Sacchi: „Az AS Roma nem tekinthető történelmi ellenfélnek”

sacchi_arrigo.jpgAz AC Milan egykori edzője, Arrigo Sacchi véleménye szerint a Juventusnak jelenleg nincsenek történelmi riválisai, és a csapat jó úton halad a sorozatban hatodik bajnoki cím felé.

A hetvenedik életévét betöltött szakember szerint esélytelen, hogy a Milan, a Roma vagy az Inter versenybe szálljon a bajnoki címért.

„Ki lenne az ellenfél? A Juve sorozatban öt bajnoki címet nyert, és sérülésekkel küzdöttek.” - olvasható a szakember La Gazzetta dello Sport számára adott nyilatkozatában.

„Kivételes egyéni tulajdonságokkal rendelkezik a csapat, és Massimiliano Allegri kiváló tréner, aki jól ismeri az olasz futballt, azonban az új játékosoknak be kell illeszkedniük, és ez időt vesz igénybe.

Azonban a Juve vezeti a tabellát, és a vezetéssel járó morális felsőbbrendűség mellett óriási pontelőnnyel is bír. Mellettük szól a történelem és a keretbeli szuper profi játékosok.

A klub az első a csapat előtt, amely azonban előnyt élvez az egyénnel szemben. Nem igazán látok esélyt a versenytársak számára.

Az AC Milan? Lehetetlen megmondani, mit hoz számukra a jövő. Az Inter? Nem ismerjük az új kínai tulajdonosokat. Jelenleg a Juventus nem rendelkezik történelmi riválisokkal.

Az AS Roma szép futballt játszik, de nem tekinthető történelmi ellenfélnek. Ők három bajnoki címet nyertek, míg a Juve harmincat. Ők boldog kerettel bírnak, amilyen maga a város is.

A scudetto elveszítéséhez a Juventusnak szakmai öngyilkosságot kell elkövetnie. Természetesen most a Juventus megemelte a minőség szintjét, és elkezdtek a BL-ben gondolkodni, azonban Olaszország tekintetében igaz, hogy nincs vetélytársuk.

Helyes döntés a Juventus részéről a nemzetközi porond célba vétele, mivel a világ egyik legjelentősebb klubjáról van szó. Mindeddig korlátozta őket az eredményeken alapuló kultúra, azonban Olaszországban az eredménnyel megelégednek az emberek.

Szoros védekezéssel futballoznak, kihasználják az egyéni képességeket, illetve taktikai rálátással. A tudja, hogyan kezelheti mindezeket a tényezőket.”

Mindazonáltal feltevődik a kérdés, hogy a Genoa elleni meglepetésszerű és egyértelmű vereség milyen hatással lesz a címvédőkre.

„Ők is emberek. Talán a Sevilla elleni meccs után megfogalmazott kritika a Genoa segítségére volt, és jobban figyeltek.

Hamarosan ismét Massimiliano Allegri rendelkezésére fognak állni egyes játékosok, akik felépülnek a sérülésből, és nem hiszem, hogy a botlás komoly következményeket vonna maga után.

Megismétlem, a Juventust is emberek alkotják. Arra tesznek kísérletet, hogy az én AC Milan csapatomat utánozzák, amely talán az összes csapat legjobbja volt.

Mindazonáltal a futballisták kiváló profik, két napon belül ismét rátalálnak a motivációjukra. A Juventus túlságosan felsőbbrendű mindenben: hozzáállásban és irányításban. Nem látok semmilyen ellenfelet.

Vegyük az AS Roma csapatát, akik számtalan problémával kénytelenek szembenézni: olvastam arról, hogy a játékosok az ultrákkal egyeztettek. A Roma hullámvölgyekkel és hullámhegyekkel rendelkezik, nincs meg bennük a győzelemhez szükséges félelmetes határozottsággal.

