Gólokat, kérem, avagy létezik-e impotencia a pályán?

Lövésből lesz a gól, szokták mondani. És miből lesz  a lövés, kérdezem én. Magyarul: vajon miért akadozik a Juventus támadójátéka?

Diego

Nagyon nem kell messzire menni, elég a tavalyi szezonra visszagondolni. Persze-persze, régebben sem a gólfesztiválokról volt feltétlenül ismert a torinói stadion, de a Ranieri-éra néhány - vagy sok - meccsétől még most is kirázza a hideg a fanatikusokat. Nagybetűs impotencia, kínszenvedés az ellenfél kapuja előtt. Gondolom sokan emlékeztek még a számlálhatatlan felívelésre, melyek úgy jöttek vissza az ellenfél védővonaláról, mint Forrest Gump ping-pong labdái a felfordított asztallapról.

Persze ekkor is akadtak azért jó meccsek, tetszetős támadások, de igazán nem voltunk elkényeztetve, valljuk be. Szerencsére azért láttuk a fényt az alagút végén. Tudtuk, hogy Diego esetleges érkezésével lesz, aki kiszolgálja a csatárokat, illetve Ranieri távozásával elhagyhatjuk a túl passzív 4-4-2-es rendszert is.

Most pedig, tessék, itt van Diego, van 4-3-1-2, a gólok pedig... khm, szóval nem jönnek a várt mennyiségben. 7 bajnoki után 11 rúgott gól, ha hozzávesszük a két BL fellépést, akkor is csak 12 gól kilenc meccsen. Ne szépítsük, nem sok, pedig az ellenfelek között volt egy Chievo, Livorno, Bologna hármas is. Vérmesebb remények szerint csak ennek a 3 csapatnak illett volna rúgni egy tucatot összesen, nem pedig az összes ellenfélnek. Kísért a múlt, kell idő az összecsiszolódásra, vagy esetleg tényleg csak ennyit tudunk?

Kezdjük a legkézenfekvőbb megoldással: Diego. Kétségtelen, hogy remekül kezdte az idényt - 2 gól a Roma ellen - azóta viszont egyre inkább elszürkült. Ebbe természetesen nyilván közrejátszik a sérülése is, mégis, szerintem okkal várhatnánk tőle (sokkal) többet. Akar, hajt, de a gólpasszok nem jönnek össze, nem tudja sajnos helyzetbe hozni a csatárokat. Talán elhibázott lépés lett volna egy ember köré építeni a támadásokat, mert így őt kikapcsolva a csapat méregfogát is kihúznák? Vagy egyszerűen csak fel kell vennie a ritmust? Őszintén mondom, fogalmam sincs, de nagyon össze kell kapnia magát.

Diego persze önmagában nem hibáztatható, hiszen a gólokat elsősorban a csatároknak kellene rúgniuk. Hányszor és hány helyen olvastam, hogy a Juventus támadó alakzata az egyik legerősebb Európában, és a névsorra tekintve ebben a gyanútlan nézelődő is bizonyos lehet. Világbajnokok mondjuk, vagy éppen Amauri, tőlük elvárható az ellenfél amortizálása. Tavaly még mondhattuk, hogy egyszerű, nincs aki kiszolgálja őket. Idén ez már nem lehet kifogás. Amauri például, akit sokan az olasz válogatottba is várnak, több mint 7 hónapja nem talált a hálóba tétmeccsen. Nyilván nem felejtett el gólt lőni, de mégsem jön össze. Próbálja persze ezt kompenzálni mezőnymunkájával, de neki ugye a gólszerzés lenne az első számú feladata. Egyértelmű, hogy jegelni kellene, helyette pedig Trezeguet számára több lehetőséget biztosítani. A franciát hajlamosak sokan leírni, pedig már 3 gólnál jár, mérvadónak számító gól/perc átlaga is messze a legjobb a csatárok között. Iaqunta-ra sok panasz nem lehet, Del Piero pedig még mindig lábadozik. Én nem vagyok benne biztos, hogy a csatársor frissítése minden problémát megoldana. Érdekes persze, hogy akik agilis, gyors támadót követelnek a keretbe, miért nem ágálnak Giovinco csapatba kerülése mellett...

