Damiani: "Davidnak időt kell adni"

david_jonathan_golorom_parma_2.jpgA Juventus nyáron csatlakozó Jonathan David bemutatkozása ragyogóan sikerült, a kanadai válogatott támadó nyomban gólt szerzett a Parma elleni bajnoki nyitányon, azonban azóta látványosan nem találja góllövő cipőjét. Az ügyben most megszólalt a neves ügynök, Oscar Damiani, aki egykor George Weah olaszországi pályafutását is egyengette. 

"Korai lenne még ítélkezni, adjunk időt neki. Egy olyan játékosról van szó, aki Franciaországban minden idényben több, mint húsz gólt szerzett. Nem lehet egyik napról a másikra elfelejteni a góllövést. A nehézségei teljesen természetesek, sőt, tipikusnak nevezhetőek olyanok esetében, akik a Ligue 1-ből a Serie A-ba igazolnak. Kulturális különbségek is vannak a mindennapi szokások tekintetében, de vannak a pályán is. Különösen nehéz a csatároknak. Franciaországban ritkán alkalmaznak kettős emberfogást, míg Olaszországban ez állandó, mindenkivel megtörténik, és David biztosan olyan játékos, akitől tartanak." - mondta Damiani a Tuttosport munkatársának nyilatkozva.

"Ez egy radikális változás, a múltja már nem számít, tudja, hogy alkalmazkodnia kell, és nagyon kevés ideje van erre. Emlékszem George Weah nehézségeire az első hónapokban, de még Henrynek is bajnokságot kellett váltania, mielőtt igazán kivirágzott volna. Davidnek is szüksége lesz legalább egy teljes szezonra.

Weah tudta, hogy dolgoznia kell, hinnie kellett a saját képességeiben és ki kellett hoznia a maximumot minden lehetőségből, amit kapott. A Milan pontosan tudta, hogy Weah milyen értékes játékos. Hat hónapra volt szüksége ahhoz, hogy beilleszkedjen, de végül ez briliánsan sikerült. Ugyanezt az utat kívánom Davidnek is,  meg tudja csinálni. Megvannak benne a szükséges kvalitások és sikeres lehet a Serie A-ban, amíg nem esik pánikba egy kihagyott helyzet után.

Adjunk neki időt, még akkor is, ha a Juventusnál valójában senkinek sincs ideje. Ezt David is tudja, de ebben áll a szépsége és a terhe annak, ha valaki egy ilyen nagy klubnál játszik."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr5518966215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SuperTrezi 2025.10.07. 13:45:39

Fél évtizede adjuk az időt mindenkinek. Szerintem ha a megfelelő lábbal lőne a kapu torkából, az segíthetne.

venember83 2025.10.07. 13:59:08

@SuperTrezi: hirtelen azért nem olyan könnyű dönteni, hogy melyik is a megfelelő láb. Oké, csak kettő közül kell választani, de az a kettő mindig ott van, bizonytalanság állandó forrásaként.

SuperTrezi 2025.10.07. 14:00:26

@venember83: Nem Jon, hanem Long John Silver kellett volna?

Az öreg Khedira 2025.10.07. 15:58:54

Felesleges igazolás volt, középszer alacsony csatár, nagy munkabírással. Egy Mandzukic cipőjét nem tudom ki tudná átvenni. Vlahovicból pénzt kellene tenni, openda eddig nagyon nem poszton játszik ha játszik, David gyengusz.. olyan érzésem van még mindig nincs egy stabil kezdő csatárunk aki veszelyes fejjel lábbal 16on belül. Sajnos ...

SpiritoJuve 2025.10.07. 17:46:12

@Az öreg Khedira: Semmi baj az igazolásokkal. Ha nem tűnt volna fel itt mindenki elfelejt focizni.

De Tudor úgyis már csak pár meccsre van attól hogy megint autózzon 1napot, csak most hazafelé.

Tessenek egy sztáredzőt hozni akinek tekintélye van. Tudor-t havernak tekintik. Ott az eredménye. Látjuk a pályán. Pont.

SpiritoJuve 2025.10.07. 17:49:22

Tele vagyunk bas#ó játékossal, máshol nincs ennyi ott mégis megy a támadás. Csak magamat tudom ismételni : SZTÁREDZŐT A JUVÉBA!(De ezt tudták már a szünetben is, csak éppen addig szarakodtak ameddig Tudor kétszer teletankolta a kocsiját hogy Torinoba jöjjön#kisérletezni#)

Tony. 2025.10.07. 17:50:15

Ennyire xar nem lehet mindenki valóban aki ideigazol. Egy EDZŐ kellene aki tudja kezelni, építeni, megfelelő rendszerben játszatni és persze motiválni. Nem ilyen Motta meg Tudor félék.