A bajnokságban negatív történések figyelhetők meg: az elmúlt szezonban volt egy szünet, most azonban visszatért a normális helyzet. Tömör védekezés, gyors kontrák, egyéniségek. Voltak új dolgok, azonban mostanra megváltozott a helyzet.

A Napoli fiatal kerettel rendelkezik, amely kevéssel megelégszik, és nincs meg a játékosokban a győzelemre való vágyakozás. Láttam a Sassuolo elleni mérkőzést: ha a Juve jól játszott volna a Sassuolo ellen, öt gólt szereztek volna.

A Sassuolo volt az elmúlt szezon egyik újdonsága, azonban nagyszerű lépéseket tettek az Európa Liga alsóbb szintjein, és nem sikerült azt az eredményt elérni, amit megérdemeltek volna.

A Sassuolo mellett ott a Fiorentina és az AS Roma, a Pescara, az Empoli és a Sampdoria. Ők teher nélkül játszanak és fesztelenül, azonban nem használják ki az ellenfelek által nyújtott lehetőségeket.

Az Atalanta? Nagyszerű olasz futballt mutat a csapat. A klub kompetens szakvezetői struktúrával bír, illetve széles tehetségnevelő szektorral.

Remélem, hogy az Atalanta sikeresnek bizonyul, azonban egy év nem elég: Leonardo Bonucci tíz éve játszott azon a szinten, mint ők.

Remélem, hogy valami jó történik az Atalanta fiatal csapatával, mivel szeretem az olasz futballt, és mindig azt remélem, hogy képesek vagyunk túllépni a múlton.”

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr3712011112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grinta 2016.11.30. 13:05:59

Bocsásson meg a világ,de inkább Arrigo Sacchinak hiszek,mint a sok károgónak.Ilyen csapatnak tetszik kívülről! a Juventus,jó lenne ha itt is jobban értékelnék.

Matyas Piroth 2016.11.30. 13:29:09

@Grinta: Sacchi nem Juve szurkoló, így sokkal reálisabban látja a helyzetet. Sőt talán utal is arra a nyilatkozatában, hogy az olasz szurkolók elégedettek a bajnoki címekkel, fontosabb nekik mint a bl siker. Persze az átlag szurkoló szerint, ha győz a csapat az természetes, ha pedig veszít az katasztrófa és világvége van. Az már senkit nem érdekel, hogy milyen fejlődésen ment keresztül a csapat az elmúlt 5-6 évben. Sacchi-nak igaza van, nincs ellenfelünk a bajnokságban, de ugye ez a többi csapatot minősíti, és ez a lagymatag bajnokság sajnos nem segíti az európai szereplésünket, nem vagyunk hozzászokva az igazán nagy kihívásokhoz. Mit számít ha kikapunk a Milántól vagy az Intertől idegenben, ha így is 7-4 ponttal vezetjük a bajnokságot.
Sajnos én a legnagyobb problémát a játékosok motiválásában látom 5 bajnoki címmel a hátunk mögött és a ránk jellemző olasz mentalitás sem segít ezen.

Mitya10 2016.11.30. 13:43:07

Sok igazság van abban amit mond bár nekem Lippi nyilatkozata jobban tetszett meghát közelebb is áll a szívemhez.

Grinta 2016.11.30. 14:34:25

@pedronegroo: Ismerős az interjú,pláne akkor ha szembeállítjuk a mostanival..hát minimum érdekes.Lehet attól függ a dolog milyen koktélt vesz be az öreg.Jobbat nem tudok mondani.

Grinta 2016.11.30. 14:39:25

@Matyas Piroth: Ahogy látom ez az első írásod..nagyon jóra sikeredett!A benne foglaltakkal sem tudok nagyon vitatkozni,bár azt megjegyezném hogy senkit sem könnyű motiválni ennyi sikerrel a háta mögött!Az Olaszos stílus(unk) pedig nem csak Ránk jellemző.Ilyenek vagyunk.

