Milyen úton jársz, Öreg Hölgy?

Conte Antonio_csucsoritve gondolkodik.jpgLassan már egy hete, hogy egyes nem túl vidám gondolatok nem hagynak nyugodni. A Fiorentina első EL-meccs utáni csalódottság már elmúlt, hisz holnap már a visszavágóra fog sor kerülni, tehát nem egyértelműen a gyenge európai szereplés az, amit miatt agyamban kattognak a gondolatok, de ennek a kattogásnak a hangerejét csak tovább növelte a Genoa elleni meccs utáni Antonio Conte nyilatkozat.

Megsaccolni se tudom, hogy a blog cikkírójaként hányszor pötyögtem be a történelmi siker szókapcsolatot győztes bajnoki meccseket követően, és őszintén megmondom, nem értem, miért olyan fontos ez a klubnak. A Juventus mindig is a Serie A elitjéhez tartozott gazdasági és pénzügyi szempontból, és az olasz rekordbajnokról beszélünk.

Elismerem, hogy komoly fegyvertény három bajnoki címet kipipálni egymás után, de erre, sőt komolyabb sorozatra is már volt példa a klub történetében, tehát nem a múlt miatt húzandó alá mindez. A Juventus jelenleg kétségkívül az olasz bajnokság legerősebb csapata, országon belül a bajnokságban senki nem képes felvenni a versenyt a torinóiakkal, tehát a jelen szempontjából is értelmetlen erődemonstrációnak tartom ennek a történelmi sikernek a folytonos kihangsúlyozását.

Nézzük kicsit a szurkoló szemszögéből, netán reklámszempontból a történelmi siker ügyét. Vajon a szurkolók minek örülnek jobban, mi kelt nagyobb hírverést, ha egy csapat folyamatosan, évről évre elveri az ellenfeleit az amúgy ma már korántsem olyan színvonalas bajnokságban, avagy ha néha Európában is fityiszt mutat angol, spanyol vagy éppen francia bajnokcsapatoknak a döntőbe vezető úton?

Mielőtt bárki megszólna, amiért lebecsülöm az olasz bajnokságot, javaslom, hogy nézzük meg, mit alkottak mostanában az olasz bajnokságból BL-be jutó csapatok. Az olasz csapatok jellemző módon már a csoportkörből is kínlódva lépnek túl, és általában a legjobb tizenhat között már kiesnek (Napoli, Fiorentina, Roma, Inter), olasz csapatért BL-döntőben 2010-ben szurkolhattunk (volna, ha nem éppen az Inter jutott volna döntőbe), azóta pedig a Juventus jutott a legtovább a negyeddöntőig tavaly, megismételve az AC Milan egy évvel azelőtti eredményét. Tehát európai porondon már nem igazán nevezhetők az olasz csapatok komoly BL-esélyesnek.

Szóval visszatérve a történelmi sikerhez, amelyet oly sokszor említ a Juventust feltámasztó Antonio Conte és a klubvezetés. Kicsit elcsépeltnek érzem ezt a kifejezést (legalább annyira, mint a bajnok kifejezést is, de ezt most hagyjuk), véleményem szerint sokkal inkább beszélhetünk történelmi sikerről egy Bayern München esetében, amely tavaly az összes létező trófeát begyűjtötte, vagy épp az Inter 2010-es mesterhármasánál, amikor egy év alatt három trófeát is begyűjtött a milánói klub. Bajnokságon belül akkor érezném igaznak eme szókapcsolatot, ha ezt egy Siena vagy Sampdoria elnöke mondaná, miután megnyerte csapata a bajnoki címet, de Olaszország rekordbajnokánál a harmadik bajnoki cím begyűjtése nem történelmi siker, maximum a status quo megerősítésére szolgáló tett, aminek persze lehet és kell örülni, de kezd kicsit már büdös lenni az öndicséret, ha őszinte akarok lenni.

Három éve azt halljuk, hogy a csapat elindult a fejlődés útján, és ez egészen a tavaly évig egyáltalán nem tűnt erőltetettnek, hiszen a klub nem csak a bajnokságot vezette, hanem a BL-ben is bizonyított az aktuális címvédő csoportbeli kiejtésével és a szerencsés sorsolás után egészen a negyeddöntőig menetelt, ahol a későbbi bajnok ejtette ki. Idén azonban ez a fejlődés csak országon belül és ott is csak a bajnokságra korlátozva érezhető, hiszen bár a bajnokságot a mostanra kifulladó Roma és Napoli előtt tetemes előnnyel vezeti és szinte már megnyerte a Juventus, de az Olasz Kupából csúfosan kiesett a csapat, mondhatni önként feladta azt, méghozzá jóval hamarabb, mint az elmúlt két évben. Ezek nem a fejlődés jelei.

