Conte: „A bajnoki cím félig a miénk”

Antonio Conte elégedetten nyilatkozott a vasárnapi mérkőzést követően, amelyen a Juventus Kwadwo Asamoah meglepetésszerű és váratlanul szép góljával győzedelmeskedett a Fiorentina fölött. A Juventus ezzel az eredménnyel rekordot állított be, hiszen eddig csupán a Torino volt képes sorozatban tizennégyszer győzni a Serie A-ban szinte negyven évvel ezelőtt, az 1975-76-os szezonban.

Conte ANtonio_sajtótájékoztató_1.jpg„Magas intenzitással játszottunk az első félidőben, aztán a szünet után visszaesett a játékritmus, amit részben a héten lejátszott válogatott mérkőzés miatti fáradtság okozott.” - nyilatkozta Antonio Conte a Sky Sport Italia stábjának.

„A Fiorentinának csupán egy gólszerzési lehetőséget engedélyeztünk, ritkán vállaltunk kockázatokat, és egész jól kihúztuk a meccset.”

A csapatok csütörtökön ismét egymásnak fognak esni, ám ezúttal az Európa Liga torinói döntőjéhez vezető úton találkozik a két együttes, a visszavágóra pedig március huszadikán fog sor kerülni.

„Nem lesz nehéz felkészülni arra a mérkőzésre, mert van pár referenciapontunk, és jól ismerjük az ellenfelet. Harcos mérkőzésre számítok.

Fontos volt a mai győzelem, mivel ez a Serie A és a Milan és Fiorentina elleni győzelmekkel nyomás alá helyeztük az üldözőket.”

A tabella második helyezett csapata, a Roma Nápolyba látogatott vasárnap este, és bár az interjú idején a torinói edző nem tudhatta, de a rangadón a déli csapat győzedelmeskedett, így estére tovább növekedett a Juventus előnye.

„Hogy meg fogom-e nézni a mérkőzést? Nem tudok enni, amikor ideges vagyok. Nyugodtan és elégedetten fogjuk megnézni a meccset, tudván azt, hogy mi elvégeztük a munkánk.

Jó eredmény volt megnyerni az első bajnoki címet veretlenül, míg tavaly csak az Inter és a Sampdoria bizonyult nálunk jobbnak egy-egy mérkőzésen. Ebben a szezonban is elég sokszor győzünk...

Még hátra van tizenegy forduló, de úgy ötven százalékban mi vagyunk Olaszország bajnokai. Kiváló tempót diktálunk, azonban a mögöttünk érkezők se lassítanak.

Hogy mit üzenek a szurkolóknak a jövőre vonatkozóan? Semmit, mivel a jelenre kell koncentrálnunk, mivel bajnoki státuszunk nagyszerű és történelmi tett lenne.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr1005852143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andras74 2014.03.10. 13:39:43

A bajnoki címmel nagyjából elégedett lennék. Ha esetleg nyerünk hozzá egy EL-t, akkor hab is jut a tortára, de nem hullajtanék könnyeket akkor sem, ha kiesnénk a Fior ellen. Jut is, marad is.........

venember83 2014.03.10. 14:13:37

@Andras74: ha nem jut el a csapat legalább az EL döntőig, akkor idén nemigen lehet majd beszélni igazi fejlődésről, hiszen bár az tény, hogy Tévez és Llorente sokat dobott a csapat eredményességén, de ugyanúgy olasz ligán belül maradt tényező a Juventus, mint tavaly és tavalyelőtt. Kell az európai eredmény, hogy valóban fejlődésről beszélhessünk.

rockitbaby 2014.03.10. 14:48:54

@venember83: Ezzel csak az a baj, hogy Tevez még egyik európai kupában sem talált be a színeinkben, így max Llorente mondható nemzetközi szinten elprelépésnk. Játékban sokat adott az argentín, ezt adom! Az a legfőbb baj, hogy hiába nyernénk meg az EL-t a szezonról visszaemlékezés szempontjából akkor is a fosbomba szintű BL kiesés jut eszembe majd, és nem a Scudetto+EL. Mint annó a Chelsea is hiába nyerte meg végül az EL-t, akkor is kb mindenki azt emlegette, hogy mekkora lángost kaptak Torinoban és estek ki ez által!

venember83 2014.03.10. 16:46:38

@rockitbaby: viszont Torinóban döntősnek lenni nem lenne kis dolog pl. a közönség is értékelné, ha saját csapatnak drukkolhatna a döntőben, így a kiesést csorbáját ki lehetne köszörülni. Az meg nem reális, ha valaki BL-döntőről álmodozik, ahhoz kevés még ez a csapat, de egy jó EL-szereplés bennük van, bennük kellene, hogy legyen, bizonyítsanak.

