Tegnap ünnepelte hatodik születésnapját a Juventus otthona, a Juventus Stadium, amely az új szezonban már Allianz Stadium néven ad otthont a zebracsíkos mezben szereplő csapatnak, s az összesített adatok azt mutatják, hogy jelentős bevételforrássá vált a klub életében.
Az új szponzorral aláírt szerződésnek megfelelően Allianz Stadiumra keresztelt stadion egyike annak a kevés hasonló sportlétesítménynek Olaszországban, amelynek kizárólagosan tulajdonosa maga a klub.
A hat esztendő alatt a stadion mindösszesen 157 Juventus-mérkőzésnek adott otthont, s a csapat ezalatt 125 győzelmet, 27 döntetlent és csupán 5 vereséget könyvelt el. A stadion átlagos látogatottsága 92%-os volt, ez pedig azt jelenti, hogy összesen 5.986.695 belépőjegy került értékesítésre.
A 2010-11-es szezonban a torinói Stadio Olimpico még csupán 10 milliós eurós bevételt hozott a Juventusnak, azonban a Calcio e Finanza közlése szerint az elmúlt öt év átlagos bevétele 41 millió euróra ugrott szezononként.
Ugyanebben az időszakban az AC Milan 26 millió eurós, az Inter 22 milliós, míg a Napoli 18 milliós bevételt könyvelhetett.
Amennyiben a számokat összevetjük Európa élklubjainak statisztikáival, már sokkal kevésbé rózsás a helyzet, hiszen a Real Madrid, a Manchester United, az FC Barcelona vagy az Arsenal egyaránt 119-127 millió eurós bevétellel számolhat a jegyeladásokból.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
keshudioo 2017.09.09. 12:02:01
Sajnos visszarúg, hogy európai élklubok közül nekünk van a legkisebb stadionunk. Akkoriban ez egy tök jó ötlet volt, mondván, az olasz meccsek úgysem annyira látogatottak, és mennyivel jobb lesz így a szurkolói atmoszféra. Azt talán senki nem gondolta volna akkor, hogy a csapat hatszoros Scudetto-győztes lesz zsinórban, és kétszer is játszik BL-döntőt három év alatt, és ennyire, vagy ilyen hamar megnő az érdeklődés a mérkőzések iránt.