A Juventus új stadionja

A tegnap megjelent, stadionnal kapcsolatos bejegyzés kommentjei között Kury hozzászólása ihlette a mostani posztot.

Tudja mindenki - már itt is volt szó róla -, hogy a Juventus új stadion megépítésébe fogott, melyet Torinó város önkormányzata is támogat. Az új aréna projektre évek óta készült a klub, hatalmas munka áll mögötte, és ha elkészül, a szurkolók, és a csapat is egy igazi szentélyt kap majd.

De nézzük meg kicsit részletesebben is, mire számíthatunk 2010-re.

A Juventus új stadionja

Az új stadion 42 ezer ember befogadására lesz alkalmas, és a legújabb biztonsági előírások maximális betartásával épül. A stadion négy sarkán lévő bejáratokon lehet majd bejutni, kordonok nem nehezítik majd meg a belépést. A bejáratokhoz az aréna körüli füves dombok vonalát követő emelkedőkön lehet eljutni.

Miután az ember belép a stadionba, egy gyűrűhöz jut majd, mely körülvezet az egész arénán belül. A gyűrű biztonságos hely lesz, ahol könnyedén ellenőrizhetik majd a belépők jegyeit, és vészhelyzet esetén is kényelmesen lehet majd rajta közlekedni.

A különböző szektorokban 16 folyosó teszi majd lehetővé a lépcsősorokhoz és a lelátókhoz való eljutást, és a régi stadionhoz hasonlóan tág terek állnak majd a szurkolók rendelkezésére. A mérkőzések végén, illetve vészhelyzet esetén 4 perc alatt kiüríthető lesz a stadion.

A projekt során átépítik a régi Delle Alpi alagsorát, beleértve a pályarészt is. Itt kap majd helyet a szervíz terület, de itt lesznek a csapatok öltözői is. A tervekben a játékosok igényei elő helyen szerepelnek: kiemelt fontosságú lesz az épületbe és a pályára való bejutás, és a kényelmet szolgálják majd az öltözők és a pihenő termek is.

A stadion felső részét a világosság és egyszerűség jellemzi majd a klubra jellemző stílusos egyszerűséggel. A lelátórészen félkör ívben helyezkednek majd el a boxok, anélkül, hogy megtörnék a körgyűrű folytonosságát.

A külső borítást szélcsatornában tervezték, és a repülőgépek szárnyai ihlették: a lemezek egy része fényes, egy része matt lesz, a lehető legtöbb fényt juttatják majd be a stadionba, így a pálya nappal és éjjel is kitűnően látható lesz, valamint természetes növekedést biztosít a fűnek.

A borítás azt is biztosítja majd, hogy a nézők hangja a stadionban maradjon, így ez is hozzájárul majd a felfokozott hangulathoz, és a szurkolók sokkal közelebb érezhetik majd magukat a játékosokhoz.

A stadionban 34 ezer négyzetméternyi szórakoztató terület lesz majd, beleértve a különféle boltokat, bevásárlóközpontokat is. Az aréna körül 30 ezer négyzetméternyi park épül, virágokkal, fákkal, tágas terekkel, és 4 ezer autó befogadására alkalmas parkolóval.

A tegnap megjelent, stadionnal kapcsolatos bejegyzés kommentjei között Kury hozzászólása ihlette a mostani posztot.

Tudja mindenki - már itt is volt szó róla -, hogy a Juventus új stadion megépítésébe fogott, melyet Torinó város önkormányzata is támogat. Az új aréna projektre évek óta készült a klub, hatalmas munka áll mögötte, és ha elkészül, a szurkolók, és a csapat is egy igazi szentélyt kap majd.

De nézzük meg kicsit részletesebben is, mire számíthatunk 2010-re.

A Juventus új stadionja

Az új stadion 42 ezer ember befogadására lesz alkalmas, és a legújabb biztonsági előírások maximális betartásával épül. A stadion négy sarkán lévő bejáratokon lehet majd bejutni, kordonok nem nehezítik majd meg a belépést. A bejáratokhoz az aréna körüli füves dombok vonalát követő emelkedőkön lehet eljutni.

Miután az ember belép a stadionba, egy gyűrűhöz jut majd, mely körülvezet az egész arénán belül. A gyűrű biztonságos hely lesz, ahol könnyedén ellenőrizhetik majd a belépők jegyeit, és vészhelyzet esetén is kényelmesen lehet majd rajta közlekedni.

A különböző szektorokban 16 folyosó teszi majd lehetővé a lépcsősorokhoz és a lelátókhoz való eljutást, és a régi stadionhoz hasonlóan tág terek állnak majd a szurkolók rendelkezésére. A mérkőzések végén, illetve vészhelyzet esetén 4 perc alatt kiüríthető lesz a stadion.

A projekt során átépítik a régi Delle Alpi alagsorát, beleértve a pályarészt is. Itt kap majd helyet a szervíz terület, de itt lesznek a csapatok öltözői is. A tervekben a játékosok igényei elő helyen szerepelnek: kiemelt fontosságú lesz az épületbe és a pályára való bejutás, és a kényelmet szolgálják majd az öltözők és a pihenő termek is.

A stadion felső részét a világosság és egyszerűség jellemzi majd a klubra jellemző stílusos egyszerűséggel. A lelátórészen félkör ívben helyezkednek majd el a boxok, anélkül, hogy megtörnék a körgyűrű folytonosságát.