Apuleius 2014.03.10. 17:35:11

@venember83: Abszolúte egyetértek. Tévez az európai gólínsége dacára nyilvánvalóan hatalmas előrelépést jelent, ezt maximálisan megmutatta. Az EL nem BL, de azért ha behúznánk a második számú európai kupát, komoly és értékes fegyvertény lenne. A bajnokságot gyakorlatilag megnyertük, a BL győzelem még nagyon messze, s most relatíve kevés meccset játszva, szállíthatnánk egy újabb serleget a Juve múzeumába. Ebben is van valamicske pénz, vannak közvetítési jogból befolyó pénzek, meg lehet tölteni a stadiont, s a diadalnak lenne reklámértéke is a klub számára. A Juventusnak kutya kötelessége behúzni az EL-t, különben irgum-burgum.

rockitbaby 2014.03.10. 17:37:30

@venember83: Nem lenne kis dolog, de én nem is ezt vitattam. Hanem azt, hogy lehet-e feledtetni a csúfos BL kiesést. Szerintem akár hazai pályás döntő, akár nem, ezt a kiesést nem lehet feledtetni. És erről a szezonról ha vissza kell majd emlékezni, hamarabb fog eszembe jutni a Galata elleni meccs, mint egy esetleges EL döntő. Elégtétel lesz majd a Roma sorfala között bevonulni az utlsó fordulóban, de attól még hiányérzetem lesz a BL miatt.

Félreértés ne essék nem vártam döntőt, de urambocsá ennél azért mindenképp jobb szereplést igen. Olaszhon szégyene volt, ahogy kiestünk és ezen nem lehet javítani.

Apuleius 2014.03.10. 17:52:15

@rockitbaby: Van igazság abban, amit írsz, s való igaz, hogy erről a szezonról mindig eszébe jut majd az embernek ez a béna BL búcsú. Mindamellett érdemes visszaidézni, hogy a BL 2011-12-es szezonjában a Borussia Dortmund utolsó helyen végzett a csoportjában (1 győzelem, 1 döntetlen, 4 vereség), majd a rákövetkező szezonban döntőt játszott. Ez természetesen nem predesztinál bennünket semmire, de jól mutatja, hogy a BL egy furcsa sorozat.

rockitbaby 2014.03.10. 18:10:24

@Apuleius: Ezt is adom és teljesen igazad van! De lehet csak én vagyok ezzel így, de valahogy a Sudetto+Coppa = +2 csillag sokkal emlékezetessé tette volna a szezont, mivel elmondhatjuk, hogy hivatalosan is 30 bajnoki arany és laszoknál elsőként 10 Coppa. A BL kiesés után nekem ez lett volna a prio. De ez már bukó a Roma meccs miatt.

A BVB analógia de szép is lenne, és elfogultság is mondathatja velem, de kis szerencsével össze is jöhet! Az igaz, hogy a nehezebb ellenfeleket a Bayern kb eltakarította előlük, mert a másik ágon volt a nevesebb összeállítás kb végig, de ez nem von le semmit az érdemeikből. Én is osztom talán Baggio azon nyilatkozatát, hogy kb 2-3 év, mire Bl 4 közötti szint lesz a csapat. Lehet nem ő mondta, akkor mea culpa, de valaki nyilatkozott ilyet!

keshudioo 2014.03.10. 18:59:06

@rockitbaby: Ezzel a résszel nem értek egyet: "mindenki azt emlegette, hogy mekkora lángost kaptak Torinoban és estek ki ez által!"

Szerintem ez teljes mértékben függ a szubjektivitástól. A Chelsea kiesése valóban sokként érte Európát, de erre valószínűleg csak mi, Juventus-szurkolók emlékszünk, mivel közünk van hozzá. A Chelsea-szurkolók viszont büszkék az EL-re, és joggal tehetik. Engem speciel vigasztalna, ha megnyernénk az EL-t, semmivel nem lenne édesebb a szám íze, ha továbbjutottunk volna a BL-csoportból, és aztán esünk ki. Meglehet, nincs akkora presztízse, mint a BL-nek, ez való igaz, de azért hazai pályán szép teljesítmény lenne. A BL-győzelemről meg csak a nagyon naiv Juventus-szurkolók álmodoztak, s igazából a BL-továbbjutás pénzügyi szempontból lett volna fontos, arra szintén nem emlékezne egy futballrajongó sem, hogy "Ja igen, a Juve 2013-14-es szezonban másodikként jutott tovább a csoportból, aztán a nyolcaddöntőben búcsúzott". Szégyen volt a BL, de azért az EL-serleg igen is szépen csillog, főleg, ha Torinóban gravírozzák.