 

Lövésből lesz a gól, szokták mondani. És miből lesz a lövés, kérdezem én. Magyarul: vajon miért akadozik a Juventus támadójátéka?

Diego

Nagyon nem kell messzire menni, elég a tavalyi szezonra visszagondolni. Persze-persze, régebben sem a gólfesztiválokról volt feltétlenül ismert a torinói stadion, de a Ranieri-éra néhány - vagy sok - meccsétől még most is kirázza a hideg a fanatikusokat. Nagybetűs impotencia, kínszenvedés az ellenfél kapuja előtt. Gondolom sokan emlékeztek még a számlálhatatlan felívelésre, melyek úgy jöttek vissza az ellenfél védővonaláról, mint Forrest Gump ping-pong labdái a felfordított asztallapról.

Persze ekkor is akadtak azért jó meccsek, tetszetős támadások, de igazán nem voltunk elkényeztetve, valljuk be. Szerencsére azért láttuk a fényt az alagút végén. Tudtuk, hogy Diego esetleges érkezésével lesz, aki kiszolgálja a csatárokat, illetve Ranieri távozásával elhagyhatjuk a túl passzív 4-4-2-es rendszert is.

Most pedig, tessék, itt van Diego, van 4-3-1-2, a gólok pedig... khm, szóval nem jönnek a várt mennyiségben. 7 bajnoki után 11 rúgott gól, ha hozzávesszük a két BL fellépést, akkor is csak 12 gól kilenc meccsen. Ne szépítsük, nem sok, pedig az ellenfelek között volt egy Chievo, Livorno, Bologna hármas is. Vérmesebb remények szerint csak ennek a 3 csapatnak illett volna rúgni egy tucatot összesen, nem pedig az összes ellenfélnek. Kísért a múlt, kell idő az összecsiszolódásra, vagy esetleg tényleg csak ennyit tudunk?

Kezdjük a legkézenfekvőbb megoldással: Diego. Kétségtelen, hogy remekül kezdte az idényt - 2 gól a Roma ellen - azóta viszont egyre inkább elszürkült. Ebbe természetesen nyilván közrejátszik a sérülése is, mégis, szerintem okkal várhatnánk tőle (sokkal) többet. Akar, hajt, de a gólpasszok nem jönnek össze, nem tudja sajnos helyzetbe hozni a csatárokat. Talán elhibázott lépés lett volna egy ember köré építeni a támadásokat, mert így őt kikapcsolva a csapat méregfogát is kihúznák? Vagy egyszerűen csak fel kell vennie a ritmust? Őszintén mondom, fogalmam sincs, de nagyon össze kell kapnia magát.

Diego persze önmagában nem hibáztatható, hiszen a gólokat elsősorban a csatároknak kellene rúgniuk. Hányszor és hány helyen olvastam, hogy a Juventus támadó alakzata az egyik legerősebb Európában, és a névsorra tekintve ebben a gyanútlan nézelődő is bizonyos lehet. Világbajnokok mondjuk, vagy éppen Amauri, tőlük elvárható az ellenfél amortizálása. Tavaly még mondhattuk, hogy egyszerű, nincs aki kiszolgálja őket. Idén ez már nem lehet kifogás. Amauri például, akit sokan az olasz válogatottba is várnak, több mint 7 hónapja nem talált a hálóba tétmeccsen. Nyilván nem felejtett el gólt lőni, de mégsem jön össze. Próbálja persze ezt kompenzálni mezőnymunkájával, de neki ugye a gólszerzés lenne az első számú feladata. Egyértelmű, hogy jegelni kellene, helyette pedig Trezeguet számára több lehetőséget biztosítani. A franciát hajlamosak sokan leírni, pedig már 3 gólnál jár, mérvadónak számító gól/perc átlaga is messze a legjobb a csatárok között. Iaqunta-ra sok panasz nem lehet, Del Piero pedig még mindig lábadozik. Én nem vagyok benne biztos, hogy a csatársor frissítése minden problémát megoldana. Érdekes persze, hogy akik agilis, gyors támadót követelnek a keretbe, miért nem ágálnak Giovinco csapatba kerülése mellett...

