Pirlo és Buffon az Aranylabda-jelöltek között

A regnáló bajnokcsapat, a Juventus ma játszhatja zsinórban 48. veretlen mérkőzését, ami igen tekintélyes szám mind az olasz liga, mind az európai pontvadászatok tekintetében. Azonban Andrea Pirlo még ennél is hosszabb győzelmi szériát tudhat maga mögött, hiszen a kiváló középpályás legutóbb majdnem napra pontosan két évvel ezelőtt érezte utoljára a vereség keserű ízét.

Andrea Pirlo_edzés válogatottal.jpgKissé ironikus, de Pirlo legutóbb 2010. október 30-án, éppen jelenlegi csapata, a Juve ellen veszített még Milan-játékosként egy 2-1-re végződő derbin. Ez azt jelenti, hogy a karmester immáron 53 mérkőzésen mondhatja magát veretlennek, ezek alatt pedig 36-szor győztesen, míg 17-szer a döntetlen tudatában távozott a pályáról.

Még mindig Pirlohoz kapcsolódó hír, hogy ő és a világ legjobb kapusa, Gigi Buffon is harcban van az Aranylabdáért. Rajtuk kívül még olaszként Mario Balotelli szerepel a bő listán, ami már egyszer redukálva lett, ennek pedig kb. egy hónapja Claudio Marchisio látta kárát. Ettől független hatalmas elismerés, hogy három juventino is felkerült a jelöltek közé.

November 29-én a még versenyben lévő 23 játékosból hármat emelnek ki, akik végül magáért az Aranylabdáért mérik össze erejüket. Itt meg kell jegyezni, ha van igazság a Földön, akkor Pirlo legalább ennek a prominens hármasnak a tagja lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr364882198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

babo410 2012.10.31. 16:37:47

Javításra szorul, mert nem 48. gyöőztes, hanem veretlen mérkőzését. Nem mindegy. Jó lett volna, ha 48 győztes meccset játszottunk volna, de sajna csak veretlent.
Sajnos az viszont mindegy hány Juventus játékos van a listán, mert kb CR és Messi van csak az esélyesek között. De mindenképpen egy La Ligas játékos fogja kapni. Mondjuk az lenne a leg bosszantóbb, ha zsinórban 4x kapná Messi a díjat. Olyan jó nem is volt 2012-ben, hogy 4x is neki kelljen adni. Most kapja más! Kapja meg Buffon vagy Pirlo, jövőre meg Marchisio. Vagy tudok jobbat, Del Pieronak is kijárna egy aranylaszti! ;)

Type-R 2012.10.31. 16:41:38

@babo410: Jogos.
Ahogyan az is, hogy bosszantó lenne, ha megint Messi kapná. Mondjuk az sem jobb, ha CR kapja...

Gabuero 2012.10.31. 16:43:39

Sajnos ez megint egy Iniesta CR messi 3 as lesz. ha megse akkor Falcao kerul be Iniesta helyere. de Pirlonak sajna nincs esleye de ne legyen igazam! :D

m.martin91 2012.10.31. 17:00:48

Teljesen mindegy, hogy kik vannak a listán, a 23 névből 21 csak töltelék. Ez két emberről szól, a világ két legjobb játékosáról. Az lenne a borzasztó, hogy ha nem kettejük közül kapná valamelyik. Senki más nem érdemes a díjra rajtuk kívül.

babo410 2012.10.31. 17:08:41

@Type-R: Szerintem is idegesítő lenne, ha már megint ők kapnák! Mmartin91-el már megint nem értek egyet. Más rajtuk kívül nincs? Miért kell mindig mindent nekik adni? Ennyi erővel akkor Más minek van a listán? És Pirlo miért ne kaphatná meg az aranylabdát? Ahogyan sztem Marchisio is jogosan lehetett volna akár a 23 között is!

2012.10.31. 17:12:42

@babo410: Az a baj ,hogy teljesen igaza van mmartinnak. Lehet ,hogy idegesítő, de jelenleg Ők a legjobbak. Ezt úgy mondom ,hogy mind kettejüket gyűlölöm mint a sza*t.Megint a 3-ban lesz mellettük vagy Xavi vagy Iniesta ,de 50-50 ,hogy Messi vagy Ronaldo kapja meg.

m.martin91 2012.10.31. 17:12:47

@babo410: Mások azért vannak a listán, mert 23 embert kellett megnevezni. Semmi másért. Azért kell mindig mindent nekik adni, mert ők a legjobbak. Ez ilyen egyszerű. A díjakat általában a legjobbak nyerik.
Nagyon kedvelem Pirlo-t, de mégis mire föl kaphatná ő az Aranylabdát? Arra, hogy klubszinten rúgott 6 gólt az évben. Ronaldo 51-et, Messi 58-at lőtt. Hogyan jöhetne a képbe bárki más rajtuk kívül?