danimester1 2014.03.10. 19:18:06

Remélem a mester szavai nem száll a srácok fejébe és maximálisan odafogják tenni magukat mind a két sorozatban.Sajnos láthatjuk az utóbbi időben,hogy egyesek és néha az egész csapat mintha nem lenne/lennének ott fejben és a pályán sem.Szerintem az igazi az lenne ha "letudnánk" ezt a két pokoli meccset a lilák ellen,majd teljes erőbedobással az EL-re koncentrálnának,a bajnokikon végre a mester valóban rotálna,végre időben cserélne,pihentetne.Szerintem jelen esetben ez most pont Pogbára és Vidalra igaz.Szó mi szó az idény végén büszkék lehetünk csapatunkra ha megcsinálnák a duplázást.

Apuleius 2014.03.10. 19:45:46

@rockitbaby: @keshudioo: Valószínűleg ez tényleg elég szubjektív ügy, ahogy keshu is írja, s egyet kell értsek vele. Érdekes módon, számomra például pont, hogy a Scudettó+EL kombináció lenne értékesebb, s a Coppa Italia valahogy nem különösebben érdekel, még az ezüst csillaggal együtt sem. Annak a sorozatnak hagyományosan semmi presztízse nincsen, s aligha véletlen, hogy a Juve 95-ben nyert utoljára (nyilván nem azért, mert nem lett volna képes rá). Számomra emlékezetessé tenné a szezont, ha a Scudetto mellé behúznánk az EL-t is, még akkor is, ha ez a sorozat fényévekre van a BL-től minden szempontból. Ráadásul az is komoly presztízs jelentene, hogy felmérhetnénk az erőnket egy Európai Szuperkupában a BL győztese ellen. Hát ha még meg is nyernénk azt a meccset... Na, de ne szaladjunk ennyire előre.

rockitbaby 2014.03.10. 21:11:23

@Apuleius: @keshudioo: Igen a szurkolólét és megitélések elég szubjektívek, de hát ez benne a szép, mikor másokat tartunk fontosnak, ez mellett kultúráltan meg tudjuk vitatni! Ettől szép dolog ez! A Coppa tényleg haszontalan kb., de talán az ezüst csillag kicsit dobnia kellene az értékén. Még így sincs még az EL közelében sem, de sajnos hogy mennyire vesszük komolyan az EL-t, azt csak a Fior elleni odavissza meccsek után fog érdemben kiderülni. A Traubi ellen még a minőségbeli különbségek döntöttek, de ez a Fior ellen kevés, mint motiváció. Ha ezt a kört is sikerrel és legalább ennyi lőtt góllal vesszük, akkor mondhatni, hogy igenis foglalkoztatja a csapatot a döntő. Addig véleményem szerint nem, és ezért is nem mentem bele bővebben az EL döntő részbe!

2014.03.10. 21:38:14

Egyetértek azzal,hogy a BL-kiesés nagyon fájó pont volt idén,de éppen ezért kötelezően mostmár be kell húzni az EL-t a bajnokság mellé,nem feledteti a csúfos kudarcot,de ha már így alakult,akkor meg kell mutatnunk,hogy minden sorozatban győzelemre törekszünk! A bajnokság a miénk,nincs semmi,ami miatt háttérbe kéne szorulnia egy európai kupasikernek! Én egyébként az Olasz Kupából való kiesés miatt legalább annyira haragos vagyok,mint a BL miatt,szóval van mit jóvá tennie a srácoknak!

JUVE76 2014.03.10. 23:02:25

@Apuleius: +1!!!
Nagyon sokat nyom a latban, hogy az El döntőt Torióban rendezik!!!
Az én szememben ez nagyon megemeli -az amúgy valóban nem túl értékes- ezen trófea súlyát!
Nem hiszem, hogy az elkövetkezendő 20-30 évben bármit is rendezünk, akkor már ezt nyerjük meg!

devil-z 2014.03.10. 23:26:52

EL-ben szerintem továbbra is megyünk tovább félgőzzel majd lesz valami alapon, hazai döntő ide vagy oda.
Majd meglátjuk mennyire csinálnak segget a szájukból pláne, hogy ekkora szakadék van utánunk a bajnokságban.