Persze a legkisebb Juventino esetében először el kellene dönteni, hogy milyen posztról beszélünk egyáltalán esetében.  Már csak azért is lenne érdemes támadóként kipróbálni, mert a középpálya tele van. Tulajdonképpen rájuk lehet a legkevesebb panasz a gólok elmaradása miatt - persze ha Diego-t nem számítjuk most. Marchisio és Felipe Melo is feliratkozott már a góllövők listájára, sőt, a fiatal olasz meglepően jól tudja segíteni a támadásokat. Eddig Camoranesi is a jobbik arcát mutatja szerencsére, egészen jól szervez, sőt, még nem is állították ki ;) . Egyetlen, ám annál fontosabb tényező miatt mégis ostorozhatjuk a középpályát, ez pedig az erőnlét. Sajnos a legutóbbi meccseken már nagyon látszottak a fáradtság jelei. Lassúak , fásultak voltak a játékosok, igazán gyors játékra nem sok esély volt így.

Ebben persze a 4-3-1-2-ben a szélső védőknek kellene tehermentesíteni kicsit a középpályát, de ez sem megy zökkenőmentesen. Ugyan Grosso részéről már érkeztek ígéretes beadások, de jobb oldalon Ferrara nem igazán tud dönteni Grygera, Zebina és Cáceres között. Tegyük hozzá persze gyorsan, hogy ez tényleg nem könnyű választás. Mindenesetre az már most könnyen kijelenthető, hogy ennek a szisztémának a szélső védők komoly kerékkötői a Juventus esetében, és ezen részeknek jelentősen fel kell javulniuk, ha nyerni akarunk valamit idén. Ha csak átmeneti év, akkor is.

Már ecseteltem, hogy egyetlen ember köré építkezni nagy melléfogás lehet, Sissoko visszatérte mégis sokat lendíthet a csapat szekerén. A 4-3-1-2 szinte minden hibája kijött eddig nálunk, amire még rátesz a csatárok gyenge teljesítménye is. Ha viszont középen, a védelem előtt összeáll egy nagyon masszív Sissoko-Felipe Melo tengely, akkor már logikus lenne kipróbálni a 4-2-3-1-es felállást. Védelem előtt Sissoko-Melo, előttük Giovinco-Diego-Camoranesi hármas, míg legelől Trezeguet egy szem befejező csatárként. Tudom, ezzel sokak most vitatkoznának, de az adatok szerint Trez a legjobb formában levő csatárunk. Ebben az esetben Diego kapna két játszótársat elől. Egyrészt így a támadójátékunk sokkal kreatívabb lenne, másrészt nem kellene kizárólag Diego aktuális formájára hagyatkozni. Tudom, nagy lyukra futás is lehet belőle, de ezzel az alapanyaggal vétek lenne nem kipróbálni. Meg ugye ismerjük az aranyszabályt, mely szerint legjobb védekezés a támadás.

Ferrara kezében van természetesen a döntés. Persze egyébként is neki kell megoldania a helyzetet, így vagy úgy. Elsősorban ez pszichológia feladat, össze kell rázni a csapatot, hitet önteni mindenkibe, jó bőven, míg túl nem csordul. Amúgy meg mennyire ironikus: Ciro, aki vérbeli védő, most a támadójáték összerakása miatt izzadhat. Nem kis feladat ez, sőt. Ha nem sikerül neki, akár be is dobhatja a törülközőt. Viszont ha összejön, bebizonyíthatja edzői rátermettségét, és nagy célokért küzdhet.

