Allegri: "A Juvénak új megoldásokat kell keresnie"

allegri_massimiliano_bl_donto_sajto.jpgA Juventus mestere, Massimiliano Allegri a La Repubblica számára adott hosszabb interjút, amelyben életéről, eddigi pályafutásáról és természetesen a Juventusról is mesélt.

"Középszerű játékos voltam, de soha sem sajnálkoztam miatta. 2000-ben a Pescaránál voltam, 32 évesen, s egy edzés közepén a pálya egyszer csak olyan hosszúnak látszott, mint egy reptéri kifutópálya. Abban a pillanatban döntöttem el, hogy visszavonulok.

Valamivel később, állandóan elmélkedtem, s vitatkoztam az edzőkkel, mert védelmeztem a labdarúgásról alkotott elképzeléseimet. Így azt mondtam magamban, miért ne próbáljam meg valóra váltani azokat?

Egy edző erősségét a kreativitás jelenti, valamint a képesség, hogy kezelni tudja a váratlan eseményeket. Felkészülhetsz egy mérkőzésere, de nem tudod előre megjósolni. Egy bizonyos felállásra gondolsz péntek délután, majd vasárnap változtatsz rajta a megérzéseid alapján. A legjobb időpont a reggeli fél nyolc, amikor hajlamos vagyok ellentmondani magamnak.

A legutóbbi alkalom, amikor ez megtörtént velem, a Real Madrid elleni elődöntő első mérkőzése volt. Fény gyúlt a fejemben. Sturarót fogom játszatni, s Vidalt támadóbb szerepkörbe mozdítom. Azt mondták, hogy őrült vagyok, de igazam volt.

Nagyon biztos vagyok magamban. Egyenesen megmondom a dolgokat, így nem számítok hálára és megértésre. Jó vagyok abban is, hogy a megfelelő pillanatban egy hazugság mögé bújjak."

Allegri ismét megerősítette, hogy szeretné egy trequartistával megerősíteni a Juventus keretét.

"Carlos Tévez és Andrea Pirlo nélkül, a Juvénak változtatnia kell, s új megoldásokat kell keresnie. Szeretnék valakit, aki képes anélkül alakítani a játékot, hogy banális volna, aki kiszámíthatatlan egy egyébként kiegyensúlyozott taktikai tervben.

Kedvelem Iscót a Real Madridban és a brazil Oscart. Az olaszok közül Domenico Berardit és Federico Bernardeschit említeném."

Allegrit erős ellenérzéssel és fenntartással fogadták a Juventus szurkolói, azonban európai színtéren már felülmúlta elődjét, Antonio Contét is.

"Úgy gondolom, hogy ambíció tekintetében nincs különbség köztem és Antonio Conte között. Ő három bajnoki címet nyert, én zsinórban az ötödiket akarom. Azért is fogadtam el a Juventus ajánlatát, mert be akartam bizonyítani, hogy az emberek tévednek, hiszen vannak, akik kételkednek bennem, azonban újra kell értékelniük a véleményüket.

Azt tapasztaltam, ha az ember éjszakákat tölt azzal, hogy mérkőzéseket néz a televízióban, elveszíti az élességét. Csak öt percre van szükségem, a többivel a stábom foglalkozik. Azért fizetik őket, hogy jobbak legyenek nálam."

Allegri szólt néhány szót arról is, hogy milyen munkamódszert alkalmaz az öltözőben.

"Nehéz a párbeszéd az öltözőben. Belépsz, s szinte mindenki fülhallgatót visel és hangos zenét hallgat. Senki sem beszél a többiekkel. Tekintélyre, tiszteletre és türelemre van szükség. Nem az én stílusom, hogy minden nap bebizonyítsam, hogy én vagyok a főnök. Elmondom nekik, hogy nem azért kell rám hallgatniuk, mert én vagyok a legjobb, hanem azért, mert én vagyok a legöregebb.

Vannak tehetségek, akik olyanok, mint a hullám, mint például Álvaro Morata és Kingsley Coman. Fenn és lenn vannak, így szemmel kell tartani az áramlást, hogy kivárjuk a megfelelő pillanatot.

Néhány játékost kézen kell fogni, s úgy kell tanítani, mint egy gyereket, míg mások együttműködést, tapasztalatot és jellemvonást biztosítanak. Ugyanakkor inkább nem szeretek baráti kapcsolatba kerülni a játékosaimmal."

A bejegyzés trackback címe:

https://juventuz.blog.hu/api/trackback/id/tr687581040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocky80 2015.06.28. 22:06:49

Egyre jobban csípem.

aronszemzo 2015.06.28. 23:43:34

ugye mindenkinek tiszta, hogy a világ legjobb edzője nálunk van?

babo0410 2015.06.29. 00:45:37

@aronszemzo: Ha nem is a legjobb de, hogy rohadt jó, az biztos! Nagyon kedvelem. Pedig én se voltam biztos benne, hogy ő lesz a megfelelő ember a kispadra. De be kell látni, hogy egyre szimpatikusabb.