MdewC 2014.03.11. 09:30:17

Forza!
Ne kövezzetek meg, de mivel idén Torinoban lesz az EL döntő, ezért idén inkább nyerjük meg, mint mondjuk véreztünk volna el egy BL elődöntőben. Arra ki emlékezne évek távlatából? Egy kupa azért mégiscsak megszépül nem? :)

neuropa 2014.03.11. 11:19:00

@rockitbaby: Nem is tudom.. Ha a Juve megnyerné az EL-t, egy évig az összes EL-related műsor felvezető képsorai a regnáló győztes ünneplésével lennének tele. Így azért nehéz lenne elfelejteni egy végigizgult európai kupadöntőt, nekem legalábbis. A másik meg az, hogy ez (mindenhol a Juvét, mint győztest mutogatnák) többletreklámot (bevételt) is hoz(?), játszanánk európai szuperkupát a Bayern ellen, ahol az se baj, ha egy meccsen kapjuk meg a tavalyi négyest, mert csak egy egymeccses pszeudokupa. Cserébe viszont revánsot is lehetne venni, a Juve ebből csak jól jöhet ki, de a Bayern se tud igazán rosszul. Egy meccset ők is veszíthetnek az évben.. :D Senkit nem érdekel (részükről). Szóval szerintem a győztes EL-döntő sokkal pozitívabb hatással lenne a klub fejlődésére (és európai DÖNTŐbeli tapasztalat++ a fejekbe), mint azt most előre látjuk. Maga a direktben kapott pénz persze nem sok, de ha jól tudom, a Juve az a klub, ahol nem a pénz számít, hanem a győzelem.

rockitbaby 2014.03.11. 13:33:32

@neuropa: Ez mind igaz is, amit leírsz és zömáben van is benne logika. Ellenben az EL és a Szuperkupa csak kozmetika lenne a csúfos BL kiesésre, feledtetni nem fogják tudni a srácok. Mikor kiestünk és is azt mondtam, hogy a BL-ben csoport másodikként csupa olyan ellenfelet kaphattunk volna, akik nagy sansszal kicsapnak minket, és inkább a csoportban, mint utána, mert az talán kisebb lángos. De lángos így is, úgy is. De egy komplettebb Bayern, Barca esetleg PSG ellen azt mondom nem lett volna ciki, ellenben a Galata ezektől fényévekre van. Ezért mondom, hogy szépíteni lehet, elfeledtetni nem. Évértékeléskor zömében minden szurkoló szemében tüske marad a BL kiesés, El győzelem ide, vagy oda!

MDaniel98 2014.03.11. 19:17:26

Fogy az esélyünk?Tévez múltkor azt mondta,hogy a Scudetto 3/4 részben már a miénk,most meg csak félig?!Mi van?:)

JuveWinC 2014.03.11. 22:34:14

Ezért is bízok benne h az EL egyre motiválóbb lesz; a bajnokság már félig zsebben, most a Fio jön, akit ismerünk. Remélem csütörtökön nem vesszük félvállról, mondván a hétvégén is sikerült, most is nyerünk majd vhogy. Csak a 2 gólos előny lehetne megnyugtató, Firenzében pokol várhat ránk ha nem figyelünk oda. Menni kell előre egész meccsen, most aztán 14 pontos előnyben ne a hétvégi Genoa meccsre tartalékoljunk.
Ráadásul az EL a koefficiens pontok alapján is fontos lenne, ha jövőre is a 2. kalapból akarunk indulni, akkor muszáj lesz gyűjtögetni a pontokat (erre is annyit adnak, mint a BL-ben és a Trabzon elleni kettős győzelemmel most annyit pontot hoztunk, mintha továbbmentünk volna a csoportkörből)
Apropó, a vasárnapi győzelemmel mindenkit elraktunk min egyszer a bajnokságban, ilyen csupán egyszer fordult elő a 20 csapatos Serie A-ban. A hazai mérlegünk is imponáló: 14/14 győzelem (nem kis dolog lenne mindet hozni, persze a hazai veretlenség is nagy szám), ilyet csak a Bayern csinál: jelenleg 12/12.
A Juventus Stadiumban amúgy is csak az Inter, a Samp és a Bayern tudott nyerni; 68 meccsünkből 51-et megnyertünk, 147 rúgott gól mellett csupán 43-at kaptunk. Itt egy Europa Liga döntő...?!

MdewC 2014.03.12. 00:00:07

@JuveWinC: Hatalmas +1
HAJRÁ JUVE!

babo0410 2014.03.12. 00:45:45

@JuveWinC: Erre án is csak hatalmas respectet tudok mondani. Én hiszem azt, hogy az EL meglehet. És én hiszek a vezetők többszöri nyilatkozatának, hogy fontos az EL. És egy esetleges győzelemmel a presztizsünk is nagyot nőne.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1882) bajnokság (3492) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (963) elemzés (40) előzetes (883) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1697) játékosokról (10213) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2497) meccsek (4283) mercato (4268) nyilatkozat (7629) Olasz Kupa (331) összefoglaló (429) pletyka (4282) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (179) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (300) video (219) Címkefelhő
süti beállítások módosítása