Idezet a mezen.jpgSajnos a Serie A magyar közvetítési jogainak folyamatos vándorlása miatt nem tudom figyelemmel követni az összes Juventus meccset, azonban látva a mérkőzések egy részét és elolvasva és/vagy megtekintve az összefoglalókat, felmerül bennem a kérdés, hogy nagyon kevés játékoson kívül vajon hányan nézték meg mostanság, hogy mi a Juventus mottója? Vincere non è importante è l'unica cosa che conta, ezzel mi lett? Kérdezhetem ezt a kupa- és BL-kiesés nyomán, de a számtalan alkalommal lagymatag tempó miatt is, amit a Juventus a bajnoki mérkőzéseken produkál. Hol marad az a harcos középpálya és az az eszeveszett tempó és akarat, ami a Juventust Conte első edzői évében jellemezte? Persze, egy jó csapat gyenge játékkal is képes győzelmekre, de nem engedheti meg magának, hogy folyamatosan gyenge játékot mutasson, mert akkor előbb-utóbb megfizeti ennek az árát, és véleményem szerint ennek lehettünk tanúi a BL-ben idén, amikor az első meccseken nem az elvárt hozzáállással lépett pályára a csapat.

Aggaszt továbbá, hogy Antonio Conte harmadik éve edző, azonban a Juventus továbbra se lett jelentősebb tényező európai színtéren, mint volt Ranieri Juventusa. Nem szeretném a két edzőt összehasonlítani, mert egyáltalán nem csak róluk van szó, bőven benne van a jelenlegi teljesítményben a klubvezetés is, de láttunk-e olyat Conte Juventusától, mint a Bernabeuban Claudio Ranieri együttesétől, amikor a királyi spanyol gárdát oda-vissza elverte a torinói csapat?

Két év után kijelenthető, hogy a BL-körökben ma már leginkább a szenvedés a jellemző a csapat játékára, valóban élvezhető foci nagyon-nagyon ritkán adatik meg számunkra, és ebből a szempontból véleményem szerint a jövő év perdöntő lesz, hiszen amennyiben Antonio Conte jövőre, edzősége negyedik évében se tud villantani Európa legjobbjai ellen (elsősorban játékminőségre gondolok, korántsem BL-győzelemre), akkor már nem csak a Juventus fejlődése kérdőjelezhető meg, hanem az is, hogy a torinói tréner képes lesz-e felzárkózni záros határidőn belül az európai színtéren is sikeres edzők közé.

A genoai nyilatkozat után, amikor is Antonio Conte egyértelműsítette, hogy a Juventus számára mindig is a bajnokság volt a legfontosabb (értelmezésem szerint korántsem csak az idei évre korlátozva a kijelentést), érdemes talán azon is elgondolkodni, milyen jövő áll eme klub keretein belül olyan játékosok előtt, akiket Európa leggazdagabb és legsikeresebb klubjai csábítanak.

Hogyan lesz Torinóban tartható egy Arturo Vidal, ha a csapat nem tör BL-győzelemre és a Serie A-ban degeszre nyeri magát európai szinten elhanyagolható jelentőségű csapatok ellen? Mivel lehet majd ellensúlyozni a PSG által Paul Pogba számára felkínált súlyos eurómilliókat, ha a torinói bajnokcsapat az egyre kisebb értékkel bíró scudettót helyezi előtérbe? Ebben a vonatkozásban az európai siker és az összes versenysorozatot érintő valós fejlődés elmaradása véleményem szerint jóval túlmutat a szurkolói elégedetlenségen, és tulajdonképpen a Juventus jövőjét veszélyeztető tényező, ami ellen tenni kell már idén az EL-ben való főpróbával és jövőre a BL-ben élesben bizonyítva.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr645866273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venember83 2014.03.19. 16:03:51

Szeretném leszögezni, hogy a cikk saját véleményt és gondolatokat tartalmaz, kéretik nem általánosítani és ezzel beskatulyázni a blogot, illetve a szerkesztőtársakat.

csakajuve 2014.03.19. 16:10:39

Korrekt cikk, rengeteg igazság van benne!