Rikoo 2015.06.29. 05:36:50

Nagyon jó taktikus tipikus olasz edző, ha nem is a legjobb, de a szűk elitbe tartozik az biztos. Intelligenciája külön kiemelendo talán a legjobb edzők közt is a legintelligensebb sőt ebbe biztos is vagyok. Ki gondolta volna mikor kinevezték, hogy egy év múlva itt tartunk majd?

GZolee80 2015.06.29. 08:16:11

:O
Mikor kinevezték voltak ellenérzéseim vele kapcsolatban , de az Ancelotti-Capello-Lippi vonal visszavonulásával ha nem is a világ legjobb edzője lesz , de ott lesz a TOP 5-ben.

Nathas 2015.06.29. 09:02:10

Jövőre majd meglátjuk, mit is tud pontosan Allegri (egy erősebb kerettel, mint ami idén volt), az idei eredmény még nagyrészt Conte munkájának gyümölcse.

sleepy8 2015.06.29. 09:28:18

@Nathas: Conte erdeme? Meselj meg. Ehhez a szezonboz annyi koze volt Mr. 10€-nak, mint nekem vagy neked.

Nathas 2015.06.29. 09:44:59

@sleepy8: Ezt a csapatot Conte rakta össze, taktikailag persze szélesebb lett a repertoár, de a váza ugyanaz.

sleepy8 2015.06.29. 09:53:09

@Nathas: Szerencsere, engem semmiben nem emlekeztetett az idei csapat Conte Juventusara. Attol hogy a csapat vazat azok a jatekosok alkotjak akik 2 eve is, ne legyen mar Conte a kiraly. Egyetlen dolog maradt meg tole, a 3-5-2, ami csak sarkitva igaz, mert Allegri 5-3-2-t jatszott ha vedekezni kellett. Teljesen nonszensz az egesz. Ez Allegri Juventusa, aki bebizonyitotta hogy nem a csapat ert 10€-t, hanem a mi draga Antonionk.

Lord Viktor 2015.06.29. 09:58:15

Csípem Allegrit, szerintem eléggé alulértékeltük itt sokan az érkezésekor, mivel a Milannál eléggé rombolta a hírnevét, de azzal a kerettel így is maximumot nyújtott. Ráadásul nemzetközi színtéren felül is múlta a várakozásokat. Meglátjuk mit tud a következő szezonban, de úgy gondolom, hogy ha nem kapnak szét minket, mint a Dortmundot (ergo Vidal, Pogba és Bonucci is marad), akkor jó szezon lesz a következő is.
A Serie A-ban egyelőre mondjuk nem körvonalazódik, hogy ki lehet az ellenfelünk...

Nathas 2015.06.29. 10:22:09

@sleepy8: csak a csapat és a felállás maradt utána? hát ez tényleg nem sok :)
ne érts félre, nem akarom Allegri érdemeit csökkenteni, de azért ebben benne van Conte munkája is. a jövő év azonban tisztább képet fog festeni a munkájáról (és ha nem megy el Pogba és Vidal akkor még erősödünk is az idei évhez képest).

sleepy8 2015.06.29. 10:28:07

@Nathas: A felallas valtozasokkal "maradt meg", B tervnek. A csapatot meg a sportigazgatonk hozta ossze. Akarmennyire is faj ez itt nehany embernek, a csapat sokkal inkabb Marotta erdeme. De szerintem folosleges vitazni ezen, mert holnap reggelig is tarthatna:)

Nathas 2015.06.29. 10:33:50

@sleepy8: eszem ágában sincs vitázni, kizárólag beszélgetni (azt már meg sem merem említeni, mert nagyon ki fogok kapni, hogy szerintem az esetek többségében Marotta is jó munkát végzett, hiszen a csapat a semmiből állt össze).

Bibic21 2015.07.02. 16:32:35

Remélem a következő évben legalább annyit el fogunk érni mint idén (bajnokság és kupa megnyerése, BL döntőbe jutás)

Bibic21 2015.07.02. 16:34:13

De jó lenne ha a BL-t is megnyernénk :)

Utolsó kommentek

Címkék

Bajnokok Ligája (1851) bajnokság (3377) beharangozó (23) bemutatkozás (34) blog (80) EB (50) edző (911) elemzés (40) előzetes (858) Európa Liga (171) felkészülés (127) hírek (1647) játékosokról (9907) juventus u23 (23) kiszemelt (29) kitekintő (111) klub (2430) meccsek (4149) mercato (4136) nyilatkozat (7434) Olasz Kupa (326) összefoglaló (409) pletyka (4166) Primavera (20) szavazás (16) szuperkupa (95) történelem (53) válogatott (174) VB (49) vendégblogger (44) vezetőség (287) video (199) Címkefelhő
süti beállítások módosítása