A külső borítást szélcsatornában tervezték, és a repülőgépek szárnyai ihlették: a lemezek egy része fényes, egy része matt lesz, a lehető legtöbb fényt juttatják majd be a stadionba, így a pálya nappal és éjjel is kitűnően látható lesz, valamint természetes növekedést biztosít a fűnek.

A borítás azt is biztosítja majd, hogy a nézők hangja a stadionban maradjon, így ez is hozzájárul majd a felfokozott hangulathoz, és a szurkolók sokkal közelebb érezhetik majd magukat a játékosokhoz.

A stadionban 34 ezer négyzetméternyi szórakoztató terület lesz majd, beleértve a különféle boltokat, bevásárlóközpontokat is. Az aréna körül 30 ezer négyzetméternyi park épül, virágokkal, fákkal, tágas terekkel, és 4 ezer autó befogadására alkalmas parkolóval

A projekt

A Juventus új stadionja komoly csapatmunka eredménye. Az épületet Hernando Suarez és Gino Zavanella tervezte, az építészeti, kivitelezési megvalósítások pedig Francesco Ossola és Massimo Majowiecki munkái.

A négy szakember munkáját Antonio De la Pierre, Eloy Suarez és Stefano Suarez építészek,  Marco Lazzerini, és Renzo Zorzi mérnökök, valamint a Paolo Erbetta által irányított, torinói AI Csoport segítette.

A projekt létrejöttéhez két, az olasz stílus kialakításának szempontjából roppant fontos szakember is hozzájárult, akik eddig még egyszer sem dolgoztak építészeti jellegű terveken: Fabrizio Giugiaro, és Paolo Pininfarina.

Az ő segítségüknek köszönhetően kap egyedi dizájnt a stadion, hogy majd ez az építmény is tanúsítsa a torinói tökéletességet, és az olasz kreativitást, mely méltán ismert a világban.

A szórakoztató területek és a város képébe illeszkedő összhang megtervezése Alberto Rolla munkája.

Technikai paraméterek

Befogadóképesség: 42 000 ember

Parkolás: 4 000 autó

Teljes felület: 355 000 négyzetméter

Belső felület: 45 000 négyzetméter

Kiszolgáló területek: 150 000 négyzetméter

Szórakoztató terület: 34 000 négyzetméter

Zöld területek, parkok: 30 000 négyzetméter


Íme néhány kép, és egy nagyon hatásos videó is: LINK

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr214649280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_53881 2009.02.20. 19:09:18

Egész jó lesz, majd élőben is bevizsgálom, remélem :) . Amúgy nekem elég lett volna annyit leírni, hogy a Pininfarina keze benne van, és már bőszen bólogatok. Viszont az a reklámfelület nem elírás? Mert ez így rengeteg, nem?

RICh 2009.02.20. 19:13:02

Ha kész lessz eza stadion az tuti h legalább 1 meccsre kimegyek!!! :D

asveed 2009.02.20. 19:21:31

Lassus!!!Ide egyszer ki kell mennünk!!!;) A névadó szponzor jól emlékszem a SONY lesz,nem???Valami 50 millió euro a névhasználatért,ugye???

Ismeretlen_22017 2009.02.20. 19:44:49

passerby: de, elírás, nekem először le sem esett. Köszi! Egyébként szórakoztató területnek fordítottam, de igazából kereskedelmi területről van szó. De talán így jobb. asvééd: még szép, hogy ide egyszer elmegyünk!

RICh 2009.02.20. 20:29:58

Kiváncsi leszek majd,hogy mi lessz a neve....Stadio delle SoNy ? :D:D:D:D

span.gyor 2009.02.20. 20:51:34

Mehetek veletek?:D 42000 helyet lehetett volna 100000 is, dehát sebaj...D

RICh 2009.02.21. 00:44:30

40000 szerintem ideális,jobb egy teltházas stadionban 40000 ember,mint egy mondjuk 80000-res be csak félház....

Ismeretlen_110517 2009.02.21. 02:43:13

Nagggyon zsííííír!!!!! :P :)) Egyébként nekem is szinte elég lett volna a Pininfarina-név, mint "dizájner asszisztens"! :) Nagy dolog, hogy most nyúlt/nyúltak először a "épülethez", és pont a Mi stadkónkhoz! :))) Reméljük nehéz lesz majd jegyhez jutni... ;) Amúgy szerintetek hogyan kéne hunyorítani, vagy épp fókuszálni ahhoz, hogy hasonlítson, legalább csak egy kicsit is a Bombonerára?? :D

Ismeretlen_114665 2009.02.21. 11:36:13

Korrekt cikk lett nagyon! :) Ja és természetesen én is csatlakoznék, a Torino-i kiránduló csoporthoz! ;)

span.gyor 2009.02.21. 12:15:14

leszunk egypáran... de tényleg nemmegyunk ki most valamikor?? mert mi párommal terzevvük...de ha ha jönne valaki olcsobb lenne benzin stb... esetleg kiirok egy email cimet és majd ha ok msn tel stb... teszveszhez2@freemail.hu

Ismeretlen_22017 2009.02.21. 12:16:25

Juvetto: az, hogy a Bombonera ihlette, nem jelenti azt, hogy hasonlìt is rà ;) Inkàbb csak a masszìvsàga, a hangulata, a vibràlàsa foghatò meg szerintem.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1850) bajnokság (3373) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (906) elemzés (40) előzetes (856) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1646) játékosokról (9898) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2426) meccsek (4141) mercato (4134) nyilatkozat (7424) Olasz Kupa (321) összefoglaló (407) pletyka (4164) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (197) Címkefelhő
süti beállítások módosítása