ToTTy-Juve 2016.11.30. 15:23:03

Van valami oka, hogy így fényez minket, vagy csak szimplán altatni kar?

Matyas Piroth 2016.11.30. 15:27:57

@Grinta: igen csak nem mindegy ez az olasz stílus, hogy hosszú évek óta nem nyersz semmit és úgy szeretnél győzni, vagy pedig 5 bajnoki cím és még az olaszos stílus is :-)

Jamal Jamal 2016.11.30. 17:03:57

Kis iróniát azért érzek ebben a nyilatkozatban,,, sztem tútóta.
Az én szívem, örökre az Öreg Hölgyé!

babo0410 2016.11.30. 17:08:56

@pedronegroo: Igen, mikor azt mondja, amit hallani akarsz, akkor egyetértesz vele, amúgy meg hülyeséget beszél? Egyébként abban a nyilatkozatban, amit linkeltél, az a furcsa, hogy Allegri szerinte nem jó edző, de Ranieri meg kiemelkedő? Érdekes.
Egyébként érdekes, hogy a szurkolók miért látják a dolgokat feketében mindig, egy Sacchi meg hogyhogy pont az ellenkezőjét véli felfedezni?

babo0410 2016.11.30. 17:12:45

@Mitya10: Sacchi tulajdonképpen uazt mondta el amit Lippi, csak Lippi kicsit erősebben fogalmazott.

Apuleius 2016.11.30. 21:35:56

@pedronegroo: Azért Sacchi már nyilatkozott egészen másként is Allegriről, ajánlom figyelmedbe ezt is:

juventuz.blog.hu/2016/08/19/sacchi_a_juventus_tiz_evvel_a_vetelytarsai_elott_jar

megasün 2016.11.30. 22:13:28

Ha ma kellene fogadnom, az AC Milan bajnoki címére fogadnék ebben a szezonban. Nem csak azért mert nálunk sok a sérült, hanem mert milánói gárda eddig nagyon stabilan teljesít. Félek, hogy nem lesz meg a zsinórban 6. Scudettó, de cáfoljon rám a csapat. Igazából nem látom a csapatot.

Grinta 2016.11.30. 22:15:55

@megasün: Ha valaki letaszít minket akkor az nem a Milan lesz.Látom minden meccsüket,messze nem olyan jók,mint amennyi ponttal rendelkeznek.

Mitya10 2016.11.30. 23:45:48

@babo0410: pontosan ezért tetszett jobban...

NagyonJuve 2016.11.30. 23:53:49

@Matyas Piroth: olasz mentalitás ide vagy oda pirlo megannyi bl és seria a siker után is mindig a top3-5 legtöbbet futó játékosok közt volt. Az elvesztett bl döntő után pedig úgy picsogott mindha az első döntőjét vesztette volna el. Élő kéne hozni ezt a mentalitást pár emberből.

babo0410 2016.11.30. 23:54:21

@Grinta: A Milan gondja, hogy túl fiatalok. Nekünk meg az, hogy a keret fiatalodott, de még lejjebb kéne tornászni az átlagéletkort. Szerintem valahol 27 és 27,5 között lenne ideális. Ezért is lenne pl. jó az, ha Pjaca-t is beépítenénk, meg jöhetne januárban Witsel, vagy nyáron Berardi végre zebracsíkos mezt húzna, esetleg Verratti lenne még jó. Az a bajunk egyébként, hogy vagy túl fiatal, még tapasztalatlan játékosokat tudunk hozni, vagy idősebbeket. Talán idén nyáron, ha a BL-ben jobban teljesítünk (mondjuk a 8 közé jutunk), akkor lenne tőke legalább egy jobb korban lévő nagyobb névre. És a középpályára kéne egy ilyen ember. Ezért is lenne jó pl. egy James Rodríguez mondjuk. 25 éves, van tapasztalata a BL-ben, BL-t nyert, nagy csapatban játszik. Pont ideális lenne nekünk. Csak kérdés a Real megválna-e tőle. És ha igen, mennyiért. De legjobban akkor is Verrattinak örülnék. Csak jelenleg nem reális.

