Buffon: „Egy kameruni futballista miatt lettem kapus”

buffon_gigi_2017_mezben.jpgGianluigi Buffon nemrégiben arról beszélt, hogy miért is választotta a hálóőri hivatást, ez a döntése pedig egy személyhez, az egykori kameruni kapushoz, Thomas N’Konóhoz köthető.

A Marca hétfői példányában megjelent interjúban Gigi Buffon az 1990-es olaszországi világbajnokság során hozott kulcsfontosságú döntésről beszélt.

„Amikor kicsi voltam, volt az életemben egy mitikus hős: Thomas N’Kono, a kameruni kapus.” - emlékezett a sokat látott olasz kapus.

„Láttam őt játszani az 1990-es világbajnokságon, és Olaszország után Kamerunhoz húzott a szívem.

Olaszországban rendezték az 1990-es világbajnokságot, és emlékszem az első meccs napjára, Argentína és Kamerun válogatottja mérkőzött meg.

Kamerun nyert, és akkor eldöntöttem, hogy kapus leszek.”

Ezt követően természetesen óhatatlanul szóba került a legutóbbi válogatott meccs, illetve a Real Madrid elleni döntő is.

„Amennyiben az ember nem vigyáz a spanyol válogatottal, akkor nagyon komoly problémákkal találja szembe magát. A spanyol csapat játékosai cserélődnek, ám a filozófia állandó.

A Juve? Jobban kellett volna teljesítenünk a döntőben a Real Madrid ellen.”

Gigi Buffon a La Repubblica számára is nyilatkozott, ez esetben azonban a legfőbb téma a spanyolok elleni vereség volt.

„Hogy felelősnek érzem-e magam? Ha az ember gólt kap, mindig azt érzi, hogy többet tehetett volna.

Ha 10 játékos van előttem, és nem látni, honnan érkezik a labda, akkor már bonyolultabb a helyzet, de ez kukacoskodás, és ezzel tisztában vagyok.

Szerintem azért veszítettünk, mert az ellenfél jobb volt nálunk. Amennyiben taktikai elemzésbe kívánunk merülni, amit én nem fogok megtenni, akkor a szövetségi kapitány majd elemzi az erősségeinket és a korlátainkat.

Véleményem szerint a meccsre visszatekintve a mester rájött, hogy mi képesek vagyunk saját játékunkat játszani egyes mérkőzéseken bizonyos csapatok ellen.”

Mindazonáltal a kapus szerint nem mentális gátakról van szó.

„Jó eredményeket követően úgy gondoltuk, hogy képesek leszünk legalább meccsben maradni az ellenféllel.

Ahogyan mondtam a meccs estéjén, az eredmény másodlagos lehet. Fontos volt bizonyítani, hogy fel tudjuk venni a kesztyűt, hogy képesek vagyunk gondot okozni számukra, és hogy tartjuk velük a lépést a végső sípszóig.

Nem ez történt, azonban a saját hibáinkon túl teljes mértékben elismerés illeti a spanyol válogatottat. Nem számítottam rá, hogy ennyivel jobbak lesznek nálunk. Értelmetlen meccs? Szerintem nincsenek értelmetlen meccsek.

A meccsből csak azt tudtuk meg, hogy a spanyol válogatott nálunk sokkal jobbnak mutatta magát.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr4012802748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

delpi0823 2017.09.04. 14:23:47

Conte egy sokkal gyengebb kerettel oktatta oket az eben,sztem bonaventura alkalmatlan a kapitanyi posztra,nem is ertettem a kinevezeset,a vben se szamitok sok jora(bar ne legyen igazam),mondjuk eloszor meg ki is kell jutniuk,az lenne csak az igazan leeges ha ki se jutnanak(a szivem szakadna meg buffonert),de sajnos bonaventuraval meg ez a forgatokonyv is elofordulhat .

.Bulldeo 2017.09.04. 15:38:32

@delpi0823: az olaszok igazi téthelyzetben szoktak játszani, nem kizárt, hogy az a spanyol válogatott a selejtezőben ugyanúgy elverte volna a Squadra Azzurrát (a selejtezőben baromira bukdácsoltak is).

Amúgy a jelenlegi spanyol válogatott sokkal jobb; az EB-n nem volt a keret tagja Isco, Asensio, Carvajal, Saul. Elég erős névsor.
Most Isco kb. egyedül verte az olaszokat.

delpi0823 2017.09.04. 18:14:11

@Rikoo: ja bocs meg a nevet se tudom ennek a bohocnak,a lenyeg hogy nem valo egy olasz valogatott elere velemenyem szerint .

alexGicamo 2017.09.04. 18:38:06

Annyira kívánom az én drága GIGIMNEK , hogy a hátralévő karrierjében ( ami remélem, ,minél tovább fog tartani ) ,minden lehetséges címet és trófeát nyerjen meg! :D

FORZA GIGI !!!
FORZA ITALIA !
FORZA JUVENTUS PER SEMPRE !!!

Juveing 2017.09.05. 06:32:35

@delpi0823: Ave Ventura, de szerintem is kevés oda. A kinevezését sem értettem Conte után...

Juveing 2017.09.05. 06:33:05

Bocs, Ace Venturát akartam írni :-)

keshudioo 2017.09.05. 10:30:31

Nem is értem, hogy gondolták komolyan, hogy egy olyan embert neveznek a válogatott élére, akinek a legnagyobb sikere egy Serie C aranyérem.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3377) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (910) elemzés (40) előzetes (858) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9905) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2429) meccsek (4149) mercato (4135) nyilatkozat (7433) Olasz Kupa (326) összefoglaló (409) pletyka (4165) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (199) Címkefelhő
süti beállítások módosítása