Gabuero 2012.10.31. 17:14:51

mostanra mar vicc ez az aranylabda de inkabb kapja CR7 mert o maganak csinalja meg nem ugy mint messi hogy allandoan iniesta xavi fabregas osztja neki a labdakat kivancsi vok hogy a QPR-ba is megrugna e messi azta 80 golt...

Harka1976 2012.10.31. 17:23:09

1983-1984-1985!
Zsinórban három aranylabda!Van még kérdés?Miért nem lehet megint?

Apuleius 2012.10.31. 17:51:12

Teljes mértékben egyetértek mmartin91-el.

Az Aranylabda szavazás nem arról szól, hogy na ez a Messi, meg ez a Ronaldo is megkapta már, olyan unalmasak, adjuk akkor most másnak. Lehet, hogy idegesítő, de szakmailag tökéletes nonszensz, s igazolhatatlan döntés lenne, ha nem Messi vagy Ronaldo kapná. Ez a két játékos fényévekre van a többiektől, egyértelmű, hogy nekik kell kapniuk. Ez már csak személyes vélemény, de a két játékos között is van egy komoly szakadéknyi minőségi különbség az argentin javára.

2012.10.31. 18:11:31

@Apuleius: hát pedig ez kurvára nem így van...Falcao EL-győzelemre vezette a csapatát,most is viszi a hátán az Atlético-t,Iniesta meg Xavi nélkül Messi se lenne Messi,szóval ezek közül bármelyik okkal kaphatná meg,ahogyan Pirlo is,de persze nem fogja...meg hamár ezt a témát is feszegetni akarod,akkor hadd mondjam el,hogy ha kettejük közül választani kell,akkor csak és kizárólag Ronaldo lehet a jobb játékos!Nála nincs jobb,még Messi se,majd max akkor,ha elmegy Angliába,és ott is fordulóról fordulóra lefújat mindenkit!

my name is csuma 2012.10.31. 18:17:54

Idén azért jobban rezeg a léc. Messi hiába termelte ipari mennyiségben a gólokat, az ég világon semmit nem nyert az aranylabda szezonban, s Ronaldo is csak egy spanyol bajnokit tud felmutatni. Márpedig az aranylabda szavazáson sokat nyom a latba egy-egy komoly győzelem, hiszen az emberek a győzteseket szeretik/tisztelik. Ezek alapján, szerintem, az elmúlt évekhez képest, most többen közel kerültek a szuper kettőshöz, elsősorban az EB győztes spanyolok közül és Pirlo. Természetesen egy évre levetítve idén sem érdemli más, mint az elmúlt 4 év győztesei közül valaki (én CR-nek adnám inkább), de nagyon jó érzés lenne látni Pirlot az aranylabdát kiérdemlők listáján. Mivel ez a legnagyobb egyéni elismerése a futball világának, én odaadnám Pirlonak, annak ellenére, hogy ebben az évben is legalább ketten jobbak voltak. Ha Pirlot, mint játékost nézzük jobban megérdemli, mint bárki más a 23 fős listán. Igaz, én nagyon elfogult vagyok.

Type-R 2012.10.31. 18:19:23

Én sem értek egyet a nagy Messi és CR ajnározással. Ott van Xavi és Iniesta, akik kétszeres EB és egyszeres VB-győztesen, mindketten masszívan kivették részüket a Barca-sikerekből is, tömik labdával Messit, simán megérdemelnék.
Abszolút félrevezető összekeverni az Aranycipőt az Aranylabdával, itt nem csak az számít, hogy ki hány gólt lőtt. Ezért akár Buffon is kaphatná, tavaly kb. egész évben kapott 30 gólt tokkal-vonóval, mindennel együtt. Ez is világklasszis teljesítmény, de aki ragaszkodik a trófeákhoz -bár Nedved sem nyert BL-t, amikor aranylabdás lett-, akkor ott van a Casillas, aki az EB-t nyert spanyol válogatott kapitánya volt. Ő is kaphatná, pedig egy gólt nem lőtt idén (sem).

babo410 2012.10.31. 18:39:42

@Type-R: Ezzel egyet értek. Itt nem a gólok számát nézik, és ez így van jól. Itt a pályán mutatott teljesítményt, és azt kell nézni, hogy a csapatát mennyire tudta segíteni. Szerintem ilyen feltételekkel Pirlo is simán megérdemli, és Buffon is. Én idén nem adnám Messinek. És ha azt is figyelembe veszem, hogy EB, VB évében az ott nyújtott teljesítmény is erősen beleszámít, így vagy egy spanyol játékos, vagy Pirlo érdemelné ki. Ha Buffon a döntőben nem kapott volna gólt, vagy legalább nem ennyit, akkor simán megkaphatná. Casillasnak csak azért nem adnám, mert hihetetlen bakijai tudnak lenni (és kifejezetten nem kedvelem). Idén sztem odaadják Xavinak.

babo410 2012.10.31. 18:40:07

@babo410: Ha nem a nagy kettős egyike kapja.

babo410 2012.10.31. 18:45:11

@babo410: Vagy Iniesta. Kettő közül egyik.