SpiritoJuve 2025.10.07. 17:52:42

Vagyis nem. Tudor szezon közben jött tüzet oltani. Optimális esetben szezon végén meg kellett volna neki köszönni. De hát kín spóroljanak ha nem a vezetőedzői poszton...balf#szok..

SpiritoJuve 2025.10.07. 17:56:29

Opendának is de örültem...erre az is ki lett herélve. Tömni kéne mélységi passzokkal ahol kamatoztatja a sebességét, erre idejôn bìrkózni az is Vlaho mellé....

Nem gyerekek ezt így nem...nem...

Az öreg Khedira 2025.10.07. 18:12:54

@SpiritoJuve: egy dimenziós edző ennyi a lényeg. Támadójátekban rugd előre yildiz megoldja vagy ha nem jobbról valaki adja be aztán majd érkezik valaki kb én ezt látom. Télen kellene komolyabb edző aki valahol is ezért valamit, pl Klopp és társai

Pedro32 2025.10.07. 18:44:15

Deja vu-m van.Allegri 2.korszakában,tavaj Mottánál,most Tudornál is el lehet mondani,hogy beesnek a teljesítmenyek.Nemvagyok benne biztos ,hogy egy edzőcsere ezt megoldja

delpi0823 2025.10.07. 19:14:00

@SpiritoJuve: Persze,mindig az edzo szemelye a problema.Ott volt a sztaredzo Allegri 7-8 millios fizetessel,megse jottek az eredmenyek.Aztan jott a taktikai zseni Motta..........it is el kellett zavarni.Most meg itt van Tudor,menjen 6 meccs utan.........En se vagyok elegedett a latottakkal,de itt egy edzocsere nem fog megoldani semmit sztem,hirtelen varazsutesre nem fog a csapat megtaltosodni hidd el.Realitas 4be kerules lehet iden,scudettora ez a keret alkalmatlan sztem.Minden csapatreszunk foghijas,talan a tamadosor nem egyedul.Nem hinnem hogy az az edzo hibaja lenne hogy neha meg egy egyszeru 2meteres passz nem megy a jatekosoknak,vagy a labdaatvetel..........Meg biztos o mondja Cambiasonak hogy vezesd bele agyatlan modon 3emberbe a labdat.......Koopmeiners egyszeruen vallalhatatlan 60 millioert,Douglas Luizt szinten el kellett passzolni.Szoval van itt boven mit feltakaritani Gintonikek utan.......

Gabi 69. 2025.10.07. 20:28:06

Itt nem csak az edzővel van probléma. Nincs középpályánk. Thuram nem teljesen egészséges. McKenni teljesen formán kívül. Cambiaso helyett én Mbangulát hagytam volna meg bal oldalra ha lehetett volna választani. Cambiaso cserélye Koctics hát inkább erre nem is írok semmit. Kaluluval próbálunk valami jobb védő jobb oldali középpályást játszatni amikor a középső védőként hozott formájának az 50%-át sem tudja ezen a poszton. Tulajdonképpen amit tud benne hagyjuk mert nincs ember arra a posztra mert rövid a pad. Ezzel többen vitatkoznak velem. Szerintem a középpályánk még hiányzók nélkül sincs meg. Nincs aki adja előre a passzokat. Nincs irányítónk. Hozzáteszem ez nem Lokatelli feladata!
Az edző hibájának én azt tartom hogy nem nyomja David, Openda párost elől. Igaz labdát akkor sem kapnának többet de ha összeszoknának lehet sokkal veszélyesebbek lennénk kapura. De ezt nem tíz húsz percekre kellene. A vége előtt 15-20 perccel be nyomni valamelyik helyett Vlahót. Védelmet is jobban lefoglalnák. Itt létszám és minőségi problémák is vannak. Ez a keret a 3-5 helyre jó. Az a kérdés hogy a végén hogy jövünk ki belőle a sérülésekkel a mi és a többi csapatot is ide értve. Ha van egy kis szerencsénk meg foghatjuk a harmadik helyet de ha többiek kevesebbet botlanak lehetünk ötödikek is.

NightProwler 2025.10.08. 09:12:52

@Gabi 69.: "Hozzáteszem ez nem Lokatelli feladata!" Ebből a csapatból kinek a feladata?

Leram7 2025.10.08. 09:58:57

Nagy baj lett, hogy beilleszkedésre és a távozásra is túl sok időt kapnak a játékosok.

venember83 2025.10.08. 10:57:13

@Leram7: sajnos nincs meg a pénzügyi háttér a keret évenkénti leselejtezésére, így mindent költségtudatosan kell megoldani.

bianconeri81 2025.10.08. 10:57:25

@Gabi 69.: szerinted erre a felállásra alkalmas a keretünk? középpályát, Kalulut, Cambiasot említetted. Nincsenek szélsővédők erre a taktikára, a csapatrészek között óriási szakadékok vannak. elvileg ezért Tudor felelös. az elsö bekezdésedel teljesen egyetértek.

