Szczęsny: „Remélem, hogy jövőre is marad Gigi”

szczesny_wojciech_labdaval.jpgWojciech Szczęsny nemrégiben beszélt a Juventus motivációjáról, a Gigi Buffonnal való együttműködésről, a technológia szerepéről a mai futballban, illetve a futballkarrier utáni terveiről.

A hálóőr egy sporttechnológiai rendezvényen szólalt meg, és természetesen szóba került a VAR szerepe és kérdése.

„Véleményem szerint a VAR nagyon fontos tényező a futball jövőjének a tekintetében. A rendszer még javításra szorul, azonban egy nagyszerű új fejlesztés. Segíti úgy a játékosokat, mint a bírókat, ezért fontos szereppel bír.

Minket az edzéseken például GPS-es nyomkövetők segítenek, így az erőnléti edző pontosan látja, hogy ki dolgozott keményebben, illetve hogy ki szorul segítségre. Már nem lehet elbújni!

Mostanra 100%-ig sportemberek lettünk. Néhány éve Paul Gascoigne a legjobbak között volt futball tekintetében, azonban nem volt a legjobb atlétikai szempontból. Ebben a korban koncentrálni kell, és fizikailag a legjobbat kell nyújtanunk. Háromnaponta mérkőzés, és 12 kilométert kell szaladni meccsenként. Szerencsére nekem nem kell futni, de attól még megerőltető a feladat!”

A lengyel hálóőr Gigi Buffon mögött második számú opciót jelent, azonban a tartalékszerep ellenére Wojciech Szczęsny rendkívül elismerően beszélt helyzetéről.

„Az első nap hihetetlen volt. Úgy érkeztem ide, hogy ez lehet Gigi Buffon utolsó vagy utolsó előtti éve. Azt mondogattam magamnak, hogy ez olyan élmény lehet, ami az életben csak egyszer adatik meg.

Azzal tisztában voltam, hogy Gigi Buffon kiváló kapus, de emberként egyszerűen hihetetlen. Igazi vezére a csapatnak, és mindenkinek a barátja. Őt mindenki szereti, és ő mindenkinek segítő kezet nyújt. Nagyszerű ember.

Arról szót sem érdemes ejtenem, hogy milyen kapusként, hiszen ezt mindenki tudja. Fantasztikus élmény vele együtt dolgozni, és remélem, hogy ezt a munkát jövőre is folytathatjuk együtt.

A Juventusnál minden egyes nap tudatosul az emberben, hogy egy eltérő felelősséget jelent a csapat tagjának lenni. Nyernünk kell, kötelező mindent megnyerni. A győzelem az ennél a klubnál természetes dolog, ezért kötelesek vagyunk mindenki másnál keményebben dolgozni. Véleményem szerint ennek köszönhetően nyerte meg a Juve azt a rengeteg díjat, hiszen hat bajnoki címet begyűjteni kivételes dolog. Szeretném, ha eljutnánk tízig!”

Wojciech Szczęsny az eseményen a futball melletti egyéb szenvedélyeiről is beszélt.

„Nagyon szeretnék lakberendezéssel foglalkozni. Mindez akkor kezdődött, amikor tíz éve megvettem az első házam. Négy házam van Londonban, négy Bolognában, és mindegyik esetében mindent én csináltam.

A visszavonulást követően szeretnék otthonról dolgozni, mivel futballistaként folyamatosan utazunk, és jó lenne otthon tölteni a napokat a feleségemmel és a lányommal. Arról álmodok, hogy építész vagy lakberendező legyek. Tetszik a francia stílus, jelenleg a lengyelországi otthonom berendezésével foglalkozok. A feleségemnek tetszik, amit csinálok.

A londoni tapasztalat nagyon fontos volt számomra, hiszen tizenöt évesen érkeztem édesanyám nélkül, nem volt senki a segítségemre. Gyorsan fel kellett nőnöm. Londont továbbra is az otthonomnak tekintem, mivel számos barátom lakik a brit fővárosban.

Lengyelországban fenoménként tekintettek rám, az ország legjobbja voltam. Aztán az Arsenalhoz érkezve láttam 90 kapust, akik mind jobbak voltak nálam. Rájöttem, hogy egy adott szintnek az eléréséhez többet kell dolgoznom, mint a többiek.

Nagyon gyorsan megtanultam angolul, és borzasztó keményen dolgoztam, így csökkent a rangsorban előttem lévő kapusok száma ötre, majd négyre és háromra. Jó döntéseket hoztam, egyike volt ezeknek például az, hogy tizenévesen nem nagyon jártam egyedül Londont bulizás vagy ünneplés céljával…”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr7313641424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

I love JU 2018.02.07. 09:44:21

a címre reagálva: na ne mond :)

I love JU 2018.02.07. 09:50:10

amúgy szimpatikus nyilatkozat és szimpatikus fickó :)

Rikoo 2018.02.07. 16:56:37

Ez egy nagyon jó interjú!

Watakuki 2018.02.07. 17:01:19

" Jó döntéseket hoztam, egyike volt ezeknek például az, hogy tizenévesen nem nagyon jártam egyedül Londont bulizás vagy ünneplés céljával…”

Tisztelem azokat a játékosokat, akik ennyire feltesznek mindent azért hogy a legjobbak legyenek.

pedronegroo 2018.02.07. 17:05:12

@Rikoo: És az is meg van Khedira miért kezdő állandóan! Megbuherálta a GPS-t!

Rikoo 2018.02.07. 17:30:36

@pedronegroo: Ilyen apróságok mindenhol előfordulnak.:D

Juvetto 2018.02.07. 18:18:33

Pozitív csalódás ez az ember, minden tekintetben.

epaska 2018.02.07. 18:22:10

@pedronegroo: @Rikoo: :D

Szimpatikus és látszik, hogy intelligens. Csak így tovább Szczęsny!

Rocky80 2018.02.07. 20:04:06

@pedronegroo: @Rikoo: vagy be van állítva az útvonal beállításoknál hogy rövid... :D

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3377) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (911) elemzés (40) előzetes (858) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9907) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4149) mercato (4136) nyilatkozat (7434) Olasz Kupa (326) összefoglaló (409) pletyka (4166) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (199) Címkefelhő
süti beállítások módosítása