Goku06 2014.03.19. 16:16:09

teljesen egyetértek..

"a Juventus továbbra se lett jelentősebb tényező európai színtéren, mint volt Ranieri Juventusa." - ez a legdurvább dolog az egészben. Erre én eddig nem is gondoltam, de 100%-ban igaz.
Az akkori csapat odabaszott a realnak és partiban volt a chelsea-vel is a továbbjutásért.. mostani meg nézhetetlen focit mutat kb fél éve..

A sztárok maradása is nagy kérdés, ha mi kimondva is "csak a scudettoért élünk".. Vidalban már megvan a Juve-szív, ő még maradna, de Pogba még szinte új ember, nem is olasz, miért akarna itt maradni, mindent megnyert amire ez a csapat képes lehet.. Neki BL és aranylabda kell, jelen körülmények közt itt csak álmodozhat róla.. (Hacsak nem nyúl a zsebbe a kis andrea...)

Úgyhogy tényleg a jövő év a döntő, ha marad a BL szenvedés akkor kijelenthető, hogy Conte elérte a határait.

Lassus. · http://juventuz.blog.hu 2014.03.19. 16:46:12

Történelmi siker: az első olasz klub, aki felvarrhatja a 3 csillagot a mezére HIVATALOSAN is. Ezért fontosabb mindennél a bajnokság.
Jövőre majd lehet foglalkozni az európai kupákkal.

venember83 2014.03.19. 16:59:50

@Lassus_: ezüst csillagja sincs egyetlen olasz csapatnak sem, mégse érdekelte a kupa a Juventust.

csakajuve 2014.03.19. 17:07:15

17 éve vagyok Juve szurkoló, azóta a meccsek 95 %-át élőben tekintettem meg vagy a TV előtt vagy Torinóban és akkor nagyon kiakadtam, amikor Rómában feladtuk a kupát...

DINOBIZZO 2014.03.19. 18:21:33

Hát szerintem amilyen az olasz helyzet büszkék lehetünk a csapatunkra. BL ben meg nem volt szerencsénk plusz felásták a pályát. Jó egyértelmű ,hogy nem ott kellett volna ,hogy eldőljön de akkor is. Pénzügyi helyzetünk nem olyan erős ,hogy felvegyük a versenyt az elittel. Hát még ha lenne is pénzünk nagy játékosra a fizetését nem bírnánk kinyögni.Hát egy Thiago aki a Barcában csere volt 7 millát keres a Bayernbe istenem! A mi keretünk nem olyan erős még, de egyre erősebb. Ott a Zenit is most ott vannak még a BL-ben de még szerintem nekik is több pénzük van. Mi hol bírnánk venni egy HULK-ot.Pedig ha eredményeket akarunk akkor ekkora nevek is kellenek. Szóval miről beszélünk???! Conte így is szarból várat csinált szerintem...Szerintem jó úton van a csapat, csak fejlődnie kell az olasz focinak is ehhez, és az már a fejlődés jele, hogy a Fio megbírt szerezni egy Gomez-t. Vagy ,hogy Higuaín-t hívta az Arsenal is ,de Napoliban kötöt ki.Már csak azt kellene elérni ,hogy ezek a csapatok ne adják el a nagyjaikat mint Cavani ,vagy Jovetic. A lényeg, hogy türelmesnek kell lennünk SZERINTEM.

babo0410 2014.03.19. 18:46:27

@Brindza Levente: Leírtad amit akartam. Kíváncsi leszek a 2015/16-os szezonra, mert elvileg akkortól jelentős bevételnövekedés lesz.

rockitbaby 2014.03.19. 19:11:01

@Lassus_: Egyet is értek, meg nem is. Tudom, hogy hivatalosan most tehetjük fel, de jó ideje a klubvezetés egy emberként szarik a hivatalos számokra és kijelentették, hogy már rég megvan. Mondjuk én is azt mondom, legyen hivatalos, és legyen szép csillagos a mez, de ebben sokat lendített volna egy ezüst csillag is plusszban.