Kuri 2012.10.31. 18:59:18

sz*rba se nézem az aranylabdát, mivel Del Piero nem kapott soha, Pirlo meg most akárki akármit mondd jobban megérdemelné mint a másik két kirakat majom, de hát Pirlo-t nem lehet McDonalds-os pohárra felrajzolni, mert 10-ből 5 suhanc gyerek nem tudná, hogy ki ő. A fifának meg ez ami számít. Pedig a válogatottjukban egyik se nyert még semmit, Andrea-t meg nem kell bemutatni, hogy mit művel a nemzeti tizenegyben is meg ugye club szinten is (és itt még akár a milanos sikerei is lehet neki ugye gondolni)

A tippem amúgy, hogy Gayronaldo fogja kapni mert Messi egy 4. (??!!!) már azért nem érdemelne.

ZenTech 2012.10.31. 18:59:40

@m.martin91: A díjakat azok nyerik akiknek adják. Nem okvetlen a legjobbak. Optimális esetben igen, de az távol áll a valóságtól.

Ha Messi vagy Ronaldo lenne a legjobb JÁTÉKOS, akkor simán berakhatnánk őket a kapuba vagy a védelembe, hisz ők a legjobbak. De nem így van, melléjük kell egy csapat, akik a többi munkát maradéktalanul elvégzik.

Félreértés ne essék, kiváló játékosok ők, posztjukon a legjobbak az elmúlt időkben. De sok más játékosra igaz ez még. Persze pl. egy kapus soha nem fog aranylabdát kapni, ezért nem is értem miért kerülnek egyáltalán fel a listára.

Kuri 2012.10.31. 19:01:20

Egyébként ugyanezen érv miatt nem kapott se Xavi se Iniesta se még. Pedig nekik még ugye lehetne is a spanyol válogatottal elért sikereik miatt adni egyet. Szánalom ez az aranylabda szavazás.

m.martin91 2012.10.31. 19:30:21

Tippelni az előbb elfelejtettem, úgyhogy most megteszem: Lionel Messi.

Elsősorban azért (nyilvánvalóan két játékos közül kerül majd ki a győztes), mert a futball szakemberek és a játékosok ill. edzők körében is az argentin a népszerűbb Ronaldo-val szemben. A portugált alapvetően nagyképű, arrogáns szépfiúnak tartják, szemben a sokak számára szimpatikus, tisztelettudó, fejlődésben visszamaradottabb Messi-vel (aki alkata alapján tulajdonképpen anti focista alkatú).
Én úgy gondolom, hogy Messi lazán, csont nélkül fogja behúzni a negyedik aranylabdáját, még Ronaldo sem tud beleszólni, annak ellenére hogy sokan 50:50-re veszik a csatát. Ahhoz, hogy egy adott évben le lehessen győzni Messi-t, Ronaldo-nak (azért róla beszélek, mert csak ő győzheti le) mindent vinnie kell, még Messi-nek semmit. A Real Madrid-nak meg kellene nyernie a bajnokságot és a BL-t is, míg a Barcelonának maximum egy spanyol kupát szabadna bezsebelnie. Persze ezen felül Ronaldo-nak gólokban is mennie kell Messi-vel.
Mivel az aranylabda szavazás javarészt egy szimpátia szavazás is egyben, így ha az adott edzőnek és csapatkapitánynak a két említett játékos közül kell választania, akkor egyértelműen Messi-t fogják többen az első helyre tenni. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy jogtalanul (sőt), csak gondoltam megmagyarázom, hogy miért nincs esélye még Ronaldo-nak sem az argentinnel szemben.

pedronegro (törölt) 2012.10.31. 19:55:57

Ha adott két zseni akkor teljesen természetes hogy a szimpatikusabb figura fog kikerülni győztesként, ne hogy már a zselékirály legyen a példakép!
Egyébként szakmai szemmel is Messi még Ronaldo-nál is egy klaszissal jobb játékos, mert az argentint berakhatod irányító középályásnak is(ahova ugye nem kevés ész és érzék kellés )ott is a világ legjobbja lenne! Sőt ha csak a futbaltudást nézzük nálam Iniesta is simán megelőzi Cé-t.
Az igazságos az volna ha minden poszton külön, csatár, középpályás, hátvéd, kapus is osztanának aranylabdát, mert így hogy csak igazából a gólok mennyiségét díjazzák nekem nem igazságos.

m.martin91 2012.10.31. 20:00:37

"Sőt ha csak a futbaltudást nézzük nálam Iniesta is simán megelőzi Cé-t."