Rikoo 2016.12.01. 00:16:39

@babo0410: Szerintem a Real megválna tőle. Bár nem tudom, hogy áll most az ügyük, mert ha nyáron nem igazolhatnak akkor, viszont biztos nem adják el.

pedronegroo 2016.12.01. 08:30:53

@babo0410: pont azért linkeltem be a cikket Grinta kollegának hogy nem érdemes Sacchi mellett érvelni mert egyszer ezt egyszer azt nyilatkozza.

pedronegroo 2016.12.01. 08:34:24

@Apuleius: Ige, ahogy már előbb is írtam én pont arra akartam felhívni a figyelmet hogy teljesen ellentétes nyilatkozatokra is képes még egy olyan nagy szakmai tekintély is mint Sacchi.

Apuleius 2016.12.01. 08:55:12

@pedronegroo: Őszintén szólva azért ez most engem is meglepett, s én is azért ástam elő ezt a nem is olyan régi nyilatkozatot. Vagy az van, hogy még a nyilatkozatok is igen ferdítve kerülnek a nyilvánosság elé, vagy Sacchi szimplán nem beszámítható.

pedronegroo 2016.12.01. 09:39:33

@Apuleius: Szerintem elvannak ferdítve vagy a hangsúlyok máshova vannak helyezve. Valójában nagy ellentmondás nincs a nyilatkozataiban. Allegri-t a múltkor is úgy fikázta hogy dicsérte. :) Akkor is azt állította hogy egy jó taktikus Allegri de semmi kiemelkedő, nem újító nem forradalmár. A mostani nyilatkozatában is kiemeli hogy jó taktikus Allegri ami nem jelenti azt hogy a korábban tett kijelentéseit megcáfolná, tehát valszeg továbbra sem tartja kiemelkedőnek Allegri-t. A Juventus-t korábbi nyilatkozatában a BL miatt ekézte de most dicsér mivel Ő is látja hogy a nyáron komoly befektetéseket eszközöltünk hogy tovább fejlődjünk nemzetközi szinten is. Bár a mostani nyilatkozatában én is érzek valami olyasmit mint ha túl tolta volna vagy lenne valami kis irónia ebben a fényezésben. :) Szerintem csak előkészítette a terepet egy majdani nagyobb Allegri fikázásra ha nem lesz meg a scudetto meg ha leszerepelnénk a BL-ben mikor minőségileg mekkora főlényünk van stb., blablabla, szóval érted. :)

Matyas Piroth 2016.12.01. 09:41:01

@NagyonJuve: teljesen igazad van. Sajnos a Pirlo féle játékosok, akik zsenik és folyamatosan motiváltak is ritkák mint a fehér hollók. Ő azért egy dupla 7. hely után érkezett, tehát volt ott kihívás és motiváció is bőven. 5 zsinórban elért scudetto után már azért őt is lehet nehezebb lenne motiválni.

Apuleius 2016.12.01. 10:27:35

@pedronegroo: "Akkor is azt állította hogy egy jó taktikus Allegri de semmi kiemelkedő, nem újító nem forradalmár. "

Megmondom őszintén, hogy én nem érzem, hogy ezt mondta volna ebben a belinkelt korábbi nyilatkozatban. "A mesterük úgy ismeri az olasz labdarúgást, mint a tenyerét, s egy hatalmas taktikus.". Én ebből, még a legnagyobb akarattal sem tudom azt olvasni ki, hogy Allegri "semmi kiemelkedő" szerinte. Úgy összességében azt mondta el, hogy a Juvénak szakítania kellene a hagyományos olasz mentalitással, s ebből esetleg ki lehet hozni, hogy Allegri nem újító, nem forradalmár stb., habár én nem igazán érzem, hogy ez lenne az igazi lényeg. Én alapvetően nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy az olasz mentalitással ne lehetne igazán sikeres egy csapat Európában is. Az olasz labdarúgásnak mindig is ez az elképesztő taktikusság volt az egyik legnagyobb erőssége, s nyilván van különbség a szar antifoci és a taktikusság között, de szerintem értelmetlen olyan focit várni egy olasz csapattól, mint amilyet mondjuk Guardiola Barcája mutatott. A jelenlegi Juvénak nem annyira a felfogásával van gond, inkább a minőségével.