Igazi erőpróba ez, kérem szépen. Reméljük, hogy átmegy a vizsgán.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr894650115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_135915 2009.10.05. 20:00:55

Gratulálok, igazán színvonalas cikk! Nagyjából mindennel egyetértek, de majd még írok kommentet :D

Alessandro 2009.10.05. 20:12:57

Szerintem a legtöbben egyetértünk ebben hogy érdemes kipróbálni a 4-2-3-1et, még akár Sissoko nélkül is, Melo és Marchisio lehet a védők előtt. Ferrara túl kockázatosnak találja ezt a felállást, pedig így is átmegy rajtunk simán az ellenfél, ahogy Alexet, már Giot sem támogatja, pedig látszik hogy ez nagy hiba. A számok alapján tényleg Trez a legjobb csatárunk de ez se túl meggyőző, fognak még ő Amauri és Iaqui is gólokat lőni, de inkább olyan emberek kellenek akik nem csak arra várnak hogy kiszolgálják őket hanem egymaguk képesek eldönteni meccseket, megcsinálják maguknak a helyzeteket, Iaqui nem igazán, Trez pedig egyáltalán nem ilyen típusú játékos Ha Camo Gio és Diego egyszerre lesz a pályán, akkor se árt majd egy jó támadót hoznunk, mert a kispadon nincs helyettesük, max Del Piero válthatja majd őket, persze csak ha meccs közben meg akarjuk tartani a felállást. Cáseresről még ne tudjuk igazán milyen szélső, alig játszott, de ő mégiscsak középső védő, előbb-utóbb ott kell bizonyítania, kevés a Chiellini-Legro-Canna hármas középen hogy végigjátszuk csak velük az egész szezont. Erőnlét rossz? Valaki valamit nagyon rosszul csinál, ezen sűrgősen változtatni kell.

Ismeretlen_114321 2009.10.05. 21:12:20

így van. valaki írjon már Ferrarának a 4-2-3-1-es hadrenddel kapcsolatban, mert úgy tűnik, neki még nem szólt erről senki.

Ismeretlen_114321 2009.10.05. 22:10:29

"Persze a legkisebb Juventino esetében először el kellene dönteni, hogy milyen posztról beszélünk egyáltalán esetében. " innen az egyik "esetében" szócskát tessék kivenni :)

ShyrKahn 2009.10.05. 22:29:42

Szép eszmefuttatás. Gratula hozzá. A fő probléma szerintem abban kereshető, hogy a játékosok nem viselik jól a nagy nyomást és a sok mérkőzést. Magyarán lelkiekben és fizikailag is kifáradtak. Sok sérülés után nehéz visszatalálni a helyes útra. Ez lehet a másik lényeges gond: túl sok a sérülés még mindig. Diego például nagyon jó formában volt, mielőtt lesérült... talán a lendületét is elveszítette. Jó lenne végre megnézni egy olyan Juventus-t, ahol a legerősebb 11-t tudjuk kiküldeni és ráadásul a lehető legjobb cserék állnak rendelkezésre posztonként. Egy valamit azért ne felejtsünk el: ne várjuk messiásként sem Sissoko-t, sem Del Piero-t... főleg előbbi, de lassan utóbbi is olyan hosszú időt hagyott ki, hogy idő kellhet nekik a felpörgésre. Ráadásul Oki-doki nem is biztosan jobb, mint Marchisio...

ShyrKahn 2009.10.05. 22:33:50

Az utolsó kijelentés elég meredekre sikerült, de Marchisio-ra nem sokszor lehetett panaszunk és ha nincs a pályán, akkor Grosso meglőve (ti. pontosan Marchisio segít be neki a védekezésben)... szóval egyre jobb a srác és én nem szívesen venném le a pályáról. Sissoko, vagy Marchisio? Ahogyan többen is mondták korábban: ez legyen a legkisebb probléma, mert öröm a köbön, ha ilyen játékosok közül lehet válogatni :)

Ismeretlen_135933 2009.10.05. 23:06:33

egy hete kb egy Gio-s bejegyzésben irtam h. ki kellene próbálni ezt a felállást...de hát most 4 csatárt rotálnál 1 helyen:S:S?