A cikkre is reagálva szerintem eltört a Mesterben valami. Azt a lendületet, spirito-t, mint ami az első évében itt volt,nyomokban sem látni. Megtörhetett az újból elővett botrány és eltiltás miatt, mint ember teljesen megértem. Ellenben teljesen tisztában volt vele, hogy olyan helyre került, ahol minden apró bolhából elefántot csinálnak. Ezen nem kellett volna meglepődnie. Profi módon legyinteni, és csak azért is megmutatni ki az úr a házban. Ehelyett annyit teszünk, hogy azt a bajnokságot, amit lélektanilag a Roma 3-0-ás legázolásakor már megnyertünk, még jobban hülyére pofozzuk.

Ezzel csak azt érjük el, hogy még rosszabb színben állítjuk fel magunkat és a bajnokságot is. Melyik játékos akarna olyan bajnokságban játszani, ahol az első csapat tönkreveri az egész mezőnyt, de amint kiteszi a lábát nemzetközi terepre, holmi török csürhe, reklám cicák és dán stopposok teszik nevetség tárgyává?

2014.03.19. 19:31:03

Nagyon tetszik a cikk,mert mindent megfogalmaz,ami bennem is kételyt ébreszt...a következő szezonon rengeteg minden múlik és én bízom is a remeklésben,de amit ebben a szezonban látok a csapattól,az sokszor elszomorít.Bevallom férfiasan,hogy a sorra nyert bajnokik közel se annyira hoznak lázba,mint a tavalyi Chelsea elleni meccs,vagy a Celtic elleni parádé,vagy akár az,hogy egyébként sokkal jobban helyt álltunk a bajorok ellen is,mint mondjuk a Barca!

Goku06 2014.03.19. 19:40:53

@rockitbaby:
Ezt gyönyörűen megfogalmaztad:
"Melyik játékos akarna olyan bajnokságban játszani, ahol az első csapat tönkreveri az egész mezőnyt, de amint kiteszi a lábát nemzetközi terepre, holmi török csürhe, reklám cicák és dán stopposok teszik nevetség tárgyává?"

csakajuve111 2014.03.19. 21:29:53

Hagyjuk már ezt a Conte első éve vs. második kettő évet.
Az első évben Conténak és a csapatnak semmi más dolga nem volt - európai szereplés nélkül - minthogy heti egy alkalommal a szart is kihajtsák magukból 60-70-80%-os labdatartással és letámadással és a lehető legelőrébb végezzenek a bajnokságban bl-t érő helyen. A második két évben sokszor 3-4 naponta játsszuk a mérkőzéseket és ilyen vékony kerettel képtelenség lenne tartani azt az iramot amit az első évben produkáltunk. A vezetőség eldöntötte, hogy a bajnokság a legfontosabb, lehetőleg azt kell behúzni és mindent ennek rendeltek alá.
Én mindig igyekszem a vezetőséget és Contét védeni, egyet viszont megígérhetek, ha jövőre is ilyen gyalázatos bl-t produkálunk mint idén én is átállok a Contét és a vezetőséget kétségbe vonók közé. De valamiért az az érzésem nem lesz rá szükség... :)

Forza JUVE!!

Kotrevák Kelly (törölt) 2014.03.19. 22:03:16

@Lassus_: Ezt mondom már régóta. Most semmi sem fontosaab, h a scudetto meglegyen. És itt most nem az a lényeg, h zsinórban a 3., hanem az, h hivatalosan is meglesz a 3. csillag.
Ha megvan, egy nagy lelki tehertől szabadul meg a Juventus és jövőre már mindenféle melléduma nélkül indulhatunk a bl-ben mindent beleadva.
Ha ezek után sem fog menni, mert mondjuk megint elbalfaszkodjuk, akkor mehet mindenki oda, ahova akar!
Az mondjuk nekem sem tiszta, h az ezüst csillag miért nem fontos? Mert nagyon úgy néz ki, h nem az...

MdewC 2014.03.20. 09:26:36

@Kotrevák Kelly: @Brindza Levente: @babo0410: @Lassus_: +1
Büszke vagyok a csapatra. Remélem jövőre a nemzetközi porondon is tudunk fejlődni. Fontos a türelem. Részemről fontosabb, hogy minden évben nyerjünk leg 1 serleget és maradjunk egységesek, mint egyszerre húzzunk be mindent és szétrabolják a csapatot.