pedronegroo 2016.12.01. 11:01:43

@Apuleius: Én az általam belinkelt cikk tartalmából emeltem ki Sacchi Allegri-re vonatkozó negatívabb megjegyzéseit. Azt a cikket is olvasd el. :)
Amúgy meg a Nagy Milan valahogy mindig tudta a taktikusságot a támadó focival ötvözni így volt hogy négy nullra verték Cruyff Barca-ját és tudtak több BL-t is megnyerni mint bármelyik más olasz csapat. Én szerintem ez az olasz mentalitás duma nem teljesen állja meg a helyét a Milan tudott nagyon tetszetős és gólra törő játékot produkálni nem csak taktikázni.

Apuleius 2016.12.01. 11:10:28

@pedronegroo: Ok, bocs, akkor félreértettem, azt hittem, hogy arra a nyilatkozatra írtad, amit én linkeltem :-)

Igen, ebben igazad van, ezért is írtam, hogy nem szabad összemosni a nézhetetlen focit a taktikussággal, márpedig néhányan ezt teszik. A Lippi-féle Juve is taktikus volt, a Milan is az volt, s ugyanakkor nagyon emlékezetes meccseket játszottak, szép focival. A Barcelona elleni 4:0 egyébként azért óriási meglepetés volt annak idején, ez inkább kivétel, mint jellemző eredmény. Én kiegyeznék azzal, ha ilyen Juvét látnék, de szerintem a jelenlegi keret egész egyszerűen alkalmatlan arra, hogy akár csak közepesen szórakoztató focit nyújtson. Nincs az a Guardiola, aki ebből a keretből látványos focit varázsolna. Erre mondtam, hogy itt nagyobb komoly gondok vannak a minőséggel, a mutatott "játék" inkább ennek a következménye, mint annak, hogy Allegri egyébként milyen felfogásban szeretné játszatni a csapatot.

pedronegroo 2016.12.01. 11:43:30

@Apuleius: Komoly gondokat én minőségben nem érzek. A középpályán lehet fanyalogni amennyiben 3 középpályás rendszerben gondolkodunk továbbra is mert olyan aki támadásban is védekezésben olyat tudna mint Vidal vagy Pogba olyan nincs. De a helyett hogy még mindig ezen sírnánk hogy eladtuk Vidal-t meg Pogba-t és ezzel nyugtázva a dolgot hogy így persze hogy nem lehet építkezni és ne is várjunk focit, inkább már rég át kellett volna állni másik rendszerre. Persze elméletben feltételezzük hogy mindenki egészséges hogy egyáltalán tudjunk variálni mert egyébként Allegri folyamatosan kényszerpályán van. Tehát formációváltás: 3-4-1-2, 4-4-2, 4-2-3-1 persze az se lenne gond ha találnánk egy jó box to box középpályást vagy kettőt Pjanic mellé mert akkor maradhatna minden a régiben. De én úgy gondolom hogy mást kell kitalálni, el kell felejteni a Pirlo, Vidal, Pogba, Marci fémjelezte rendszert, mert ilyen játékosokat szinte lehetetlen találni nem igazán vannak, hozzá téve még azt is hogy Marci, Pogba, Vidal-t nem feltétlenül találtuk én inkább úgy mondanám hogy kineveltük nem készen vettük őket ezért is lettek olyan jók mert itt lettek felépítve. Egyébként meg mit is mondhatnék, ismert a véleményem a dolgokról:)
nem tudok továbbra se mást mondani, hiába a jó alapanyag ha rosszul főz a szakács :)