Ismeretlen_135933 2009.10.05. 23:06:57

egyébként nagyon szép írás lett, gratula!

süci 2009.10.06. 01:54:48

Nincs összeszokva a csapat, szerintem ez is nagy probléma - azon kívül, hogy túl vannak hajtva. Távoli lövésekkel is lehetne próbálkozni, s nem a 16-oson belül Amauri vagy Jaki fejét keresni. Természetesen nem Poulsen műhold-lövéseiről beszélek, hanem azért vannak a keretben remek rúgótechnikás játékosok. Diego pl. helyzetben feleslegesen cselezni akar, vagy lepasszolja, ahelyett hogy elvállalná. Nekem nagyon hiányzik Del Piero játéka, és biztos vagyok benne, hogy a játékosok is nyugodtabbak lennének ha végre játszhatna. Amúgy jó cikk, bár lényegében semmi újdonság, ezt eddig is tudtuk. :]

Ismeretlen_114321 2009.10.06. 07:00:19

Diego szerintem a nagy nyomás miatt passzolja le mindig a labdát. nem akar önzőnek tűnni, inkább megjátszaná a csatárokat, gólpasszt adna, mert úgy gondolja, ezt várják el tőle ebben a pozícióban. basszus, rúgja rá 18 méterekről!

Ismeretlen_117673 2009.10.06. 10:08:18

Shyr Kahn én abban nem vagyok olyan biztos ,hogy Melonak ilyen stabil lenne a helye a kezdőben...

Victor90 2009.10.06. 10:33:06

Üdv!Én nálam ez lenne az 1-ik favorit felállás!! Buffon Caceres Cannavaro Chiellini Grosso Melo Sissoko Camo Diego Gio Iaquinta

Ismeretlen_102246 2009.10.06. 12:08:47

Melo hátravont irányító és vkp. Sissoko nem hátravont irányító, ezért úgy gondolom Melo-t nem tudjuk igazán senkivel sem pótolni. Talán Poulsen egy alternatíva... talán.

süci 2009.10.06. 12:38:17

Poulsen alternatíva? Akkor tényleg nagy a baj. El kellene felejteni, semmire sem jó. Még Marchionnit is hasznosabbnak éreztem a csapatban, pedig aztán ő sem egy klasszis. Nem is értem, miért vannak olyanok akik egy meccs után azt mondják jól játszott. Nálam a jó játék nem egyenlő a meccsenkénti 1, max 2 szereléssel. Ha 3 méternél távolabbra kell passzolni a labdát, képtelen rá - hátra viszont szeret játszani. Eddig egyetlen meccsére mondtam azt, hogy na igen, csinált is valamit. Ez szerintem egy kicsit kevés, ahány lehetőséget kap(ott) keshudioo: Lehet, hogy erről van szó. Viszont úgy érzem, hogy jobban járnánk ha egy kicsit önzőbb lenne!

Ismeretlen_102246 2009.10.06. 13:32:18

Én is hasonlóképp gondolom süci... ezért is írtam "talán"-t. Igazából nem tudom ki helyettesítheti Melo-t ebben a rendszerben. Legalább Diego-nak van helyettese. Esetleg még Tiago, Marchisio, vagy De Ceglie próbálható ki hátravont irányítóként... de egyik sem az a tipikus irányító.

