. Még ha a bajnokságban nem is nyertük meg az összes derbit, a végén mégis mi röhöghettünk a tabella elejéről. Á bazze elvitt a hév, nem is vágom mit akartam már írni :D

Halex 2009.11.30. 23:18:22

Várhidi is egy nagyon jó edző. Ha olyan szemmel tudnék nézni egy meccset mint ő. Fantasztikus lenne minden unalmas 0-0 is. De motiválni azt ő se tud.

tomsz 2009.12.01. 06:47:24

Annyit fűznék ehhez a témához, hogy ez a Juve sajnos nem az a Juve, mint éppen Baggio, Zidane, Di Livio vagy épp Davids idejében! A mai Juventus már csak sajnos a nevében egyezik meg az előbb említett nevek idejében levő Juventus-szal

juveing 2009.12.01. 08:07:40

Kedves Lassus, Kedves Juve drukkerek! A cikkben és a kommentekben egyaránt érzelmektől túlfűtött, tulajdonképpen ilyen helyzetben normálisnak mondható szurkolói reakciók olvashatók. Ha a cikkben is idézett mondás eszünkbe jut ("mindíg az a jó edző, aki nincs a csapatnál"), akkor magunkról,szurkolókról is gyárthatnánk hasonló sztereotípiákat,pl."egy-egy vesztes meccs után a pokolba kívánják, majd a győzelmekeket követően a mennybe emelik az edzőt", "egy győzelem után a drukker mindent megbocsát",stb. Miután emocionális lények vagyunk, mint ahogyan a cikk írója is az, érthető, hogy logikai érveit egy alapvetően negatív központi gondolat (minden rossz, változtatni kell) köré csoportosítja. Ha elfogadsz tőlem egy gondolatot Kedves Lassus, akkor én javasolnám neked, hogy írjál egy olyan cikket is, amelyben olyan esetekre gyűjtessz példákat,amikor hasonló (vagy inkább rosszabb) helyzetekben topcsapatok, hogyan másztak ki a gödörből. Ilyenek pl. a Manchester már talán hagyományosnak mondható rossz idénykezdetei, vagy pl. nagy Liverpooli meneteles a BL-ben, miután a csapet majdnem kiesett a csoportkörből,stb., te biztos jobban értessz hozzá és több példát tudsz, mint én. Szóval én azért tulajdonítok nagy jelentőséget annak, hogy egy cikk alapvetően milyen érzelmi töltettel bír, mert ha elolvasod a kommenteket, nyílvánvaló, hogy a tiédhez hasonló emociók ébrednek az olvasóban is. Nem szeretnék más vizekre evezni, de a médiának és a polikának is ez a nagy fegyvere, vagyis, hogy az emberek könnyen manipulálhatók. Egy reklám akkor hat leginkább a tudatalattinkra, minél többet halljuk, látjuk, olvassuk. A negatív, vagy pozitív elemzések ugyanígy hangulatot keltenek (vagy szítanak) a szurkolók körében. Tehát összegzésül én azt gondolom, hogy te és szerkesztő társaid sokat tehettek azért, hogy sok reménykedő és jókedvű Juventus drukker legyen! Csak néha mikor nem megy olyan jól a csapatnak, akkor is kell pozitív hangvételű és konstruktív cikkeket írni. Remélem az én hozzászólásomat is konstruktívnak tekinted, hiszen igazából nem is volt más célom, mint, hogy kicsit más szemszögből megvilágítsam a helyzetet. Végezetül gratulálnék a nagyszerű cikkekhez és fordításokhoz, én aki 24 éve szurkolok a csapatnak, rendszeres és lelkes olvasótok vagyok.

Ismeretlen_122258 2009.12.01. 08:19:57

Most nyugodtan szidhattok de nekem tetszett a csapat 2. félidei játéka, tudtam, hogy veszélyes mert gólt kaphatnak a nagy támadások közepette de szerintem egy csapat ha meg akarja fordítani a meccset akkor így kell játszani és ebben benne van az, hogy golt kapnak. Énúgy veszem, hogy ha kikapnak mindegy, hogy 1 v. 2 góllal ha látom az akarást a mérkőzés megfordításásra. Sajnos nem jött össze, de nekem akkor is Ők az Istenek. Nem tudom emlékeztek-e de ha jól tudom amikor Ancelotti írányította a Juventust akkor az utóbbi évek legrosszabb helyezését érte el és nem volt az első 5-ben. Ferrara van annyira korrekt ember, hogy ha úgy érzi nem tud mit kezdeni a csapattal akkor magától fog felállni. Igaz, hogy azt írtam nagy edző kell ide de én attól függetlenűl szeretném ha Ciro tudná kihúzni a csapatot a "gödörből".