Apuleius 2016.12.01. 12:16:36

@pedronegroo: Amikor a minőséget hiányolom, elsősorban valóban a középpályára gondolok. A támadó focihoz (főleg ha még látványos focit is szeretnénk) kreatív játékosok kellenek. A Juve jelenlegi keretében Pjanic az egyetlen középpályás, akit kreativitással lehetne vádolni, ráadásul (ez teljesen szubjektív vélemény), szerintem ő messze nem akkora játékos, mint ahogyan azt sokan gondolják. Variálhatunk formációkkal, s abban igazad lehet, hogy egyes formációk alkalmasabbak, de kreatív középpályás nélkül nem lesz itt támadó foci, hiába agyalunk játékrendszereken.

"nem tudok továbbra se mást mondani, hiába a jó alapanyag ha rosszul főz a szakács :)"

Én egyáltalán nem látom azt a jó alapanyagot. Pitypangból nem lehet körömpörköltet készíteni, akkor sem, ha egy mesterszakács próbálkozik vele, s akkor sem, ha egy lelkes amatőr teszi.

.Bulldeo 2016.12.01. 12:44:51

@Apuleius: bocs, hogy beleszólok, de egy profi szakács tudja, hogy a pitypangból pitypang salátát lehet max. csinálni, és nem körömpörköltet - utóbbit csak az amatőr próbálja kihozni belőle.

Egyébként a pitypang saláta sem rossz, ha jól van elkészítve.

pedronegroo 2016.12.01. 12:59:02

@Apuleius: Egyelőre nagyon iskolai menza szaga van a történetnek, nem jó de legalább van, éhen halni nem fogunk. :) És maradva a főzésnél :) a jelenlegi szakácsunknak olyan mintha nem lenne saját receptkönyve és az előző séf itt maradt menüjét akarná továbbra is főzni. :) Pedig új a konyha, mások az alapanyagok, csak a vendégek ugyanazok akik továbbra is jól akarnak lakni és néha a rántotthús-csontleves kombón kívűl bele kostólnának a gourmet ízvilágba is és az se baj ha ez belefér a 10 euróba! :)

Apuleius 2016.12.01. 14:17:34

@.Bulldeo: Ezt értem, s biztos igaz is, viszont ez a történet nem erről szól szerintem. Itt van egy alapanyag (pitypang), s azt várják az elkövetőtől, hogy a végeredmény körömpörkölt legyen. A történet szempontjából érdektelen, hogy egyébként csodálatos pitypangsalátát lehetne belőle készíteni. Szerintem az alapanyag (jelenlegi keret) nem alkalmas arra, hogy az a végeredmény (szép támadófoci) váljon belőle. Ennyi. Ez a kérdés alapvetőbb, mint a "szakács" személye.

Pitypangot egyébként csak a törpenyulainknak adok, még nem kóstoltam :-)

Apuleius 2016.12.01. 14:22:40

@pedronegroo: Hát igen, ráadásul az utóbbi néhány meccs egy olyan alkalomra emlékeztet, amikor olyan a menü a menzán, hogy az ember inkább éhesen megy haza :-)

"a jelenlegi szakácsunknak olyan mintha nem lenne saját receptkönyve és az előző séf itt maradt menüjét akarná továbbra is főzni. :)"

Igen, viszont az alapanyagok már nem ugyanazok, hiszen valaki közben eladta a konyháról a fűszereket... Komolyan mondom, hogy nem a szakácsunkat akarom védeni, de azt gondolom, hogy igazából sokkal alapvetőbb problémák vannak, szinte ki sem derül, hogy a szakácsnak van-e receptkönyve vagy érzéke egyáltalán. Halkan jegyzem meg, hogy az előző séf főztje sem volt igazán ínyenceknek való az utolsó két évében...