Feltételezem, hogy Ronaldo rendkívül unszimpatikus játékos számodra, mert amit írsz, azt a világon senki nem ismerné el. Ronaldo minden bizonnyal egy szezonjában több gólt szerzett, mint Iniesta egész pályafutása során.

pedronegro (törölt) 2012.10.31. 20:54:46

Nem gólszerzésről beszéltem és senki nem állította hogy Ronaldo ne szerzett volna több gólt mint Iniesta! A futballtudás nem csak a gólszerzésről szól, ennyi erővel Zidane se kaphatott volna semmilyen egyéni elismerést, díjat soha. És most Pirlo se kerülhetne szóba. A futballnak vannak olyan elemei amiben a Iniesta simán megelőzi Cé-t, ilyen a játékszervező és cselező készsége. Ebbe semmi elfogultság nincs csak aki kicsit is ért a focihoz ezt könnyen belátja és tudja értékelni az olyan képességeket is, ami nem csak a gólszerzésben mutatkozik meg!

m.martin91 2012.10.31. 21:55:30

Amíg a futballt gólra játsszák és két ilyen alakja van, mint Ronaldo és Messi (akik valószínűleg a futballtörténelem legjobb játékosai), addig nincs miről beszélni, Iniesták, Pirlok nem rúgnak labdába. Legalábbis nem azon a szinten, ahol Ronaldo és Messi jelen van.

Type-R 2012.10.31. 23:04:36

@m.martin91: "akik valószínűleg a futballtörténelem legjobb játékosai..." - azért vigyázzunk ezekkel a kijelentésekkel, enyhén szólva is ordas nagy túlzás őket kikiáltani a non plus ultrának!

Apuleius 2012.10.31. 23:17:39

@fire06: Abszolúte nem értek egyet a véleményeddel. Az EL győzelem lyukas fingot ér az Aranylabda odaítélésénél. Mi a bánatos szarért kellene Messi-nek az angol bajnokságba igazolnia? A világ jelenlegi legjobb csapatában játszik, nincs miről beszélni. Ruganyozhatunk ki a jobb Messi és Ronaldo közül, szerintem az argentin, de erről nem kívánok vitát folytatni, mivel külön jeleztem ez csupán személyes vélemény.

2012.10.31. 23:21:00

@m.martin91: óvatosan ezekkel a kijelentésekkel...Messi meg Ronaldo Zidane vagy Alex cipőjét se vihetné...emellett azért volt egy nem portugál Ronaldo,egy Figo,Nedved,Rivaldo,Maradona,Puskás,Pelé...szal attól,hogy te ezeket nem láttad focizni,attól még léteztek ilyenek,nézzél utánuk bátran!

m.martin91 2012.11.01. 13:22:28

"Messi meg Ronaldo Zidane vagy Alex cipőjét se vihetné."

Inkább ezekkel a kijelentésekkel bánjunk óvatosan. Attól, mert ezek a játékosok a Juventus-ban játszottak, még ugyanolyan büdöset szartak, mint bárki más. Semmivel sem különbet. Ezt a "cipőjét se vihetné" dolgot pedig inkább emberi szempontok alapján lehetne értelmezni, szakmailag egészen biztosan nem.

pedronegro (törölt) 2012.11.01. 14:43:46

Zidane és Alex mind klub és mind válogatott szinten is felértek a csúcsra,
ezzel még mind Messi és Ronaldo is alul maradnak velük szemben és akár hogy is rugdossák "komoly" spanyol kiscsapatok ellen hármasával a gólokat, ha válogatott szinten is nem teszik le a névjegyüket, ezt szerintem mindig felfogják velük szemben hozni, mint hiányosságot, amikor a futballvilág valaha volt legjobbjairól beszélünk vagy beszélnek majd sok-sok év múlva.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1883) bajnokság (3499) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (51) edző (966) elemzés (40) előzetes (884) Európa Liga (171) felkészülés (137) hírek (1698) játékosokról (10224) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2500) meccsek (4292) mercato (4271) nyilatkozat (7640) Olasz Kupa (331) összefoglaló (430) pletyka (4287) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (180) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (301) video (221) Címkefelhő
süti beállítások módosítása