Buffon: „Donnarumma lehet az utódom”

buffon_gigi_donnarumma_mezcsere.jpgA Juventus kapusa és csapatkapitánya a világ legjobb kapusainak az egyike, azonban várhatóan visszavonul ezt a szezont követően, amikor már betölti a negyvenedik életévét, profi karrierjét pedig tizenhét éves korában kezdte.

„Gyakran gondolok erre, kevés olyan futballista van, aki negyven évnyi futballt tud összekapcsolni.” - idézi a futballista szavait a Copa90.

„Amikor elkezdtem játszani, a hatvanas években született játékosokkal futballoztam, most pedig olyanokkal zárom a karrierem, akik a kétezres éveken születtek. Erre büszke vagyok, a futball rengeteget változott, most sokkal nehezebb, és ennek ellenére főszereplő maradtam.

A kapusok számára a futball sokat változott a lábjáték tekintetében, amikor kezdtem, akkor lépett érvénybe a hátrapasszra vonatkozó szabály. A múltban a kapus csak felszabadított, azonban az elmúlt hat-hét évben a kapus is szerepet kap a játékszervezésben, pontosabban kell kidobni a labdát, vagy esetleg akár egy ellenfelet is ki kell cselezni.

Emiatt a feladatunk sokkal bonyolultabb, a kapust nagyobb felelősség terheli a döntéseit illetően.

Hogy ki lehetne az utódom? Jelenleg a legérdekesebb opciót Gianluigi Donnarumma, európai szinten ő a legfiatalabb, és teljesen természetes, hogy ekkora kíváncsiság övezi. Kivételes képességekkel rendelkezik, azonban általános értelemben az összes jó hálóőrt nagyra értékelem. Szeretem, amikor egy kapus valamilyen szép gesztust tesz.

Ha Manuel Neuer, Thibaut Courtois vagy David De Gea valami jót tesz, az nekem is tetszik, és bámulatot érzek. Rajtuk kívül még megemlítenék olyan futballistákat, mint Jan Oblak, Hugo Lloris, Samir Handanović, Alisson, Wojciech Szczęsny, Joe Hart… Gyakran figyelem őket, mivel szeretem megérteni, hogy ők milyen módszert alkalmaznak egy-egy védéshez.”

Gigi Buffon kulcsfontosságú szereppel bírt az olasz válogatott berlini sikerében, amikor a franciák legyőzésével az olasz válogatott világbajnok lett.

„Megvalósítottam a legkomolyabb álmot, amelyet egy gyermek megálmodhat, de egy futballistára is igaz ez. Amikor kicsi voltam, akkor áttekintettem a focistákat tartalmazó címkealbumokat, és arról álmodtam, hogy játszok majd az olasz első osztályban, a válogatottban futballozhatok, de a világbajnoki cím megnyerése talán kicsit merész volt.

A BL-döntők előtt tudtam aludni, de a világbajnokság előtt egy percet sem aludtam. A világbajnokság megnyerése révén beteljesítettem életem célját, ilyen hatást tudtam gyakorolni az életre egyedi dolog, így már nyugodtan halhat meg az ember.”

Amennyiben Giampiero Ventura válogatottjának sikerül kvalifikálnia magát a világbajnokságra, Gianluigi Buffon hat világbajnokságon vehet részt, 1998-ban a keretben volt, majd 2002-ben, 2006-ban, 2010-ben és 2014-ben játszott is.

„Még ki kell érdemelnünk a kijutást, de remélem, hogy sikerülni fog. Ha az ember Olaszországot képviseli, nem lehet, hogy ne a győzelemről álmodjon, az álomnak léteznie kell.

Soha nem vágtam neki úgy egy sorozatnak, hogy ne gondoltam volna a győzelem lehetőségére. Sportolóként nem szabad megölni az álmokat és az ambíciókat. Az álom adott, de aztán meglátjuk, milyen százalékos esélyünk van a győzelemre attól függően, milyen csapat alakul ki.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr8112948163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m.martin91 2017.10.10. 15:37:26

Elő kell szednie a tavalyi formáját az öregnek. Nem lenne jó dolog, ha úgy mennénk ki a VB-re, hogy a sajtó attól hangos, hogy már Donnarummának kéne védenie.

venember83 2017.10.10. 15:49:25

@m.martin91: keretbe foglalná a karrierjét, az első és az utolsó vb-n csak kerettagként venne részt.

2017.10.10. 16:03:13

@m.martin91: Ahhoz Donnának sem ártana összeszedni magát. Egyre több kritika éri őt is mostanság.

MdewC 2017.10.10. 16:32:56

G1G1 és Ale... milyen érzés lehet nekik, amikor egy baráti vacsorára találkoznak, megérkeznek egymáshoz, mosolyognak, tisztelettel fogadják egymást és csak a nézésből vágják, hogy igen... megcsináltuk testvérem.

Fino Alla Fine

The king of alibis 2017.10.10. 16:58:14

Donnától nem vagyok elájulva. Oblakot sokkal jobb kapusnak tartom.

Ámok 2017.10.10. 17:18:29

Elcserélhettük volna Bonuccira....

venember83 2017.10.10. 18:20:16

@Ámok: egyik klubvezetés sem olyan marha, hogy egy ilyen üzletbe belemenjen.

Ámok 2017.10.10. 18:34:13

@venember83: ????
90 milla Higany után én bármit kinézek ebből a szerencsétlenből....!!!!

venember83 2017.10.10. 18:46:59

@Ámok: természetesen a milánóiakra értettem. Borzasztóan nehezen megtartották legalább még egy évre, aztán hirtelen felajánlják a talán legnagyobb vetélytársnak a csapat egyik alappillérét, akinek a révén ráadásul még komoly médiafigyelmet is kap a milánói klub a szezon során többször? Ráadásul annak a vetélytársnak, aki nyilván érdeklődik a hálóőrért, és azon dolgozik, hogy pótoljon egy ikont? És mindezt egy harmincéves középhátvédért cserébe. Nincs ilyen marha klubvezetés.

GGábr81 2017.10.10. 23:10:44

Kicsit megcsapott a nosztalgia. Hú micsoda játékosokkal játszott együtt és mindig ott volt a legkiemelkedôbbek között. És már nem a legkiemelkedôbbek közt van, hanem... Szép, szép az aranylabda, de kellene egy olyan egyéni elismerés is ami a hosszútávon nyújtott kimagasló teljesítményt hivatott elismerni. Olyan aranylabda nélküli focisták vannak, hogy az elképesztô. Aztán Sevcsenkó, Owen hol vannak ezektôl és aranylabdások hihetetlen.

GGábr81 2017.10.10. 23:12:46

@GGábr81: Nem a legkiemelkedôbbek között van, hanem Ô a legkiemelkedôbb.

Kukszi 2017.10.11. 09:10:34

Best Ever! Aki ennyi éven át ott tud lenni a toppon.
Nagyon kevés ilyen kapus van/volt.
Oliver Kahn, Van der Sar
Idén a csúcson befejezi pályafutását szerintem mindenki megfogja könnyezni.

alexGicamo 2017.10.14. 15:42:19

@GGábr81: Ott a pont ! Úgyis van ! ;)

FORZA NUMERO UNO !!!
FORZA JUVE PER SEMPRE !!!

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1849) bajnokság (3352) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (897) elemzés (40) előzetes (854) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1644) játékosokról (9861) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2422) meccsek (4118) mercato (4125) nyilatkozat (7392) Olasz Kupa (315) összefoglaló (403) pletyka (4153) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (173) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (286) video (195) Címkefelhő
süti beállítások módosítása