.Bulldeo 2016.12.01. 14:43:17

@Apuleius: Azért egyszer, a szerencsétlen kis horvát srácok ellen átálltunk 4-2-3-1re, amivel egyértelműen odaszögeztük a horvátokat a saját tizenhatosukhoz. Az olasz bajnokság alsó háza ellen simán lehetett volna ezt az irányt követni. Nyilván nehezíti ezt, hogy rögtön a Zagreb elleni meccs után Pjaca lesérült, de sokkal támadóbb felfogásban játszott volna akkor is a csapat, ha bal oldalon Sandro támad, és Evra védekezik.
A Cagliari elleni meccsen a Lemina-Alves összjátékban én szintén láttam lehetőséget, hogy két játékos, akiben van akarás, mennyivel veszélyesebbé tudja tenni az ismert 3-5-2t is, ha nem Khedira és Lichsteiner szerencsétlenkedik ott.
Egyébként nem is a támadó foci hiánya a legfájóbb, hanem az elképzelés hiánya. Ha lenne 3 tökös belső középpályás, és az a játékunk lényege, hogy kíméletlenül megfojtjuk a másik játékát, és rámegyünk a kontrákra meg a pontrúgásokra, hát istenem, én azt is elfogadnám, még ha a szép játékot jobban is szeretem. Most azonban koncepciótlanság van. Szerintem a keretből ki lehetne hozni egy jó csapatot, de Allegri a langyos vizet választotta és azt, hogy annyival jobb a játékosállományunk egy adott meccsen az ellenfélnél, hogy valahogy majd csak bepattan egy labda az ellenfél kapujába.

Apuleius 2016.12.01. 14:52:40

@.Bulldeo: "Azért egyszer, a szerencsétlen kis horvát srácok ellen átálltunk 4-2-3-1re, amivel egyértelműen odaszögeztük a horvátokat a saját tizenhatosukhoz. "

Már csak az a nagy kérdés, hogy ez a bizonyos kapu elé szögezés vajon valóban a 4-2-3-1 vagy az ellenfél elképesztően szerény képességei miatt sikerült... Számomra például a Juve azon a meccsen sem volt túl meggyőző.

Én továbbra sem érzem, hogy a koncepciótlanság volna az igazi probléma, egész egyszerűen nem nagyon vannak kreatív játékosaink, ezek nélkül viszont nem fog menni. A kreativitás szikrájával sem rendelkező játékosoknak persze valóban nincsen koncepciójuk azzal kapcsolatban, hogy miként kellene kreatívnak lenniük. Ezt nevezhetjük akár koncepciótlanságnak is.

.Bulldeo 2016.12.01. 16:17:05

@Apuleius: Pjanic volt a Roma kreatív agya tavaly. Erre ahelyett, hogy megpróbálnánk a kevésbé kreatív játékosokat hozzá képest meghatározni, és rá szabni a csapatot, inkább behelyezzük egy olyan szerepbe, ahol elszürkül. Van egy top szélsőnk Cuadrado személyében, a másik szélen védekezőbb felfogásban egy Sandro, és centernek szintén van (legalább) egy klasszisunk. Még mindig, Dybala, Pjaca, Alves (és a belső védők) kiesésével is lehetne egy olyan formációval felküldeni a játékosainkat, ahol mindenki a saját tudását hozzá képes adni az összjátékhoz, és kisülhet belőle egy korrekt foci. De ezek a meglévő tudások nem tudnak előjönni, ha nem azt a feladatot kell ellátnia egy játékosnak, amihez ért.
Ha egy jó csapat összerakásánál az első pont, hogy végy egy jó kapust (nálunk szerencsére ez még mindig megvan), akkor egy jó Juventus összerakásánál jelenleg az első szabály, hogy vedd ki Khedirát. Az a minimum ahhoz, hogy értékelhető játékot játszunk. Mert jelenleg sok bajnak az ő sótlan, értelmezhetetlen játéka az eredője.