SuperTrezi 2025.10.08. 11:35:10

Vlahót betette párszor, és ő lendületből vert pár fontos gólt, de már ennek is vége. Szerintem kurva kemény és lelombozó időszak elé nézünk megint.

venember83 2025.10.08. 11:59:05

@SuperTrezi: de már hozzászoktunk, megedződtünk, így nem ér váratlanul a dolog, nem?

NightProwler 2025.10.08. 12:12:02

Szerintem túl korai a drámázás. Egy viszonylag új keret, új edző, új vezetőség.
Reálisan kell nézni a célokat és a csapatot is. Tudorral nincs semmi gond egyelőre, a csapat pedig érthető módon fáradtabb volt, mint az ellenfelek. Voltak igazságtalan ítéletek is amik éppen a kedvezőtlen irányba döntötték a mérleget. Tudornak igaza van, hogy ha két helyzettel többet használtunk volna ki, most mindenki arról beszélne, hogy meglehet a scudetto. De arról, hogy ezek nem mentek be, nem Tudor tehet. Építkezés nélkül nem lesznek eredmények. Tudort el lehet majd kergetni, ha a reális célok veszélybe kerülnek.

Gabi 69. 2025.10.08. 18:04:06

@NightProwler: Mindenkinek a feladata lenne a középpályán. Legfőképpen Koopié de ő mint tudjuk mindenben szar. De mindenki Lokatellit hibáztatja. De Lokatelli egy védekező (szürő) középpályás. Neki nem a játékszervezés a fő dolga. Megszerezni a labdát, megjátszani ez a dolga. Ezt szerintem szinte hibátlanul teljesíti. De a tizenhatos előtt szerzett labdát nem neki kell a támadó harmadban a csatár elé tenni.

bulldeo 2025.10.08. 18:17:59

Extra vékony a középpálya, ez megint keretépítnél lett elbaszva. Csodálkozom, hogy ha a vak is látja a mercato vége felé, hogy az egyik csapatrész aránytalanul gyenge, akkor miért egy másik csapatrészhez igazolunk? Openda, Zhegrova, szuper hogy jöttek, de se McKennie se Koop nem egy tipikus 6-os egy ilyen Tudor féle rendszerben. Egyébként mind a két játékos (elsősorban Weston) más poszton is játszik, amikor az alapkezdő van a pályán, szóval az sem jön ki, hogy négyen vannak a két zsűrő sposztjára, mert minimum Weston mást is játszik, úgyhogy amikor pihent játék kéne középen, akkor ő egy fél megoldás.
A hármas terhelés mellett pedig konkrétan nem lehet kísérletezni 3 fős középpályával, mert egy csere marad, ami hétközi meccsel csak sietteti a játékosok kifingását.

Amúgy attól is agyfaszt kapok, hogy a nagy fiatalítás jegyében úgy félünk a rutin os játékosoktól, mint ördög a tömjénfüsttől. Én mindeközben csorgó nyállal nézem, hogy a két ex Juve edző behúz egy-egy középpályás zsenit (Modric meg KDB). Miért nem alap az, hogy próbálunk hozni egy olyan játékost, aki tudja mit jelent nyerni? Thuram átkozott nagy játékos lehetne, de ahhoz az is kéne, hogy egy igazi, kreatív top klasszis játékos mellett szocializálódjon. Elképesztő upgrade lenne neki egy De Bruyne kaliberű játékos mellett játszani a pályán.

Gabi 69. 2025.10.08. 18:33:15

@bianconeri81: Igen óriási szakadék van a védelem és a csatár sor között. Van a középpályán. Koopi, Lokatelli, Thuram. Koctics, Adzic, McKenni, Yildiz. De én Yildizt inkább támadónak venném. Neki a legjobban a középpálya és a csatár sor között középen a leghasznosabb a játéka.
Akkor sorolom Koopi, van de minek.
Lokatelli nagyon jól szűr meg is játsza a labdát nem szórja el.
Thuram, van egy kis sérülése. Nem tudtuk pótolni. Nagyon meglátszik, hogy kiesett és még nem nyerte vissza a formáját. Az egész csapaton látszik a hiánya.
Koctics nagyon gyenge.
Adzic nagyon fiatal. A teljesítménye hullámzó nagyon és látszik rajta a rutintalanság. Játszatni kellene folyamatosan de nincs középpályánk nem bírjuk el hogy neveljük. Ja és nincs kitől tanulnia.
McKenni teljesen szét van esve.
Kalulu abszolút nem középpályás! Benne hagyjuk a tehetségét. Ki vonjuk a játékból ahol leghasznosabb lenne a csapat számára.
Cambiaso na ő egy talány. Ő is inkább bal oldali védő. De tud középpályást is játszani. Ha nem borul el az agya. Ha el borul. Akkor teljesen haszontalan sőt egy időzített bomba
mert akármikor ki állítatja magát. Ebben az állapotban most szinte nincs is középályánk.