Andras74 2014.03.20. 09:31:33

@csakajuve111: Én is azt gondolom, hogy - a múlt fényében - a vezetőségnek a 3. csillag a legfontosabb, és ezzel egyet is tudok érteni. A keret viszont szerintem is nagyon kevés egy két(három)frontos helytálláshoz, tehát valamelyiknek prioritást kellett adni, és a bajnokság lett az. Szerencsés, hogy a vezetők tisztában vannak a lehetőségekkel, és elérhető célokat tűztek ki. A BL-hez sokkal több JÓ játékos kell, mint amennyi jelenleg rendelkezésre áll. Amúgy a bajnokságban hetente okoznak örömöt a srácok (38 meccs), a BL-ben ez a szám max 11 lenne, ha döntőznénk.....A bajnokságban van 7-8 csapat, aminek a legyőzése külön örömöt okoz (szezononként kétszer), a BL-ben lenne 3-4 ilyen........

sleepy8 2014.03.20. 09:47:59

@Kotrevák Kelly: Most ezust csillag ide vagy oda, ugy alapbol sose vettunk komolyan a kupat. Nem is kell, legyen meg a 3. csillag + nyerjuk meg otthon sz EL-t.

Ez a bajnoki cim nem egy lesz a sok kozul, vegre felkerul az a bizonyos csillag, aminek mar amugy is ott lenne a helye. Lelektanilag egy Juventinonak mint pl Conte is, ez mindennel tobbet kell hogy jelentsen.

Es itt most lehet beszelni BL kudarcrol, meg stb-stb.. A Juventus az elso olasz csapat amelyik 30(+) bajnoki cimmel rendelkezik a, igenis legyen ott az a kibaszott 3. csillag a mezen.

Il Principino 2014.03.20. 10:14:20

Gyerekek!Ha ma tovább jutunk,akkor meg is nyerjük a sorozatot,szerintem!
Ha minden jól alakul,akkor következő körben talán a Benficat kellene elkerülnünk!De kaphatjuk a Betist!Esetleg az Alkmaart!Vagy a szebb napokat is megélt Valencia-Lyon kettősből az egyiket...Este a zebra lesz a ragadozó:D
Forza Juve!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

regularjohn 2014.03.20. 10:15:41

fontos a harmadik csillag, fontos a három sorozatban elért (elérhető) bajnoki cím, de számomra ugyanolyan értékesnek tűnik a hazai pályán megnyerhető el, és nem értem, hogy ez miért nem plusz motiváció. vagy attól félnek, hogy hazai pályán elveszíteni egy el-t az nagyobb kudarc lenne?

azzal egyet értek, hogy a lendület megtört, szerintem ennek pszichés oka is van, egyszerűen hozzászoktunk, hogy nincs kihívónk, és 60%-on is le lehet hozni a meccseket, és csodálkozunk, amikor keményebb fába vágódik a fejszénk.

ha nyáron a padot erősítjük, akkor nem kell kétségbeesni, szerintem uyganis ez az építkezés következő lépése. az pedig, hogy hova jutunk, az olasz bajnokságon is múlik, minél erősebb, annál nagyobb eséllyel lehet európában is nagyon alkotni.

Mára pedig nem is mondhatnék mást, mint Forza Juve!

Type-R 2014.03.20. 13:30:08

Kiváló, gondolatébresztő cikk!
Magához a tartalmához a véleményem az, hogy érthető a harmadik csillag megszerzésének vágya, ez tiszta sor. De nem vagyunk abban a gazdasági helyzetben, hogy egy eurómilliókkal járó BL (EL) szereplést is akár sutba dobjunk emiatt. A Scudetto hajhászás miatt nem lesz pozitív a pénzügyi mérlegünk, emiatt nem tudunk új játékosokat venni, ez pedig az eredménytelenséget vetíti előre. Így egy spirálba kerül a csapat, ami hosszú időre újra visszavetheti a klubot. Gazdaságilag semmi értelme a bajnoki címek előtérbe helyezésének.
Azt pedig már többen is kifejtették előttem, hogy ennek maximálisan negatív üzenete van a jelenlegi és a potenciális Juve-játékosok felé, hiszen senki sem akar megragadni a nemzeti szinten, amikor európai babérokra is törhet.
Remélem, hogy a harmadik csillag megszerzése után valóban változik a vezetőség szemlélete és nem csak így akarják leplezni azt, hogy egyszerűen nem vagyunk képesek átlépni a saját árnyékunkon (mind pénzügyi, mint futballtaktikai, mind játékosállomány szinten)!