Ismeretlen_22017 2009.12.01. 08:32:50

Kedves juveing! Ha végigolvastad a cikket, gondolom láttad, hogy ez egy fordítás a goal.com-ról, magyarul nem én vagyok a szerzője, csak a fordítója. Ebből következően nem is feltétlenül értek egyet minden sorával, ahogyan sokszor előfordul, hogy írótársaim véleményével, cikkeivel sem. Ettől függetlenül minden nézet megjelenik cikkek és kommentek formájában. A kritikus és a támogató is. Az tény, hogy most az elégedetlenség az erősebb, de ez jól is van így, mondhatnám, teljesen természetes.

spider81 2009.12.01. 09:05:04

Sziasztok! Én sem vagyok éppen Ferrara párti! Ami nem tetszik benne az az,hogy nem tüzeli nem hajtja a csapatot....Példának hoznák Guardiolat! Rajta látszik az egész meccsen hogy űzi hajtja a csapatot...kibaál gesztikulál és olvassa a játékot és ha kell menet közben vált taktikát. Szerintemnagyon jól csinálja és nem feltétlenül csak az eredmények miatt mondom ezt!Szerintem egy ilyen típusú edzőre van szükségünk.....vagy valami nagy elgondolkodó stratégára,pl. Lippi vagy Gasperini.Ciro egyiknek sem felel meg,olyan mint ha halvérű lenne (bár a játékos pályafutásából tudhatjuk,hogy nem az:)).Ezzel nem is lenne gond,de ő még egy startéga és még sokat kell fejlődnie! Szóval egy szó mit száz,mielőtt teljesen elúszik a szezon váltani kell és jelenleg Mancini vagy az öreg Guus jöhet szóba...aztán majd Gasperini,aki visszahozza Criscitot is a Juveba!:)

drughi 2009.12.01. 10:10:40

Ferrara is űzi, hajtja a bandát sokszor (lehet látni ezt a közvetitéseken) de sok játékosnak még csak "haver" Ciro, így meg nehéz egy professzionális csapatot összetenni és irányítani.

Petya 2009.12.01. 11:36:06

Drughi te mondtad ki a legnagyobb hibáját Ferraranak...a csapat nagy részének ő csak "haver".

Forza_JuVe 2009.12.01. 12:05:07

az első mondat több mint botrány. gerrard soha nem hagyja el a poolt. a buzi meg reálos akart lenni ahogy minden hüje is. Mancini mért favorit sokaknál? "Ha Ferrara megy, ki lészen az új edző? - Arrigo Sacchi?" cikkben leirták mit ért el ellenünk.

pedronegro 2009.12.01. 12:47:33

gyerekek! várjuk már ki a következő két meccset! Ne temessünk még senkit!

babo410 2009.12.01. 13:14:57

Várjuk meg a két meccset, és égjünk oltárit!!! Na remélem azért Ferrara fel tudja rázni a bandát! Ranierit aárhogy is utáltam be kell látni legalább a rangadókon fel tudta rázni a bandát! A Chelsea ellen kikkel álltunk már ki? Még a 30-as is játszott! Azt majdnem megvertük! Ha ez a keret játszott volna nyerünk? Remélem sürgősen beszél Ferrara a játékosok fejével, mert kezdenek elszállni kissé, és nem a játékkal törődnek! Azt nem hiszem, hogy Ferrara a legfőbb oka a szar játéknak, sztem a játékosok is nagynban sza*osak benne! Most már jó lenne, ha nem csak Chiellini, meg Buffon focizna! Mert eddig Alex nem olyan, mint tavaly, Sissoko se, és lehet Melonak inkább tényleg kvk-t kéne játszon? Nem megy neki ez a hátravont irányító szerep? Januárban mindenképp igazolni kell játékost! És talán abban is van némi igazság, hogy nem két védekező kp-val kéne menni, egy bőven elég lenne! Talán akkor Camo, Diego, Alex, Gio, meg elől rez, Iaqi, Amauri közül vki, vagy esetleg ketten eredményesebb játékot hozna?

JUVE94 2009.12.01. 16:09:14

Sziasztok! Szerintem egyenlőre maradjon Ferrara,mert most nemlenne jó belenyúlni az egészbe...A tavaszt mindenképpen meg kell várni. A Hiddink és Mourinho ide ne jöjjön:@Egy kalapba tartoznak az ien mocskos csapatokkal mint Inter vagy Chelsea és az olyan játékosok illenek hozzájuk mint Ibra vagy Drogba.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1852) bajnokság (3391) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (922) elemzés (40) előzetes (861) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1648) játékosokról (9926) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2434) meccsek (4169) mercato (4145) nyilatkozat (7451) Olasz Kupa (331) összefoglaló (413) pletyka (4176) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (288) video (201) Címkefelhő
süti beállítások módosítása