Tothtihamer 2016.12.01. 17:09:12

4-2-3-1
Lichti - Rugani Bonu - Evra
Marci - Khedira
Cuadrado - Pjanic - Sandro
Mandzukic

Egy próbát megérne

Apuleius 2016.12.01. 19:09:09

@.Bulldeo: Több pozícióban is próbáltuk már Pjanicot, s szerintem sehol sem volt meggyőző. Lehet, hogy a Romában ő volt az agy, de a Juventus egy egészen másik szint, s tartok tőle, hogy itt soha sem fogja azt nyújtani, amit sokan várnak tőle. Ha attól várjuk a megoldást, hogy Pjanic világszínvonalon is a Juventus támadójátékának lelke lesz, nem sok jóra számíthatunk.

.Bulldeo 2016.12.01. 19:44:39

@Apuleius: szerintem Pjanic leigazolásakor te sem írtad volna ezt, csak most van mindannyiunkban egy kisebb fajta letargia, mert baromi frusztráló, hogy nem azt kapjuk, amit vártunk a nyáron, és érezhető, hogy nagyobb változások nélkül el fogunk vegetálni addig, amíg bele nem ütközünk a BL egyenes kieséses szakaszban abba az erősebb csapatba, ami majd megmutatja, hogy mennyit is érünk valójában.
Amúgy valóban több pozícióban is kipróbáltuk már Pjanicot, de a Pjanic-Marchisio-Lemina hármast nem játszattuk még egyszer sem így együtt, miközben szerintem ez az a középpálya, ahol mindenki tehetné azt, amihez ért.

Apuleius 2016.12.01. 19:50:41

@.Bulldeo: "szerintem Pjanic leigazolásakor te sem írtad volna ezt"

Hát, az a helyzet, hogy de, én már nyáron is azt gondoltam és írtam, hogy Pjanicot sokan túlértékelik itt a blogon.

Egészen konkrétan így fogalmaztam vele kapcsolatban szeptember 3-án, a "Szerkesztők a mercatóról" rovatban.

"Pjanić révén a középpálya is egy kiváló játékossal bővült, azonban az ő megítélésével várnék kicsit, néha azt érzem, hogy a szurkolók túl sokat várnak tőle."

Apuleius 2016.12.01. 19:52:09

@.Bulldeo: "de a Pjanic-Marchisio-Lemina hármast nem játszattuk még egyszer sem így együtt, miközben szerintem ez az a középpálya, ahol mindenki tehetné azt, amihez ért."

Ez a hármas szerintem bőven kevés még ahhoz, hogy a Juve Európában is igazán komoly tényező legyen. Olaszországban így is, úgy is miénk a bajnoki cím.

.Bulldeo 2016.12.02. 13:43:03

@Apuleius: úgy rémlett, hogy mindenki egy emberként fogadta el Pjanicot, de akkor megkövetem magam. És abban is igazad van, hogy egy esetleges Pjanic-Marchisio-Lemina belső középpálya kevés lehet Európában; de ettől függetlenül a legjobb, ami a csapatból kihozható, és számomra érthetetlen, hogy miért elégszünk meg olyan felállással/olyan játékosokkal, ami egyértelműen csak egy korrekt közepes teljesítményre képes, már a bajnokság jobb csapatai ellen is.
Egyébként meg csak az idő mutatta meg, hogy a matracosok középpályája nem kevés Európában, hiszen ezek nem a szó szoros értelmében sztár játékosok, de a nekik megfelelő szisztémában, a nekik megfelelő irányítás alatt remek játékot képesek produkálni.

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3377) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (911) elemzés (40) előzetes (858) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9907) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4149) mercato (4136) nyilatkozat (7434) Olasz Kupa (326) összefoglaló (409) pletyka (4166) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (199) Címkefelhő
süti beállítások módosítása