Apuleius 2014.03.20. 13:53:58

@Type-R: Azért azt sem szabad elfelejteni, hogy a Scudetto egyben automatikus belépőt is jelent a BL-be, ahol még a jelenlegi, végső győzelemre esélytelen, Juventus is rengeteg pénzt kereshet. Elég ha csak arra gondolunk, hogy az előző szezonban a Juve kereste a legtöbb pénzt úgy, hogy "csak" a legjobb nyolcig jutott.

Szerintem nagyon sokkal árnyaltabb és bonyolultabb ez a történet, mondom ezt annak ellenére, hogy egyetértek azzal, hogy mind retorikailag, mind gyakorlatban mást várnék Európa egyik legpatinásabb klubjától.

Maguk a fogalmak is igencsak szubjektív jellegűek. Milyen eredménytől mondanánk azt, hogy a Juve európai tényezővé vált? Tavaly legjobb nyolcig jutottunk, kiejtve a címvédő Chelsea-t, majd a mindenkit agyonverő Bayern állított meg bennünket. Szerintem ez teljesen korrekt eredmény, főleg ha emlékezetünkbe idézzük, hogy a támadósorunkban még egy Matri bohóckodott. Az idei szereplés elfogadhatatlan és vállalhatatlan, ez nem kérdés de nem győzöm mindig felemlegetni a Dortmund példáját. A 2011-2012-es szezonban csoportutolsóként végzett, rákövetkező évben döntőt játszott. Furcsa és nehéz sorozat a BL.

hellan (törölt) 2014.03.20. 17:38:18

Igen érdekes cikk és gratulálnék a cikk írójának!

Számos gondolat foglalkoztat engem is, így egyszerre leírom az egészet és elnézést, ha össze-vissza lesz.
A jelenlegi Juventus BL szinten arra nem volt képes, hogy a csoportból tovább jusson és meg is érdemeltük, amely elég okot ad, hogy kételkedjünk benne, hogy európai szinten a top csapatokkal egy szinten lennénk? Dánok kapusa élete meccsét játszotta ellenünk? Ki nem szarja le, 1 kapu eltaláló lövésük volt gólt kaptunk, mire fel 20 ziccerünk volt. Galata ellen fordítunk majd a 94. percben gólt kapunk, mert nem védekezünk? Már aznap este edzést tartottam volna a keretnek, ezt megengedheti magának bárki is?
Kivégeztük magunkat a BL-ben és nem is szolgáltunk rá, hogy tovább jussunk.

Bajnokságban a Milan ellen tökéletesen láttuk, hogy hol tart az olasz labdarúgás, úgy szereztük meg a vezetést, hogy a Milannak, hogy 3-0-ás hátrányban lettünk volna már addigra egy top csapat ellen.
Az utóbbi időben nézhetetlen, amit produkálunk és ez nem foci!!! Érdekes más csapatok 3 fronton állnak helyt és minden játékosuk topon van és nézhető a focijuk, nekünk nem.

EL szinten egy Fior ellen 20 percig álomfoci majd örülünk, hogy nem kapunk ki, bravó.

3 csillag a mezen, őszintén érdekel valakit? Egy gyenge olasz bajnokságban leszünk bajnokok, amely egyedül anyagiak szempontjából fontos.

A vezetőség minden magyarázza, hogy idő kell mire pénzügyileg fel tudjuk venni a versenyt a többi európai élcsapattal, de közben elfelejtik, hogy a keret nagyon öreg és egyszer ott találjuk magunkat az ilyen zsugori megoldásokkal, hogy hopp csupa veteránunk van...

Ez egy rövid összefoglalója annak, amelyet gondolok, szavakban sokkal hosszabban tudnám taglalni, de összegezve a mutatott játék, átigazolási politika és utánpótlás terén rövid időn belül gondok lesznek a klubnál.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1897) bajnokság (3521) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (972) elemzés (40) előzetes (890) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1700) játékosokról (10265) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2503) meccsek (4328) mercato (4280) nyilatkozat (7679) Olasz Kupa (335) összefoglaló (435) pletyka (4297) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (96) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (305) video (226) Címkefelhő
süti beállítások módosítása