NightProwler 2025.10.09. 13:15:49

@Gabi 69.: Az azért túlzás, hogy Locatellit hibáztatnám. Egyelőre veretlenek vagyunk, és néha néha nagyon szép játék is összejön.
Nyilván nem mindenki feladata diktálni a játékot, erre kevesen képesek, és általában jobb az, ha egy ilyen ember van a csapatban. Jelenleg, mivel mindenki Manolot keresi a játékban, így egyértelműen az Ő feladata. Természetesen, ha a pályán van. Azt sem vitatom el tőle, hogy a labdaszerzések és védekezés terén jól végzi a munkáját és a passzai is sorra emberhez mennek. De ettől függetlenül, a legnagyobb minőségbeli változást abban látnám, ha valaki olyan kerülne a helyére, aki karmesterként diktálná a játékot. Ez benne nincs meg, és véleményem szerint már sosem lesz meg, legalábbis nem annyira, hogy BL esélyes csapatban ezt a szerepet töltse be.
Másik dolog, hogy megint ez kicsit az Ő balszerencséje, hogy ebben a csapatban még Ő képes ezt a feladatkört a legjobban teljesíteni. Koop gyorsabb, gyorsabb gondolkodású, többet kozkáztat de valójában Ő egy támadó kp. Vagy klasszikus 8-as. Védekezésben nyilván annyira nem jeleskedne, és valószínűleg a csapatot sem képes irányítani. Bár ebben a szerepkörben szerintem sok esélyt nem kapott. Bár legutóbb Manolo helyén egész jó volt.
Szóval, nem arról van szó, hogy Locatelli hibája, hogy döntetlenezünk és nem használjuk ki a lehetőségeket. De, hogy a csapat fantáziátlanul játszik és statikus, az nagyjából az Ő képességeinek köszönhető. Nem alklmas arra amit Tudor vár tőle, legalábbis nem azon a szinten. Nem lehet köré világverő csapatot építeni.

Gabi 69. 2025.10.09. 20:11:12

@NightProwler: Nem is csak rád írtam hogy Lokatellit hibáztatod. Nagyon sokaknak nem tetszik. De szerintem szükségünk van egy ilyen stabil szűrő védekező középpályásra. Az irányító, játékszervező középpályásnak sokkal kevesebb védekező feladatának kell lennie mint neki. Lokának egy Pjanics féle játékot kell játszani. Az irányítónak meg úgy kellene mint Pirló tette. Nekünk most még csak hasonló játékosunk sincs. Azt hogy mind két szerepkört egy játékostól várjuk el az szerintem szinte lehetetlen. Ez szerintem egy játékosnak erőn felüli teljesítmény a mai gyors futballban. Én legalábbis így gondolom.

Gabi 69. 2025.10.09. 20:15:30

@NightProwler: Egyébként én is többet várnék tőle. Annyiban hogy távolról vállakozhatna több lövéssel is.

NagyonJuve 2025.10.09. 23:39:02

@bulldeo: pont akartam írni ha elhoztuk volna modricot vagy de bruynet most nagy esélyel elsők kennénk.

steven.h 2025.10.10. 07:45:39

@NightProwler: ehhez képest minden statisztikában ő az első, de ettől függetlenül @Gabi 69.: @NagyonJuve: -vel értek egyet. Egyébként erre a szerepre lett idehozva DL meg Koop, de mindkettő felsült, most meg ott tartunk, hogy úgy néz ki a rosszabb játékost tartottuk meg.

babo0410 2025.10.10. 20:53:31

@SpiritoJuve: Az internek sztáredzője van? Van efmgy Chivujuk, mégis beindultak. De Inzaghi se volt sztár. Attól, mert sztáredzőt hozunk jobb lesz?

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1949) bajnokság (3716) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (81) EB (52) edző (1077) elemzés (40) előzetes (931) Európa Liga (171) felkészülés (147) hírek (1740) játékosokról (10629) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2583) Klubvilágbajnokság (21) meccsek (4596) mercato (4419) nyilatkozat (7984) Olasz Kupa (338) összefoglaló (478) pletyka (4445) Primavera (20) szavazás (17) szuperkupa (103) történelem (54) válogatott (182) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (362) video (268) Címkefelhő
süti beállítások módosítása