Ismeretlen_117673 2009.10.06. 14:13:44

Szerintem nem kell annyira komolyan venni ezeket a posztokat. Ennyi erővel Sissoko be sem fér a csapatban ,hiszen nem játszunk klasszikus vkp-val. Camo és Marchisio is jól segítik a széleken a támadásokat , és Siska erre képtelen... Pedig van egy olyan tippem ,hogy a mali játékos stabil kezdő lesz ,hogy ki helyén az majd elválik. Momo visszatérésével akarva akaratlanul változni fog valamelyest a játékunk. Hogy most Melo ,Camo ,vagy Marchisio lesz az áldozat az meg majd eldől.

Ismeretlen_108746 2009.10.06. 14:16:29

Melonak nem nagyon van alternatívája a jelenlegi keretben. Polusen? Őt inkább hagyjuk... Sücivel értek egyet, ez a mutatvány még nagyon kevés ahhoz, hogy akár csak elfogadhatónak nevezzük. Minden meccsen elküld két labdát a Szaturnusz felé, azon kívül pedig többnyire hátrafelé passzolgat.

Victor90 2009.10.06. 18:03:16

A középpályáról hiányzik szerintem már meccsek óta a lendület,sokak szidott,bohóc,Giovinco.....őt kellene játszatni,mert ő a középpályán Diego-val vinnének lendületet a játékba,2-0nál nem fennt hagyni azt a szerencsétlen Poulsent...sorry de ez a véleményem róla!Ferrara-nak is vannak néha közbelépései,50 percbe lekapni a pályáról Poulsent-bekellett volna hozni Gio-t,vagy sül vagy nem,és Diego-t a pályán hagyni,mindegy ha 3-0,v 4-0....vagy nem mindegy 2-2 pl...mindegy ez már a múlté,összekell szedni magunkat,Ferrarat ettől függetlenül hagyni kell dolgozni!!!Az is röhej hogy itt az emberek 1 vereség..már edzőcsere,38 meccsből nehéz lenne 37 1 0 aránnyal zárni a szezont!Fel a fejjel,mindenkinek lesz ez még ígyse!!!!Forza Juve

babo410 2009.10.06. 20:30:57

Én meg kitaláltam melyik felállás lehetne esetleg jó nekünk. 4-2-2-2. Azaz 4 védő, 2 védekezőbb kp, Sissoko, Marchisio, Melo, esetleg Camo, elől pedig két szélen két támadó kp Diego és Gio, előttük meg a csatárok. Ez azért lenne jobb, mint a 4-2-3-1, mert így két csatár van, tehát nincs az a gond, hogy melyik három csatár padozik. Igaz Alex meg jöhetne irányítóba is, tehát rögtön csak 3 csatár van, de két csatárral még kevesebb a fejfájás, mert esetleg Alex irányító, elötte meg Trez Iaq, vagy Ama, aszerint ki van jobb formában.

Ismeretlen_114321 2009.10.06. 22:54:02

akkor már lehetne 3-2-3-2. 3 védő, 2 vkp, így 5 védekező játékos. két szélső, egy irányító, két csatár. de ennek sincs sok esélye, és szerintem Babo410 felállásának sincs. fifában bejöhet, de a valóság nem játék.

süci 2009.10.07. 01:46:10

Szerintem meg a 4-1-1-1-1-1-1-es felállás volna a legjobb! Mindenki egymás előtt állna, mint a dominó :] Viccet félretéve, változtatni kell. Ha nem a felálláson, akkor a játékosokon. Én bízok Ferrara-ban, az esély is adott neki, hogy bizonyítson. Valóban, jó ideje 'csak' az első vereség, függetlenül attól hogy az utóbbi meccsek láttán sokan csalódtunk, úgymond érett a vereség. Talán tényleg ez kellett ahhoz, hogy újra belelendüljünk. Meglátjuk.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1901) bajnokság (3556) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (81) EB (51) edző (979) elemzés (40) előzetes (896) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1703) játékosokról (10315) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2506) meccsek (4370) mercato (4304) nyilatkozat (7718) Olasz Kupa (335) összefoglaló (442) pletyka (4313) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (103) történelem (53) válogatott (181) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (307) video (233) Címkefelhő
süti beállítások módosítása